Plášť Protection 588 g
Plášť Race Sport 517 g
Duše 138 a 141 g
Oproti původní sestavě (Hutshinson Cobra drát, obyč. duše) úspora hmotnosti 700 g.
Teď moje kolo váží 11,2 Kg s pedálama
Rád bych se dostal na 11 Kg. Kde ještě odlehčit?
Pedály? Sedlo?
(vloženo 18.1.20)
hlavně kola poznáš . tzn lehci rafky a bezduše + dalsi plus jsou lepsi jizni vlastnosti k tomu…ale to bude vetsi investice cca 10k alespon, ale radeji vymenit neco co poznaš, než řešit blbosti jako 50–100g na pedálech atd…
jinak sedlovka+sedlo usetris klidne dalsich 250g
Výměnou všech šroubů včetně těch převodníkových a šroubů hlavního šroubu/osy přehazovačky jsem ušetřil čtvrt kila.
novas752 – jak který Protection! Starý byl čtyřvrstvý a byl tuhý jak prase. Nový je třívrstvý a je to fakt papírák. Hlavně v oblasti běhounu je znát, že jedna vrstva chybí. Mám oba a jsou to úplně jiné pláště. Jinak nový je o 30 gramů lehčí.
„Kaire“: tak třeba tragická citlivost a křupání vnitřních nohou v korunce. U vidlice za 10k a víc opravdu ostuda. Ale je lehká, to zas jo.
kadlec: děkuju za radu, ale nevyužiju jí. Vyřešil jsem to tak, aby mi to vyhovovalo. Klidně si dej papírák i dozadu, když myslíš, že těch ušetřených 70g za větší riziko defektu stojí. Kdybych věděl, že skutečná hmotnost Protectionu nebude 625g, jak uváděl prodejce, tak jsem vzal oba Protectiony.
Ten protection je sice odolnejsi, ale stejne jssem bok riznul. A kdyz uz davas jeden papirak, tak bych dal i druhej. A treba se naucis i demontovat zadni kolo.
S duší. Mám tam nějakou light, myslím od Maxxisu. Zatím na něm cca 1000km bez defektu. Musím to zaťukat :-) Oproti Maxxis Ikonu jede o dost líp. Na předku bych mu moc nevěřil, tam jsem nechal Ikon.
Děkuju za odkaz.
Takže skutečná hmotnost je ještě nižší, než uvádí Číňan :-)
Mám takovouhle: https://s.click.aliexpress.com/e/_safCKp
Mám za sebou první vyjížďku na nových pláštích a moje pocity?
Jedním slovem „bomba“
Ty pláště udělaly hrozně moc – nižší rotační hmota, nižší valivý odpor.
Společně s 36z převodníkem to jede jako vítr – po rovince 40 km/h.
novas752: tak to mě zajímá. Můžu poprosit o odkaz?
Kouba_2005: prdel změřenou nemám, ale nové sedlo má stejné rozměry jako to staré. Ale možná bych si pro jistotu tu prdel změřit měl :-)
Petr78 : a prdel máš změřenou, jo? Není sedlo jako sedlo a není každej zadek stejnej.
Sedlovka aliexpres 30,9×400mm mě stála asi 440Kč a váží 180g, nezkrácená.
Sedlovku mám Ritchey Comp Zero – 0 offset
Ta má 283 g
Těším se na tip, jak s příplatkem 500,–Kč (za 1700,–Kč) ušetřím 100 g :-)
Stávající sedlo (Selle Italia XR Fe) není úplně špatné, ale zatím mám vyzkoušené jenom na kratší vyjížďky (do 50 km).
Preferuju sedla s dírou, takže můj tip padl na:
https://www.axit.cz/…rbonio_flow/
Doufám, že ja ta hmotnost reálná.
Pokud jeszdis duse(asi jo), tak tubolite… Usetris cca 100 gramu. Dale bych koupil titanovy srouby z alika (neni to takovej budget, jak se muze zdat), dale bych pouzil alu sroubky naprikald na objimku brzdy, na kosik, atd…
Pedaly napriklad ty od kellyse (zeeray z alika), usetris asi 150 gramu…a ve vyprodejinse dajinsehnat za par penez…
A plus to, co napsali ostatni…
Taky bych se na ní zaměřil. U pedálů je ta gramáž dost drahá, ale jestli si chceš udělat radost.
To sedlo opravdu jen jestli stávající nevyhovuje. Jakou máš sedlovku?
Čekal jsem, že pitomé komentáře přijdou spíš v sobotu večer než v neděli ráno :-)
Jenom se chci dostat na hmotnost 11 Kg s pedálama.
To je můj cíl.
Není potřeba řešit důvody, proč jsem si tento cíl stanovil.
Ptal jsem se na radu, jak tohoto cíle dosáhnout.
Několik tipů tady zaznělo a děkuju za ně.
Něco z toho určitě realizuju.
Zatím to vypadá na nové sedlo a pedály.
Tam bych měl těch 200g ušetřit s nejnižšími náklady.
Provrtej si celý rám, vyhoď každou sudou špici. Pak se možná v pohodě dostaneš i na 10.5 kg.
Zvaz to bez pedalu a mas klid. Zbylejch 20tisic dej na dovcu na malorce. 69kg + 11.2kg je 80.2kg. Premejslim, jakej problem vyresi tech usetrenejch 200g.
