Nehezké leč účelné a praktické :-)
Gravel u oprýskané zdi nesmí v galerii BF chybět :-)
Gravel u oprýskané zdi nesmí v galerii BF chybět :-)
Letošní upgrade: Kola Pancho Spirit 35 z Bikepartu, nazuty Panaracer GK slick 38 zatím s dušemi, dále karbon sedlovka FSA SLK. S koly velká spokojenost, u sedlovky se efekt nedostavil asi pro malé vysunutí. Kolo shodilo kilčo, nyní 9,5 kg. Jezdím převážně silnice
Rychle ale pohodlně
Kolo jsem si pořídil jako cesťáčka, najížděče kilkáků, záložáka, dvojku – jako doplněk k MTB. Hledal jsem pohodlný silniční rám, kolo na kterém by se dalo nejen motat kolem komína, ale taky vyrazit s bagáží přes Alpy do Benátek nebo na Rujánu. Nákup urychlila reklamace zadní náby mého MTB – zůstal jsem bez kola a bylo se mnou k nevydržení. Na tenhle kousek jsem náhodou narazil na cyklobazaru, vyrazil za prodávajícím, projel se a bylo rozhodnuto…
Trek Crossrip 3 je dle výrobce cestovní kolo pro dobrodruhy (adventure bike, speedy commuter, gravel grinder), které se nezalekne lehkého terénu. Trek jej měl zařazené mezi městskými, fitness a cyklokrosovými koly, má tedy z každého něco, takový univerzálek. Má navářky na blatníky, na 3 košíky na lahve (jeden je ze spodu dolní rámové trubky), navářky jsou i na karbonové vidlici, projít by měly pláště do 40 mm (s blatníky 35 mm). Osazeny jsou kotoučové brzdy.
Kolo proháním 5 měsíců, nadšení z lehkosti a ovladatelnosti kola je nepolevující, cyklistika pro mě získala jiný rozměr, MTB se teď trošku fláká v garáži. Vše je původní kromě pohonu – na kole jsem vyměnil původní kliky SH 105 – 50/34 za nevzhledné gravelové kliky SH GRX 46/30 s přesmykačem SH GRX. Původní převod 50–11 jsem nepoužíval a do kopců to byla leckdy s nejlehčím 34–32 docela dřina. Nyní jsem s převody spokojen a vyjedu všechno :-) .
(vloženo 1.11.19)
Značka | Trek |
Model | Crossrip 3 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 9,5 vč. pedálů |
Rám | 200 Series Alpha Aluminum w/rack & fender mounts, DuoTrap S compatible, internal cable routing, inboard disc brake mounts |
Vidlice | Carbon all-road disc, alloy steerer, lowrider mounts |
Hlavové složení | VP Slimstak, sealed semi-cartridge bearings |
Kliky | Shimano GRX FC-RX600 2x11 46/30 |
Středové složení | Sealed cartridge |
Přesmykač | Shimano GRX RX810 2x11 |
Měnič | Shimano 105 5800 |
Řazení | Shimano RS685, 11 speed |
Kazeta | Shimano 105, 11-32, 11 speed |
Řetěz | Sunrace 11SP |
Náboj přední | Pancho |
Náboj zadní | Pancho |
Brzda přední | Shimano RS785 hydraulic disc, 160mm rotors |
Brzda zadní | Shimano RS785 hydraulic disc, 160mm rotors |
Brzdové páky | Shimano 105 5800 |
Ráfek přední | Pancho Spirit 35 |
Ráfek zadní | Pancho Spirit 35 |
Dráty | Sapim |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | Bontrager Race Lite IsoZone, VR-CF, 31.8mm |
Představec | Bontrager Elite, 31.8mm, 7 degree, Blendr compatible |
Sedlovka | FSA SL-K carbon 27.2mm, 20 mm offset |
Sedlo | Bontrager Paradigm 1 |
Pláště | Panaracer Gravelking slick, 700x38 |
Nedávno jsem pořídil GRX jednoplacku a se vzhledem jsem spokojený. Musím teda ale říct, a fakt nic ve zlém, že ta dvojplacka se vzhledově opravdu nepovedla. Vypadá strašně lacině.
HonzaRez: Pojem „gravel grinder“ existoval dávno předtím než někdo vůbec začal přemýšlet nad tím, že by se měla udělat nová komerční kategorie kol. Adventure bike je zrovna tak stále ještě běžné označení pro širokou kategorii účelných kol které nejdou úplně označit za MTB, ale zrovna tak ani za CX nebo silnici. Dnes už se však pomalu začíná všemu říkat gravel bike (protože mezi silnicí a horami máš obvykle nějaký štěrk :) )
Díky, tímto zmrdspeakem kolo popisuje výrobce – jako dobrodružný kolo, rychlého dojížďáka a štěrkobrusku:-)
Hodnotím dobře ,ale „adventure bike, speedy commuter, gravel grinder“ je čiročirý zmrdspeak…
Fajn stroj a poctivej profil, to se mi moc líbí! Jen teda ty fotky jsou docela divoký… :D