Tak jsem využil včerejší soboty se špatným počasím a konečně se odhodlal k mém dlouho zamýšlenému projektu. Vzhledem k místním podmínkám to v zimě bez hrotů nejde.
Jeden volný plášť, pár hodin hraní si s aku vrtačkou, trochu vrutů a je hotovo. Váha pod 1 kg, takže oproti původnímu obutí kolo moc nepřibere.
Na zadní kolo půjdou o něco kratší vruty. Na přední kolo to bude snad OK.
Taky doufám, že to i něco trochu vydrží :-D
(vloženo 2.2.20)
18.2.20 07:53
Také jsem kdysi vyráběl a dnes mi ještě leží ve sklepě, měl jsem to ale jen na sjezdy po ledu a zmrzlém sněhu. Drží to pekelně.
https://www.bike-forum.cz/…ovany-minion
A kolega gazman pak výrobu ještě vytunil…
O těch 2.6" vím, bohužel mi to už nevejde do zadní stavby, navíc ta cena je neskutečně vysoko. Možná se spálím, ale kdybych to nezkusil sám, tak by mě to stejně pořád lákalo :-D Mimochodem, co jsi měl za pláště a co jsi používal za vruty?
schwalbe jsou ve 2.6 a mají rozhodně větší grip než samodomy, dělal jsem dvě sady
hmm: Nedělám si iluze, že by to vydrželo více než Schwalbe Ice spiker, který jsem jezdil na mém 26" a které už jezdím 4. sezónu na mém městském kole v období zimy (ca 5 měsíců v roce). Hlavní motivace byla prostě si zkusit udělat zimní pneu. Pak mě taky lákal větší objem pro mé 27,5", než má dostupný Ice Spiker Pro. Další motivace byl lepším gripem, než mají ty Ice Spiker Pro. Nakonec mě pak lákalo mít zimní pneu za zlomek ceny.
3.2.20 10:54
zamlada na to padly všechny šroubky i s matkama ze stavebnice merkur. A dovnitř jsem dal mezi duši a plášť koberec :)
Já to měl na Kendách cca 20tpi tak to bylo nutné zabrousit a vystlat plášť druhým pláštěm aby to opravdu drželo. Dlouhé vruty nevadí na sněhu ale pevný podklad je vylamuje do stran. Mrkni na originální jak jsou moc vyjeté a pochopíš. Jinak ty vruty nejsou tvrzené tak životnost není valná ale stojí to za to hlavně na ledu je to neuvěřitelné.
Já jsem vruty zabrušoval na brusce jeden po druhém, vnitřek pláště jsem měl vylepený plastovou folií, aby nedošlo k proseknutí duše. Bezduše tehdy snad ani nebyly. Myslím, že životnost také záleží na podkladu po kterém jezdíš. Tehdy jsem to měl tuším na pláštích Rubena – modré. ?? V každém případě to nesplnilo mé očekávání, ale jak píšeš, dnešní pláště jsou už kvalitativně někde jinde.
na snehu/ledu to drzi super, akurat by to fakt chcelo zabrousit. Mne sa povaluju ve sklepu taketo dva plaste. asi pojdu do smelcu
capis: No, někde jsem na netu viděl, že na něčem takovém lidi jezdili několik sezón. Věřím, že dnes už jsou ty pláště z trochu jiné gumy, tak to snad vydrží. To ale ukáže až dlouhodobější testování :-D
hmm, theedge: Mám tam nalepenou Gorilla Tape ve dvou vrstvách, tak to třeba bude fungovat i s duší. Jinak provozování jako bezduš problém nebude, jenom se mi s tím nechce patlat.
Strakáč: No, jak jsme to tam vrtal, tak se mi to zdálo jako dobrý nápad. Když jsem to dodělal, tak už to bylo moc dlouhé :-D Uvidíme, zkusím to projet a když tak to uštípu pak. Jinak té váhy tam něco navíc je, ale celkově má ten 2,35" plášť pod 1 kg. Ve výsledku to nebude až takový rozdíl proti letnímu obutí (ca. 800 g).
Jo, to jsem asi před dvaceti lety zkoušel také, nemělo to ale dlouhého trvání. Figury (kostky) velice rychle podélně praskly.
ještě texy… to neděláš dobře Jaromíre s těmi hroty
ucvakat ostré konce to chce
Ještě to mám někde doma, to už bude tak 20 let starý :) Měl jsem zevnitř na hlavičkách šroubů silikon, ale i tak se párkrát na zadním kole stalo, že to duši protrho nebo možná cvaklo. Ale nablbl jsem se na tom dost, nejlepší je brždění z kopce n asfaltu, jak lítají jiskry.
škoda, že ty dlouhý na bokách nefungují :D ty prostřední budou fungovat, taky jsem měl.. jen jsem zjistil, že mě nebaví tu váhu roztáčet :P ale když se to dá na lehkej plášť s malou šířkou na horáka tak je s tím sranda a dá se s tím jezdit i pár hodin… :D
Zírám :-) Pod tím budeš mít něco na ochranu duše a nebo počítáš s tím že to pobere mlíko ?
To jsem zvědavej jestli ty vruty ty gumu hodně neroztrhají hodně rychle …
Těžká nostalgie, u našich ve sklepě bude možná viset Gazzaloddi 24×3.0 s úplně stejnou upravou, starý tak 18 – 20 let. Mám od nej ještě par už neznatelnych jizev na vnitřních stranách stehen po super odpruženem doskoku do metrové díly na htecku. Nechal sem se unést a hepl z náspu…naštěstí to odnesly nohavice a ne vercajk. Bacha na to…
Já na tom jezdil kilometry po asfaltu ale trošku jsem je zbrousil už doma aby vydržely na tvrdém povrchu, vložil jsem do nich druhý plášť aby chránil duši. Váhu jsem opravdu neřešil ale jízdu např po brněnské přehradě když byl čistý led si bruslaři pamatují dodnes..... jak střelba z kulometu. Jeden cyklista a 100ky bruslařů. To už není pravda…
No, jsem mimo ČR, takže si na příchod jara trochu počkám (tak 3 měsíce).
Ještě jsem to pořádně neprojel, ale les mám ca. 200 m po asfaltu a dalších 300 m po šotolině. Takže i kdyby to po asfaltu dobře nejelo, tak to snad bude fungovat na zamrzlých a ušlapaných ledových pěšinách :-D
vypada to dobře, ale jak to funguje na asfaltu, šotolině? Protože třeba u nás je teren na hřeby od cca 500 metrů výš jinak jaro.
2.2.20 22:01