Toto kolo zde v galerii už mám. Aktuálně jsem jej doplnil o zadní disk. Docela se mi to líbí, tak jsem se rozhodl podělit o tu radost zde s vámi:-)
Nechtěl jsem investovat nesmyslné peníze do původního disku, tak jsem se rozhodl vyrobit si repliku doma na koleni. Kousek tvrdé folie, lepidlo a zapletený galuskový ráfek na starém vysokém náboji Favorit. Náboj jsem předělal z 36 na 28 děr. Galuskový aero ráfek s 36 dírami dnes neseženu. No a starý náboj na šroubovací vícekolečko je dobrý, kdyby se něco pokazilo...…..tak to případně bez výčitek hodím po psovi. Hmotnost disku se vyšplhala na 1320g.
A zatím to i jezdí.
(vloženo 9.2.20)
Značka | Favorit |
Model | F1SS |
Modelový rok | 1986 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | asi tak 9,5kg |
Rám | Od Mistra FB |
Vidlice | Musel jsem zkrátit |
Hlavové složení | Campa SR |
Kliky | Campa SR |
Středové složení | Campa SR |
Přesmykač | Campa SR |
Měnič | Campa SR |
Řazení | Campa SR aero |
Převodník | Campa SR |
Kazeta | No koment |
Řetěz | Sram |
Náboj přední | Campa Record |
Náboj zadní | Favorit vysoký |
Brzda přední | Campa SR |
Brzda zadní | Campa SR |
Brzdové páky | Campa SR |
Ráfek přední | FIR 26 palců |
Ráfek zadní | Remerx RTX galuskový |
Dráty | Čtyřlístky vpředu |
Řídítka | 3TTT |
Představec | 3TTT |
Sedlovka | Campa aero |
Sedlo | Turbo |
Pláště | Galusky Vittoria 28"+26" |
Aha, já zapoměl – ono je to Italský … :)))))
Také čerpám z Velobase, a právě podle http://velobase.com/…ogScans.aspx
je to katalog 1985. A to se neodvažuji otevřít tématiku vysokých náb Record. To bychom se teprve zamotali :)
Toto ale není kat. 85, ale podle mě +/-73, když poprvé představili SR a NR. Rozdíl je akorát v pákách (SR odvrtané), jinak čelisti stejné. Je to 1.gen V1. Všimni si, že na excentru jsou ty „ploutvičky“ rovný, kdežto u 2.gen. V1 (i V2) už jsou vypouklý. Record čelisti představili už v r.68, pak to takřka beze změn vyráběli 5–6let (do příchodu SR). Souhlasím, že celkově to zmatený je, odborník nejsem, ale hodně se o starou Campu zajímám a dost čerpám tady: http://velobase.com/…ponents.aspx?…
čelisti jako takový mají SR (V1) a NR stejný, pak přišly SR-V2, který zas mají stejný čelisti s Cobalto a 50th. Průřez čelistí V1 je víc zakulacený a s tiskacím nápisem, V2 jsou víc do špičky s nápisem psacím (podobně i jako Victory)
Taky se mi zdají ty čelisti SR a NR stejné. Všiml jsem si, že některé mají boty co drží špalky duralové a jiné zase ocelové. A páčka excentru bývá odlišná.
Ovšem V2 s psacim se mi líbí více.
TO: André: Cobalta patří do grupo C-Record, Stejně jako Delta a čelisťové C-Record. (Delta a klasické C-Record – viz Centenario 1985. ale s těma čelistma s psacím Campagnolo na SR mi to není furt jasný… :)
Dle Velobase 83–87 s tím, že Cobalto už byly označovaný jako C-Record
..ale když koukám na Anniversary50 (1983), tak ty brzdy vychází z nich. Takže je to trochu zmatený :)))
85–6?? Jak jsem to pochopil já, tak 1.gen Delta se moc nepovedly (ty byly 86), takže s nimi dělaly souběžně V2
Cobalto vychází z V2
TO: André – nejsem z toho moudrěj, protože dle katalogu mají čelisti pro SR a NU stejné číslo a jsou i pohledově stejné – tedy tiskací.. s psacím nápisem jsem se setka spíš u Cobalto.
sergo: ty „psací“ jsou SR V2, poznáš je i podle špičaté centr. matice. SR V1 mají nápis tiskace. Oby typy jsou s černými „návleky“ na těch zobácích u špalků. Bez návleků (jen chrom) je to jen Record a úplně bez zobáků pak NuovoR (ty mají navíc i jiný typ matičky pro nastavení bovdenu). Pak ještě bacha na Victory a Triomphe, ty zas mají jiný typ excentru.
