Téměř finále - v plánu ještě výměna sedla, nějaké slušné osvětlení napájené z hlavní baterie, možná i spodní vodítko řetězu a nějaké decentní blatníky.
Výroba držáku antipadače
Ještě nalakovat
Už to začíná vypadat jako kolo. Setup není ještě definitivní, sedlo jen na test.
Chtěl jsem rám s integrovaným motorem i baterií, na výběr toho sice moc není, ale tento nepovažuji za nějaký velký kompromis. Líbí se mi objemná downtube, kam by se vešla ještě větší baterie než je aktuální 17,5Ah (48V). Z konstrukčního hlediska působí rám bytelně, sváry jsou provedené velmi pěkně, čepy zadní stavby, nerezové šrouby – vše pěkně opatřeno zajišťovací barvou. Při detailním zkoumání je ale vidět, že lakování není tak precizní jako na „evropských“ kolech, dále jsem musel upravit horní uložení tlumiče a předělat kabelové vedení u spodního čepu zadní stavby (to moc dobře vymyšlené není).
Motor Bafang M600 – vypadá zpracováním velmi dobře, opracování drážek, závity, konektory na kabely atd. – vše vypadá celkem precizně, kdyby na tom byl štítek Bosch, neměl bych problém tomu uvěřit.
(vloženo 4.2.20)
Značka | DIY |
Model | E-nduro |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | 20 |
Vidlice | FOX 36 160 FIT4 3pos. + LSC |
Tlumič | FOX DPX2 3pos. + LSC |
Řazení | XT |
Převodník | 40T |
Kazeta | 12sp XT |
Řetěz | XT |
Náboj přední | DT Swiss 350 32 |
Náboj zadní | DT Swiss 350 Hybrid 32 |
Brzda přední | XT 8120 203mm |
Brzda zadní | XT 8120 203mm |
Ráfek přední | DT Swiss H612 |
Ráfek zadní | DT Swiss H612 |
Pláště | Magic Mary soft 2,8" + Hans Dampf 2,8" |
Pěkná stavba, odvedl jsi kus kvalitní práce. D9lnu ti taky musím pochválit, parádně uklizená a zorganizovaná. Ať kolo jezdí, dávám 5*
Kolo vypadá fajn! Hatery bych neřešil. Cyklistika je individuální sport, no a to znamená, že názory ostatních kreténů tě nijak nemusí zajímat :) Já ale dávám 5 hvězd především za tu garáž – to je sen: uklizená, prostorná, kvalitní nářadí i nábytek.. no prostě boží.
30.6.20 06:22
Když jsem vyjel na první kopec, tak jsem celou dobu uvažoval právě nad tím, kde se ta nevole bere. Ty „argumenty“ o nebezpečnosti, poškozování lesních cest a pod. jsou úplně mimo, to podle mě šíří jedinci, co na e-biku nikdy neseděli. Je to prostě evoluce, jsou drobná negativa, ale positiva jednoznačně převažují.
Pak jsem právě ve stoupání objížděl zleva jednoho kolegu na žiletce a místo odpovědi na pozdrav byl jen vražedný pohled.
Ta nevole je pouze stav mysli v některých hlavách, nemá to žádně reálné opodstatnění.
