Jaký je Váš názor na toto kolo? Je to nedávno představené Victoire. Zajímaly by mě případné připomínky ke konceptu kola. Něco podobného začínám stavět, takže jestli budou nějaké náměty či zkušenosti z provozu na cestách, mohl bych je rovnou zapracovat do svých kol.
Nějak mě moc nezajímají názory, že by to někdo raději viděl v jiné barvě, že mu tam nesedí skinwally, že kazeta s řetězem se mu nelíbí a že limitované edice od Kinga v bourbon barvě taky není dle jeho gusta. Toto umí napsat každý, ale spíše mě zajímají praktické věci týkající se provozu obdobného kola s ohledem na bagáž a pod.
Děkuji
(vloženo 31.10.19)
TK75: Vidlice je karbonová a není to jejich výroba. Řidítka jsou nějaké Easton, jestli vidím popis na jedné z fotek správně tak EC70. Jinak komponenty jsou vypsány na jejich webu, viz odkaz v mém titulním příspěvku.
Kamaro já jsem si toho na té fotce nevšiml, ale oni mají tu přední osu fakt krásně vyřešenou.Nevíš náhodou co to je za řidítka?
přez les: jsou tam na to připraveny návarky, v podstatě stejné jako na košíky. A potom je to do nich zevnitř brašny našroubované. Taky to tak budu mít.
Pro tu rámovku je tam nějaká příprava v podobě závitů, nebo jak tam drží bez sucháčů?
jasne ale kdyby mel moznost clovek udelat i ty kustom kluzaky nebo naky drzaky na ne tak by byla parada kdyby ty brasny a nosic byly na kluzacich a a naklad v tech brasnach by nezatezoval tu vidlici v odpruzeni jestli me rozumis :)
Jardalee: odpruženou vidlici určitě nechci. Úplně by to rozbilo koncept, na odpružené vidlici je problém s předními brašnami a s brašnou nad předním kolem. Taky na vidlici budu mít spoustu návarků a budu dělat i vnitřní vedení vidlicí od dynama. Odpružená vidlice určitě nebude.
pokud to budes stavet na miru ,tak bych tam klidne dal odpruzenou vidlici :) 622×50 neni moc kdyz budes mit tezky kolo a budes muset dat vetsi tlaky a nepojedes po idealni silnici tak to proste bude na pevne drncat :)
2.11.19 00:30
1.11.19 18:17
Prakticke poznatky zadne nemam, ale nadherny kolo, tohle se mi fakt libi.
Pod značkou Victoire dělají kusové zakázkové rámy, cena je taky individuální. Na webu mají psánu zálohu 1000 Euro za zápis do čekací fronty, v současné době je čekací fronta 14 měsíců. U tohoto setu bych čekal cenu za rám a vidlici cca 3–3500 Euro. Pochopitelně vše na přání, jak geometrie, tak detaily rámu a pochopitelně i lak.
Pod značkou Distance mají „běžnou malosériovou produkci“, kde gravel rám pro 45mm pláště vychází na 2490 Euro s karbonovou vidlicí. Pod značkou Distance je již běžná nabídka velikostí, jak to mají s možnými drobnými úpravami či výběrem barev netuším.
kolo má vše co bych chtěl jen. cena bude asi mimo. kolik chtěj za rámovou sadu? nedohledal jsem.
Jakobo: Děkuji za fotky, pochopil jsem to jinak. Myslel jsem, že se ti podařilo dát dvě láhve pod spodní rámovou trubku. Toto moc neřeší můj problém s celorámovou brašnou, kvůli které bych neosadil košíky dovnitř rámu. Vypadá to na jednu láhev pod spodní rámovkou a druhou na řidítkách. Vodu na večer naberu v pozdním odpoledni a láhve dám do zadních brašen.
Aš držák drátů. Už jsem to na jednom kole viděl a zapomněl jsem na to, děkuji za připomenutí.
Jeste jedna vec, ktera se mne na tomto ramu libi jsou uchyty pro spice na prave zadni spodni savli. Ty draty by se daly strcit treba i do sedlovky, ale tady to ma i tu funkci, ze to chrani savli pred retezem a nemusim motat neopren. Ani po tech letech nejsou draty od retezu odrene a samozrejme savle je porad jak nova. Na tech fotkach je to spatne videt.
Ja moc vody vozit nemusim, ty 2 lahve mne staci. Zatim jsem vzdy byl v zemich, kde jsem vodu nabral kdykoliv jsem potreboval. Pro pripady stojate vody mam stejne maly filtr nebo jednou jsem vezl lavicku se savem. Kdyz vidim jak jsou ty lahve i v ramu zasmykane (horni je na tom o neco lip) tak vzdycky nechapu ty, kteri si to davaji pod ram. A to vetsinou nemaji blatniky. Nebo chapu, je to ten koncept beznosicovych brasen. Ja jezdim s nosicema, prostor moc neresim.
