Sedlovka je tak tak. Doufám, že někdy někdo vyrobí kolo i pro dlouhonohé lidi, které nebude vypadat jak žebřiňák...
Hoodně velká hlavová trubka (150
NX zatím šlape bez problému, snad mu to vydrží
Pláště jsou na nějaké dlouhé přejezdy po rovině celkem líné, ale v terénu je to jiná káva.
Pláště jsou na nějaké dlouhé přejezdy po rovině celkem líné, ale v terénu je to jiná káva.
Podle mě hodně vydařené zpracování
Praktická prachovka, aby se nedostával bordel do rámu. Na jiných kolech jsem to ještě neviděl.
V akci na trailech na Bílé.
V akci na trailech na Bílé.
Po asi deseti letech na pevňáku MRX přišel čas vyzkoušet něco z jiného soudku, tak jsem se rozhodl pro svůj první full bike. Chtěl jsem něco jezdivého, ale taky něco co by se dalo pustit z kopce dolů a užít si sjezd + aby se s tím taky dalo slušně jezdit po trailech. Nejdřív jsem měl vyhlédnutého canyona neurona. Na fotkách se mi to kolo hrozně líbilo, ale když jsem ho zkoušel na bikefestu v Kálnici tak mě úplně neoslovilo ani co se týče vzhledu ani co se týče jízdy. No a tam jsem taky poprvé vyzkoušel kolo od whytu, konkrétně nějaký model na 150 zdvizích, což bych při mém stylu ježdění asi úplně nevyužil, ale borci z whytu byli ochotní, ukázali mi i jiné modely a odkázali mě na showroom v Novém Jíčině což mám necelou hodinku cesty autem z domy. Tak jsem se domluvil na vyzkoušení 120-ky v XL no a po týdnu rozhodování bylo kolo doma.
Zde je několik důvodů proč jsem se rozhodl pro toto kolo:
- Vstřícnost lidí u stánku na bikefestu.
- Prodejna a servis v blízkosti bydliště.
- Různá ocenění trail biky roku (nevím jak jsou ty ocenění relevantní), ale myslím, že umějí dělat dobrá kola.
- Na živo se mi bike neskutečně líbil (zpracování, barva..)
- V Česku není tato značka úplně rozšířená, tak jsem rád, že mám kolo, které nemá každý druhý.
- Sleva 10% jako testovací jezdec.
Pár nevýhod:
- U takového kola bych čekal alespoň řezení GX
- Vyšší hmotnot
Tyto nevýhody by řešil vyšší model, ale ten už byl mimo rozpočet.
PS: Kolo má zrovna po garančkách cca 200 km a ježdění si neskutečně užívám, teda až na přejezdy po asfaltu, ty nejsou nejzábavnější, ale jakmile se vjede do terénu tak je to bomba a mám rohlík od ucha k uchu. Nikde nic nelupe, nevrže ani nevydává jiné nepatřičné zvuky, tak snad to tak vydrží a kolo mi bude dělat jenom radost jako doteď :).
(vloženo 14.8.19)
Značka | Whyte |
Model | S-120C R |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 14,9 se vším (zváženo) |
Rám | Carbon, Uni-directional Multi Monocoque Front Triangle with Internal Cable Routing, Tapered Head Tube, Intergrip Seat Clamp System, Alloy Symmetrical SCR Rear Triangle and 148mm Bo |
Vidlice | RockShox Revelation RC 29", 120mm Travel, 42mm Offset, DebonAir, Charger Damper, Fast Black Coating, Tapered Steerer, 110mm x 15mm Boost, Maxle Lite |
Tlumič | RockShox Deluxe RT, DebonAir, Fast Black Coating, Adjustable Rebound and 2 Position Compression |
Hlavové složení | FSA No. 42 Orbit ZS Plus, Integrated, 1 1/2" Lower and 1 1/8" Upper Sealed Cartridge Bearings |
Kliky | SRAM Descendant 6K Eagle |
Středové složení | SRAM DUB, BSA, 73mm |
Měnič | SRAM NX Eagle, 12 Speed |
Řazení | SRAM NX Eagle, 12 Speed |
Převodník | X-SYNC 2, Direct Mount 32T, Boost, 12 Speed |
Kazeta | SRAM PG-1230 Eagle, 11-50, 12 Speed |
Řetěz | SRAM Eagle, 12 Speed |
Náboj přední | Alloy, Double Sealed Cartridge Bearings, 15mm x 110mm Boost Through Axle, 32 Hole |
Náboj zadní | Alloy, Double Sealed Cartridge Bearings, 12mm x 148mm Boost Through Axle, 32 Hole |
Brzda přední | SRAM Guide T, 4 Pot, 180mm Rotor |
Brzda zadní | SRAM Guide T, 4 Pot, 180mm Rotor, Internal Routing |
Brzdové páky | SRAM Guide T, Matchmaker |
Ráfek přední | WTB ST i29 TCS 2.0 System, Pinned Joint, Tubeless Ready, 32 Hole |
Ráfek zadní | WTB ST i29 TCS 2.0 System, Pinned Joint, Tubeless Ready, 32 Hole |
Dráty | DT Swiss Champion 2.0mm, Black Stainless, Brass Nipples |
Pedály | SPD |
Řídítka | Whyte 6061 Alloy, 15mm Low Rise, 31.8mm, 780mm Wide |
Představec | Whyte Gravity Stem, 40mm Extension |
Sedlovka | Bike Yoke Devine, 30.9mm, S 125mm Travel, M/L/XL 150mm Travel, Trigger Remote with MMX attachment |
Sedlo | Whyte Custom Dual Density, Triple Panel Design |
Pláště | Maxxis Forekaster TR 29" x 2.35" 60TPI Dual Compound, EXO Sidewall Protection, Front, Maxxis Crossmark II TR 29" x 2.25" 60TPI Dual Compound, EXO Sidewall Protection, Rear |
Smugg a tahle 120 je pro me taky hvezdna dvojka. Ale ta vaha je na karbon s nizkym zdvihem teda fest vysoka(podobne jako u Transky). Docela by me zajimala vaha samotnyho ramu, nikde sem to nedokazal dohledat.
Parádní. Kamarád má S-150 a musím říct, že ačkoliv jsem nechtěl long&slack mrchu, tak s odstupem času bych při výběru kola měl dva kandidáty: Transition Smuggler nebo něco od Whyte.
Kolo moc pěkný,pláště jsou jezdive úplně v pohodě ale ta váha je děs.S ohledem na zdviha a carbon…At slouží…
Jo jo, Whyte jsem také zkoušel, moc pěkný. Jen těch 14,9 ? to máš včetně láhve, ne ?
Super stroj! Je to jedno z nejzábavnějších a nejvšestrannějších kol, co jsem jel v poslední době. Výbava opravdu není top, ale ta se dá časem vyměnit. Hlavní je rám, a ten je parádní (na 120 mm zdvihu toho zvládne opravdu mnoho, navíc je to kolo hodně hravé díky zadní stavbě s 430 mm).