Ten myšlenkový pochod, který tě dovedl od rychlosti výjezdu ke zdejší nevoli, by mě zajímal. Osobně mi je jedno jestli mě do kopce přejede auto, motorka, ebike. Ale třeba idioti na motorkách v lese, to je jiná písnička…
Tak naježděno 150km. Upřímně? Naprostá pecka! Neprošlo mi rukama zase tolik biků, abych dokázal nějak objektivně hodnotit třeba geometrii, proto se spíš zaměřím na ježdění bike vs e-bike: Hmotnost kola je na úvod docela šok, ale to po chvíli přestáváte vnímat. Na výjezdech je to úplně jedno, protože i na asfaltovém stoupání jsou pro vás jezdci na karbonových žiletkách brzdou provozu (už chápu tu nevoli vůči e-kolům zde :)). Do kopce jezdím zhruba 3× rychleji, ale hlavně vyjedu nahoru lehce zadýchaný, přiměřeně zahřátý a rozhýbaný, nenechám většinu energie ve stoupání, ale ušetřím jí pro jízdu po hřebenu a do klesání a tím je to samozřejmě úplně jiný level zábavy. Kolo vyjede neskutečně moc, limit není výkon nebo vytrvalost, ale pouze gravitace a adheze. Oproti Stereu je šlapací střed o 15 mm výš a kliky o 5 mm kratší a to je v drsnějším terénu sakra znát, není téměř důvod hledat očima rizikový kámen, o který by to mohlo škrtat klikou, stabilita mi horší nepřipadá. Jediný okamžik, kdy je hmotnost navíc znát, je v momentě, kdy je třeba kolo odlepit od země. Cestou dolů mi vyšší hmotnost přijde naopak jako bonus, kolo je stabilnější, žehlivější, a nedostavuje se taková ta fobie z křehkosti, protože je to najednou v rukách víc hmotnosti a pocit, že to snese hrubší zacházení. Velkým překvapením je i adheze na předním kole, chvílema jsem měl pocit, že tam jsou snad přísavky. Faktorů bude asi víc, ale největší roli bude asi hrát 2,8" plášť. 40t převodník je naprosto v pohodě, není jediný důvod měnit, nic nechybí dole ani nahoře. Brzdy dávkování super, je třeba malinko víc síly, ale mě to vyhovuje. A jezdil jsem docela dost v mokru a ve sněhu a přísahám, že ani na vteřinku nevrzly! Řazení Shimano 12sp je citlivější (možná až moc) a rychlejší než GX . Po 50km z 50% poměrně drsnějším terénu a občas sněhu vyježděno z baterie 70%. Z 5ti stupnů přípomoci prostřední bohatě stačí, na nejvyšší jsem neměl potřebu ani jednou přepínat (kromě vyzkoušení samozřejmě).
Me by napriklad zajimalo jaxe to nosi do bytu ve tretim patre bez vytahu?
Domácí váha nepřítomna? Jinak i když má kolo 30kg tak je to šlapatelné jenom nesmí člověk plánovat 100km nahoru dolů. Recenze k ničemu prosím o recenzi za 3–5 let nebo po 30tis km. Zatím je to drahej těžkej krám. Podobně jak Haibike atd. Všichni chválí něco co nemá nic najeto či žádné cykly.
Tak dnes první zkušební jízda a první pocity :)
Kolo něco váží, pokusím se přesně změřit, ale aktuálně nemám na čem. Proti karbonovému Stereu je to slušná kovadlina. Nicméně i bez přípomoci je to překvapivě docela šlapatelné, u starších motorů se celkem řešil odpor osy, někde jsem četl stížnosti, že s vybitou baterií se to pak nedá ušlapat. Takový pocit z toho úplně nemám, když jsem namontoval pouze jednu kliku, tak z vodorovné polohy samovolně posune osou, s přidělanou platformou ještě i překmitne. Dá se na tom i docela v pohodě skákat bunny hop. Zvednout to na zadní bez přípomoci vyžaduje už ale docela dost síly/švihu.
Výkon motoru dostatečný, ale kroska to fakt není, nicméně myslím, že není důvod zvedat výkon ještě výš. Průběh výkonu bych přirovnal k dieselu, dole mohutný krut, ale s otáčkami pak uvadá, takže to moc nenutí do nějaké větší kadence.
40T převodník se zdá úplně v pohodě, čekal jsem, že ho jen vyzkouším a vyměním za 34–36T, ale jeví se to jako optimální. Do prudších kopců, kde jsem jezdil se Stereem (32T převodník) na druhý/třetí nejlehčí převod, jsem na 3tí stupeň přípomoci (z 5ti) podobnou námahou byl v polovině kazety a i po rovině se na nejtěžší převod dá ještě rozumně šlapat, ale jsem asi jedinec jezdící s podprůměrnou kadencí.
Systém má torzní snímač, lze u něj ladit citlivost, ale přišlo mi to celkem OK, řazení naprosto v pohodě (není shift senzor).
Asi i k vzhledem k hmotnosti stroje a průměru obutí se to jeví jako solidní žehlička, nicméně odpružení bude vyžadovat ještě doladit, do vidle určitě nějaký token padne.
