Včera 11.10. kolo po tří týdenním čekání konečně dorazilo.
První dojmy z jízdy „okolo komína“ jsou, že je to kolo sakra rychlé na těch 29" a pravděpodobně tomu přispívá i ten karbonový rám. A ta vidlice s tlumičem…pání to je balada oproti mému starému Trance!
Až s kolem pořádně něco projedu, budu doplňovat další dojmy :)
23.10.2019
Tak po dvou víkendech řádného ježdění v terénu a jedné odpolední vyjížďky po asfaltu můžu říct, že kolo je perfektní a zatím nenalézám negativa!
Strive se mi po prvním nasednutí zdál lehce delší, než jsem by zvyklý ze svého starého Giantu Trance.
Ovšem tento pocit u mě setrval prvních pár minut, dokud jsem to nezalomil směrem dolů po prvních rozbitých cestách. Tam jsem ocenil robustnost a délku rámu spolu s perfektním odpružením (fanoušci Foxu budou oponovat), které téměř dokonale vyžehlilo každý kámen, či kořen.
Dolekopcom tedy parádní enduro žehlička, nekroutí se v klopenkách, jde vesele do vzduchu a zavřené zatáčky projíždím snad ještě lépe, než s 27,5" kolem!
Jakmile se sjezd stane rovinou či snad stoupáním, nastupuje Shapeshifter 2.0 a XC režim, který…no opravdu funguje!
Žádné složité prohupování tlumiče ve správný moment, jak tomu bylo na předchozí generaci. Zmáčkneš a jedeš. Teda abych upřesnil…zmáčkneš, odlehčíš zadní kolo a máš to.
Ano z kola se nestane hard tail, jak by někteří mohli namítat, ovšem částečně uzamčení tlumiče a napřímení celé geometrie je skutečně znát a kolo jde krásně za pedálem. Opravdu mě na tom kole baví šlapat. A ani ty technické výjezdy nejsou problém.
Co se týče osazení tak brzdy asi stále zajíždím, nemají tak ostrý nástup jak moje předchozí Shimána XT BR-M8000 a celková brzdná síla se mi zdá o krapet horší, ale rozhodně dostačující … uvidím jak na tom budou po dlouhých sjezdech a delším čase ježdění.
Vidlice perfektní, nastavena na 30% sagu, s kompresí si ještě pohrávám. Tlumič také perfektní, také 30% sagu, zde mě neskutečně baví, jak zadní kolo má při sjedzdu neustále trakci, vůbec neodskakuje od podkladu .. ale to jsem asi jen nadšen protože jsem do teď jezdil na základním Giant tlumiči :)
Sram GX funguje s přehledem, je přesnější než levnější NX varianta a asi i važí míň. Rozsah rychlostí je pro mě naprosto dostačjící.
To že jsou kliky kratší, mi vůbec nevadí, vlastně kdybych si to nepřečetl, tak o tom ani nevím…
Sedlovka funguje parádně, hladký chod, zde si není na co si stěžovat.
Sedlo je trochu tvrdší, ale neskutečně se mi líbí vzorek který sedlo má, na kole tedy zůstane, zadek si bude muset zvyknout.
Řidítka i gripy jsou pro mě značka ideál.
A jako poslední bych chtěl vypíchnout vynikající obutí, krásně drží, jak za mokra, tak za sucha. Ale Miniony DHR asi všichni známe :)
Zatím jezdím duše s tlaky 1,9bar vzadu a 1,8bar ve předu při svých 85kg. Další sezónu už asi přezuju na bezduše…
Už se těším, až kolo vytáhnu na pořádné hory, ale to asi až příští rok.
Prosinec 2019 – kolo prodáno z osobních důvodů.
(vloženo 12.10.19)
Značka | Canyon |
Model | Strive 6.0 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 15kg |
Rám | Canyon Strive CF |
Vidlice | RockShox Lyrik RC 160mm |
Tlumič | RockShox Super Deluxe RCT 150mm |
Kliky | Truvativ Descendant 6K AL DUB 32T |
Středové složení | SRAM BSA DUB |
Přesmykač | SRAM GX Eagle |
Řazení | SRAM GX Eagle Trigger 12s |
Kazeta | SRAM XG-1275 Eagle 10-50 12s |
Řetěz | SRAM GX Eagle 12s |
Náboj přední | DT Swiss E 1900 |
Náboj zadní | DT Swiss E 1900 |
Brzda přední | SRAM Guide R |
Brzda zadní | SRAM Guide R |
Ráfek přední | DT Swiss E 1900 |
Ráfek zadní | DT Swiss E 1900 |
Pedály | EXUSTAR PB 557 |
Řídítka | Canyon G5 Riserbar, 780mm wide, 20mm rise |
Představec | Canyon G5 |
Sedlovka | Iridium Dropper |
Sedlo | SDG Fly MTN |
Pláště | MAXXIS Minion DHR II 2.4'' |
No hele, možná bych tu sedlovku snesl o centimetr, možná dva víc vysunutou. Neřídím se ale při nastavování sedlovky žádnými obecnými pravidli, jako třeba že máš mít nohu proplou když prohneš na pedálu patu směrem dolů…mám to aby mi to bylo komfortní, určitě i ty najdeš ten správný bod, který ti bude nakonec vyhovovat :)
Nicméně sedlo je v XC módu pocitově výš, ale ani tak mi nevadí…
V Zamilcu jsem ještě nebyl, mám to ze Šlapanic přes celý Brno a autem se mi tam tahat nechce…a je pravda, že bych pravděpodobně taky rychle objímal stromy :))
Mně to došlo hned asi proto, že jsem bral tu CF7.0 a ještě stealth. Já jsem si posed nastavoval stylem – tak jak bych měl mít na klasickým kole a pak jsem to cca o 2 cm dal ještě níž (při vytaženém teleskopu).
