Aktuální podoba kola je zde.
Když jsem si před rokem začal platonicky vybírat kolo na nějaký těžší věci, ke kterejm se občas nachomejtnu, rozhodoval jsem se víceméně mezi Neuronem CF a Sparkem tak okolo modelu 920. Pak jsem přidal do kandidátů Fuel Ex, Primer, Jeffsy, Slide Trail a dalších asi sedm kol. A ještě jsem přemejšlel, jestli nebude přece jen větší sranda stále na 27,5”.
Vyzkoušenýho jsem měl akorát Spectrala a Sparka RC, takže na ty trailbiky s menším zdvihem jsem přišel tak nějak metodou bisekce. Na základě jedné české videorecenze jsem vyškrnul akorát Trance 29, protože se „buď moc prohupuje při šlapání, nebo málo žehlí“. Později jsem si prošel dlouhodobej a hodně podrobnej test na Singletrackworld, kterej ale říkal něco úplně jinýho.
Abych to zkrátil – chtěl jsem toho zelenýho, karbonovýho, s DPX2 a patronou GRIP2 ve vidli. No, ale mám oranžovou hlínu, tlumič DPS a vidlu s patronou FIT4. Nabídce na skoro nejetý kolo za něco málo přes polovinu ceny původně chtěné verze Advanced Pro 1 nešlo odolat.
Prve jsem si říkal, že určitě hned vyměním přinejmenším sedlo, gripy a brzdy. Sedlo nakonec sedlo úplně skvěle, gripy jsem zatím vyměnil za objemnější Specialized Enduro, no a brzdy tam mám pořád. Z Guidů jsem byl ze začátku trochu v šoku, ale když jsem dal objímky blíž gripům a páky naopak dál, tak to nebylo špatný. Určitě brzdí líp než Shimana M615 a jejich míň digitální projev mi sedí víc. Drbačka je tam s údržbou, což by mohl bejt jedinej důvod výměny někdy časem.
Celkově jsem teda vyměnil jen ty gripy, přidal pedály, košík, řídítka dal níž o tři kroužky, sedlo narval pořádně dopředu a lehce sklopil „na Jardu“, a už jen jezdím. Úplně nedávno mi brácha ještě zakrátil hadice, což už se promítlo jen na jediné z fotek.
Tlumič nakonec chodí skvěle, vidlica už je trochu horší. Chodí docela pěkně, máslově, ale žehlí hůř než vyladěnej Epixon XC a nespravilo se to ani servisem a přidáním čtvrtýho tokenu. Co mě ale štve víc, to je zasekávání zamykání na korunce. Občas bych to na nějaký vydupání stojky ze sedla využil, ale pak to nejde odemknout. Takže buď zastavit a odemknout, nebo po vydupání kopce zvednout přední kolo a odemknout.
Miniony 2,3” mají na těch 30mm karbonových ráfcích od Giantu přes 61 mm na šířku a dokud nepřišlo ježdění na podzimně oslizlejch kořenech a vápencovejch šutrech, tak držely parádně. Zadní DHR II už jsem ale sjel do mrtě, takže uvažuju, zda koupit znovu, nebo zkusit něco jinýho. Místa je tam na 2,8”, ale zase už tahle kombinace mně přijde nehezky těžká a na přesuny pomalá. Možná tam dám Rekony 2,6” a když začnu padat, tak na předek něco ostřejšího.
Dojmy jsou zatím takový, že jsem kolo čekal trochu rychlejší (řekněme blíž XC) a o hodně míň jistý v těžkým terénu (teda míň směrem do endura). Realita je taková, že když přesvědčím hlavu a někam se s Trenclema spustím, tak nakonec většinou jen zírám, co to všecko pobere jako nic. Při mé mizerné technice a teda častejch chybách, mi to už prdel zachránilo za těch pár měsíců taky hodněkrát.
Na různejch kamenitejch, skalnatejch a kořenovejch sjezdech s tím mám nejen pocit jako v peřinách, ale taky dobré přesnosti řízení. Za tím asi hodně budou ty karbonový ráfky s ne až tak baculatou gumou společně s faktem, že Trencle je potřeba řídit hodně silově. Prostě zatáčí docela dobře, ale je to nutný udělat pořádně a rozhodně. Horší to pro mě proti 27,5” XC HT je akorát v hodně pomalé technice skoro po rovině, kde je potřeba někam hodit kolo, prosmýknout se vedle keře atp. Nějaká ta daň za ty obruče tam být musí.
