Změna zdvihu 180mm/190mm je dělaná otočením podložky
Po roční ježdění převážně v bikeparku na Rock Machine Blizzard 50 2017 nastal čas na změnu. Rock Machine byl super, ale už nestíhal to, co jsem chtěl jezdit a skákat. Tak nastalo dilema co dál, buď potunit Rock Machina o lepší pružení a nebo koupit jiné kolo. Vyhrála druhá možnost. Zezačátku jsem nechtěl kupovat nové kola a díval se v inzerátech po nějaké DHčku nebo Freeridu. Bohužel nabídka inzercích je dost na pytel. Tak jsem se začal poohlížet po funglovce. Ze všech možných variant se mi nejvíce líbil ROSE SOUL FIRE. Přišlo mi to jako super kolo na pomezí DH a Endura. Se zdvihem 180mm vpředu a 190 mm vzadu by neměl být problém se skoky, na které se chystám. Objednávka proběhla přes jejich eshop s úpravou pár komponentů v pořádku a po zaplacení jsem, se začal těšit na dodání. 5 týdnů uběhlo a kolo bylo na cestě. Bohužel české doručení nezklamalo, takže jsem si dal na otočku cestu do Brna na překladiště. ROSE SOUL FIRE se dal objednat pouze v jediné barvě a to Electric Yellow po rozbalení krabice jsem byl celkem v šoku, že je kolo černé jak briketa. Což je ve finále lepší, jen jsem s tím vůbec nepočítal. Co se týče jízdních vlastností tak za pedálem to jde líp jak Rock Machine – velmi milé překvapení vzhledem k zdvihu a určení kola. Na skoky se teprve chystám tak pak napíšu dojmy.
PS: Odepsali mi z ROSE Bikes, proč je kolo je černé. Jedná se o nový design na rok 2020. Milé překvapení.
(vloženo 4.11.19)
Značka | Rose |
Model | SOUL FIRE |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | L |
Hmotnost | cca 16,5 |
Rám | SOUL FIRE 27,5", AL 7005 |
Vidlice | RockShox FS YARI Motion Control RC Crown Adjust 27,5", 180mm travel black 27,5" |
Tlumič | RockShox VIVID Air R2C / travel: 180/190mm |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | TRUVATIV ESCENDANT 7K EAGLE 34T black 175mm |
Měnič | SRAM GX EAGLE 12-speed black long cage |
Řazení | SRAM GX EAGLE 12-speed black 12-speed |
Převodník | TRUTATIV 34T |
Kazeta | SRAM XG-1275 12-speed 10-50 |
Řetěz | SRAM GX EAGLE 12-speed silver |
Náboj přední | Sunringlé SRC hubs |
Náboj zadní | Sunringlé SRC hubs for Sram XD 11-/12-speed black |
Brzda přední | Magura MT7 |
Brzda zadní | Magura MT7 |
Brzdové páky | Magura MT7 |
Ráfek přední | Mavic EX 630 rims, 27,5 |
Ráfek zadní | Mavic EX 630 rims, 27,5 |
Pedály | Reverse Escape |
Řídítka | Spank Spoon 785mm |
Představec | Spank Spike shotpeen blue 35mm |
Sedlovka | Race Face Ride black Ø31,6/400mm |
Sedlo | SDG Circuit MTN black |
Pláště | Schwalbe Magic Mary 27,5x2,35 |
Za 6 let, už mám pátou hazku, ta patka je tragedie, ale jinak to je kladivo jak sviňa.
5*
Dobré to je. Ta změna barvy je teda dost drsná. To nevím, jak bych se s tím srovnával… :-D Za pět. :-)
Lépe bych to s tou sedlovkou nenapsal. Palec hore. Za chvilku bude nutnost mít teleskop i na čistokrevném DHčku nebo silničce
Vsak tam ma dlouhou sedlovku a rychloupinak, ja nevidim nikde zadny problem teda. :) A i sam psal ze se vic teda venuje tomu gravity atd nez trailovani, za me zbytecna diskuze.
Tulipanek: samozrejme zee to pri dh je jedno. Dokonce je asi lepsi normalni sedlovka. Ale pro takove trail/en jezdeni to teda neni jedno vubec :-). Kdekdo to dokonce povazuje za nejvetsi inovaci v MTB segmentu za poslednich 10 let :-)
A neni to uplne jedno jestli vozi teleskopku nebo ne ? Ja jsem ji taky nejakou chvili nevozil a bylo to fakt jedno, pokud je clovek vic zamereny na gravity discipliny nez jen na obycejne trailovani, tak teleskopka opravdu neni nutnost.
Willy, ok, jsou teď na bazaru :-))) pokud se v tom chceš furt hrabat…
Mirorek2 – teleskop tam není, protože jsem se zatim nerozhodl jaký tam dám. Přemýšlel jsem o TS160. Ale jak jsem psal, většinou jezdím na laně, tam mě to moc netrápí.
Velikost L, vysvětlete mi to jako malému děcku, jak se na tom kur*a šlape do kopce? To si pod každým kopcem vytahuješ sedlo manuálně? Nebo se šlape ve stoje? Nebo proč je tam ten orel teda, když je to na lano??? Teleskop stojí čtyřku, hádám, že o prachy tu nejde…
Jakub Vencl ma to samy kolo a ma taky vepredu 180 jednokorunku vzadu 190 :) A taky nevozi zadnou teleskopku :)
Vzadu se dá měnit zdvih z 180 mm na 190 mm a naopak. Tento rám používají i na sjezdaka s dvojkorunkou. Tak pro jde zdvih měnit
Parada!
Akorat bych prosil davat u fullu aspon jednu fotku z te druhe strany, aby slo videt system zadni stavby.
Co ta vaha? Neni uz to trochu kovadlina?
Top !!!
4.11.19 13:27
Pěkně, pěkně, rád vidím další Rose. Akorát teda nechápu moc tu barvu – na jejich webu to vypadá trochu jinak :D Ten teleskop už tam ale dát mohli, když už na tom má jít někam dojet.
JacoP: Proč by to mělo být kopnuté? Pokud se udělá geo pro 180mm vidli, tak v čem je problém?
4.11.19 13:21
JacoP: Pověz nám něco o tom kopnutí dopředu vlivem zdvihu zadní stavby prosím.
A na freeride si troufám tvrdit je dopředu nejlepší volba Durolux 36mm…
Poměr 180/190mm mi přijde nelogický…jestli to nebude kopnute dopředu… Většinou se dává opak 190/180mm což už je slušné kladivo…Rose se mi líbí, ani nevím proč u nás tak málo vídaná značka…Cena rámu byla ?