Nakonec ještě malé srovnání 12SP GX vs XT: Shimano se mi jeví jako sametovější a vyhovuje mi odřazovaní ukazovákem k sobě, Sram má asi digitálnější řadič. Ale nejdůležitější bude životnost.
@Rady4: Jestli sis vsiml, tak jsi v kategorii nase biky. Na prezentaci stavby (e)kol jsou urcene jine kategorie fotek. To co se zde prezentuje neni ani hotove, ani to neni kolo/ekolo. Takze nechcete si jit diskutovat o necem co neni (e)kolo nekam jinam nebo do jine kategorie fotek? Zatim to ukazuje akorat na hloupost vkladatele.
JBC: manzelka ma bafanga a nemuzu na nej rict ani pul slova. Muzu mit ale za pomerne nizkou cenu Bosche vcetne ramove baterie 500W, proto se ptam na Bosche.
Jbc: No ja nikde nepsal, ze mi to neni po chuti; do kolonky e-hejtru se ti proste nevlezu. Budes me muset zkusit urazit nejak jinak :)
Rady: Rámů pro Bosche moc není, zkus projet alliexpres. Ale hlavně za Bosche se pěkně vysypeš, koukni kolik stojí motor, baterie, display… to jsou hrozný pálky. To se asi moc nevyplatí kupovat samostatně.
Bojíš se Bafangu? Myslím, že není důvod… a rámů je na výběr dost, hlavně pro starší M620.
7.2.20 16:12
7.2.20 16:11
JBC: nevis jestli by se dal sehnat ram MTB i pro Bosch motor Performance Line CX? Nemusi to byt celopero.
Rady4 – to nikdo nepíše, ale jednou platná legislativa určuje co je e-bike a co moped, tak to prostě tak je a tohle je moped, stejně jako třeba babetta
Motorka, co má litrový motor a výkon dost přes 200k, tak nespadá do kategorie am
ORM:** nechces jit trolovat nekam jinam? Opravdu si myslis, ze nekoho co pises jeste zajima? Toto tema je urceno stavbe e-bike, coz mne treba narozdil od Tebe zajima. Co mne ale rozhodne nezajima jsou prispevky mimo diskusi.
Diky za pochopeni.
Jinak dle Tveho uvazovani by lide dodnes pouzivali odrazedla**
lazza: Další z řady slušných převzdělaných pisatelů slintů ke všemu, co jim není po chuti? Kolik jsi těch učebnic demagogie přečetl? Nějakou už určitě, jde ti to docela dobře…
7.2.20 15:34
JBC: No ty seš slušnej případ do učebnici demagogie: zamíchat dohromady přečipovaný kolo, chybějící zvonek, extremismus, barvu pleti, zpátečnictví, brzdu pokroku, totalitu, inkvizici… to chce dobrou dávku drzosti a nedovzdělanosti :-)
Roman 3D: Doufam, ze podobnym zpusobem premysli vetsina lidi. To jim aspon nebude vadit, kdyz si poridim e-krosku a budu s ni jezdit po turistickych znackach.
se mi líbí výkřiky typu: nemůžeš, nesplňuje. Koukněte se v první řadě na vaše kola jak splňuji vyhlášku:-)
@JBC: To ze na fotkach v profilu nevidis svetla, kdyz tam videt jsou, a nevidis odrazky, tak co s tebou? Nechces si koupit bryle? Pak jsem ti sem dal odkaz na to jak kolo vypada ted. Porad ti to nestaci? Slibovat muzes cokoliv, dulezite je, jestli to vozidlo splnuje parametry pro zarazeni mezi ekola nebo nesplnuje. Tvoje vozidlo to nesplnuje, ikdybys slapal za sve.
orm: Tvé „vyvrácení“ má stejnou hodnotu, jako kdybych já tady napsal, že budu jezdit pouze na první stupeň přípomoci a kolo bude tedy plně legální. Víc už se k tomu vyjadřovat nebudu.
bmx: Jsem teprve v dokončovací fázi, možná bude o tomto víkendu první vyjížďka a následně testování, ale teď tu napadlo docela dost sněhu a tahat to hned do mokra a soli se mi úplně nechce.
