Hodnocení a popis o kousek níže.
Tohle je příběhu: https://www.bike-forum.cz/…m-framr-2016 ; odpovědi na otázky v předchozí diskuzi jsou na konci tohoto textu.
Nakonec se mi povedlo rozumně prodat a rozumně koupit rám, výměna 2016 XL Alu za 2017 L Carbon. Sice má nepůvodní zadní stavbu, ale to zas není taková tragédie, byl za fajn prachy ve fajn stavu včetně ložisek apod. Během přestavby jsem upgradoval některé komponenty, na fotkách ještě nejsou kola a nová sedlovka.
Hodnocení začnu negativy:
- Rám je pořád moc vysoký. Vím, že karbon je o kousek vyšší než hliník, ale pořád je to menší než XL alu. Problém je pro moje krátké nohy v příliš nízké hodnotě max insertu sedlovky. I když jsem koupil v podstatě tu nejkratší, co je za rozumný peníz k dispozici, pořád je moc vysoko – jsem přesně na hraně využití celého zdvihu hodně krátké 100mm sedlovky. Škoda, v podstatě je to důvod, proč tohle kolo asi nebudu mít dlouho.
- Nemám budget na upgrade vidlice :) Sériově byly tyhle biky se 170mm vidlicí, takže mám aktuálně pravděpodobně trošku rovnější geometrii (jenomže, čert změř, jak to s tou Manitou korunkou je). Mám na cestě z UK Offset Bushing do spodního oka, uvidíme, co udělá půl stupeň (nahoru objednávám jehly). Víc zatím nechci, abych moc nepoložil ST úhel, ale možná to tak dopadne, protože cítím, že bych (bohužel i kvůli problému se sedlovkou) potřeboval těžiště posunout o kousek dozadu. Zkrátit představec už nechci, reach není nějak extra dlouhý.
- Prkotina; kotouč na zadním kole je příliš blízko středu, takže ho musím podložit. Žádná tragédie, jen sehnat podložky.
Pozitiva:
- I když jsem to nezamýšlel jako chrta, hmotnost je dost neuvěřitelná. 13,6 kg s těžkými pedály (450g), 150ml tmelu v každém kole a ghetto insertu (Nejsilnější Mirelon + 4 rychlopásky + hodně AL-PE lepicí pásky) v zadním ráfku, tzn. že marketingovou metodou vážení bychom byli pod 13kg… Super :) Mno, a to je taky hlavní důvod, proč ještě nejsem rozhodnutý, že to kolo pošlu pryč. Cokoliv, co by mě opravdu zajímalo geometrií a je v mém cenovém dosahu, je minimálně o 1,5kg těžší, v reálu spíš o dvě. A nejde ani o tu číselnou hodnotu, netušil jsem, že tohle kolo váží tak málo, ale spíš o ten poměr.
- Pořád platí většina minulého. To kolo je (na mě) prostě fakt dobrý. Skill jsem o kus posunul, takže asi ustojím i to, co mi na XL odpouštěl delší rozvor, líp se mi teď manévruje v zatáčkách, …
- Pohon, kola a obutí, povedlo se mi za fajn cenu koupit Rovaly s XD ořechem, potřebovaly akorát seřídit a domazat ložiska. Posun je to v několika ohledech:
-- Šířka ráfku, pocitově jsou ta kola tužší (ale možná je v tomhle případě přání otcem myšlenky, whatever). Potom šířka ráfku a pláště… Tady je ten posun fakt znát. Kombinace 2,35 Fat Albert na 29mm vnitřní šířky ráfku je fajn, celkový dojem z kontaktu se zemí je lepši;
--Jinak ty pláště samotný tedy nejsou na mokrý kořeny a kameny. I když je jim nejlíp v hrabance, prachu a písku, bláto taky slušně zvládnou, klopky ve smyku jsou celkem zábavný, ale mokrý kořeny a kameny jsou fakt boj. Což je, na druhou stranu, ale fakt slušný skóre pro pláště bratru asi za 350 CZK :);
--Předpokládám, že tu bude i nějaký posun v hmotnosti;
--A nakonec, posun v pohonu. Ta kazeta 10–42 je fajn, sedí mi s tím 10z o trochu líp než 11–42 od Shimana.
- Tlumič je naprosto OK. Určitě jsou lepší, citlivější (rám je podle všech testů super s pružinou), s více možnostmi nastavení (to bych, pravda uvítal, vidlice je fakt jinde). Chod je ale konzistentní,
- Vidlice, čím víc jezdím, tím víc ji miluju. Nastavení HSC funguje a je fajn ho mít, stejně jako IRT. Kombinací nastavení LSC, HSC a IRT je super možnost hrát si s chováním vidle v podstatě v celém rozsahu. Nicméně, konstrukcí je to spíš trailová než enduro vidle, dá se to, ale mohla by být tužší.
Takže, kolo je fajn, já ale na něj bohužel nejsem úplně správná figura. Uvidím, jaký dojem budu mít po úpravě geo, taky si někde chci vyzkoušet nějaký kola s modernější geo v obyčejném setupu, co budou prakticky znamenat dvě kila navíc. Spíš se zatím kloním k výměně.
Odpovědi k minulému kolu:
- FRAMR vs SLAMR X vs SLAMR byl na starších kolech otázkou 216×63 vs 200×57 vs 200×51 tlumiče, tady ( i na tom minulém kole) je tlumič 216×63;
- S tou sedlovkou to můžu potvrdit, viz výše… :)
(vloženo 22.7.19)
Značka | EX-Ghost |
Model | (custom) FRAMR LC |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | L |
Hmotnost | 13,6 komplet |
Rám | Ghost xxAMR Carbon |
Vidlice | Manitou Mattoc Pro / IRT 160mm |
Tlumič | Fox Float X 2017 216x63 |
Hlavové složení | Arcos |
Kliky | Shimano Deore 170mm |
Středové složení | Shimano XT |
Přesmykač | Vodítko Shimano |
Měnič | Shimano XT |
Řazení | Shimano XT |
Převodník | Absolute Black Oval 32t |
Kazeta | Sram PG1150 10-42 |
Řetěz | SRAM X1 |
Náboj přední | Roval (Formula) |
Náboj zadní | Roval (Formula) |
Brzda přední | Shimano XT |
Brzda zadní | Shimano XT |
Brzdové páky | Shimano XT |
Ráfek přední | Roval 29mm |
Ráfek zadní | Roval 29mm |
Pedály | Shimano M530 |
Řídítka | Giant SL 780mm |
Představec | Da Bomb Glock 40mm |
Sedlovka | Bontrager Drop Line 100/345mm |
Sedlo | Ergon SMC4 |
Pláště | Schwalbe Fat Albert Evo TLE SS |
24.7.19 13:47
Atilla, čau a díky, za Ještěd i za radu :) Btw, kdybyste zase měli cestu kolem, napiš, dvě tři jízdy se Vás zkusím zase udržet :D
Lynch: Jak se to vezme, oproti těm 170mm se to moc lišit nebude, ale chci to zkusit, jestli mi to pomůže líp pracovat s váhou, kvůli té sedlovce nemůžu jít tak nízko, jak bych chtěl.
22.7.19 17:44
Čau, na Ještědu jsem tě bral s bratrem na ilegál:)
Na jehlová ložiska se vyprdni, stojí to spoustu peněz a nevydrží to. Vem normálně 5-ti dílné vložky od foxu, citlivost skoro stejná a výdrž násobně větší.
Ještě jsem to trochu upravil; vyšší je, ale v dizkuzích jsem našel různé informace, o kolik. 165–175mm po přepočtu na Rockshox :D
22.7.19 12:58