Ideál. :-)
Myslím, že víte, jak rád zkouším nové věci. Takže teď volba padla na přesný opak monstercrosse. :-) Uvidíme, jak si povede. Je to úplně něco jiného, neskutečná akcelerace 1380g kol i perfektní aero společně s nízkou váhou. Trochu zvykání na spodní úchop, který je asi největší nevýhodou, takže trošku rozkuchat omotávku a dát smirek. Prostupnost pro zadní plášť by taky mohla být o trochu lepší. Uvidíme, čeká nás práce.
(vloženo 13.7.19)
Značka | Canyon |
Model | Grail CF SLX |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L/55 |
Hmotnost | Pod 8kg v závislosti na pedálech a pneu |
Rám | Canyon Grail CF SLX |
Vidlice | Canyon Grail |
Tlumič | Tlak v pneu, pružná sedlovka a řidítka |
Hlavové složení | Canyon/Acros(?) |
Kliky | SRAM Force 1X, 42T |
Středové složení | SRAM GXP Pressfit |
Přesmykač | NE |
Měnič | SRAM Force, long cage. |
Řazení | SRAM Force |
Převodník | SRAM 42T a bude asi 46T |
Kazeta | SRAM XG-1175 42-10T, nachystaná XX1 |
Řetěz | SRAM PC-1171 |
Náboj přední | DT Swiss 240 Straight Pull, CRC 1400 |
Náboj zadní | DT Swiss 240 Straight Pull, CRC 1400 |
Brzda přední | SRAM Force, Flat mount |
Brzda zadní | SRAM Force, Flat mount |
Brzdové páky | SRAM Force |
Ráfek přední | DT Swiss CRC 1400, 22mm int, 28mm out, 24mm height, TLR |
Ráfek zadní | DT Swiss CRC 1400, 22mm int, 28mm out, 24mm height, TLR |
Dráty | DT Swiss Aero Comp |
Pedály | Garmin Vector 3, Look Keo Classic nebo Shimano XT |
Řídítka | Canyon Custom CP07 |
Představec | Canyon Custom CP07 |
Sedlovka | Canyon S15 |
Sedlo | Prologo Dimension PAS TiROX 143, TT patina |
Pláště | Schwalbe G-One Bite, TLR, 41mm real, na test hladký Panaracer Gravel King a jinak uvidíme. |
Koukam spis na nove modely. A tam uz bohuzel 1×11 vypadlo. Nejvic by se mi zamlouvala porad mechanika, nevadi mi to, cisty Force 1 je top, vaha, funkce. Di2 urcite ne a Etap bych prave rad jezdil, kdyz uz tak s 11sp kazetou, staryma klikama Force a 11sp retezem. Sram to s kompatibilitou dost podelal a ceny jsou naprosty ulet. Novy roztece, novy DUB srandy. Peklo.
TheJD: Objemny plaste jedou lip po urcitem povrchu to je jasne. V kopci hraje roli 2 kg rozdil v tech kolech a 1370g zaplety. Tam je hlavni rozdil. Rozdil v pneu tady(perfektni asfalt) by byl tipuju tak 20 vterin na 25 minutovem kopci s prumernym sklonem 8,5% a zaverem na 15%.
Schwalbe si necham, je to nejlepsi kompromis. Jen to budu ruzne mixovat dle potreby. Pro zajimavost, Cerna hora rychlejsi cca o 90 vterin proti chameleonovi na stejnem vykonu.
13.7.19 22:15
JF: Jasny,tak s vuli to chapu, taky ji nemam rad, ale nedospel jsem k tomu aby mi bezvulove reseni nedelalo zdravotne zlo :) Hlavne ta tvrda podrazka ktera neumozni torzi prave mezi predkem a zadkem tretry je pro me absolutni peklo. Takzejsem nejak odkazan prave na ty mekke tretry, ale nezavodim, tak je mi to sumak :)
No je to tak, ze kdyz se nejezdi nejaky narocnejsi teren, tak ja nesnasim vuli. Uz jsem si pak i na SPD daval stahovacky jak Fumic, aby to tak necestovalo. Mam rad prikovanou nohu a efektivni zaber i prenos sily, ale mam trosku asymetrii a vozim karbon vlozky v silnicnich botech. U obojiho mam top tretry a nesnesu pomysleni na mekke boty. :-) Meritelnost spis ne, relevantni vysledek nejsem schopen zmerit. Jezdim testy jak v SPD, tak v silnicnich a je to srovnatelne. Rozdil mekka SPD bota a top silnicni bota je uz opravdu velky- hlavne zaberova cast u achillovky. Tam s mekkou v podstate vubec nezabiras a silova faze je kratka. Jednoplacka 38T je hrozne malo. Ja budu davat na bezny trenink 46T ted.
Chce to dvouplacku, pro nás co nemáme zvládnutou techniku šlapání, jezdil jsem jednoplacku 38 zubů a byl to opruz, výpočet kadence krát převod jde mimo mě.
JF: mel jsi moznost zmerit, jaky je rozdil mezi SPD MTB a silnicnima, pokud mas u obojiho tvrde carbon zavodni tretry? Je to vubec nejak meritelne, ta efektivita? Nebo spis o pocitu?
orm: Nemam ted jiny meric a na trenink preferuju silnicni pedaly, tak jako tak. Nejezdim nijak narocne veci, kopce pesky nechodim a efektivita je pro me klicova. Na tohle kolo se prave silnicni uz dost hodi i vizualne. Ale samozrejme na zavody a ryze terenni vyuziti budu davat SPD.
Riditka se mne nelibej, tim padem i cele kolo, tak nebudu hodnotit a kazit ti to :-). Kdyz si odmyslim ta riditka, tak mne bijou do oci ty pedaly. Proc silnicni? Je mne jasne, ze tam mas wattmetr, ale na tento typ kola se to nehodi.
Poznatky ke spodnimu uchopu- prvni svezeni je velky nezvyk. Clovek si musi zautomatizovat to prehozeni, protoze kdyz se drzi na konci, tak uz nedosahne na brzdove paky. Musi se vyuzit ta pricka. Osobne moc nechapu to, proc to misto neni ergonomicky zplostele a neni tam nejaky zlabek, aby tam palec zapadl a ten uchop prave vylepsil proti klasickemu riditku. Takhle jsem obnazil omotavku a dal jsem si tam grip, ale jeste to budu ladit. Dneska jsem jel poprve v rukavicich a je to mnohem lepsi, ale urcite tam je prostor pro zlepseni ergonomie, zaslechl jsem, ze nove modely maji mit klasicka riditka, nevi nekdo? Horni uchop pecka a i funkcne to je fajn, navic se to nijak extra nekrouti, na to jak je ten celek lehky, tak je tuhost solidni. Ale pochopitelne nizsi, nez u chameleona. Nejlepsi by bylo pouzit riditka z Aeroadu a udelat jim decentni rozsireni.
No jsem zvedav. Hlavne ty riditka mi prijdou totalni demence. Jako ten koho napadlo omezit temer nekonecnou variabilitu spodniho uchopu u beranu tim, ze tam udelam pricku v miste, kse se to drzi…to musema bejt hlavinka.
Tak toto by mi mohlo do baráku, jednou si něco takového taky pořídím. Za mě pecka i barevně.
13.7.19 18:00