Prachy na to, abych tunil kolo komponentama, nemám, ale zase mám svářečku, takže můžu tunit přímo rám:)
(vloženo 21.1.20)
Je to nejak tak, 8l lahev 200 bar da neco pres kubik pri normalnim atmosferickem tlaku. Teoreticky pres 1.5 kubiku, prakticky je to vzdy mene,protoze i ten plyn z redukcaku leze pod urcitym tlakem.
Já myslim že určitě, z hořáku to odhaduju poleze ± 1 barem, takže skutečnej objem bude cca objem lahve x bary. Pokud tomu správně rozumim.
Pedro: jo, myslel jsem něco podobného. Na návarky a drobné pájení by to stačilo. Na pájení spojů trubek potřebuješ více plynu a tam už by se ti to prodražilo. Já mám 20l kyslík, PB 15kg flašu a hořák s výměnnými tryskami různých velikostí. Ale toto tě vyjde na cca 8000,–
Asi bych ho založil. Přece jen se tam bude jednat o výrobu, tipy, rady, zkušenosti s přístroji a tak :)
Mohu tě jako zkušeného matadora požádat o založení? Díky
Cave: Jo, ale těch 8l je stlačeno na 200barů. Odhadem tou 8l flaškou svaříš jeden rám. Já mám 20l a zvládnul jsem tím dva rámy a ještě něco bokem.
Jinak svařovacímu vláknu se nebráním, nebo můžeme přejít do Cr-Mo mazlíků.
No někde jsem četl, že 8l láhev pod 200bar obsahuje 1,3kubíku plynu. Je to možný? To by pak byla jiná písnička
Cavendish: Pokud by to ve flašce bylo pod atmosférickym tlakem, tak jo:) Většinou tam bejvá tak 160 barů.
To je poněkud drahé svařování. Když naplnění 8l láhve stojí cca 600Kč.
To by mě taky zajímalo. Taky po tom teď koukám. Máte někdo tušení, kolik vydrží u Tigu 8l láhev Argonu?
A vůbec, neuděláme si kecací vlákno o svařování, pájení, letování a tak?
kamaro: Menší souprava je něco takovýho ?
Píšou tam, že kyslík vydrží 20 minut na plnej výkon, což mi příde za 600 za kartuš málo, ale netušim, kolik je třeba ho pouštět.
Pedro: A toto by šlo i TIGem – do zadního plechu udělat pár dírek, přes dírky to zavařit z druhé strany a zabrousit do hladka :-)
Pedro: Není to zase tak drahé a pájení se hodí – různé návarky na vedení, na košíky a pod. je lepší pájet. Na takové drobné věci by ti stačila i nějaká menší souprava na PB-kyslík.
kamaro: Ajo, že mě to nenapadlo, to dává větší smysl. Dobrá inspirace do budoucna, ale věci na pájení zatim nemám :-/
Pedro: Ne kaktusy nejsou moje (Nao Tomii). Když se na ně podíváš tak zjistíš, že to jsou laserové výpalky, čili korunová záležitost. Ve spodním plechu je díra ve tvaru kaktusu, horní výpalek obsahuje reliéf terénu. Je to na sebe položené a pájené (zbytky mosazné pájky jsou i vidět). Třetím dílem je běžné závitové očko, které je opět pájené.
Estetiku takhle neposoudím, taky bych tam viděl radši něco kulatějšího, ale záleží na vyznění celku, jinak pěkná práce. kamaro: Kaktusy super, tequila na oslavu byla? :)
kamaro: Taky sem s tou syrovostí váhal, ale na druhou stranu, je to na MTB na hrubý zacházení, spodní rámovka má
40 mm a s 2,5 pláštěm vzadu to naživo podle mě nakonec vypadá skvěle. Ty kaktusy sou tvoje? To mi zas nevyříznou na laseru za pár korun.
jiri: To bys mi fandil:) Chtěl sem úchylkoměrem změřit prohnutí u osy se vzpěrou a bez, ale nakonec sem byl dycky línej to všechno nastavovat.
Přijde mi to takové syrové, mám rád spíše jemnější detaily. Ale osobně bych tam tu vzpěru vůbec nedával.
22.1.20 07:00
Za mne práce bezva a závist že to dáváš, umělejckej dojem…chce to ještě zapracovat. Biku zdar!
p@x: Teďka minimálně estetickej:) Ta vzpěra se tam dává ale taky kvůli tuhosti, aspoň teoreticky.
21.1.20 20:25
Krasna prace !
Mě cokoliv elektrodou svařovat moc nešlo.