Nový lak – antracitová metalíza, karbon. Karbon upínány, karbon košíky a titan šrouby – komplet 24g.
Kolo má váhu včetně držáku pumpy, držáku na Garmin a Power podu.
Omotávka Ciclovation.
Všechna ložiska vyměněna za Ceramicspeed.
(vloženo 4.12.19)
Značka | BMC |
Model | TEAM MACHINE SLR01 |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | 51 |
Hmotnost | 6,1kg |
Rám | BMC TEAM MACHINE SRL01 - 890g |
Vidlice | BMC TEAM MACHINE SRL01 - 310g |
Hlavové složení | Ceramicspeed + karbon podložky a víčko - 72g |
Kliky | Shimano Dura Ace - 629g |
Středové složení | Ceramicspeed - 60g |
Přesmykač | Shimano Dura Ace DI2 - 104g |
Měnič | Shimano Dura Ace DI2 - 216g |
Řazení | Shimano Dura Ace DI2 - 237g |
Převodník | Shimano Dura Ace 52/36z |
Kazeta | Recon 12-28z - 118g včetně závěrné matice |
Řetěz | KMC X11 SL11 zlatý - 218g |
Náboj přední | Mavic Cosmic |
Náboj zadní | Mavic Cosmic |
Brzda přední | Shimano Dura Ace - 151g |
Brzda zadní | Shimano Dura Ace - 148g |
Brzdové páky | Shimano Dura Ace - 237g |
Ráfek přední | Mavic Cosmic Ultimate - 1150g celá kola bez galusek a upínáků |
Ráfek zadní | Mavic Cosmic Ultimate |
Dráty | Karbonové |
Pedály | Speedplay titanium - 160g |
Řídítka | Karbon - 180g |
Představec | BMC - 110g |
Sedlovka | BMC - karbon - 193g |
Sedlo | Karbon - 115g |
Pláště | Tufo |
Já motám odspodu a ukončuji u představce šikmým seříznutím a lepím to sekunďákem. Ideálně tak, aby konec pásky (lehce zaoblená špička) byla vespod. V podstatě tak, jak to popsal Zzigy. Líbí se mi na tom to, že před pákami není omotávka „proti srsti“.
7.12.19 18:30
BTom: mě motání odshora taky vyhovuje, ale končím ho u páky a pak jdu zase k páce odspodu, spoj dvou pásek je pak ukrytý pod gumou páky, má to výhodu, že spodní část namotání nemá tendenci se povolovat
Ty opravy textu mě pěkně serou!, a nevím zda to dělá zde na webu nebo moje PC?
BTom1: přesně tak, dělám to tak celý život, než s tím žádný problém, drží to naprosto stejně.
Nesnáším ukončování nějakou nevzhlednou páskou nebo izolačkou. Drahý kolo, pěkný a pak toto?
Pokud bych to motal od spoda, stejně bych to ukončil tak, aby se tam páska nedala, třeba sekundovým lepidlem a přilepit na předposlední otáčku omotávky a zespoda, ať není nic vidět. Ale takhle je to jednoduché, namotáš, přesah přes konec řídíte, utáhnout a zatlačit omotávku s koncovkami do řídíte, utáhnout impulsem. pokud tedy je taková zátka a hotovo.
Trepi: Ono to bude asi o preferencich. Kazdej ma tu hranici nekde jinde, nicmene za sebe muzu rict jednu vec. Vadi mi ultralehka kola (zaplety). Resp ty, co maji lehoucky rafek a opravdu minimalni gyroefekt.
zzigi:všiml jsem si že omotávku nemáš u představce zalepenou páskou..Ty jsi to motal odvrchu dolů a pak ji jen zatlačil na koncích do řidítek koncovkama?
7.12.19 07:13
zzigi: v zásadě ano, není nutné gramařit, pokud to člověk nemá jako koníčka a křivka cena/výkon pak už není zdaleka lineární, ale mně se tedy na lehkém kole (lehce přes 4 kg) jezdí hodně dobře a rozhodně s ním nemám problém když foukne… naopak, když jsem si musel v Dolomitech na den půjčovat stroj, který měl přes 7 kg, jezdilo se mi blbě a ten den mě to vůbec nebavilo
Hogy: jasně ono by šlo atd., ale proč?
Dříve jsem to dělal a měl kola co vážila 5,2Kg, ale peníze je potřeba i na jiné věci a dále pak už se mi na tom blbě jezdilo, trochu fouklo a....... Váha není vše, člověk si dělá radost, ale už v rámci mezí. Funkčně super, váhově taky a dle mých představ o barevnosti a sladěnosti.
Na mnoha místech by to šlo výrazně lehčeji i hezčeji, ale na dnešní dobu to je přeci jen nadprůměr.
PowerPod je schopný fungovat slušně. Když ho zkalibruješ a pak jedeš v té samé pozici a máš to samé oblečení a mezitím nedotankuješ vodu. A vzduch není příliš turbulentní. A nemění se povrch proti kalibrační jízdě. A máš stejné pneu a stejný tlak. A nefouká moc vítr. OK, podstatná je ta pozice a oblečení a vítr. Zbytek už jsou celkem drobné rozdíly. Déšť? No tak si to zkuste, první kapka, která vletí do tý pitotky, zastaví čtení tlaku. Watty jsou od té chvíle úplně mimo, dokud to zas nevyschne. Což se stane asi až po dešti doma. No tak já to rok vozil. A všechny tyhle úskalí jsem si s tím prošel. Dokonce jsem se naučil ty čísla v hlavě tak nějak kompenzovat. Pak jsem přešel na pedály a mám od toho klid, válí se to ve skříni. … No a největší legrace byly rovné úseky. S PowerPodem jsem trpěl sebevědomím. Mám tu takovou místní „časovku“ asi tak na 10 minut. Údolíčkem celkem lehoučké klesání v průměru asi –0.5%. S PowerPodem jsem si naměřil průměrný výkon něco přes 350W. To jsem si říkal, že by šlo. S pedálama při rychlejším čase 280W. Jezdím to často, na těch 350W se fakt dívám z hodně velké dálky. Byl to nesmysl z PowerPodu.