Novas: Ale di ty, nevozím duše 7 let a nikdy sem neřešil jestli je plášť tr nebo ne, ať už to byly kdysi tenký slupky nebo doteď dh a enduro gumy. A 100ml do kola je podle mě zbytečný, naleju cca 50 a neřeším dokud nesjedu plášť. 3 defekty od 2013, z toho 1 rozříznutá guma do nesmyslu na XC gume v bikeparku, ty další dvě byly když sem zničil ráfek a začalo to utíkat kolem něj a ne gumou :)
Divím se že někomu ještě stojí za to se s dušema *****.
Petr78: Je to zvláštní, ale já vyndávám i zadní kolo aniž bych ho otáčel vzhůru nohama. Ale je pravda, že je to trochu složitější než u toho předního. Akorát si vždy před sundáním kola přehodím na nejmenší pastorek, zdá se mi že se to potom lépe nasazuje. Ale na ty moje 2 defekty na MTB za 10 let asi není co řešit.
well: kolik ml je to minimální množství tmelu? Já se všude dočetl, že do každého kola se má dávat cca 100ml.
well: 200g úspora určitě nebude. Aby bezduše fungovaly spolehlivě, je potřeba dát bezdušový plášť, ty jsou těžší než verze jen pro duše. A tmelu do 29" kola je potřeba aspoň 2×50ml, takže nějakých 110g minimálně je tmel + ventilky. Těžší plášť může přidat klidně 50–100g/kus, takže celkově to na bezduších může být i těžší než na lehkých duších (nemluvě třeba o superlehkém tubolitu), akorát to kolo na těch bezduších pak jede líp a je pohodlnější + defektuodolné.
Tvoje duše mají 279 gramů. Nevím jestli máš v kolech už bezdušovou pásku, ale u nového kola to tak už většinou je. Hmotnost tmelu a ventilků je zanedbatelná. Ostatně tmelu je třeba dát minimální množství jen na zatěsnění. Když dojde k defektu, je dobře aplikovat tmel nový a při větší lochně přidat knot. Asi máš pravdu, úspora bude jen 200 gramů místo 250, ale hlavně to výrazně líp pojede než když ušetříš dvojnásobnou hmotnost na pedálech, sedlovce nové řidítkach.
novas752: rozdíl je v tom, že u předního se neušpiníš o řetěz :-) A taky přední kolo sundáš bez toho, abys kolo otáčel vzhůru nohama.
nomecz: vážím 69 Kg při výšce 177cm. Sebe vážně odlehčovat nechci ;-)
kadlec: přesně jak napsal Peslezedirou. Vepředu není Protection tak potřebný jako vzadu. A případný defekt se na předním kole opravuje snáze než na zadním. I když musím říct, že RaceSport má o dost tužší patku než Protection. Už se těším, jak ho budu zouvat a nazouvat někde venku :-)
Odolnější asi na zadek a lehčí dopředu?
To by nebyl no. Ale bezduše tu nejsou kvuli nižší hmotnosti.
Většina uživatelů bezduší spokojeně mlčí a jezdí. :) To je takhle se vším, daleko spíš se ozve někdo, kdo má problém.
well: čtvrt kila dole bez duší, by bylo v případě, že bych nenalil mlíko. S mlíkem bych ušetřil sotva 80g. Možná jsem konzerva, ale do bezduší se zatím nehrnu. Když čtu ty zkušenosti a návraty k duším. A navíc ten plášť RaceSport by na bezduše nebyl ideální.
Na bezproblémových bezduších čtvrt kila určitě neušetří, to tak 100g maximálně a nejspíš skoro nic.
Pedály můžeš dát Time a něco ušetříš, ale při jízdě nepoznáš rozdíl ve váze. Vyhodil bych ty duše a máš hned čtvrt kila dole ;-).
novas752: děkuju za tipy. Ta karbonová sedlovka a řidítka by stály za úvahu. Hliníkový převodník už mám a kliky jsem dával lehčí GX. Kola a vidlici se mi nechce řešit. Tam by byl mizerný poměr cena/váha.
Co pedály? Existují nějaké lehčí (idálně o 100g) a stejně spolehlivé jako M520?
Ano, na vidlici by se dalo ušetřit hodně.
Ale nechci se vzdát odpružené vidlice a lehká odpružená stojí raketu nebo je to šmejd (např. RS Reba)
Jsou tam furt docela těžké výplety a vidlice, to by dohromady mohlo dát 500–1000g, ale stálo by to hodně. Nebo pevnou karbonovou vidlici, to by ušetřilo přes kilo za cca 5000Kč.
Z drobnějších úspor hmotnosti za menší částky: Sedlovka za karbonovou cca 100–200g, převodník za hliníkový cca 30–50g, možná něco na řídítkách (50–150g), lehčí gripy (do 50g), možná lehčí kliky nebo ty pedály. Sedlo bych neměnil pokud ti vyhovuje. Ale celkově to na hardtail není špatné, za tu cenu už vůbec ne.
Rafky s nábojema, nejvic poznáš rotační části tveho kola a pokud nejezdiš žádné velké terény (což podle plášťů asi ne) tak vidlice napr pevná?