Pro představu v odkazu níže je stejný motor naladěný na 2kW (Pro všechny odpůrce e-kol varování – neklikat! Může vám to způsobit duševní i fyzické zdravotní potíže!)
JBC: Hele a jaxe natom vlastne jezdi? To musi do kopce docela rvat ne? S takovym vykonem a kroutakem.
@JBC: Si trosku protirecis. Pokud to ma nad 250W, tak to neni legalni elektrokolo, vlastne elektrokolo jako takove. Myslim, ze jsi chtel napsat, ze to ma tak 70–80% prostredu, ktere se prodavaji jako elektrokolo.
@JBC: Muzes to prosim rozvest, kde ja porusuji predpisy? Vse co jsi tu na moji adresu napsal jsem ti vyvratil. Ma tedy neco dalsiho co jsi zde zatim nezminil?
Strašák: Nad 250W má tak 70–80% legálních e-kol, už jsem se to tu snažil vysvětlit, evidentně marně.
orm: „Zkuse se nad sebou zamyslet a nez zacnes nekoho kritizovat, tak si uklid pred vlastnim prahem.“
Přesně tak, je vás tady vícero samousvědčených porušovačů předpisů, kteří ukazujete prstem na druhé ;)
Po vkládání do úst nevyřčeného druhým bude následovat co?
Harvran: Myslím, že o tom co sem patří nebo nepatří, rozhoduje moderátor. A je to tak dobře, že si tu každý povrchní jouda nemůže určovat, o čem se tu bude nebo nebude psát, co může kdo fotit, na čem jezdit, jakou nosit barvu pleti…
Crazym: Ja bych si treba tenhle stroj velmi rad projel. A samozrejme na nejakych hezkych mistech :-). Ale je mi jaasne, ze bych tam az tak uplne legalne nebyl. Tohlee uz je neco podobneho, jako kdyz jsi na celkem plne cyklostezce a obcas se tam projede „borec“ na e-necem rychlosti tak 40kmh. Pochopitelne k urcitemu „udivu“ ostatnich uzivatelu.
@Crazym: Nebyla tu pro line lidi, kteri nechteji slapat na kole, uz pred mnoha a mnoha lety vynalezena motorka?
7.2.20 11:27
7.2.20 10:44
midlander: Smazany neni.
7.2.20 10:16
„Šlapky, kliky, přehazovačka, nebo stupačky, nádrž, výfuk, kravál, smrad“ – A co takhle elektrokroska? Ta ma sice stupacky, ale uz zadnou nadrz, vyfuk, kraval ani smrad. Co to pak je? Nam "zpatecnikum (a i vyrobci) to prijde, ze je stale normalni motokrosova motorka. Akorat nema benzinovy motor, ale elektricky. No a proste ty elektrokola jsou neco mezi klasickym kolem a temi e-motorkami. Zrovna to tvoje s tim silnejsim motorem uz se od klasickeho kola ponekud oddaluje no :-)
Ale tim nerikam ze bych proti temto vozitkum neco mel. Naopak. Hodne rad bych si na tom ruzne pojezdil. Urcite to musi byt zajimave.
Hele, to tvoje ma fakt 120Nm? :-o
7.2.20 09:53
@JBC: TVL to tvoje neustale obhajovani porusovani zakonu je fakt sranda. Zvlast, kdyz to balis do havu pokroku a vsem kdo s tim nesouhlasi pises, ze jsou zpatecnici. Zkuse se nad sebou zamyslet a nez zacnes nekoho kritizovat, tak si uklid pred vlastnim prahem.
