Deset let se Supem

Přidat foto

…aneb, 69er není mrtvý!

Tímto bych chtě vzdát poctu svému prvnímu pořádnému kolu (Sup 870D). Za dobu své existence prošlo asi 15 přestavbami (za poslední 3 roky asi 10 :-D) a vydrželo dost nepěkné zacházení v českých vlacích, na zájezdech ve vleku. Poslední 3 roky sloužilo převážně jako nízko nákladový 69er pevňák na ježdění v zimních měsících (v 2×8 setupu). Občas tam přistála odpružená vidla pro zpříjemnění delších toulek po horách a vzdálených krajinách.

Letos jsem to nekonečné čekání na prasknutí rámu už nevydržel, takže probíhá přestavba na bazarový Brand-X HT-01 s modernější geometrií.

Ale kdo ví, třeba ten sup zase někdy přiletí zpět…

(vloženo 1.1.20)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Hadato
Hadato

1.1.20 22:59

TichyA: S tou váhou si dovolím nesouhlasit. Váha co nejvíce vzadu je ideální jenom při hodně prudkých věcech (což je na tomto kole bez odpružení za trest), popřípadě v rychlých rovných sjezdech. Ve většině ostatních případů je potřeba mít dost váhy vepředu, aby mělo přední kolo dostatečnou trakci při zatáčení. Při brzdění je samosebou automaticky více zatíženo přední kolo.

U tohoto kola je váha automaticky dost na předním kole (díky hodně postavené vidlici a krátkému rámu), takže to naklopení pak zase takový rozdíl neudělá. U delších kol s položenější vidlicí na to často zapomínám a pak se nestačím divit :-D Mimochodem, páky samotné nejsou v rovině s řidítky, ale jsou odsazeny ca. 1 cm nahoru, takže ve výsledku jsou výše, než to z fotek vypadá.

Jinak s tím 29" kolem problém nebyl. Z fotky to trochu klame. S původním X-kingem v 2,4" (naměřeno 2,2") byla rezerva veliká. Na fotce je macatější Nobby Nic a rezerva je pořád velká (pro mé nastavení bot).

Reagovat
TichyA
TichyA

1.1.20 22:39

Tak většinou člověk brzdí při jízdě z kopce a v takovým případě chce mít těžiště, co nejvíce vzadu, aby nešel přes rodla, takže to by měla podle být výchozí pozice, ze které si určí úhel rukou a páky ideálně ve stejném směru. Ale jestli ti to takhle vyhovuje, tak proč ne. Jen mě to praštilo do očí. :) Mimochodem to velké přední kolo nedělalo problémy? Vypadá, že je fakt blízko pedálům.

Reagovat
Hadato
Hadato

1.1.20 21:55

TichyA: Mě to přijde jako přirozená pozice. Laboroval jsem s vyšší pozicí, ale výsledkem bylo ohnuté zápěstí, což je pro karpální tunely mnohem horší varianta. Sklon navíc přispívá většímu zatížení předního kola, což se pozitivně projevuje v trakci v zatáčkách (na tomto kole to takový rozdíl není, ale na mém více enduro zaměřeném stroji už je to rozdíl znatelný). Mám to podobně na všech kolech a jsem s tím spokojen. Nechápu ten trend brzd vodorovně se zemí.

Reagovat
TichyA
TichyA

1.1.20 21:06

Ty páky takhle dolů jsou docela přísný, zápěstí musí chrochtat blahem :D

Reagovat
TK75
TK75

1.1.20 19:44

Až se mi zastesklo po mém ukradeném Ghostovi, teď už by to byl taky takhle pěknej veterán:-)

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

1.1.20 19:36

Tenkrát se asi rámy dělaly na kvalitu.

Reagovat

Další galerie z kategorie

gersa 0
easyrider 2
Kubánec 37
MilesWheeler 19
Fofrník 14
Reyinstashot 32