Presne tak. Ani jsem moc na vyber nemel, ram uz to takhle mel nachystane a na sedlove trubce uchyty nebyly. Samotneho by me to nenapadlo, ale vyhovuje mne to a u dalsiho (cestovniho) kola bych to mozna chtel stejne. Navic v te dobre jeste bikepacking neexistival, byly jen trojuhelnikove brasny. Do toho zbyleho prostoryu se akorat vleze nejaka ta velka velikosti L.
ferlinkster: díky za názor. Spíše to vypadá tak, že si do toho zvětšeného prostoru za sedlovou trubku nechám ušít na míru brašnu, která může být i trochu širší než běžná rámová brašna. Tvarově by kopírovala kolo, takže by fungovala jako částečný blatník. Nějaká „zástěrka“ by pak mohla být i součástí horní plochy nosiče a navazovat tak na zmíněnou brašnu.
jakobo: chápu to dobře, že se ti vešly dva košíky pod spodní rámovou trubkou jakoby nad sebe? Ten horní se ti vešel mezi přední kolo a rámový trojúhelník?
Zamýšlím se nad prostorem pro košíky pod spodní rámovou a mezi sedlovkou a zadním kolem kam zrovna lítá nejvíc sajratu.
Napadá mně jestli nejde hydrataci taky integrovat do centrálního jakoby-camelbaku který by byl chráněn od marastu, tepla, chladna…
No můj koncept je trochu odlišný, stručně popíši. Kola uvažuji 29" (resp. 622×50) bezduše. Zadní stavbu budu mít prodlouženou, chci dostat mezi sedlovou trubku a zadní kolo prostor pro lahev nebo brašnu na míru. Kolo bude mít sloping, přibližně stejný jako zde na Victoire, myslím si že prostorů pro brašny budu mít dost.
Brašny: Nepočítám s těžším terénem, maximálně šotky, lesní cesty pouze v kratších úsecích. Zadní brašny Ortlieb backroller, přední brašny Ortieb frontroller. Celorámová brašna na míru. Za sedlovou trubkou brašna nebo košík. Odnímatelná přední brašna na mini nosiči na cennosti – doklady, foťák. Toto je maximální rozsah brašen ze kterého se bude odškrtávat dle aktuální potřeby. Celkového úložného prostoru je celkem dost, v plánu je delší cesta na které chceme mít i trochu komfort – stan, vaření, druhé boty na turistiku a pod.
Košíky: Stále ještě v řešení, ale určitě jeden pod spodní rámovou trubkou, v rámovém trojúhelníku budou připraveny dva (ty ale nepůjdou využít v kombinaci s celorámovou brašnou). Takže uvažuji nad košíky v horní části vidlice nad předními brašnami popř. nad košíky na řidítkách (tak jako se v minulosti vozilo na silničních kolech).
Osazení: Řazení Shimano GRX 1×11, kliky SLX boost, zadní nába DT 350 boost Hybrid, přední dynamo. Převody 34 nebo 36z vpředu, kazeta 11–42 vzadu.
Vlastní výroby bude komplet rám a nosiče. Nosiče budou demontovatelné a oproti běžné produkci budou posazeny níže kvůli snížení těžiště. Prodloužená zadní stavba by měla zajistit trochu lepší rozložení hmotnosti mezi předním a zadním kolem. Rozmístění brašen je také navrženo tak, aby těžiště mohlo být co nejníže a co nejvíce ve středu kola.
31.10.19 12:41
Zrovna tohle kolo na fotce mi ale nepřijde jako mezek na tahání bagáže, to je od pohledu mustang.Sporťák na pořádnou jízdu
Pokud ti nejde ciste o vzhled, ale spis o ucelnost, mozna bych pockal s vrtanim a kosiky chytil objimkama. S tema brasnama dnes nikdy nevis, kde kosik potrebujes aby nenastavala kolize. Ja treba mam oba kosiky chycene na spodni ramove trubce, mohu tak mit velkou trojuhelnikovou brasnu a stale 2 kosiky.
Dynamo asi nechces co? Ze bys udelal vedeni vnitrkem vidlice. Hodne se to ted dela. Ikdyz si zrovna nejsem jist jestli je o co stat.
Není elektrika na takovým kole trošku zbytečná? Respektive určitě bych upřednostnil lanko než řešit nabíjení atd.
Jojo, absence navarku na blatniky/nosic me u takoveho kola taky prekvapila.
Jinak super! :-)
31.10.19 08:32