Cca po 10t km praskla osa v zadním náboji.Nevíte někdo, kdo to pro ně vyrábí, nebo co to je za náboj? Případně kde tu osu sehnat?
Nechce se mi přeplítat na nový náboj.
(vloženo 16.8.19)
19.8.19 12:25
19.8.19 12:09
Vidíš teď ti je více než 14 a zřejmě neznáš rozdílu mezi kónusovým závitovým nábojem a kónusovým nábojem na kazetu,náboj ve kterém jsi pohřbíval osy byl totiž zřejmě ten závitový se stejně debilním uspořádáním ložisek jako dnešní náboje s průmysly které mají jedno hlavní ložisko kilometr od konce osy.
Když mi bylo nějakých čtrcnáct ± nějaký ten rok, jezdil jsem na MTB (=byl jsem mimo ještě o něco víc, než teď), tak jsem pár os ohnul. Klasický konus a tehdá „jakási universální“ osa. Pak jsem usoudil, že tudy cesta nevede, tak jsem pořídil kalenou. Tu jsem sice neohnul, ale zlomit jsem jí zvládl. Prasknout může všechno. Jde jen o to, jak často u dané věci. Osu na průmyslech jsem do hrobu ještě nikdy neposlal
Jakobo: ano usazení kol v patkách – poznáš, když vozíš kotouče (vyndání a nandání kola). Kolik myslíš, že se v DH vozí konusových náb? Asi ti rukama neprošlo těch kol dost.
Ano foto je z náby se šroubovacím vícekolečkem, ale jak jsem psal, tak i mě praskla osa zadní náby LX (kde vím, co měla nába za sebou) a v servisech jsem se taky s několika potkal.
Ještě mi řekni, jak se ten problém vyřešil. ty náby se dělají stále.
17.8.19 23:39
Mám na těžkoexpedičním kole náby deore které mají necelých 90 tisíc takže už bych se měl zřejmě začít bát.
Zdyn
Coze to tento? Usazeni kol v patkach? To ani nevim, ze takovy problem exisuje. Od ted si na to budu muset davat pozor. Ano, loziska se musi seridit, pochopitelne.
Nevim proc, rukama me prosla hafa kol, ale ty tve zminovane problemy neznam. Ani praskajici osy. Jo a to mam zapleten Acery na expedicnim kole, ktere ma klidne 120 kilo. Jestli to nebude rukama. Praskavaly mne kdysi pevne osy u 6ti kolecka. Jako jasne, na netu ti najdu fotku cehokoliv.
No a znovu k te fotce, kterou jsi sem postoval. Podle delky vypodlozeni je toto z naby se sroubovacim vicekoleckem. Takze stary a dnes uz vyreseny problem (u konusovych nab). Jinak stejny jako v tom pripade te Cannon naby.
17.8.19 12:47
Ano přesně jak jsi to v dolním odstavci napsal
Všudenakole: samozřejmě, že ta ložiska jsou asymetricky uložena. To je normální a musí se tomu odpovídajícím způsobem nadimenzovat osa. Ve strojařině se jen málokdy podaří konstrukce, která by byla ideálně symetricky zatížena. Co třeba uložení kol na autě, letmo uložená kola na motorkách, převodovky,…
Konusy nejsou špatné, ale mají také své limity a nevýhody. Zejména je problém tenká osa (u většiny), která je náchylná na ohýbání při drsnějším použití.
Pak to je tedy nutnost správného seřízení, většinou horší zatěsnění (zejména ořechu), často horší usazení kola v patkách (plochy matic nejsou většinou rovnoběžné) a případně komplikovanější servis při poškozených konusech a miskách.
P.S.:
jak vysvětluješ tu prasklou osu z konus náby? To je podle tebe jen vyjímka, kdežto prasklá osa z prům. náby je standard a důkaz nesmyslnosti použití?
vsudenakole dej pozor, ať ti neprdne žilka :)))
17.8.19 07:48
ZDYN:SINGLESPEED má naprostou pravdu a píše to nejspíš proto že mnoho lidí to to ještě nepochopilo a spousta lidí na to mentálně nemá aby to pochopili.
Jsou to hlavně ti co neumí seřídit správně kónusy a chválí do nekonečna náby s průmysly a přitom o průmysl.ložiskách ví kulové hlavně co se týče správné montáže když je tam přesah atd.
Zkrátka kdo neumí banální věc jako je seřídit kónusy má nasráno v rukách a neměl by se pouštět do složitějších akcí než je umytí kola.
Ano prasknout může všechno ale u té osy z obrázku bych se spíš moc divil kdyby nepraskla ,když má tak tenkou stěnu a navíc je z hlíny.
Zdyn: Občas praskne všechno, ale tak jak na obrázku to praská dost často, ať je to Novatec, Formula nebo třeba superdrahá Corima. Ložiska jsou asymetricky uložena, jedno je nalevo, druhé uprostřed. V místě lomu působí nejen velká síla, ale i páka.
Jakobo: dal jsem první fotku, co vyplivl net. Ale někde mám i prasklou osu z LX náby (shodná i s XT), která praskla mě osobně. To je také No name?
Byla to jen reakce na Všudenakole.
Czero praskaly jako na běžícím pásu, osa se měnila za ocelovou, která vypadá dost podobně jako tohle, jen má na konci závit:
Vypadá to podobně, jako dřív měli náboje czero s kterejma byl stejnej problém. Každopádně bych se poptal tam kde Cannondale servisujou a prodavaj a měli by ti určitě pomoct. Každopádně bych zvážil i prepleteni na jinou nabu, pokud se to stalo jednou, je velká pravděpodobnost, že se to stane i po druhý.
16.8.19 17:59
Do časů.
Jenze takhle je ale resena naprosta vetsina naboju s prumyslovejma loziskama. A vetsinou s tim nejsou moc problemy.
Jak jsou vlastne tady resene ty koncovky osy? Na ose zadny zavit nevidim tak predpokladam, ze jsou jen nasunute.
Ale jinak system fakt jak u sroubovaciho kolecka, lozisko hluboko u priruby. Se nedivim. Jestli ta naba neni nejak mimoradne lehka tak toto bych na svojem kole nechtel. Radeji preplest za neco servisovatelneho. Nikdy jsem nebyl fanda Cannonu prave pro tyto jejich reseni pracuijici na hranici moznosti. Totez pavouk prevodniku ze strojarskeho hlediska naprosto nesmyslny. Az na ten wow efekt nic moc. Spis teda nic jak moc.
16.8.19 16:39
+1
Zdyn ale to je nejaky no-name TWN pochybne kvality z hovno oceli. To se pak nemuzes divit.
16.8.19 15:42
Další důkaz že je nesmysl cpát do nábojů průmysl.
Hodil bych to soustružníkovi, ať podle toho vyrobí novou