Fotka před odjezdem z práce v úzké chodbě. Sedlo dolů a vidíš ten rozdíl… asi je to o zvyku. Je pravda, že onehdá jsem zapomněl přepnout v lese na DH, takže tam ti pak to sedlo vadí ještě mnohem víc. Dnes ráno přes les na Netroufalkách, dal jsem si tam ty zatáčky v DH módu a v pohodě.
Jinak k tomu pádu. Nic mi neporadil, já mám se skákáním zkušenosti, ale rozhodil mě skok před tím a říkám si, že to musím trošku „potáhnout“, jinak to nedám… a přeletěl jsem to až do zatáčky, takže kolo šlo doprava a já rovně přes točku a ramenem a bokem přímo do stromu. Ale ten Zamilec v Brně je hrozně mezi stromama… na to už musí být člověk fakt jinak vyježděnej.
Ahoj, jo později jak tobě, ale přeci jen :)
No hele, jako nemám nohy tak „téměř“ naplý jak bych je měl třeba na silničce, ale šlape se mi komfortně.
6–8cm vysunutou? Tak to je dost…a bral jsi XL že?
Já mám 191cm, nohy tak 92cm a vážně mi to vyhovuje…hoď sem fotku jak to vypadá s vysunutým sedlem. Musíš mít asi vážně dlouhy nohy! Každopádně co ti poradil kámoš než tě navedl do stromu? :D
Tak koukám došlo i tobě.
Já jsem měl na začátku hned dva problémy. Jeden to, že po první vyjížďce se pořádně protlačil vzduch do komory shapesifterovýho tlumiče (nebo jak to nazvat), takže mi pak nešlo přepínat a zůstalo to v jednom módu (myslím si, že dole, takže DH). Druhý problém byl, že mi ten jejich zadní úžasný napínak vrže o rám. Myslel jsem, že vržou středy, tak jsem to jak blbec celý rozdělal a promazal abych stejně skončil na tom, že to děla jen ten dotáhlej rychloupínak… takže opět vyčitěno namazáono a lítá se. Jinak si taky zatím nestěžuju. BOhužel jsem neměl tolik času, takže jsem byl jen 3×, včera dokonce i s pěkným pádem, kdy jsem se přetlačoval o strom (v Brně v Zamilcu, asi mě kamoš nahnal na moc těžký trail hned na start).
A ještě mi prozraď, jak si doocílil toho, že máš nastavenou sedlovku úplně dole? To se ti při vysunutým teleskopu musí pořád blbě šlapat, ne? Jsem v tomhle ohledu fakt amatér (mám za sebou jen bikrosovou a 4Xovou kariéru,ale fullem nepolíben), ale když si nastavím posed o něco níž, než bych měl mít, tak mám stejně sedlovku cca 6–8cm vysunutou a vadí mi to při sjezdech. Nebo že bych měl jen tak dlouhý nohy?
Nějaký ty první dojmy přidány hoši, jsem zatím fakt spoko!
Akorát jak jsem si pochvaloval, že mám doma něco co jsem za celou sezónu 2019 nikde nepotkal…tak hned druhý víkend ježdění jsem narazil na kolegu s novým Strivem v červeném provedení … tak mi to trochu pokazilo ten pocit jedinečnosti :(
Ale můžu říct, lidé se za kolem otáčejí a to mi dělá velikou radost :)
Fajn kolo. taky by se mi líbilo ale bohužel HA se mi zdá, že mohly víc pustit, kor když to má shapeshifter.
Nech si vyrobit polepy na vidli v designu ramu. To by tomu fakt sluselo. Ale i takhle pecka
Mám ho taky a je to skvělý, Shapeshifter funguje bezvadně, kamarád ho jezdí už od jara, další ho koupil teď výprodeji a zrovna ho skládá a trochu tuní.
Za celou sezonu jsem videl pouze 2 strivy. Slevy ktere na to dali take naznacuji, ze o to moc zajem nebyl…me se s tim kupodivu jelo lepe v Jedovnici nez na gravity v Koprivne. Tak at jsi spokojeny, kolo je to hezky :)