Kroska, gravel, commuter, dojížďák, vyjížďák, přejížďák atp.
Na tom kole je papírově úplně všechno špatně: hliník, RU vzadu, nemá hydry, BB30 …
… ale byla to srdcovka a láska na první pohled. Navíc ta barva… :-)
Po třech sezónách na silničním hliníkovým Allezu s 28mm pláštěma jsem doznal, že už stačilo a chtěl jsem k fullu něco více univerzálního. Allez (mimochodem fajn kolo) se povedl prodat a nic nebránilo odklepnout objednávku na evanscycles, kde ho mezi tím 2× zlevnili.
První pocity po 45km jsou super. Kolo v 56 mi sedne, jak prdel na hrnec. Překvapila mi subjektivně daleko vyšší tuhost, než Allez s FR Quattro.
Pláště WTB riddler 37mm jsem zkoušel jen za sucha, ale v terénu mi budou stačit. Na asfaltu jedou slušně, ale plánuju druhé záplety s hladkýma pláštěma.
Lankové TPR spyre po odmaštění kotoučů a zajetí desek brzdí solidně. Hydry z MTB to nejsou, ale brzdí líp, než ráfkové dual pivot ultegry se Swissstop botkama. Jedenáctková 105ka chodí hezky, takže po funkční kolu nic nechybí. Převody 48/32 + 11–34 jsou akorát.
S SPD520 to má 10.4kg. Prostor je určitě v zápletech (wtb19 s formula nábama mají přes 2kg) a obutí (plášť 430g, duše 180g…). Určitě v CX setupu půjde na bezduše. Silniční variantu obuju do stávajících Challenge PR 27mm, které jsou podstatně lehčí. Další odlehčování neplánuju. Kartonovou origo sedlovku už jsem jednu zlomil a zlomeny rodla a představec jsem tu už taky viděl. S 93kg nechci žádný ultralighty :-)
Naopak za pár týdnů dostane blatníky ;-)
Do našich bajků se mi to dávat nechce, když vidím, co se tam odehrává. Pokud někoho zajímají detaily, tak zde https://www.evanscycles.com/…ike-EV338207
(vloženo 3.9.19)
plzak: dík za tip na blatníky, viděls tyhle? Různý barvičky, ta modrá asi nebude přesně sedět k té na rámu, ale třeba s tou zelenou by to na to kolo možná sedlo??? Zvenku je jenom linka, plus ta samá barva zespoda… já mám dánského oceláka v lahvově zelené metle, tak trochu se tváří jako veterán, ta zelená by asi byla moc světlá na něj, ale mám cukání vzít ty matné černé ještě se zástěrkama a světýlkem/odrazkou vzadu a ty linky tam udělat růčo… a dokonce mě láká ta oranžová co tady měl nedávno někdo na Ukrajině, pěst na oko a Gulf Racing to se zelenou nebude, ale možná bych tím pojednal i mufny, je to dojížďák, ale oblíbený, jen aby se pak někomu nelíbil až bude někde zamčený, už teď jsem měl trochu obavy, ale ani Biopace evidentně už není v módě a nikdo si toho ani nevšimne…
Tam je velkej rozdil v plastich (420 vs 200) pres to, ze jsou ti riddlery super a na gravel 37 intelativne lehky proti konkurenci. Ty rafky i19 taky asi nejsou zadny jebky. Ale naby budou no.
S to jeste tohle je “SE” model, jako ze vic silnicni. Normalni CX varianta CAADX mela i na 105 kola horsi a rafky, ktere jsou jen na duse…
někde se ta cena udělat musí, na druhou stranu celkem nechápu filozofii značek dávat takový jebky a těžítka i na relativně slušná kola, copak se kolo na 105tce bere jako „pro rohlíky“?
@Kubiczech: na tvy fotky jsem koukal a mas to tak trochu nasvedomi :-)
Jinak vcera jsem porovnaval tovarni obuti s FR600 od mistra Wella na silnicnich 30mm plastich a rozdil je cca 1kg! Vahy jsou vcente kotoucu, kazety (tovarni 105 11–34 vs ultegra 11–32) a dusi.
Takze WTB i19 s formula nabama nic moc. Hlavne to zadni je strasna kotva i bez kazety.
Na tyhle brzdy mám jen ty nejhorší vzpomínky. Až pojedeš z Vysoké dolů, tak uvidíš proč. Kolo je hezký, barva luxusní a za tu cenu se to fakt povedlo.
plzakj: Naopak tady je všechno správně ;) A co se odehrává v našich bajkách?
Spyre se fakt musí umět nastavit. Mít páku v max.otevřené pozici a při zhoblování desek nesahat na stavěcí šroub bowdenu. Desky dotahovat trojkou imbusem ze stran. Dá se s tím jezdit i v Alpách, ale při přechodu na silničku, kde mám brzdy 105 řady 7000 plus Kool Stop špalky chytnu za páky a skoro jdu přes řidítka.
Tu barvu snad potom obšlehli na evansu pro pinnacle arkose :) (měl jsem ho taky jen kvůli té porno barvě). Každopádně když jsem potom šel do kartonu se sramem…no raději ti ani nebudu popisovat rozdíly :)
4.9.19 11:04
Mechanický Spyre jsou úplně vpoho. Mám je na RX s Deore deskama a XT kotoučema a ubrzdí to naprosto vpoho i mých 93–95 :D. Ale jako jo, nemá to ten sametovej chod téměř bez odporu, což ale ní nic zásadního. Je to prostě mezistupeň mezi mech. čelistovkama a hydraulickými kotouči.
4.9.19 10:51
vypadá to docela dobře
Klidne to do bajku dej a kasli na to, co se tam odehrava :)
Tahle barva je luxus. A kdybys chtel jeste vylepsit TRP spyre – desky KoolStop D620 mi fungovaly lepe nez originaly. Pak jsem zamenil za hydry, protoze v tech Spyre jsem proste nejak nemel cit, diky silne vratne pruzine, specialne, kdyz se jelo na oslizlem, zablacenem, mokre listi atd.
Zvlastni je, ze tobe to s 93kg prijde tuhe, me s o 20kg mene nikoliv :D Ale ono prehnana tuhost je pak v terenu trochu naskodu, u tohoto typu kola, takze v pohode.
otázky co je špatně radši neřešit, hlavně ať slouží a líbí se, neb co je ti platný kolo za 200táců co bude stát v garáži, že jo. Akorát převody jsi asi chtěl napsat 48/32, na 38z ta pila fakt nevypadá. A jestli fakt za 835 liber, tak myslím není co řešit, dobrá koupě
Já doufám, že už to konečně řeší problém N+1 kola :-)
Ad blatníky: asi SKS Bluemels 45mm. Všichni je doporučujou. Černý, matný.
Dyť je to pěkný, s PR Challenge to na asfaltu pojede dobře. Jaký se tam chystáš dát blatníky? Bělouš je asi taky dostane, mám tam miniV, místa dost, když tak trochu dobastlím.