Gravel u oprejskaný zdi
Omotávka v základu super, spodní úchyt mi zatím moc nejde.
Slabota. .bohužel..
Ventilková exhibice
K čemu ty dva šrouby? Existují na to nějaké brašny? Nebo jen lahev.. ?
Hodně lesklý lak.. Přípava na teleskop.. :
Vnitřní vedení
Nedávný koment, že gravel u oprejskaný zdi se musí každému líbit mě vyprovokoval k přidání svého nového stroje. A aby to bylo bez rizika, tak jsem ho nafotil u oprejskaný zdi :)
Stávající Author traction 26 z r. 2007 jsem sice nechal na jaře důkladně oservisovat, což z něj udělalo málem nové kolo, ale přece jen to chtělo nějaký nový impuls..
Ve výběru bylo kde co, ale módní vlna gravelu se mi přesně trefila do noty.. Taky při své nemalé váze jsem se bál na opravdovou silnici. Z MTB mi zůstala náklonost k různým lesním a méně hladkým cestám. Navíc na opravdovou silnici myslím nemáme cesty a už vůbec ne tam kde chci nejvíc jezdit..
Prošel jsem vše možné, od Authora, Supa, přes PlanetX, Rose, Canyon, rozpočet lítal od 15 do 50 tisíc .. až jsem se rozhodl pro umírněnou variantu základní konfigurace. Že to je Cannon je víceméně náhoda, preferenci jsem neměl, ale ta vzpomínka z dětství kdy jsem ještě jako vlastník kola Olpran uslyšel o zn. Cannondale..a viděl jejich výrobky.. Tenkrát to byla kola zcela mimo možnosti běžných smrtelníků ale sympatie mi nějak zůstaly. Jasně nemá to lefty a je to úplný základ, ale stejně mě to baví. Rám se mi líbí, a hlavně ta barva.. Celočerná je nuda, různé strakaté barvy se mi taky nezdály.. Tohle je takový decentrní kompromis.. Je hodně lesklá a na slunci má zcela jinou barvu než ve stínu. A k tomu červené ventilky.. :)
Při 191 cm byla XL a širší pláště jasná volba, sedí mi to dobře.. Jsem z toho dost nadšený..jak jsem to dostal tak jezdím ani sedlo jsem nepotřeboval upravit.. Obavy že to bude tvrdé se nepotvrdily, Obavy že to bude pomalé taky ne.. Obavy že to nebude brzdit se bohužel potvrdily.. Kombinace snadno dosahovaných rychlostí a mizerných brzd je pro mě největší slabinou toho kola.Zkusím ještě poštelovat, zadní je dobrá, ale přední nebrzdí, tak si myslím že to bude i o seřízení.. Řazení ujde, Je to základní sada. Funguje to, s vyšším řadami nemám zkušenost, ale tuším že budou přesnější … Zvyk na dualy zatím nemám a řadím každou chvíli jinam než bych chtěl ale to se poddá. Přeskok převodníku je mi dost velký a vždy bych si potřeboval odřadit 1 pastorek aby si mi líp jelo.. To bude asi mizernou kondicí.. Zatím jezdím hlavně do práce, na to je to výborné, na hladkých cestách rychlé, zvládá to kostky bez nějakého utrpení, dá se s tím i kousek lesem..
Do terénu se moc nepouštím, nemám ještě jistotu na beranech, a slabé brzdy budou v nějakém horším terénu limit..
Celkově velká spokojenost a jak je hezký podzim tak ho snad ještě letos užiju.
Těsím se že někdy využiju množství úchytů na nosiče a brašny a vyrazím někam natěžko..
