Expedičních kol zde k vidění moc není a na pluskových 29" gumách snad žádné. Jede to až překvapivě dobře a umím si představit vyrazit s tím okolo republiky.
(vloženo 25.9.19)
Samozrejme se hodi teleskop z kopce dolu i na takovem kole. Proc si ale myslim, ze na takove kolo to nepatri? Vzhledem k tomu, jak je vetsina teleskopu „spolehlivych“, tak na takove kolo proste ne. Zkousnul bych jednoduchou mechaniku jako je TS – to se rozebere, vycisti, namaze cimkoliv a zas slozi a maka to… Pak ok…
No neco podobnyho by se me libilo u vidlice, pouzit packu presmykace na zamykani vidlice
ale když už teleskop, tak jedině s ovládáním z řidítek! :)
Dnešní předělávka doubletapu (pro přesmykač) na ovládání teleskopu (gravel 1×11sp).
Zatím nejlepší řešení, co jsem viděl (není z mé hlavy ani na mém kole). Chodí to luxusně
Nez jsem si poridil teleskop, tak jsem terenni jizdy jezdil s takovym kompromisem – sedlovka asi 2–3 cm nize nez by normalne mela byt. Na vetsinu veci docela dobre, trochu naprd do delsich kopcu, z kopce jsem si rikal, ze to dostacuje.
Po porizeni teleskopu asi takhle: Vetsina veci uplne v pohode, do dlouhych kopcu konecne ok, z kopce uplne jiny pribeh :-) Nevim, jestli jsem rychlejsi, to me nezajima, ale ten zazitek z jizdy je proste uplne jinde.
Samozrejme na nejakych lesnich, polnich cestach je to uplne jedno.
p@X: Pokud to byla reakce na mě, tak mi to přijde trochu bezpředmětné. Nikomu jsem teleskop nenutil, jenom jsem se snažil vysvětlit, proč na takovém kole dává smysl. ;) Ať si jezdí každý na čem chce. Každý je svého štěstí strůjce :D
Libores: Souhlas.
BikerM: Techniku člověk může mít úplně stejnou, akorát s teleskopem stejně sjede mnohem víc a mnohem snadněji než se sedlem nahoře.
Tak na naloženým kole je to s technikou jízdy trochu jiné, únava na dlouhý cestě udělá svoje, jít za sedlo ve volnejch hadrech taky není zrovna ono, protože elasťáky na cestu taky nejsou udeální a atd. Důvodů pro teleskop je hafo.
26.9.19 11:27
BikerM: Troufám si nesouhlasit. Přijde mi, že toto může tvrdit jenom někdo, kdo teleskop nikdy pořádně nejezdil. Mám více různých kol bez teleskopu (a prakticky celý život jsem bez něj jezdil, až na poslední 2 roky) a člověk bez něj sjede většinu věcí, co sním, v tom to není. Jde o manévrovatelnost kola a možnost lépe pracovat s těžištěm. U celopevňáku na cyklostezky je to nesmysl, ale u celopevňáku zaměřeného na traily je to více než vítaný update.
Zajímavé, jak si spousta lidí už neumí představit jízdu bez teleskopu. :D
Asi by to chtělo trochu taky ladit techniku jízdy…
Singlespeed: přesně tak, ovšem jen v případě, že se při balení nebude používat hlava.
líbí! Řidítka super, jen bych je natočil víc k jezdci :)
SS: za mě je teleskop lepší vynález jak odpružená vidlice, třeba hlavně v zimě z kopce . .
Nahoru na nosič bych dal max tak karimatku a ta nějaké to skřípnutí sedlem zvládne :)
Teleskop je tam zjevně jen na focení. Při expedičně naloženém kole by při zasunutí sedlovky sedlo narazilo po pár centimetrech na zavazadlo naložené na nosiči.
Souhlas, je to jedno z nejzajímavějších kol, co Trek dělá. V této velikosti to ani nevypadá jako 29+". Toto je rozhodně pěkná bike-packingová úprava!
Přítelkyně má verzi s 16,5" rámem a to už vypadá trochu komicky. Nechtěla full a tohle se osvědčilo i na dost rozbitých a kořenovitých pasážích (má teda odpruženou vidlu). Když člověk před tím nejezdil v terénu nic s menšími koly, tak to je ideální stroj (Mě se při testování podařilo to kolo 2× poslat do škarpy – ty gumy dodají velký pocit jistoty, takže člověk jede rychleji, než je potřeba. Navíc kvůli větší setrvačnosti kol se o něco hůře láme do zatáček ve větších rychlostech – proti 26/27,5" kolu je to teda sakra rozdíl). V malých rychlostech je to skvěle hravé a obratné kolo. Díky krátké stavbě to jde i suprově do vzduchu. Trakce u těch 29+" kolech je na nezpevněném povrchu naprosto neskutečná.
