Koukám, že u Propainu překopali zadek u endura Tyee po vzoru trail biku Hugene.
Snad krom výrazného zkrácení CS i zapracovali na progresivitě.
27.5 i 29" verze :)
(vloženo 15.1.20)
@baba-ji: jo, to tedy je :-) na druhou stranu jsem na tužším hliníkovým kole nejel :-D
@baba-ji: TR Patrol/Sentinel mají v ALU 4,3–4,4kg včetně tlumiče, dpx2 v tom rozměru bude vážit 450g cca? Takže tam furt rozdíl je.
@mp3: pěkně jsi to „poskládal“ :-))
A je uz treba nekde nejaka zkusenost, jestli ted ty ramy vydrzi vice? Da se to ocekavat.
17.1.20 06:43
17.1.20 06:39
…takovou vahu mival RB Dragster tusim, coz byly takrikajic dva ramy svarene paralelne vedle sebe :D. Proto mne ten udaj prijde tezce uveritelny.
Suslos: jenze ty uvadis vahu vcetne tlumice, Propain ji uvadi BEZ tlumice, v tom je ten zakopany pes :/
To je jedna věc a pak činná tom lidí jezdí. Třeba takový Remy, nakládá ne enduru, tak jak já se nikdy nepřiblížím ani na DH. A podle ČR se to fakt hodnotit nedá. Pro lidi co chtějí něco lehčího jsou tu trail bike.
ad váha: vždyť jsou ty kola čím dál delší a odolnější není se co divit :) u TR taky není hlína pod 4kg, u SC hliník to samé… navíc u těhle moderních EN mašin jsou těžký i samotný karbon rámy :-)
16.1.20 13:49
Attila: to má samozřejmě logiku. Leč doteď měli svou ALu produkci spíše v lehké váze. Navíc nový design se, alespoň na první pohled, od Propainí klasiky prakticky neliší. Proto mně přijde zvláštní, proč má najednou víc jak půl kila hore.
Počkáme a buď to opraví nebo to tak prostě je.
…a nebo je to nová strategie značek, jak tlačit karbon modely
Baba-Ji: To kazdopadne, tohle je treba resit jenom u tech „okrajovych“ velikosti. Ale je dobre, ze to nekdo zacal delat, dotlaci to i ostatni k tomu, aby se nad geometrii vice zamysleli.
Goofy: Jeste bych ocenil kdyby to stejne fungovalo i u modelu Fluid FS, ale u nizkorozpoctovky nelze cekat zazraky :)
BorisFR – jednoznačně. Na druhou stranu pro mně tahle „problematika“ až tak zásadní není, protože mám cca průměrnou výšku. Ta (ne)fixnost bude důležitá hlavně pro lidi malého + vysokého vzrůstu, čili pro uživatele velikostí S a XL+
BorisFR: jo to rozhodně. V tomhle podle mě mají Norca docela přidanou hodnotu.
Nejlepsi co se tyce CS to ma podle me tedka Norco, tam to dava smysl. Jak pise Atilla, fixni delka CS je v podstate blbost.
Tak hlavně tohle je levné. Od kola za 60k na poměrně slušných komponentech se nedá asi čekat, že rám bude max odlehčen. Na to je LV aby byl jen Alu rám za 60k
V karbónu se mi celkem líbí, ale v tom AL se jim oblast kolem sedlovky moc nepovedla… :-/
Baba-Ji: odolnější AL rámy teď tak váží, viz předchozí úvahy na váhy SC… Podle mě když jsou obě varianty, tak se na vývoj AL trochu dlabe, a vše se žene do karbónu.
…ale moc nechápu tu váhu ALu rámu, 3,7 kg je víc než hodně. Podle mně tam mají chybu, protože už Spindrift měl o půl kila míň a to je stavěný na jinší sodu.
„hnusný“??? Podle mě je tohle po designový stránce hodně povedený. Navíc si jejich kola můžeš jako jedny z mála dost konfigurovat – za mě dobrý.
Přesně CS by se měla odvíjet od reach. Ale v S ku budeš mít reach 431mm a zadní stavbu 445mm, tak to asi nebude nic moc. V Lku reach 500+ a zadní stavba 445mm, bude naopak pohodička.
Nastesti to nema super kratky CS… Naopak nejpozitivnejsi ohlasy jsou na kola, kde je CS jedna z nejdelsich. 445mm u 29" neni nic extra.
Krásný kolo za super prachy, snad jen CS v 29'' mohli zkrátit, 445 mm je dneska fakt hodně.
15.1.20 16:00
já strašně nesnáším tu podsedlovkovou ploutev, to hyzdí téměř všechny současné rámy…
Za mě takhle na tom Foxu moc hezký.