Wilda: Šlapky, kliky, přehazovačka, nebo stupačky, nádrž, výfuk, kravál, smrad – chápeš ten rozdíl? Ne? To nevadí…
Rady: Tohle moralizování za každou cenu je stejně zvláštní vlastnost, obecně je extrémismus na vzestupu a možná nás to přivede zase do pekla. 80let je dlouhá doba, pamětníci už skoro nejsou. Je to stejný červený hadr jako slovo elektromobil, pro některé je to jako nejhorší možná nadávka, paradoxně to jsou většinou jedinci, s nulovým, nebo velmi zkresleným technickým povědomím, a danou problematiku znají jen z monitoru, nebo rozbitého displaye mobilu. Před 200–300lety bychom už nejspíš hořeli někde na hranici :(
JBC: ono vubec nezalezi na vykonu, ale jakmile se jedna o e-bike, tak se zde diskuse nese v duchu odsuzovani a urazek. Nejlepsim resenim je na tyto jedince nereagovat.
https://www.bike-forum.cz/…demption-e50#…
https://www.bike-forum.cz/…ive-300-2017
To je jak jet na motorce na cyklostezku na normalni motorce, a argumentovat, ze ti cyklisti tam taky nedodrzuji vzdycky vsechno :-)
@JBC: Kdyz nebudu mit na kole odrazku, tak stale jedu na kole a jizdou v miste, kde jsou povolena kola, mohu stale jet. Absence odrazky na tom nic nemeni. Ty, kdyz pojedes na kole s motorem, ktere nesplnuje parametry proto, aby to bylo zarazene mezi ekola, tak uz tam, kde mohou kola nemas co delat. Srovnavat to s absenci odrazek, je rekneme ponekud hloupe.
Jak uz ti tu nekdo psal, tak nektere chybejici odrazky lze nahradit oblecenim. Ve vypletu treba odrazivou plochou na plasti, odrazky na pedalech v botech. Odrazivou plochu ve predu a vzadu svetlem nebo nalepkama na ramu.
Kdyz se teda pozorneji podivas na me kolo, ktere mam v profilu a ktere ted uz vypada jinak, viz. muj odkaz, tak kolo ma predni a zadni svetlo, kolo ma odrazivou plochu na rafku a na ramu nalepe cerne odrazive samolepky. Zbytek je pokryt oblecenim. Fakt nevim proc to resis, kdyz tomu nerozumis.
JBC: Zaseklá deska? Opět znovu a líp, nastuduj platnou legislativu, pak zjistíš, že odrazky mohou být nahrazený reflexními prvky… A protože se to tu párkrát řešilo a většina z nás nejsme sebevrazi, tak platnou legislativu splňujeme a mnohdy i překonáváme :)
Nejednou se to zde na bf řešilo, tak klidně pohledej :)
orm: Omlouvám se, zvonek do povinné výbavy skutečně nepatří, proto je to asi jediná výbava, kterou na svém měšťákovi máš.
Pokud tady chcete kázat a moralizovat, postovat tu paragrafy, a přitom sami provozuje silniční kola bez jediného prvku povinné výbavy popsané ve stejných předpisech, tak jste pro mě povrchní zoufalci. Navíc tu řešíte technické věci, o kterých evidentně nic moc nevíte.
Pokud někoho e-kolo irituje, tak nechápu, proč tuto galerii vůbec prohlíží a komentuje. Pokud na bike-forum e-kola nepatří, nechť to admin celé smaže. To se ale obávám, že tady časem nebude o čem moc psát.
JBC: většina lze nahradit vhodným oblečením, případně jinou alternativou, světla v zimě vozí snad každý, zvonek, na co zvonek? Mě auto uslyší když na něj zvoním? Stejně není povinný..
A za další, ne po přechodu na kole nejezdím, protože sním nejezdím po chodníku
Takže ano,všechny moje kola splňují legislativu na 100%
@JBC: Ano, je (https://www.strava.com/…s/3050000197). Diky.
Jinak asi ve sve omezenosti nevidis ten rozdil mezi tim, kdyz tu nekoho poucujes co ma mit za vybavu a pri tom pozadujes veci, ktere vyzadovany nejsou versus kdyz jezdis, chces jezdit, po komunikaci s necim co vydavas za ekolo?
orm: Já tu s kázáním a poučováním fakt nezačal. Koukám ten tvůj „měšták“ je taky zcela předpisový stroj ;)
@JBC: Kdyz uz chces poucovat, tak by sis mel precist jaka je povinna vybava na kole.
Tina: Máte vybavené kolo bílou odrazkou vpředu, oranžovou vzadu, 2× oranžovou v pedálech, 2 x oranžovou v každém kole, zvonkem, bílou svítilnou vpředu a červenou vzadu a k tomu zdroj energie min na 1,5 hod?