Toto kolo bez teleskopu mi nedává vůbec smysl. I s pevnou vidlí to člověk může valit poměrně rychle a v rozbitějších nebo prudších částech je to k nezaplacení.
Nevím, zda tu zadní stavbu měnili od roku 2016, ale díky široké gumě a celkem masivní konstrukci se mi stávalo, že jsem dřel botami o tu stavbu. Řetěz pak mlátí podobně jako u normální konstrukce – alespoň ve vrchní části, takže tam bych plusové body nedával. Díky konstrukci je dále celkem znatelně omezena velikost největšího převodníku – 32 z. (i když to v 29+" setupu asi moc lidí trápit nebude).
Jako ten teleskop nemusí být vůbec špatný, vemte si že budete muset naložení dolů nějakým hnusem a teleskop může být rozdíl mezi rozbitou hubou a nerozbitou hubou. Mě se to kolo moc líbí.
Scret: no dobre, da se i bez teleskopu. Ale ja tohle kolo chapu hlavne do terenu (klidne i hodne tezkeho). A tam se prave teleskop hodi.
taky jsem toho nazoru, ze teleskop bych tam osobne nedaval… Ma to pevnou vidli. Ale dneska si lidi uz jezdeni bez teleskopu ani neumi predstavit a narvali by ho i na silnicku…:)
Brundibar: naopak, tohle kolo nema smysl bez teleskopky.
Jednou jsem se na nem v terenu projel, a jako musim rict, ze tohle bych klidne doma mohl mit. Jako takovy nenarocny univerzl/zimak naprosto paradni.
Yatza: výhoda je asi v tom, že řetěz neprochází rámem. Nebouchá do řetězové vzpěry.a nehrozí zasukování. Také to usnadňuje servis.
scret: Se nehodlam hadat, data si nepamatuju, kazdopadne tak pred peti a vic rokama to mohlo byt, co sem videl podobny ram. Je mozny, ze to byla specialni konstrukce kvuli pohonu remenem, fakt netusim. Point is, me osobne se tohle reseni libi vic, nez ruzny sileny profilovani pripadne zahybani retezove vzpery nekam dolu na uroven spodku prevodniku. Tak se holt ptam na mozny nechanicky nevyhody tohohle reseni, z vyrobniho hlediska je to IMO jedno.
Ja na tom teda nechapu tu teleskopku. Na takovemhle kole mi to prijde celkem mimo …
Yatza: aha, takze sis vlastne tak trochu zaprehanel:))) Scott Endorphin – to bylo uplne neco jineho a s timhle to nemelo vubec nic spolecneho.
Pěkný kolo, jen ta těch 70k dá za takové kolo asi málokdo, to ta níže postovaná modrá verze základního Stache s pevnou vidlicí byla pod padesát a dávala větší smysl jako jednoduché, bezúdržbové, a zábavné kolo.
Bohužel byla v nabídce jen jednu sezonu, pak bylo vše už s odpruženou.
Jezdím i 27,5" plus a ten rám je stejný jako pro jejich 29" kola. Je to o výrobci, jak to pojme. Asymetrie bude asi všude, ale tohle je fakt extrém, který není potřeba asi jinde realizovat.
scret: Docela davno, jakoze par let. (Scott Endorphin, ci jak se to jmenuje, nepocitam :) )
DaD: i na 27.5+ se v oblasti stredu na strane retezu vymysli ruzna reseni, ktery dost casto nevypadaji o nic divnejs. I novej Lector od Ghostu, coz je „jenom obyc 29“ vypada u stredu divneji nez tohle.
Yatza: Nic širšího než 29" + pneu se nevozí a tak toto extrémní řešení není potřeba. Na 27.5" + stačí klasika s Boost verzí, tak proč tedy věci při výrobě komplikovat když to není potřeba.
Yatza: co je to docela davno? Jinak tady je to kombinace siroky plast, pohon, stavba…
S tímhle bude skvělá zábava i bez nosičů a brašen. Pár týdnu jsem na tomhle Treku vozil a za mě jedno z nejzajímavějších kol, na kterém jsem kdy seděl.
Otazka na chytrejsi: Ta extreme asymetricka zadni stavba, ma to nejaky zasadni nevyhody? Videl sem to uz docela davno a nijak se to neuchytilo. Pritom v discipline „co nejsirsi plast do co nejkratsi stavby“ to je jasny prvni misto.
PatrikKalista: Ale jistě. Zážitek na skládačce a tomto bude určitě totožný. Navíc když se pojede na těžko. Ve finále se samozřejmě na té skládačce dá objet i celá zeměkoule, že?
25.9.19 09:00
Kolem republiky můžeš vyrazit i na skládačce. Na to nepotřebuješ kolo za 60 nebo kolik to stojí.