(vloženo 18.10.19)
Značka | Cannondale |
Model | Topstone, Vulcan Green - Gloss (VUG) |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 11,5 vč. pedálů |
Rám | Topstone, SmartForm C2 Alloy, 142x12 thru-axle, tapered headtube, flat mount rear brake, internal cable routing |
Vidlice | Cannondale Topstone Disc, Full Carbon, 1-1/4" to 1-1/8" tapered steerer, 55 mm offset, flat mount, 12x100 thru axle |
Tlumič | - |
Hlavové složení | Topstone Si, 25 mm Alloy top cap |
Kliky | FSA Tempo Adventure, 46/30 |
Středové složení | FSA Cartridge |
Přesmykač | Shimano Sora, 31.8 clamp |
Měnič | Shimano sora |
Řazení | Shimano Sora, 2x9 |
Převodník | 46/30 |
Kazeta | Sunrace, 11-34, 9-speed |
Řetěz | KMC Z9, 9-speed |
Náboj přední | Formula RX-512 12x100 front, |
Náboj zadní | Formula RX-142 12x142 rear |
Brzda přední | Promax Decoder R cable actuated disc, 160/160 mm |
Brzda zadní | Promax Decoder R cable actuated disc, 160/160 mm |
Brzdové páky | Shimano sora |
Ráfek přední | CX 2.0, 28h |
Ráfek zadní | CX 2.0, 28h |
Dráty | Stainless Steel, 14g |
Pedály | Shimano M520 |
Řídítka | Cannondale C3, butted 6061 Alloy, 16 deg flare drop |
Představec | Cannondale C4, 6061 Alloy, 31.8, 7° |
Sedlovka | Cannondale C4, 6061 Alloy, 27.2 x 400 mm |
Sedlo | Cannondale Stage Ergo |
Pláště | WTB Nano, 700 x 40c, wire bead |
Po instalaci nové brzdy a poserizeni to brzdí.. Dostatečně ale ne zázračně.. Ale už to není nebezpečné.. Takže ok, no stále je to myslím nejslabší část kola..
Tak jen doplním info o těch brzdach.. Pro garanční prohlídce se přišlo na to že to je závada (vypadly čep z prasátka) a bude se měnit celý třmen.. Takže to nebyla vlastnost ale vada ;) uvidíme tedy po instalaci nové brzdy… Mimochodem zajímavá zákaznická situace kdy dáte kolo na garanční s termínem zítra a skrz závadu jenž toho termín opravy za měsíc a půl.. {stěhování importera + dodání ND) Ještě že jsme přes zimu.. Přemýšlím zda to s nimi nesepsat jako reklamaci..
Jinak s mechanickejma kotoučema souhlas s Johny.Merida, mám na RX třmeny Spyre, desky Deore a kotouče XT SM-RT86 160mm a nemají problém ubrzdit soupravu jezdec+kolo+náklad do 110kg ;-)
Závity na vrchni trubce se dají použít na kapsičku, dělá ji minimálně Apidura. Jinak super profil a pěknej bajk, byť je to Cannondale ;-)
Pěkná barva a zdá se, že i nějaké odlesky to hází, decentní… za dvoupilu máš plus, celkem příjemný na pohled, to bude fajn…
Mám tam Tektro Mira… hodně levné třmeny :-)
Johny: ty ale na Diverge nemas Promaxy ne? Koukni na net, neexistuje tam snad jedina pozitivni reference. Snad bude Jamaco prvni, pripadne upgrade na TRP neni zas takova palka.
Neboj se toho.Odmasti kotouč, já to dělám lihem a pak fakt jen jak píše Johny a většinou to je ok.Mechaniky brzdí dobře.Stejně je lepší když se to naučíš dělat sám:-)
19.10.19 21:00
Fazzy… Přesně tak, základní úkon. Povolit třmen, zabrzdit a držet páku, utáhnout třmen a pak to stejně ještě většinou ladím na oko- deska, kotouč.
Tak jestli máš doma imbus, sešteluješ to asi za 30 sekund. Lepší to udělat rovnou a nesjíždět zbytečně nakřivo desky.
Dneska jsem to koumal a myslím že je blbe osazeny třmen.. Když se desky zavírají tak se vnější dotkne dřív a tlačí kotouč k té druhé.. Kdoví jestli ta druhá vůbec brzdí.. Čeká mě ještě garanční prohlídka tak to nechám sestelovat
Spartacus… Hele, koupil jsem základní model Spešla Diverge s fakt obyčejnými mechanickymi třmeny které jsem ponechal i s deskami a na zkoušku jsem přehodil kotouče, které jsem měl v šuplíku a byl jsem fakt překvapenej účinkem. Nemám problém s minimální silou na páku z horniho úchopu uvést zadni kolo do smyku.