Sesednete z kola na každém chodníku, přechodu pro chodce a stezkách pro chodce a vedete jej vedle sebe?
Ne? Tak co tu prosím stále řešíte?
Motor Bosch 2020 CX Performance, který koupíte namontovaný v „legálním“ kole, bude mít reálný jmenovitý výkon kolem 500W. Jestli tomu nevěříte, tak si kupte wattmetr. Můžete pak klidně podat žalobu u Evropského soudního dvora.
Rady4
„Tina: http://shop-elektrokola.cz/…al-500w-i70/“
To nie je legálne elektrokolo postavené LeaderFoxom. To je vlastná prestavba a nespĺňa požiadavky a Európsku normu EN15194 (https://www.bike-eu.com/…ted-10132012). This is revised version of the standard for 25km/h – 250W e-bikes.
https://ec.europa.eu/…ation_en.pdf
EN15194 – Táto európska norma sa vzťahuje na bicykle EPAC na súkromné a komerčné účely s výnimkou EPAC určených na prenájom z bez obslužnej stanice. Norma sa zaoberá všetkými všeobecne závažnými ohrozeniami, nebezpečnými situáciami alebo udalosťami bicyklov na elektrický pohon, ktoré by sa mohli vyskytnúť, keď sa používajú na účely, na ktoré sú určené a v podmienkach, pri nesprávnom použití, ktoré sú odôvodniteľne predvídateľné výrobcom. Táto norma sa zaoberá bicyklami na elektrický pohon takého typu, ktorý má maximálny nepretržitý menovitý výkon 0,25 kW a ktorého výkon sa postupne znižuje a úplne preruší, keď EPAC dosiahne rýchlosť 25 km/h alebo skôr, ak cyklista prestane krútiť pedálmi. Táto EN špecifikuje požiadavky a skúšobné metódy pre systémy riadenia výkonu motora, elektrických obvodov vrátane systému nabíjania na konštrukciu a zostavy bicyklov na elektrický pohon a podzostáv systémov s menovitým jednosmerným napätím do 48 V alebo so zabudovanou nabíjačkou akumulátora so vstupom na striedavé napätie 230 V.
@JBC: Bavíme sa o motoroch s menovitým výkonom do 250W. Pretože iba tie spĺňajú súčasnú normu e-bajkov bez ďalšej nutnosti registrácie.
rady: Napsat si tam muze co chce, ale je to blbost. Jen potrebuje prodat jedno srackoidni e-kolo.
Vilem: ano můžeš, za podmínek uvedných níže
„Toto elektrokolo lze legálně provozovat na pozemních komunikacích v případě zapnutého omezovače! Lze jednoduše odstranit.“
Kubula: S tou poslední větou souhlas, ale to platí naprosto u všeho, nejen u e-kol, ale i klasických biků. Souhlas i s tou kroskou, nikdy bych na tom do lesa nevjel, samozřejmě kvůli kraválu, musel bych se fakt stydět. Ale argumenty o ničení lesních cest e-bikery mi přijdou fakt naprosto zcestné. Pokud se budeme bavit o poškozených nebo rozbitých trailech, tak je to vždy směrem dolů, především rolety od lidí, co neumí brzdit.
rady: A co tim Leader Foxem chces jako rict? Ze s tim muze legalne do provozu, jako kdyby to bylo kolo?
Tak hlavne se nedrzet nejakeho tematu diskuze ale pekne: „A VY ZASE BIJETE CERNOCHY!“ :D
JBC: plati ze potrefena husa se vzdy ozve, ale nejsem si jisty ze na tu krosku utocis spravne, pokud to tedy plati na me. Ja jsem psal ze KTM je super v tom, ze s tim muzes po lese protoze je to tiche s normalni kroskou bych tam ani nepachnul. Navic ja nejsem odpurce e-kol. Naopak, az najdu takove ktere mi bude vyhovovat cenou, vahou a dojezdem, poridim si jej na dojizdeni do prace. Me je serou „sportovci“ kteri si tu honi triko s nabusenym e-kolem pro disciplinu, ktera elektropomoc vubec nevyzaduje. A nejhorsi na tom je ze z osobni zkusenosti potkam takveho blba vetsinou na cyklostezce v nejuzsim miste a uz z dalky je na nem videt jak ma strach ze se tam v te jeho rychlosti nevejde. Takze za ne e-kola klidne, ale s rozumem a jen do te miry na kterou jeho jezdci staci jeho schopnosti.
