Od zadu
Od předu
Bokorys :)
Čína sedlovka a karbon sedlo od Ergonu - pro někoho úsměvná kombinace, ale 100% funkční a rovněž vyzkoušená
Vidlici moc chválím - zadní můstek mám rád, černou taky a prostě funguje, tak jak si vzduchovou vidlici fungovat představuji
Krabice na nářadí je nucená záležitost, jelikož rám není průchozí do sedlovky, vrtat jsem nechtěl a tím pádem baterka a propojky jsou schované v "bedně". Zamrzí tím pádem jen jeden košík na vodu, ale vejde se litrovka, nebo si někde dotankuju
Řídítka i gripy Ergon GP2 - pro někoho hrůza, pro mne léta vyzkoušená záležitost - ať to vypadá, jak to vypadá, je to prostě pro mne nejpohodlnější.
Po prodeji SUPíka Team Issue jsem chvilku vydržel jen na starší silničce, ale zastesklo se mi po kole do přeci jen většího terénu. Je to opravdu lowcost stavba, většina součástek bazar, zbytky z garáže, sedlovka a řídítka čína, nicméně odzkoušená.
Váha celkem vysoká (odhaduji na cca 11–12 kg – fakt nemám závěsnou váhu), s lehčími koly, gripy a vidlicí by se dalo kilčo, možná kilčo a půl ušetřit asi celkem rychle, ale je to dílem o penězích a dílem o ergonomii – gripy s rohy od Ergonu vážej asi 300g, ale za pár gramový silikony je vyměnit nemíním. Časem možná půjdou na výměnu kola (něco zapleteného s oblíbenejma DT 350), možná nějaké minizměny, co mne napadnou.
Co naopak měnit rozhodně nebudu je vidle – i když je to základní model Machete a má skoro 2 kila, tak je to první vidlice, která chodí opravdu dle mého přání – citlivě jak na malých nerovnostech, tak ve větším terénu.
S Di2 rovněž maximální spokojenost, chodí to v podstatě dokonale, od druhého seřízení jsem na to nesáhl, řadí to bleskově, přesně a potichu a baterka vydrží celkem dost.
Brzdy BR-M785 + Centerline kotouče (protože osvědčená a 100% funkční a tichá kombinace), mám i BR-M8000, ale nějak nechci zkoušet, jestli mi nezačnou „pumpovat“, či dělat podobné nekalosti.
Kolo je stavěno jako celkem lehký cesťák i do nepohody a tak je taky používané – dojíždění, výlety, žádné závodění či kosení trailů (to by se asi zlomilo vejpůl a při mém skillu já také :) ).
Celkově zatím velká spokojenost, je to pohodlné, při tom celkem svižné, geometrie vyhovuje – není si na co objektivně stěžovat.
PS: Kvalitu fotek omluvte, časem vyměním za nějaké z přírody – takhle jsem to blejsknul telefonem u baráku, protože proběhlo velké mytí a takhle čisté to zase dlouho nebude :)
(vloženo 23.5.19)
Značka | Centurion |
Model | Backfire Carbon Ultimate 1.29 custom |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | L |
Hmotnost | cca. 11-12kg (váhu nemaje) |
Rám | Centurion Backfire Carbon Ultimate 1.29 |
Vidlice | Manitou Machete Comp 100mm |
Hlavové složení | FSA No 55 |
Kliky | Shimano XTR FC-M9020 2x11 |
Středové složení | Shimano BB-MT800-PA |
Přesmykač | Shimano XTR Di2 FD-M9070 |
Měnič | Shimano XTR Di2 RD-M9050 GS Shadow-Plus |
Řazení | Shimano XTR Di2 Firebolt SW-M9050 + SC-M9050 Display + BT-DN110 |
Převodník | Shimano XTR 36/26 |
Kazeta | Shimano XTR CS-M9000 11-40z, 11sp. |
Řetěz | SRAM PC 1130 |
Náboj přední | Fulcrum 15x100 |
Náboj zadní | Folcrum 12x142 |
Brzda přední | Shimano XT BR-M785 + SRAM Centerline 180mm + organické destičky |
Brzda zadní | Shimano XT BR-M785 + SRAM Centerline 180mm + organické destičky |
Brzdové páky | Shimano XT BR-M785 |
Ráfek přední | Fulcrum Red Power XL 29 |
Ráfek zadní | Fulcrum Red Power XL 29 |
Dráty | Fulcrum |
Pedály | Shimano PD-M540 SPD |
Řídítka | China Carbon 720mm 9º Backsweep |
Představec | FSA K-Force OS-99 CSI 80mm/6º |
Sedlovka | China Carbon 27.2mm/400mm, 0 seatback |
Sedlo | Ergon SM3 Pro Carbon |
Pláště | Schwalbe Rocket Ron/Racing Ralph 2.25 |
Honzis: přesně tak, co je doma, to se počítá a pokud to funguje, tak používám. Tyhle 540 nejsou od Tebe, na ty jsem narazil nedávno, ale ty Tvoje vozím na zimáku/silničce a taky spokojenost :)
Chválím za styl co je doma, to tam dám. Co taky furt s těma komponentama … Rohy já taky vyžaduju a na vzhled kašlu. Sice zvláštní mix, na druhou stranu když to funguje a vyhovuje, tak proč „tunit“. Ty SPD jsou moje nebo ne?
Zoidberg: já to tam dal jako provizorium, s tím, že buď najdu odvahu někde u středu vrtnout dírku a protáhnout kabeláž standardně do sedlovky, nebo seženu jinej rám (děravej) a přeskládám to na to, ale časem jsem zjistil, že jediné omezení je opravdu –1 slot na bidon. Jinak to nijak neruší a nepřekáží. A DI2 je prostě Di2 – chtěl jsem si to zkusit a bohužel je to hodně návykové a k mechanice se pak většina lidí nechce vracet, pokud nemusí.
Mildee: Světský jako barvičkama a nápisama? Asi jo, mám taky radši střídmější design, ale po stránce funkce je rám excelentní, tak jsem se s tou barevnou „poutí“ celkem smířil…:
vpa007: No – menší rozpočet, hodně zbytků v garáži a SRAM je tam jen řetěz (beru je kvůli rychlospojkám a jsou celkem v pohodě) a kotouče mám odzkoušený, že jsou tišší a klidnější, než IceTechy.
Tom-T45: No byl to fakt lowcost – sada a brzdy v garáži, kola, gumy a sedlo též, tak prostě zbytek dokoupenej a poskládanej.
Já to mám hozený tak, že je pro mne prvořadá maximání funkčnost věcí/kola a jak to vypadá mne celkem netankuje a neřeším :)
24.5.19 14:38
Rám designově hodně světský, k tomu klasicky Čína v lesku a neklasicky XTR v elektrice. Neříkám, že se na tom musí jet špatně, ale za mně asi nejpodivnější stavba, co jsem kdy viděl.
Svérázná kombinace zajímavých komponentů (China x XTR, Shimano x Sram), ale jako jo, proč by ne, když to funguje a dělá radost ;-), takže líbí.
Přesně takhle nějak si představuju low cost stavbu; karbon, elektrika, XTR, … :-)
No právě že to mám na ježdění – co mi bude platný, že tam dám rovný klacky se silikonama, bude to sice vypadat dobře, ale budou mě bolet záda a ruce (ne, že bych to už mnohokrát nezkoušel). Takźe za mne s heslem – klidně ať je to vošklivý, hlavně, že mi to vyhovuje… :)
24.5.19 08:19