edit 30.6.2019: Rám KO, praskla hlavová trubka.
Došel jsem k názoru, že po poslední změně se kolo už od původní podoby liší natolik, že si aktuální verze zaslouží označení „vlastní stavba“ a vlastní profil.
Postaveno jako univerzál na všechno od dojíždění do školy po celodenní XC výlety. Cílem byla jednoduchost ovládání i údržby, relativní spolehlivost a pohodlí při zachování rozumné ceny. Kvůli tomu byl původně v plánu pohon SRAM NX, ale pak jsem našel na bazaru tento mix za cenu ještě nižší, než bych dal za nový NX, takže volba byla jasná. Děkuji tedy uživateli AdosPetr za neplánovaný, ale vítaný upgrade :-)
V tuto chvíli je kolo téměř ve stavu, se kterým jsem spokojený a ve kterém snad už delší dobu zůstane. Zatím bohužel neváženo, ale tipuji okolo 12,5 kg, z čehož cca. 0,5 kg je příslušenství (zejména podsedlová brašna s duší a základním nářadím).
Pokud by někoho zajímal účel plastových svorek na sedlové vzpěře, tak ty slouží pro uchycení nosiče při delších výletech a jelikož mají jen pár gramů, tak je na kole nechávám i bez nosiče.
(vloženo 31.5.19)
Značka | Vlastní stavba |
Model | Maxbike M507 |
Modelový rok | 2014 |
Velikost | 19" |
Hmotnost | ??? |
Rám | Maxbike M507 19" 2014, Al 6061 |
Vidlice | SR Suntour Raidon XC Air LO |
Hlavové složení | AEST YHS44AI-05 |
Kliky | Shimano Deore FC-M552 |
Středové složení | Shimano Deore BB51 |
Měnič | SRAM GX |
Řazení | SRAM X1 |
Převodník | LEZE NW 32z |
Kazeta | SRAM NX 11-42 |
Řetěz | SRAM PC-1110 |
Náboj přední | Shimano XT HB-M785 |
Náboj zadní | Shimano XT FH-M785 |
Brzda přední | Shimano Deore BR-M615 |
Brzda zadní | Shimano Deore BR-M615 |
Brzdové páky | Shimano Deore BL-M615 |
Ráfek přední | Remerx MasterDisc 584×18 |
Ráfek zadní | Remerx MasterDisc 584×18 |
Pedály | MEC Double A+ |
Řídítka | KORE 700 mm |
Představec | 60 mm |
Sedlovka | Zoom Al |
Sedlo | Karbon |
Pláště | Schwalbe Hurricane 2.00" |
Já bych taky rád širší pláště, ale s 18mm ráfky to moc dobře nejde. Pokud se mi povede sehnat něco lepšího za rozumnou cenu, tak budou aspoň 2,25" pláště a tato kola dostane Hardrock. Toho si pozítří přivezu z chalupy zpět domů a začne plánování, co dál…
Hardrock bude pecka. Mě se líbí jednoduché pohodlné kola. Oblouky mi po delší době moc nesedí. Pneu naopak rozšiřuju. Před pár lety slnice 622–23, momentálně 622–37 a chtělo by to více. Kruh se uzavírá. Nejlepší univerzál bude MTB, semyslick pneu, pohodlné rodla.
Ta tvoje Zelená potvora je tedy dost zajímavá, ale mně se takovéto „Frankenbiky“ líbí, viz Hardrock CX v mém profilu (který bohužel stále není dokončený, ale do koncem tohoto roku by snad už měl být) :-)
Máš to dobré. Taky jezdím maximálního bajka, velikost 21, kola 27,5, divné řidítka a navíc pružinovou vidlici. Dle místních bych neměl ani jezdit;-)
Díky. Ten rám není žádný zázrak, ale za tu cenu mi přijde OK, byť by to logo mohlo být méně výrazné.
Jinak ještě to se týče těch 29" kol, nejsem žádný hater, který by je odsuzoval jenom proto, že se mu nelíbí. 29" mají svoji cílovou skupinu, pro kterou jsou ideální volbou. Já do té skupiny ale nepatřím, zejména v kombinaci s relativně malým rámem (17"-19") mi přijdou nepříjemně velká a nemotorná. Měl jsem možnost si je vyzkoušet i na high-end kolech v hodnotě 10násobku tohoto, stejně to na mém názoru nic nezměnilo. Už do 27,5" jsem šel jenom z toho důvodu, že už v té době 26 rychle mizely z trhu…
Mám taky Maxe na 709 rámu a manželka na 509 lady, rámy jsou super za ty peníze.
Máš super BIKE :-)
Rám je původní a nemám s ním žádný problém, tudíž měnit ho jenom kvůli tomu, abych tam měl jinou nálepku, fakt nebudu. A co se týče velikosti kol, to je snad taky moje věc, ne? Ten dnešní trend „29 všem“ už mě fakt se*e.