já jsem nad tím taky přemýšlel ale jako největší úskalí vidím to že ten powerpod nemá šanci vědět jestli sedíš v aero pozici nebo si úplně narovnaný, co máš oblečené, porotže někdy vozím šustku, takvou docela velkou a ta bude mět taky nějaký nemalý odpor větru… a pak obecně to že když fouká zboku tak to prej neměří úplně štastně…
ale jinak kolo úplně super :)
No tak blbě na tom PowerPod rozhodně není.
Testován byl ve světě mnoha jezdci a je srovnatelný v přesnosti s tradičními watmetry. Jsou na něj veskrze pozitivní ohlasy a to včetně jízdy za deště. Otvor, který slouží k průniku do měřiče – pipetova trubice má na konci membránu.
Co je potřeba, tak pohrát si s nastavením v aplikaci Isaac a doporučenou montáž na řidítka nebo na držáky pod tachometry a dodržet počáteční kalibraci.
https://translate.google.com/translate?…
Zde odkaz na nový produkt:
Aha, pak to tak zajímavé není a nemá vůbec smysl nad tímto řešením přemýšlet…
@milan.v: na ten PowerPod jsem tuhle psal recenzi. ±2% je nesmysl. Je to strašně závislé na parametrech, které to odhaduje a které se za jízdy mění. Ve výsledku mohu jen říct, že po přechodu na Favero Assioma (kde se 2% dá věřit) jsem některé svoje výsledky musel opravit až o 30%. Tedy PowerPod produkuje nějaká čísla, která se dají označit jako „odhadovaný výkon“. Vesměs mi to fungovalo dobře do kopce v bezvětří. Cokoli jiného bylo s velkým otazníkem.
Tady si někdo vyhrál :)… BMC není to, co mám nejradši, černočerné černokněžníky taky nemusím, ale tohle bylo cíleno jedním směrem, evidentně, takže se povedlo… dobře Ty!
5.12.19 19:18
zzigi: já všude nastrkal bílou celokeramiku a mám pocit, že se to točí ještě lépe + úspora na hmotnosti
Měl jsem možnost komplet ložiska za 5000,– Kč, což je vzhledem k ceně kompletu ložisek z obchodu skoro zadarmo. Pak to tedy neberte, že?. Rozdíl v tom je, ale myslím, že to spíše poznám na délce životnosti, než na úspoře watů, ikdyž pocit při šlapání je o něco lehčí, což však může být vsugerováno tím, že to tam člověk má a musí to být přece lepší.
Super, škoda že nejsou fotky z venku, jinak 5*
Tak keramická ložiska, to by samo vydalo na samostatné vlákno, tady to zase zapadne…
Rozdíl v tom samozřejmě je, ale velmi zanedbatelný, vše už bylo změřeno, popsáno odborníky, pro běžného hobby jezdce spíše libůstka, pro sponzorovaného závodníka zajímavý rozdíl, který mu nikdo zadarmo nedá a díky keramice ho má.
Včem je výhoda toho středového složení Ceramicspeed? Pociťuješ nějaký výrazný rozdíl proti standardnímu složení Shimano?
5.12.19 13:56
Košíky mám pět let, drží super, byť se zdají být titěrné. Váha jednoho po přelakování je 10g, původně 8g.
Originál to byla pletenina 3K, což mi ke kolu nesedělo, takže nalakováno černou barvou, pak udělána imitace UD karbonu a čirý 2K lak. Výrobce je PELLS.
Bluetooth jednotka šla nakonec do sedlovky. Do budoucna možná vyměním řídící jednotku a dám ji do rámu místo záslepky na dorazy bovdenu řazení. Jinak PowerPod je naprosto v pohodě. Sehnal jsem ho levně a přesnost měření je opravdu ±2%, porovnáváno s tradičním wattmetrem na klikách. Pokud se povede levně sehnat 4iii i s klikou Dura Ace 9000, tak taky do budoucna vyměním. Ale toto není priorita ani není potřeba. Funkčně bez problému, s Garminem chodí super a s čidlem kadence a rychlosti se páruje jednoduše.
Kolo krásný, určitě 5*. Jenom ty držáky vepředu a ten PowerPod celkový dojem kazí.
Ještě by mě zajímalo, jak funguje ten PowerPod.
Nikde jsem o něm tady zatím zmínku nezachytil a pro mě to je něco nového, zajímavé řešení, přesnost měření +/-2% je celkem skvělá, když vezmu osvědčené konkurenty a jejich řešení.
Díky, upsal jsem se u kazety, ta je 12–28z, sedlo je karbonové, lehké a mě sedí. Je neznačkové, mám ho už delší dobu a není s ním žádný problém. Lak je dělaný doma, mám kompletní výbavu pro Airbrush i plotr pro výrobu masek, nálepek atd.
Řetěz je zůstatek po minulém kole a mě naopak na tomto celku sedí. Ale třeba až se sjede, bude v jiném provedení.
5.12.19 08:00
Recon dělá nejmenší kazetu 11–21, hmotnost 88 gramů
Jo, toto jako že můžu, jen ten zlatý řetěz mi tam nesedí… :o) 5*!
Kde sis nechával ten nový lak dělat?
Sedlo je jaké přesně?
Kazeta je tedy brutální rozsah, to bych nedal mimo Polabí asi ani okolo Prahy…