JBC: kdyby jezdili jen po stezkach, tak by to jejich moralizování člověk možná přehlídl. Pokud se ale setkam s aroganci a bezohledností v lese nebo na singletrailech, tak to nejsou cykliste na e-kolech, ale bohuzel na klasickych MTB.
„Mne to teda obecne známo nie je.“
To je poznat na první pohled. Bosch CX perf. bere v továrním nastavení kolem 600W peak
Ale nejlepší ti moralisté, kteří se sami přiznají, že jezdí po lese na krosce. Od nich má to kázání skutečně váhu :)
@Rady4 "Je také obecně známo, že většina elektro-motorů elektrokol na dnešním trhu má podstatně vyšší jmenovitý výkon než 250W a to 2–3 násobně.:
Mne to teda obecne známo nie je. Odkiaľ čerpáš túto informáciu? Legislatíva povoľuje výkon 250W. Všetko nad už v EU
nespadá pod štandardné elektrokola.
Pokiaľ chce niekto provozovat kolo mimo povolené uzemie tak nejako sa tam predsa musí dostať. Takže ho tam bude tlačiť alebo privezie v aute? Navyše tá motorka musí byť v takom prípade niekde registrovaná a teda prejsť nejakým schvaľovacím atestom. Inak je vozidlo bez platného techničáku.
Motorové vozidlo někde po lese jezdit nesmí, už se to tu řešilo. Takže max. po svojí louce..
Rady4: prave ze vsude jinde (priroda) tam je omezeni jeste vetsi – proste to tam nesmi vubec.
look_as1 ono stačí kliknout na odkaz https://ekolo.cz/legislativa a celý si ho přečíst ;)
Existují ale výjimky z Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 (Nařízení o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek):
Článek 2 Oblast působnosti
2. Toto nařízení se nevztahuje na tato vozidla:
Z dikce je jasné, že jakékoli elektrokolo, které je výrobcem označeno pro využití v terénu a je zkonstruovano pro jízdu na nezpevněném povrchu je vyňato též ze schalování a není omezeno ani výkonem motoru ani asistovanou rychlostí.
Je také obecně známo, že většina elektro-motorů elektrokol na dnešním trhu má podstatně vyšší jmenovitý výkon než 250W a to 2–3 násobně.
6.2.20 09:07
To co píše Tina se vztahuje pouze na provoz na pozemních komunikacích a na vyhrazených cyklostezkách a trasách určených výhradně pro jízdní kola. Všude jinde toto omezení neplatí a to ani co se výkonu týče. Navíc navýšení rychlosti jde aktivovat a deaktivovat jak u pohonu Bafang, tak i Bosch.
Negace na e-kola jsou místním koloritem a vůbec nechápu, proč dotyční moralisti, kteří mají averzi na e-kola mají potřebu se k tomu tímto většinou trapným způsobem vyjadřovat. Já osobně žadný problém s e-kolisty nikde nemám a většina z nich má doma i klasické kolo a je jen jejich věcí na čem jezdí.
Bubaaak: no ale to KTM uz je „plnohodnotna“ motorka navic hodne povedena. Nejezdil jsem primo na teto, ale na starsi a silnejsi a bylo to super, skvele se to ovladalo diky nizko polozenemu tezisti a bylo super ze to nedela kraval jako klasicka kroska tak se s tim bez problemu dal projet les a myslivci byli v klidu. Ale to se bavime o necem uplne jinem ze.
Ať si každý jezdí na čem chce. Že to odporuje platné legislativě je tvůj boj. Případné důsledky si poneseš sám. Ale proč to proboha cpeš na cyklistické forum do sekce Naše biky???