(vloženo 29.11.19)
Značka | Giant |
Model | Trance 29 1 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 13,4 (s pedálama) |
Rám | Trance 29 Aluxx SL |
Vidlice | Fox 34 Float Performance Elite, 130 mm, FIT4 |
Tlumič | Fox Float DPS Performance Elite, 115 mm |
Kliky | Truvativ Descendant 6k Eagle Dub, Boost |
Středové složení | SRAM GXP Dub PressFit |
Měnič | SRAM GX Eagle |
Řazení | SRAM GX Eagle |
Převodník | SRAM Eagle X-Sync 2, 30 zubů |
Kazeta | SRAM XG-1275 Eagle, 10-50 |
Řetěz | SRAM GX Eagle |
Náboj přední | DT Swiss 360 |
Náboj zadní | DT Swiss 360 |
Brzda přední | SRAM Guide R + SRAM Centerline 180 mm |
Brzda zadní | SRAM Guide R + SRAM Centerline 180 mm |
Ráfek přední | TRX 1 carbon (w: 37/30 mm, h: 25,8 mm, hookless) |
Ráfek zadní | TRX 1 carbon (w: 37/30 mm, h: 25,8 mm, hookless) |
Dráty | Sapim Laser |
Pedály | Shimano XT PD-M8020 |
Řídítka | Giant Contact SL, 780 x 35 mm, 20 mm |
Představec | Giant Contact SL 35, 50 mm |
Sedlovka | Giant Contact Switch S, 30,9 mm, zdvih 150 mm |
Sedlo | Giant Contact SL (Neutral), 138 mm |
Pláště | Maxxis Minion DHF a DHR II, oboje 3C Maxx Terra EXO TR 29 x 2,3 |
Moc pěkný kolo. Ze všech fullů co jsem kdy měl, mě právě Maestro sedělo nejvíc. Ať dělá radost.
Až to sjedu, zkusím AB Oval 32z a pak zas uvidím. V Beskydech ten lehkej převod bodnul a 3:1 mi zatím všude stačilo. Po asfaltu tohle kolo jezdí fakt málo a srdce mi rvou i ztráty vejšky po šotolině. Blbý je akorát to honění řetězu po malejch pastorcích.
3.12.19 22:09
DaD: Dík (i za to předschválení :-)).
obda: Byl to inzerát. Složitá by byla ale asi reklamace (v čistě kamenné prodejně v rakouským Linzu).
Hezké. Kde se kupuje kolo za takovou cenu? Podobné nabídky se mi zatím úspěšně vyhýbají.
Tady je vše v naprostém pořádku, kolo, barva, popis a super název galerky:D Máš to Mirku parádní! Za plný počet, samozřejmě.
Parádní kolo, super fotky, po dlouhé době zase někdo s pořádným popisem. Super ať slouží.
Ber ty rekony ve 2.6, mám je na 30 ráfku a je to akorát, o plusku nemůže být řeč:-) je to normální guma, jede a drží to parádně
No, co dodat, za pět :-)
Taky se přikláním ke gratulaci, zkoušel jsem “dvojku” a ta byla dost lina a teda taky dost draha na ty komponenty. Nicméně geo je podle mě top! A “jedničku” jsem za zajímavý peníze nenašel. Ohledně vidlice, bohužel dle zkušenosti z mého okolí bez razantního zásahu moc lepší nebude.
Giant lehkou hlínu umí, dobrá volba. Za mne nej poměr výkon cena v tranďácích 2019. A při ceně co uvádíš je to paráda. Vidli vytuň nebo nech vytunit, určitě se nechá, jen možná nebude stačit ladit tokenama. Přidáním tokenu líp žehlit nemůže.
4 tokeny dělají tu vidli hodně progresivní. Na vydělání tokenu nepotřebuješ žádný servis ani repas. Přes ventilek vypustíš vzduch a pak celou tu zátku vyšroubuješ – ten velký šestihran. Zespodu na tom jsou našroubovaný tokeny – tak je vyhodíš ven a pak to tam zase našroubuješ a nafoukáš to je celý.
Akorát u Foxu to chce vhodný klíč, protože ten šestihran je dost nízký a bežnou golou která má zkosené vnitřní hrany by jsi tomu mohl strhnout hranu.
Já jsem celý rok jezdil DHRII 2.4 DC a bylo to úplně v pohodě. Ty velký středový figury jsou z tvrdší směsi a jak jsou masivní tak se nežvýkají a docela dobře se to odvaluje. Díky tomu moc hranatýmu profilu u té 2.3 to možná může jet paradoxně hůře než ta 2.4 WT která do těch i30 ráfků ideáně sedne. Jedeš tam víc po bočních figurách takže větší odpor a v náklonu už to taky nebude ono.
