Okurka setá (Cucumis sativus) je rostlina z čeledi tykvovité. Pochází z vlhkých a teplých krajů Indie a Číny. Její tmavě zelený plod je nazýván okurka. Mezi základní druhy okurky patří okurka polní a okurka salátová. Okurky polní jsou s oblibou nakládány do sladkokyselého nálevu. Okurka má žlutozelený květ. V průběhu roku přichází také okurková sezóna. Ta se vyznačuje minimem událostí, které by byly mediálně významné. A do tohoto času je nutné vsunout nějaký kyselý citron, který by mohl rozvířit poklidné hladiny povánočního období. Tím citronem by mohlo být třebááá… tohle. Co myslíte? Jedna z nejstarších fabrik na kola, závodní model, naprosto autentický stav, vč. omotávky, galusek, etiket a také polepu prodejce.
(vloženo 9.1.20)
Značka | Peugeot |
Model | PS10 |
Modelový rok | 1978 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 10,5 |
Rám | Peugeot R531 |
Vidlice | Peugeot R531 |
Hlavové složení | Stronglight |
Kliky | Stronglight |
Středové složení | Stronglight |
Přesmykač | Simplex |
Měnič | Simplex |
Řazení | Simplex |
Převodník | Stronglight |
Kazeta | Regina |
Náboj přední | Maillard |
Náboj zadní | Maillard |
Brzda přední | Mafac |
Brzda zadní | Mafac |
Brzdové páky | Mafac |
Ráfek přední | Rigida |
Ráfek zadní | Rigida |
Pedály | Lyotard |
Řídítka | Philippe |
Představec | Atax |
Sedlo | Arius Gran Carrera Special |
Pláště | Wolber |
Jo a Alsasko, to je takový „poloněmecko“, že jo, jak se to tam furt střídalo…
aktuality: no DX nevím nevím, nějak mě nechyt i když jsem si jej občas půjčoval v Dánsku od domácí, zato původní a skoro jakýkoli DS, to je paráda samozřejmě, ne tak exkluzivní jako ten Atlantic (nebo cokoli od Bugatti), ale v podobně „extra francouzském duchu“, to DS stad sokoro inspirované původními aero Tatrami navíc… 205 dobrej byl, to jo, ale na běžný provoz ne moc velkej dlouhodobej držák mám dojem, ostatně i to je součást francouzského l'espritu, že jo…
Trochu off topic, ale já vždy chtěl Renault 15 (17), zhnily, nejsou, škoda no......
11.1.20 19:41
Děkuji za komentáře, za vtipné zvlášť.
Re: Tromboonen, cioran-m… Osobně mám rád některou francouzskou techniku, například parádní Citroen CX, ve kterém jezdil Schimanski a Citroen BX, což byla taková „technologie stealth“ dávno před Lockheed F-117 :), pochopitelně déesko, legenda Concorde, TGV a souhlas s Peugeot 205 T16 na Dakaru nedostižná. Ve filmu nejlepší detektivky na světě, v cyklistice např. trubky Vitus, špičkové součástky Stroglight, Mafac… Myslím, že konstruktérem Bugatti byl Francouz.
11.1.20 12:17
No co na to říci, příběh pobavil, kolo je moc hezké a frantíci měli raději zůstat u výroby jízdních kol :-D
10.1.20 15:13
10.1.20 14:42
Standoslav: ve FR je to uplne naopak, ramy 53 56 58 se vali defacto na kazdym rohu, sehnat neco pro postavu 193cm je celkem slozitej ukol. Takovyhle kolo v 56 koupis treba i za 100€
ááá, Saronni, krása!!! :)
10.1.20 12:15
Všimli jste si, že dnešních dnů se dožily hlavně vysoké 60 + rámy, kola ? Podle mne se ty klasické (tehdy) 56,58 prostě jezdily tak, že se rozpadly.
9.1.20 21:52
Francouz každým coulem (z té doby), Francouzky mám spojené přece jenom s větší elegancí i venkovské buchty, ale to bude mým postižením tou zemí, jazykem a žrádlem, kola a auta mě moc neberou, až na výjimky, ale to už musí bejt quelque chose, i tak bon!
Ano ano ano, okurka jak ma byt, do salatu k zabim stehynkum. Vice takovych lahudek! Jen ale… trochu jsem si okurku proklepl, a rekl bych ze neni uplne salatova ale trochu nakladacka. Ze neni 80 ale driv (styl nalepky) a ze neni PX-10 ale PS-10 (nalepky Reynolds 3 tubes).Damy se gentleman na datum narozeni nepta, ale nahledl bych ji pod puncosku na naby jaka tam ma cisilka, a ehm, do intimnich partii zevnitr sedaci casti, zda tam nema vylisovany ciselnicek. Co byste rekl na PS-10 1977–9 pane kolego? Prase aby se v tech jejich kodech vyznalo. http://www.peugeotshow.com/
Ja vim zas stouram, a to si odpustim otoceni riditek neb nektere Peugeot katalogy to maji zrova tak :-)
Čekání na pointu příběhu dlouhé skoro jako ty štafle, ale stojí za to. Parádní kus
Sice to není ůplně můj šálek kávy, krásná práce, máš 5! Akorát s tím rokem bych možná úplně nesouhlasil, odhadem spíš ¨75–6.
K okurkové sezóně dlouhý popis s komplikovanou zápletkou patří. Kolo parádní, ale na Muro di Sormano bych s ním jet nechtěl ;-)
Dávám *****
Boží… ten popis jsem nějak nedával, než to došlo do kýženýho rozuzlení… no pobavilo. Za kolo a profil 4, za pobavení +1* ;-)
Kolo super, ten původní stav je parádní. Když jsem si četl popis, tak jsem si říkal že jsem hodně zvědavý jak to skončí a pobavilo mě to.
9.1.20 12:29
9.1.20 12:18
pěkný