@HT Adam: Tak zde jsou negace hlave proto, ze to neni elektrokolo a za druhe se tu neprezentuje hotove kolo/ekolo/motorka, ale nejaky polotovar, ktery patri do jine kategorie fotek. Na zadne fotce neni pojizdny stroj.
Za mě za 5, vypadá dobře a určitě tak bude i jezdit. Nechápu tolik negací na elektrokola celkově
@Fran7: Tak to je proste pokrok. Spesl novym modelem maskuje elektrokolo za kolo, aby to nebylo na prvni pohled poznat. JBC zas maskuje moped za elektrokolo :-).
Přesně jak píše Tina, sežeň si SPZ, atestovanou helmu na silnici a voz řidičák, není to e-bike ale elektromoped a tedy nepatří na bikeforum. Výbava hezká fotky i stavba hezká, ale tady to smaž a hoď to když tak do Kola a komp, tam tě setřem taky ale nebudeš provokovat tady. To nemotorové kolo vzadu na předposlední fotce je rozhodně lepší.
Hurá na kola a šlapat za svý.
„V případě, že rychlost nebo výkon elektrokola přesahuje limity stanovené normou EPAC, nejedná se dále o elektrokolo, ale o Motokolo (kategorie L1e-A), nebo Moped (kategorie L1E-B), na nějž se vztahují omezení daná vyhláškou Ministerstva dopravy (tedy povinnost provedení typových zkoušek, registrační značka, pojištění, helma a provoz pouze na komunikacích určených).“
@JBC: Pises o ekolech, ok, to se lidem nemusi libit, ale jsou povolene. To co ty tu prezentujes neni ekolo, jen se ho za to snazis vydavat. Presneji pises rovnou o kole, coz je uplne ujete.
jen technická – tohle není e-kolo, tohle je motorka, e-kolo má omezenou přípomoc na max 25km/h
Já teda jezdím hlavně po Jizerkách, s naprosto čistým svědomím můžu napsat, že jsem neměl nikdy problém s nikým na e-kole ani jsem nikoho takového nevnímal jako poškozujícího lesní cesty, nebezpečného pro okolí a všechny ty argumenty, které tady zmiňujete a přijde mi to jako hodně nafouknutý „problém“. Jako asi chápu, že když se v sobotu sejde 1/3 Prahy na Singltreku, tak vzhledem k hustotě provozu a rozdílným rychlostem, a schopnostem lidí, co začnou „sportovat“ v 35ti, může dojít klidně k nějaké kolizi, ale kvůli tomu se já asi nebudu zříkat e-kola.
No co, pokrok nezastavíš a i Babetta jednou musela dostat lepší odpružení a elektromotor. Sláva Grétě, třikrát hurá, ale tohle vážně ne.
JBC: Tak jestli někdo potřebuje e-kolo na jízdu do knajpy, tak budiž. Ale na takovém e-biku dá člověk, co si ho koupí, 4× více v terénu, než by dal běžně. Nehledě na to, že jezdí na místa, kde by se jinam nedostal, na které třeba nemá ani techniku, a třeba ani nemá co dělat. Výsledkem jsou pak zničené lesní pěšiny a averze vůči všem cyklistům. Za mě teda ne. Ono je asi nějaký důvod, proč třeba zakázali v lese jiná motorová vozidla…
Další věc je, že místo toho, aby s sebou někteří ti lidé něco dělali, si vozí zadek na e-mopedech. Lidí, co to mají jako doplněk tréningu je celkem málo…
Nerozumím té averzi. Když přijedu v létě na Knajpu, tak už loni tam bylo víc jak polovina lidí na e-kolech. Co jsem tady řešil s klukem komponenty, tak mi tvrdil, že letos zatím prodal jen samá e-kola, zrovna včera si tam paní odvážela další. Bezohledné hovado nedělá e-kolo, ten může jet i na klasice a z kopce v tom není rozdíl.
A na cestě nepoznáš, jestli má někdo továrních 120Nm, nebo čipnutých z 90Nm, těch druhých nebude rozhodně málo. Rozdíl je v tom, že v tom druhém případě dá baterie třeba jen 1/3 cyklů, a nebo zdechne regulátor. On vůbec ten zákonný limit 250W je ve většině jen číslo na papíře i u továrních kol.
5.2.20 16:26