Jako vsestrany cyklista, byvaly vrcholovy jezdec bikrosu a fourcrossu, jsem se rozhodl zabrouzdat do vod endura. Vyzhledem k tomu, ze uz tak mam doma kol pozehnane, tak jsem vybiral neco, co mi poslouzi jak na vylety s rodinou, tak trailove stezky a v neposledni rade moznost zkusit si enduro zavody (spis vzdalena budoucnost). Kazdopadne s „celoperem“ nemam zadne zkusenosti, takze se urcite naucim i hodne novych veci a poznam zase jezdeni na kole z jineho pohledu.
Nakonec jsem vybiral pocitem, proste kolo, ktere mi padlo na hned do oka a tim je tedy zmineny Strive 2019.
V mem pripade se nekonal zadny zdlouhavy proces dodani apod. Nevim, mozna jsem objednal ve vhodny okamzik a kolo dorazilo po zaplaceni cca do 3 dnu domu. Jedine, co tomu predchazelo, bylo moje rozhodovani se ohledne velikosti. Nakonec po otestovani Commencalu Meta AM vel L jsem se rozhodl Striva vzit ve vel. XL, coz je asi pri me vysce 189cm rozumna volba. Na posledni chvili mi vyprodali modelovou radi CF 6.0 a tak jsem sahl po vyssi rade CF 7.0, coz je kolo postavene komplet na tlumeni od Fox.
Co me potesilo:
Tuhy karbonovy ram, perfekteni razeni a tlumeni (tam teda budu jeste laborovat s nastavenim, jak jsem psal, v tomto ohledu nemam zadne zkusenosti).
Co me zklamalo:
Mechanici v Canyonu zapomneli dat do zadni brzdy toho plastovyho smudlu zabranujici zmacknuti brzdy. Takze kolo prispo se zavzdusnenou zadni brzdou a lehce hnutym kotoucem (ale do se to jeste dostat mezi desticky).
Pak je tu Shapeshifter stage 2.0, to je kapitola sama o sobe. I pres to, ze jsem na system videl a slusel jen samou chvalu, tak ja ho musim naopak pohanit. Je to jedna z veci, kvuli ktere jsem Strive vubec chtel. Ano, princip fungovani ma smysl, opravdu je to znatm kdyz si do vyjezdu prepnete do „Pedal mode“, kolo se vam trosku vic postavi a vyjezdy jsou tak prijemnejsi s vetsim prenosem energie do slapani. Jenze u me nadseni trvalo do druhe vyjizdky. Po ceste mi zacal stagnovat a sekl se v „XC“ modu. V tomto pripade staicilo jen dofouknout, docetl jsem se nekde na forech, ze pistek je dvoukomorovy nebo co a u noveho se to muze stat. OK, dofouknu a jedu. Dalsich par vyjizdek v pohode, dokonce jsem kolo vytahl na DH trat. Jenze prisel dalsi novy den, chci skocit na kolo a vyjet lehce na flow trailiky do Marianskeho udoli, pred odjezdem chci zmerit SAG, ktery jsem mel doted nastaveny na oko. A ejhle, shapeshifter zase stagnuje. Sundavam krytku a dopinam lanko… nic. Zkousim tlumic vyfouknout a znovu natlakovat… nic. Balim kolo a odjizdim na trail vedom si toho, ze to odjezdim v rezimu „XC“. Vytahuji kolo z auta, nasedam, cvaknu a shapeshifter se probral. Tato story se ale bohuzel opakovala i po prijezdu domu, zase nefunguje… znova kontroluji lanko, bovden, tlak… nic nepomaha, bohuzel je nedele vecer a nema mi kdo poradit. Opet opakuji proces, tentokrat i dopinam lanko na pacce (proste pokus-omyl zkousim vse, co se da) a najednou zase naskocil a prepina, jako by se nic nestalo.
Takze ted jsem trochu skepticky… tak uvidime, jak to snim bude dal.
Kolo jsem tedy nalestil, prcijenom po 4 dnech jezdeni vc. toho DHcka, je pekne obaleno a zaslouzi si i namazat… tak pri te prilezitosti jsem za domem udelal dve fotky a rozjedu si tady taky galerii :) (neumim fotit, takze nic extra necekejte). Jinak na fotce chybi jeste Canyon Mudguard , ktery se mu pomockal pri prevozu v aute a tak se ted rovna pod knizkama :D.
(vloženo 28.10.19)
Značka | Canyon |
Model | Strive CF 7.0 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 14,9 |
Rám | Canyon Strive CF Karbon |
Vidlice | FOX 36 Performance Elite 160mm |
Tlumič | FOX FLOAT DPX2 Performance Elite |
Kliky | Shimano Deore XT M8000 32T 165mm |
Středové složení | Shimano BSA BB-MT800 |
Přesmykač | e*thirteen TRS+ ISCG05 |
Měnič | Shimano Deore XT M8000 GS |
Řazení | Shimano Deore XT M8000 11s |
Řetěz | Shimano Deore XT M8000 11-46 11s |
Náboj přední | DT Swiss |
Náboj zadní | DT Swiss |
Brzda přední | Shimano Deore XT M8020 |
Brzda zadní | Shimano Deore XT M8020 |
Ráfek přední | DT Swiss E 1700 |
Ráfek zadní | DT Swiss E 1700 |
Pedály | HT components HT-T1 |
Řídítka | Canyon G5 |
Představec | Canyon G5 |
Sedlovka | FOX Transfer Performance Elite |
Sedlo | SDG Radar |
Pláště | MAXXIS Minion DHR II 2.4'' |