Ale záleží v jakých terénech budeš jezdit – čistě kolem Brna to moc ostrý a skalnatý není. Ale já bych s gumama typu Schwalbe s 800g často defektil a to mi za to nestojí a furt přezouvat se mi nechce. A jestli tam máš gumu 900 nebo 1000g už je jedno. Za mne je důležitý mít vzadu DC směs ( na univerzální gumu ), to si myslím poznáš víc než 100g na gumě. Ale je to samozřejmě na každým a jsou tu o tom nekonečný témata :-)
Kurnik, to je hezký kolo, to jsou hezký fotky!
theedge: Asi tam chtěli nechat prostor udělat z toho tu mašinu na náročný XCM, jak píšou v PR cancech :-). Spíš měli asi nějakou formu z Anthema, řekl bych. Co se týče servisu vidle, tak sám su na to lama a nechávám to na bráchovi, Ten naopak umí i repasy různejch značek a třeba ten Epixon chodí tak fantasticky díky němu. Takže určitě ví, co dělá. Ještě je tu samozřejmě možnost, že sem blbě napsal, co s tím posledně prováděl. Každopádně vidle lehce zklamala, i ty samolepky jsou tam prasácky nalepený. Každopádně jsem jel Spectrala s Fox 34 Performance Elite i s Pikem RCT3 a Foxka mi přišla souborem vlastností lepší. To kousání se zamykání (dokud to neodlehčíš) je podle bráchy spíš vlastnost těch FIT4, tak nevím.
A gumy, to je komplikovaný. Jak jsem napsal, už ty stávající mi přijdou dost těžký, a to se mrkni na hmotnost DHR II 3C 2.3 vs. Aggr 2.5 WT. Taky je fakt, že ten jejich hranatej tvar na širokým ráfku asi zajistil právě to, že jsem se v sypkejch a odklopenejch srázech nějak udržel. Na druhou stranu inklinuju taky k balónům, tak je to těžký. Čistě z hlediska gripu bych asi koupil Baron Projekt 2.4 na předek a Trail King 2.4 na zadek. Navíc by tomu ladily loga s rámem :-). Jenže u plášťů nad kilo (navíc s nemalým valivým odporem) už mám zas psychickej blok.
Super bike za me 5*
Jinak kbte foxce, necekej zehlicku ani top 34ka nezobe stejne jako Pike ale zas ma lepsi prubeh v tezkem terenu. S tema tokenama to udelej naopak ja sem zacal byt spokojenej az sem 3 tokeny z 6 vyhodil. (Na cca 70kg)
Parádní, za 5*
Ještě koukám – ty patky na třmen zadní brzdy jsou na 160-tku kotouč ? To je v dnešní době už zvláštní …
saintjv: Ukazovalo to pro tohle L dokonce něco pod 13, než jsem tam dal ty pedály :-). Jestli má tvoje Ripmo pár set gramů dole za karbonovej rám, tak to hned doženeš těžší vidlicí a tlumičem s expanzkou. Ty záplety TRX-1 mají 1750 g, což je v téhle kategorii i na karbon docela slušný. U Ripma nevím. Rozhodně máš ale podstatně těžší gumy, přinejmenším tabulkově. A on ten alu rám Giantu bude patřit asi k těm lehčím hlínám (při srovnání hmotnosti právě s verzí Advanced). Každopádně díky za body.
Kdybych tam obul nějaký XC šlupky, nasadil větší převodník a pořídil remote lock pro tlumič a hlavně tu vidli, tak se s tím dá snad i chrtit.
Ostatní: díky za pozitivní ohlasy :-)
Hele ode me mas za 5 za pribeh:) Jinak me celkem prekvapuje vaha. Mas to na hline na horsich komponentech ale furt lehci…Na to ze to je hlina a 29 hmmmmm
Jo a ještě těm gumám – dozadu doporučuju Dual směs. je rychlejší a déle vydrží.
Barva je super. mnohem hezčí než ta modrá.
Gratulace k novýmu kolu :-) Myslím že k tvému ježdění ( co jsem tu tak napozoroval v reportech z výletů ) pro tebe ideální stroj. Zamykání vidlice by mělo chodit normálně a pokud ne tak bych to servisoval / reklamoval.
4 tokeny mi příjdou moc – nemyslím si že jsi takový metráček a jezdíš tak agresivně aby jsi potřeboval 4 tokeny. Mě vidle začala fungovat právě až jsem z ní tokeny vyházel ( ale Lyrik je asi víc progresivní ). Nicméně být tebou tak bych to zkusil – nechat tam jeden token a zkusit si pohrát s tlakem.
Co se týče gum tak maxxisy 2.3 mi na i30 ráfky příjdou dost úzký. DHRII je výborná guma ale dal bych tam klasiku 2.4 WT. Pokud ne DHRII tak bych popřemýšlel nad Aggressorem 2.5 nebo pokud hodně rychlý pláť tak Rekon 2.4.
Barva parádní, gumy mi přijdou vzhlem k určení a lehkosti kola uplně ideální. Dozadu je Maxxterra spíš teď na pozdim,jinak je zbytečná.
Nějajaký pluska bych se vyprd, takhle se aspoň naučíš :-)
Mno parádiška! Krásný kolo, luxusní fotky, parádní zhodnocení… tohle můžu, takže můžu dát 5 ;-)
29'' bajky moc nemusim ale tenhle je docela pekny !
29.11.19 12:36
29.11.19 12:27