19.10.19 18:50
Připomínka k brzdám… Zkus nejméně finanční upgrade a to je vyměnit kotouč. Dal jsem SMRT 81 a na druhé záplety SMRT 86 a veliká změna. Nemám problém s mechanikou a každému to nechávám vyzkoušet, ať posoudi že to neni vůbec žádná tragédie.
Jestli nemas vodovahu, tak treba kniha a zed.
19.10.19 14:34
No rozkrok nevím se blbě měří spíš ještě víc.. 90.. Nevím jak to dobře změřit.. Když jsem podle toho zkoušel kalkulačky velikosti tak mi vycházely nesmysly
Od středu k sedlu cca 80, rozkrok mám o něco víc.. 85.. Asi bych mohl mít sedlo ještě kus nahoru o 2 nebo 3 cm..
Cena je samozřejmě s příplatkem za značku, no zrovna XL bylo jediné v podzimním výprodeji. Tak jsem koupil oproti ceníku o 5 levněji..
Právě že přední brzda je slabší a o dost tak si myslím že to je buď neserizene nebo zamastene.. A že to bude snad ok..
Kolo je pěkný, komponenty solidní, cena se mně zdá vyšší ale co naplat je to cannondale. Divím se že nejde přední brzda a zadní lépe. Vždy sem to měl spíše naopak, tak si myslím, že se to zlepší. Jen by mě zajímalo, kolik cm je výška sedla od středu, popř. jakou máš výšku rozkroku?
Taky bych tam dal Spyre, bude to lepší než tyhle. Hele já je vozím a v Alpách kolem Lago di Como jsem vše zvládal (ačkoli ráfkový 105tky řady 5800 a 7000 s alu ráfky brzdí mnohem lépe).
Jeden čas jsem zkoušel Avid BB7 road a to byla katastrofa. Na CX Masters stačily, ale na silnici už ne, tam musíš krotit mnohem větší rychlost. Hydry sem nedáš, leda nějaké semi-hydry, nebo to povýšit na 11 speed, ale to je darda jako prase.
Moc pěkné, barva super, určitě přijde čas apgrejdů…:) Ať slouží, v lese je teď krásně…
19.10.19 09:38
Krasny kolo a za spd a ne placacky ti natocim lehce nad miru ;)
Já myslím že když dokážu vyladit přední aby brzdila aspoň tak jako teď brzdí ta zadní tak to bude dohromady OK.. Hydry to nejsou no.. V běžné jízdě to není taková hrůza ale pro nějaké horší situace jako třeba když by mi do cesty vběhl pes, nebo tak.. Tak tam jsem bez šance..to bych byl jen pasivní pozorovatel..
Fajn kolo! S tema brzdama to asi bude marny boj. Zkoumal jsem us fora a tam na ne vsichni nadavaji :-( ja kvuli tomu tyhle levne Cannondaly zavrhnul. Chce to casem upgradnou aspon na TRP Spyre.
Chtěl jsem napsat základní model a největší rám.. Je možné editovat diskuzní příspěvky?
Váhu jsem neřešil ale už z toho jaké s tím dělá Cannon tajnosti (nedohledatelne) jsem nic nečekal.. Na to že to je základní velikost a největší rám mi to vlastne nepřijde špatné. Nejvyšší prostor k odlehčení je každopádně na jezdci :)
Jo, tahle barva vyloženě tomu kolu sedne, za 5*
Military bike! Líbí. Váha nad 11kg asi díky kotoučům (já dostal ALU krosku na 10,2kg ve stejné velikosti co máš ty).
Časem budou třeba lehčí záplety.
Mechanické kotouče jsou háklivé na seřízení. Držím pěsti, ať se ten předek zlepší. Kolo ať slouží ke spokojenosti :-)
Ok, belrzdy sem neodmastoval.. Když to bylo ko e tak to nebrzdilo vůbec.. Zadní se zlepšila přední moc ne.. Zkusím. Dík
Odrazovani na kazete pri zmenen prevodniku je normal. Klidne o 2.
Odmastoval jsi kotouce po te, co jsi to koupil? Jestli ne, tak odmastit cisticem brezd a pak z kopce odmastit desky. Brzdy se vzdy musi rozbrzdit.
18.10.19 19:27