Tohle je radost stavět. Detaily dělají celek a mě se tohle, s ohledem na zpracování, velmi líbí.
(vloženo 10.10.19)
Chlebovnik: Speciálně kvůli tobě jsem vytáhl elektrošupleru – představec 3,79cm + ten K-Edge v nejširším místě 0,96cm, mám tento.
milan.v: A jak široký je ten představec? A K-Edge držák v nejširším místě? Dík.
Chlebovnik: Mám Aerofly II na Tarmacu, i přes úzký S-Works představec jsem kupoval držák K-Edge s tenkým profilem pro uchycení na řídítka.
DaD: Bylo by možné změřit maximální šířku v místě pro uchycení představce? Uvažuju o Aerofly II, ale rád bych vedle představce ještě uchytil Bolta. Ty plastové přechodky bych oželel. Dík.
Dříve byla kola těžší než dnes. Až do poloviny devadesátých let se jezdila i Tour de France převážně na oceli. Hmotnost kola Pinarello posledního „ocelového“ vítěze Tour Miguela Induraina byla 9 kg.
@Hogy: Porovnavas neporovnatelne. Auta drive take byla lehci, ale neda se napsat, ze by byla lepsi, napr. z pohledu bezpecnosti, jizdnich vlastnosti, vykonu a konfortu obecne. Ano, uz jsi psal, ze bys radsi jezdil ve starem aute a ja to chapu, ale lepsi auto to z toho nedela.
Tak pokud součastné ocelové kolo (ne „aero“), s krapet historickou sadou, na těžkých DA nábách, upínákách s ocelovou osou a duralových plášťových ráfcích, váží to samé, co tutoto a je to normální, tak asi ok. Mně to přijde prostě divné. Víc k tomu už nemám.
@McBlacky: Porad tezke. Hogy ma proste jine standardy pro vahu kola :-).
Mne osobne se vice libej Hogyho kola, ale jezdil bych radsi na tomhle.
Hogy – kdyby se na to dala gramařská vrchařská kola s uzkou galuskou tak jsi lehce pod 6,8, což teda na aero je pecka.
Pláště v kombinací s barvou kola jsou skvělá volba. Mně se to líbí. Jaká to je značka pláštů? (pokud to tedy nejsou galusky :)
Hmotnost je slušná. Stačí zagooglovat, jakou hmotnoat mají závodní stroje s kotoučovými brzdami špičkových týmů ProTour. Třeba Venge Petra Sagana s pedály a košíky má kolem 7,5 kg.
Aero kolo přeci vůbec není o váze. Tam je primární ochota zrychlit a rychlost držet co nejefektivněji. Tuhost a reakce od pedálů má být maximální. Tohle Venge splňuje více než stoprocentně. Navíc s touto váhou se neztratí ani v kopci. Stojí to sice nesmysl, ale lepší kolo jsem pod sebou ještě neměl. Kdo má rád rychlou tempařinu, tak je na tomto kole v sedmém nebi. Kdybych si mohl vybrat mezi tímto a nějakých super ultralightem třeba kolem 5kg, tak vůbec neváhám a rozhodně beru toto.
Že jsou aktuálně v „módě“ kola, co mají nad 8 kg ještě neznamená, že budu jásat nad hmotností kola, které má 7,5 kg. Začínám mít pocit, že aero kola mají holý rám někam k 2 kg.
Hogy…tak v dané kategorii to není přece zlé. To přeci musíš vědět i ty.
Tak kdyby to mělo o 1,5 kg míň, tak mi to přijde na bakelit za tyhle peníze ok a snad je i důvod k nějaké té radosti. Proč se ale jásá nad hmotností někde kolem 7,5 kg mi už teda dost uniká.
vt: Má to řazení na motorek, takže výměna bovdenu nehrozí ;-).
Vaha pekna, ale tohle musi koupit uz i s mechanikem. Nez bych tu vymenil bowden, tak radsi pojedu na zimakovi :-)
Blacky: Jj, určitě si pořiď nové, ale jestli si koupíš Madonu SLR, tak si ji postavíš sám:) Už tohle je na precisní stavbu časově náročné, ale proti Madoně je to pořád taková sranda…
Raketa, ale netěším se až nám na tom bude Vojta nakládat :)
Asi taky potřebuju nový, abych to uvisel :)
Madona SLR9 má skoro o kilo víc a ještě stojí o 30–40 víc dle provedení. Tohle Treku trochu ujelo.
Váha je impozantní… ale zbytek mi moc neimponuje.. mám holt blbej vkus, ale technicky je to pecka ;-)
10.10.19 10:29
tohle se mi ale fakt vůbec nelíbí, vypadá to jako by ten stroj právě vyjel z pekla, což by se mi, jakožto starému čertovi sice mělo líbit, ale nelíbí
Stealth… Tak nějak neni co dodat. Raketa.
Takové současné „trendy“ kolo…
Nicméně hmotnost je velmi slušná a poletí to zajisté parádně.
U předchozí generace Venge S-works byla spodní rámovka tak tenká, že šla promáčknout rukou až praskla, tak doufám, že s tím něco udělali… ;-)