Pro velký úspěch a maximální pokojenost s eTapem na žiletce a AXS eagle na fullu jsem se rozhodl pořídit si elektronické řazení i na fata.
(vloženo 13.11.19)
trepi: přesně, fakt moooc pěkné, jednoduché jak technicky tak barevně a to mě tato kategorie vůbec neoslovuje!
13.11.19 22:14
tedy i když fatbajky nemusím, tenhle se mi líbí!
Moc pěkné.
Wilda:
Lixx články nemají teplotu pod bod mrazu (a vůbec teploty nižší než 5 stupňů) a z podstaty rády jim klesá kapacita. Respektive si na ní v zimě nešáhneš. Proto byla poznámka majitele o mrznutí v autě správná. Zkuste ostatně nechat řekněme na 90% nabitou baterii třeba do akunářadí v autě a po týdnu má třeba polovinu kapacity (k dispozici). Jak se pak ohřeje, je to zase lepší. Když dáš téměř vybitou Lixx baterii do mrazu, za chvíli ji úplně zničíš. Ostatně ani TMX neměla v mrazu plnou kapacitu baterie jako má v létě a to to má určitě teplotní management. Něco jinýho to bude třeba s ebikem, kterej vytáhneš z tepla, poženeš to co to dá a se zbytkovou kapacitou zase uložíš do tepla. Pak bude rozdíl oproti létu malej. Ale když se to nevybíjí pomalu a hodně stojí v mrazu bez vnitřního zahřívání odběrem proudu, vůbec se to tomu nelíbí.
orm: Jsi si jistý, žes baterky oddělal v zimě? U autobaterií je paradoxně horší horko. Jen se jejich špatný stav projeví v zimě. Jestli to není u těch tvých cyklo-zařízení stejné.
Je ale možné, že tónů článků funguje jinak. Odborník na baterky nejsem. :)
13.11.19 18:46
Kolo s AXS beru normálně wapkou (páčky, sedlovku i šaltr) a bez problémů. Normálně kolo wapkou nemyju, a kdo jinej by to měl vyzkoušet že jo :)
13.11.19 18:33
Diky za zklidneni duse a at se daří ! :). Paradni kolo bez kompromisu.
Zdendyš:
…dík za upozornění :)) …krytí elektrických zařízení …ingress protection …
13.11.19 18:24
Parizichr, jak jsi myslel to kryti ? Zivocisne nebo elektronicke ?
;)
maajkee, myslím, že tady majitel ví k čemu a jak kolo používá. Nehledě na to, že už přes půl roku vozí AXS na bajku a etap na žiletce taky nějakou tu dobu má :-) A když si to někdo namontuje na expediční speciál na přejetí polárního kruhu tak holt sebou poveze o několik powerbank víc :-)
designově moc hezký, červená a černá nemá chybu.
Přehazka taky super, jen sedlovka z takové sady funguje špatně (ale tu ty nemáš).
orm:
…o krytí lecos vím, je to částečně moje pracovní náplň…a tohle vydrží i trvalé ponoření do vody …osobně jsem vyzkoušel a pokud se tak zajímáš o technické novinky určitě jsi si na netu našel video kde AXS funguje ponořené v kýblu s vodou … a sůl rozežírá gumová těsnění?…zajímavý fakt …jaké si tedy mám dát zimní gumy na auto?
@parischr: Neuvazuji. Nad sramem jsem zlomil hul a elektrinu na kolo nechci, protoze to je pro me popreni podstaty kola (usmivam se, kdyz to vidim na propagacnich fotkach expedicniho gravelu v divocine), ale zaroven mam rad technicke novinky, tak se ptam na technicke detaily. U hodne zarizeni (garmin, svetlo) jsem jezdenim v mrazu baterku odrovnal a zaroven se snizovala vydrz a to vyrazne. Proto se ptam kolik to asi tak bude mit vydrz v mrazu a kolik pak vydrzi baterka po zime. Co se tyka vodotesnosti, tak tipuji, ze je tam nejaka forma kryti. Ponorit do vody to asi nemuzes, ne? Sul ti sezere nesneni.
Elektrika na expediční bike = svět se v prdel obrací :) hezkej bike to je, ale elektro na zimaka či expediční bike fakt nechápu. Ale každýho věc.
Hmm asi jinej oddíl. Nemám mentálně dát takové prachy za sadu. Tím spíš ne na zimaka.
orm:
Uvažuješ snad o koupi nebo hledáš chybu v Matrixu ? :))
Výdrž baterie ovlivní teplota ne slaný sníh :)) (v těch marketingových materiálech se třeba ale dočteš, že vše vodotěsné – můžu potvrdit) …tu žiletku v tom autě negarážuju, ale vozím jí tam, protože na ní i v zimě jezdím :)
Ale ok, napíšu Ti po zimě ;)
@parischr: Vydrzi baterky jsem nemyslel staticky v aute, ale normalni funkci. O kolik se snizi vydrz, kdyz budes jezdit < –5C. Take co tomu pak udela slany snih. Proste realne zkusenosti, ktere v marketingovych materialech nenajdes. Ted ty zkusenosti zatim nemas, tak napis po zime.
13.11.19 17:10
ty ďáble :)
Mě vydrží cca 25 hodin jízdy (EN). To je pro mě v pohodě 3 týdny (v týdnu párkrát na hodinku a delší výlet o víkendu).
JFtryall:
Díky za pochvalu. Baterky podle mě vydrží víc než uváděných 20 hodin. Asi bude také záležet na tom jak často řadíš, ale tipuju, že výživného týdne se nejspíš vůbec bát nemusíš …a kdyžtak baterku dobiješ do plna cca za hodku třeba z powerbanky …já osobně vozím rezervní baterku, ale nikdy jsem jí za ty dva roky nepoužil…stačí si zautomatizovat v hlavě, že tu a tam koukneš na kontrolku na hazce při řazení .....pokud je zelená jsi úúplně v pohodě …pokud svítí červená měla by mít baterka 30% (pořád dost na to abys v pohodě dal švih) …pokud červeně bliká má podle Sramu zbývat 10% …co to vydrží pak už jsem nezkoušel :)
Ty brdo peknej stroj! Ja bych na expedicni kolo asi preferoval ted 29+, ale tohle je moc pekna stavba. Ten kokpit to mi normalne dodava vnitrni klid a vyrovnanost. :-)) Kolik ti vydrzi baterky? Bude to realnych 20h jizdy? Takovy hodne vyzivny tyden to da?
Antik, orm:
Baterka to snese v pohodě. eTap už mám 2 roky a přes zimu mívám často žiletku v autě přes noc, kdy je auto zaparkované venku. A baterky drží v pohodě…
…a ano, fakt na tom jezdím :) …opravdu nejsem tak bohatej, abych si něco podobného pořizoval jen tak z plezíru :)
Jezdis s tim i v mrazech na snehu? Po zime napis, jak to funguje pri nizkych teplotach, kolik vydrzi baterka a jak to snese zatizeni snehem se soli.
nadhera. fakt na tom jezdis? nemyslim to vubec ironicky i kdyz to tak asi zni