Bicykel má dve magické čísla: Sériové číslo 11 a váha bicykla 6kg
Do mesiaca budem písať o Caminargente článok do časopisu Veterán, potom sem doplním text o histórii Caminargentu
(vloženo 31.10.19)
Značka | Caminade Caminargent |
Model | Bordeaux-Paris |
Modelový rok | 1935 |
Velikost | 28 |
Hmotnost | 6 |
Rám | Caminade Caminargent, dural |
Vidlice | Caminade Caminargen, dural |
Hlavové složení | Stronglight |
Kliky | Stronglight Duralumin |
Středové složení | Stronglight |
Převodník | Caminade Caminargent dural |
Kazeta | Atom |
Řetěz | Brompton |
Náboj přední | Caminade Caminargent dural |
Náboj zadní | Caminade Caminargent dural |
Brzda přední | LAM Super Dural |
Brzdové páky | dural |
Ráfek přední | dural |
Ráfek zadní | dural |
Pedály | dural |
Řídítka | Caminade Caminargent dural |
Představec | Caminade Caminargent dural |
Sedlovka | Caminade Caminargent |
Sedlo | Ideale, dural kostra |
Pláště | Wolber Neo Pro |
on tam flip flop nebude na druhe strane je asi taky volnobezka ,na netu jsou single kola s volnobezkou a dvema brzdama
Veeelik parada. Nedokazi sice posoudit funkcost a nechapu „zbytecnou slozitost“ konstrukce, ale je to proste nadherny. A uplne nerozumi diskusi o volnobezce kdyz je tam flip-flop.
Ten rám je sochařské dílo…a ta váha, fantazie, zas jsi trefil do černého…
1.11.19 18:20
Boží, za 5*
no jestli uz tam neni naboj flip flop :) jinak samozrejme zajimavy kolo
Jardalee, presne, ma tam byt fix a ne volnobezka (dokonce nahore v nadpisu pisou ze to je drahovy model), a u toho modelu s prehazovackou pisou obe brzdy. No hledame drobnosti, kdyz to mas tak dokonaly :-)
Áno, tento model je len s prednou brzdou. Jeden Caminargent je aj v Boskovštejne. Úchyt dole je predpríprava na prehadzovačku Superchampion.
Ja vzdycky videl jen ty turisticke, tohle je parada. Prekvapuje me ta volnobezka bez zadni brzdy, je to tak i v katalogu?
prekvapilo me ze to nema zadni brzdu a ze stronglight je tu uz tak dlouho :)
@noelgabriel: Podobnou konstrukci jsem na jednom kole videl v Boskovstejne. Predpokladam stejna znacka, ale tohle vypada starsi. Mega super, zvlast ta hmotnost.
Míťo áno boli to krehké rámy, ale vydržali dosť. Skoro rovnaký rám mal aj turistický model, a na nich sa aktívne jazdilo. Ten mal okolo 9–11kg, v závislosti od množstva výbavy. Pretekárske bicykle jazdili 60kg jazdci možno 2–3 sezóny, už aj preto, lebo potom prišla 2.svetová vojna a prerušila závodenie. Takže sa ich pár kusov zachovalo nepoškodených. Ale z celkovej produkcie okolo 5000 kusov rôznych modelov je to len pár stoviek. Ja mám 95kg, takže tuhosť rámu radšej skúšať nebudem :)
Hmotnost je neskutečná. Jen mě napadá úvaha o životnosti tohoto rámu, mufny s objímkama a v nich trubky, to se musí vymačkat ne?
možno niekoho bude vyrušovať omotávka a umiestnenie páky brzdy. Prikladám preto detail kresby z katalógu