U kruhu druidů, vysočina
U zdeňky
Kuk! (záhořanské údolí)
Kolo je skvělý! Po přechodu z hliníkového HT je to jako nebe a dudy. Všechno je tuhý, kolo letí jak vítr. V terénu se přidá zadní odpružení – bál jsem se brainu, ale obavy se vůbec nevyplnily, ze systému jsem nadšenej, funguje výborně. Nejmarkantnejsi rozdíl je v technických vyjezdech, kde člověk nemusí ze sedla a ve všech terénních sjezdech. Lepší geo, tuhost a zadní odpružení dohromady znamenají, že to co pro mě byl technický sjezd proletím v sedě 3× tak rychle. Eagle – super věc, nemlati řetěz ve sjezdech, jednoduchost řazení, už na to nemyslím prakticky. Neustále rozstelovany presmykac fuč :). Vidle – SID vs. Reba taky velký rozdíl, je mnohem progresivnější a to mi sedí. 36z převodník utocim, nutí mě přidat i když nechci a z některých kopců dělá výzvu, ale za 650km cca jsem slezal 1×, protože se mi kolo stavělo na zadní.
Přezdívku mu vymyslela rodina.
(vloženo 26.9.19)
Značka | Specialized |
Model | Epic Expert |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 11,55 (váženo, tak jak je na foto) |
Rám | Karbon fact 11m |
Vidlice | Rockshox SID /w brain 100mm |
Tlumič | Specialized/Rockshox mini-brain autosag |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | SRAM XX1 |
Středové složení | BSA závitové (SRAM GXP) |
Měnič | SRAM GX Eagle |
Řazení | SRAM GX Eagle |
Převodník | SRAM XX1 36z |
Kazeta | SRAM XG-1275 10-50t |
Řetěz | SRAM GX |
Náboj přední | Specialized 15x110mm |
Náboj zadní | Specialized 12x148mm |
Brzda přední | SRAM level TL, kotouč centerline 180mm |
Brzda zadní | SRAM level TL, kotouč centerline 160mm |
Brzdové páky | SRAM level TL |
Ráfek přední | Roval control carbon 22mm |
Ráfek zadní | Roval control carbon 22mm |
Dráty | DT Swiss steel 2.0 |
Pedály | Shimano XT PD-M8000 |
Řídítka | Specialized 720mm |
Představec | Specialized XC, -6° |
Sedlovka | Specialized 400mm |
Sedlo | Phenom comp |
Pláště | Fast trak front 2.3/rear 2.1 |
Lupal jsem do spdecek na kládach xDD. Měl jsem problémy naladit posed několik dní. Zašel jsem do SBCR a tam mi typek poradil ať si dám kufry víc pod palec. No ale než jsem se dostal domů tak jsem byl na káry, takže jsem to řešil až na místě.
Dnes jsem v Ralsku zahlédl tři taková kola jedeno bylo HT a dvě tato, neseděl jsi před závodem na kládách za startem a lupal do mobilu?
jako koo docela pekne,ale s tou sedlovkou az do nebe to vypada hrozne…
Novas752 – záleží na situaci, zcela běžně jezdím sjezdy ve stoje za sedlem (vč. Zmineneho), ovšem pokud chci jet co nejrychleji tak.sedim a dupu do pedálů. A ono to funguje. 60–70kmh. na sutrech – byť menších – je docela zážitek. Ale popravdě od rozstipani spodní ramovky jsem nejel nic s Volnýma sutrama tak rychle, abych dopustil, zeti trefu rám (cca +40kmh) , protože se nestihnu vyhnout. Tahle schiza bude chvíli trvat.
Ano, dokud to nevyhazuje ze sedla. Tzn. opravdu technické sjezdy ne. Ale polňačky typu zelená do zahořanského údolí (Radlík-Libeř) ano.
Pěknej Epic. Taky jsem ho měl ve výběru. Nakonec vyhrála Orbea. Tak ať tě slouží a dělá radost. Dávám 5*
Presne ( rozkrok taky 95cm), ja bych uz na epicu jezdil kdyby me ta sedlovka nezarazila s 520 mm. Na Luxu 545 mm.
Pěknej stroj, pěknej profil. Snad nějaká fotka i z druhý strany by byla fajn, ale i tak fajn. Ať dělá jen radost! ;-)
27.9.19 09:22
Pikaču: dole jsem se přepsal. Myslel jsem si to, XXL je blbost. Někdy jsem ale rád za svých 182cm.
@enjoy79:
XL je nejvetsi.
Ale každý výrobce ma XL ko jinak.
Ja cekam na Luxe. O 2 cm vyssi sedlova trubka.
01/x1 je jen ze dvou kusů. 1. – 11. pastorek vyfrézovaný z jednoho kusu + 12. hliníkový.
Je tam pak dost místa a vlastně se tak „čistí“ od bordelu za jízdy.
Nic neskřípe, vydrží dlouho. Navíc zrovna na výpletu ušetřenou váhu fakt poznáš.
Na tohle kolo je podle mě GX škoda.
Řetěz bych bral taky jen 01.
jojo barvičky jsou super :d říkáme mu doma zlatohlávek.
Orel – za dva měsíce ±, pokud se nezraním, mě čeká nová kazeta tak si tak v hlavě polemizuju jestli kupovat X01… má nějaký výhody krom váhy?
Tak spešl je spešl a ty barvičky.
Expert je podle mě ta nej varianta pro ještě amatéra. Má všechno co spešl nabízí a kdyby ještě za ty prachy to mělo orla v nejvyšší řadě...….
Asi tě v sobotu v Ralsku uvidím, to se nepřehlédne :-)
Za 5*
Tak vzhledem k ceně rámu oprava v pohodě.
Pikaču: je vůbec větší rám u spešlu než xxl?
enjoy79: jj opraveno, stalo to 6 000 + 1180 výměna hadice zadní brzdy – ustipl jsem blbě u třmu při odstrojovani…
Pikaču: sedlovku mam asi o 1,5cm min nez na tech fotkach, jeste jsem ladil. Posed je aby to jelo co nejrychlejc.
jinak díky všem :)
Je to malý :)))
Neee. Kolo je nadherny a barva extra.
Ja letos zkousel se 195cm a 95 cm rozkrokem epica a sedlovku jsem mel na rysce na maxu. Ale takhle brutalne to nevypadalo.
To už je opravený? Byla oprava nějak komplikovaná nebo zvlášť nákladná? Když jsem viděl někde ve vlákně tu fotku, jsem si říkal, jako hustý, tak mě to zajímá. Ať dělá radost. Někdy ten posed klame z fotky, ale vypadá přísně. Jinak pěkný bike.
Po delší době zase Specialized 5*
Dvojbarevnost je super, lepší něž dřívější různobarevné pruhy. Celkově není co vytknout a tvoje nadšení hovoří za vše, tedy 5*****