Můj Specialized Stumpjumper HT Comp 29´´ 2014 v plné kráse :-)
Mít kolo Specialized Stumpjumper HT Karbon byla moje dávná touha od té doby, co jsem ho koupil své manželce. To byl legendární model na 26´´ kolech s extra „buclatými“ štanglemi (na Shimano XT) a já se do něj úplně zamiloval…
Jenže jsem v té době (2009 – 19) na skvělém, i když pro moje oko ani zdaleka ne tak pohledném, rovněž „šestadvacítkovém“ BMC TeamElite 01 komplet na Shimano XTR, takže jsem si o Stumpjumperu mohl nechat jen zdát.
Osud však vše rozhodl za mne. Když začalo moje BMC stále více „zlobit“, součástky dosluhovat a letos v létě mi prasklo karbonové vodítko na přehazovačce, šlo kolo na háky do dílny a já si z druhé ruky konečně pořídil vysněného „Stumpa“!
Není to už, pravda, poslední výstřelek módy, za pět let od jeho uvedení do prodeje se mnohé změnilo, ale já jsem s jeho vzhledem i funkčností spokojen nadmíru! Inu, uvažuji o tom, že ještě vyměním pohon 2×10 za 1×12, ale nespěchá to. I v této variantě je Stumpumper dokonalý stroj!
(vloženo 8.10.19)
Značka | Specialized |
Model | Stumpjumper HT Comp 29´´ |
Modelový rok | 2014 |
Velikost | 17.5" |
Hmotnost | 10,2 |
Rám | FACT 8m carbon, 29" geometry |
Vidlice | RockShox Reba RL 29 |
Hlavové složení | 1-1/8 and 1-1/2" threadless |
Kliky | Custom SRAM S-1250, 7050 alloy arms, 10-speed XC, PF30, S: 175mm |
Středové složení | SRAM PF30, OS press-in bearings, sealed cartridge |
Přesmykač | SRAM X7, 10-speed, 34.9mm |
Měnič | Shimano XT Shadow Plus, 10-speed |
Řazení | Shimano SLX, 10-speed, trigger |
Převodník | 38/24 |
Kazeta | SRAM PG-1030, 10-speed, 11-36 |
Řetěz | SRAM PC 1031, 10-speed, PowerLink |
Náboj přední | Specialized Hi Lo disc, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 32h |
Náboj zadní | Specialized Hi Lo disc, double-sealed cartridge bearings, QR, 32h |
Brzda přední | Formula C1, alloy caliper, metallic pad, 160mm rotor |
Brzda zadní | Formula C1, alloy caliper, metallic pad, 160mm rotor |
Brzdové páky | Formula C1, hydraulic disc, tooled reach adj. |
Ráfek přední | Roval 29, alloy disc, 26mm wide, 32h |
Ráfek zadní | Roval 29, alloy disc, 26mm wide, 32h |
Dráty | DT Industry Stainless, 3X front/rear 2.0 |
Pedály | Shimano XTR PD-M9100 |
Řídítka | Specialized XC, flat bar, 2014 butted alloy, 700mm wide, 8-degree backsweep, 31.8mm |
Představec | Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise, 31.8mm clamp |
Sedlovka | Specialized 2014 butted alloy, single bolt setback, 27.2mm, 350mm, |
Sedlo | Specialized Romin |
Pláště | Specialized Fast Trak Control, 29x2.0", foldable aramid bead, 60 TPI |
Stump je Stump, za 5* :-)
Trochu se mi nechce verit v teto konfiguraci, uvedene vaze, ale jinak hezke kolo, at slouzi :-)
A taky záleží kdo má jakou vatu, mě by třeba taky seděl spešl, ale za ty prachy bohužel…
Tak záleží na preferencích každého, někomu bude lepší bmc nekomu spešl,nekomu kross a jiny zase yeti například, ale spešl to ma celkem vychytané, jak design, tak kvalitou zpracování i zákaznickým servisem atd. O tom asi žádná. Na druhou stranu nějaký ten peníz člověk platí navic za tu značku, ale chápu ze vlastní vyvoj něco stoji takže někde se ty peníze vzít musí, jinak kolo krásné moc ☺️
Alex: Takže myslíš, že je Specialized lepší než BMC?
Tu dobu nakopnutých vidlic u 29-er si dobře pamatuju. Chvála bohu, že je za námi :-).
5*