Po delší době je na co koukat.. :) Jen bych rád položil dotaz k věci kterou zrovna řeším: brzdové čelisti SR jsou většinou označovány ty s „psacím“ nápisem Campagnolo, ale v katalodu z r. 1985 jsou SR (kat č.2001/2000) totožné s NR – tedy tiskací nápis?
Kubula – je pouze na levé straně. Origo je na straně pravé, ale chtěl jsem to mít fotogenictejsi :-)
AV – ten laminát je pouze domněnka. Nikdy jsem to neviděl naživo, vím prd.
Taky to mám pojištěné vicekoleckem.
Maruška – budeš na mě žalovat?
learita: kde byl přesně otvor si nepamatuju, ale na 100% se přelepoval lep.páskou. Celé kolo z laminátu být rozhodně nemohlo, to by se rozpadlo. Fakt to byl kryt, sice netuším, jak se připevňoval na L straně, ale P strana se přitáhla 6ti kolem, byla tam ještě tenká podložka. Ten kryt byl víc vypouklý a jak se to přitáhlo k nábě, tak se „přicucnul“ na ráfek. Ale je taky možný, že se jednalo o tehdejší DIY v podmínkách totalitní ČSSR.
learita: když už píšeš o otvoru na pumpičku, tak kde ho máš? Je jen na levé straně ?
AV – trochu jsem na fotkách studoval otvor pro pumpicku a tam alespoň dle barvy vidím laminát… Pouze má domněnka. Vždy jsem si myslel, že originál z osmdesátých žádné špice nemá.
Marušák – Bereš pojem plagiát moc úzce. Kdyby to majitel prezentoval tak, že to je Campa, nebo kdyby se to jako Campu snažil prodat, tak pak je to samozřejmě přes čáru. Takhle je to prostě jen vizuálně celkem věrná napodobenina, která v kontextu celku(!) má svoje místo a svým způsobem i hodnotu. Zdůrazňuju ale ještě jednou – v kontextu celku.
Mě to taky nenapadlo, že je to DIY, z fotek to vypadá jako originál, který vypadal přesně takto a pokud si pamatuju, tak to byl taky jen kryt přes dráty, jako tohle (alespoň v Pze na Dukle to tak měli). Karbon prakticky nikdo neznal, natož nějaký zapékání disků.
no me to teda napadlo ze to neni original disk teda soucasnej karbon,v te dobe se to snad takhle aji delalo ale nevim ,ja to prave videl taky jednou jako nakej kit z ciny pro fixie :)
10.2.20 17:32
Já myslím, že nejlepší na tom všem je to, že kdyby se autor sám nepřiznal k tomu jak disk vznikl, tak ví každý odborník kulový. Za mě moc pěkný počin, mammut není nic špatného vzhledem k tomu že v průmyslu se používají stejná lepidla jen pod jiným názvem k lepení konstrukčních věcí, které jsou mnohem namáhanější než toto. Navíc z konstruktérského hlediska pružný spoj naprosto chápu a každý kdo tomu rozumí tak také že …:-D:-D:-D .
Za mě máš plný počet a jsem moc rád, že někdo se do takovéto věci pustí.
10.2.20 14:47
Scott – díky za super komentář. Ono to potěší, když si vezmeš, co je za tím práce.
Jst – souhlas. Ovšem kam vlastně míří Vittoria tyto úzké galdy? Dětské silniční kolo......?
Kouba – než jsem se do toho pustil, vše jsem promyslel. Zcela zamerne jsem použil trvale pružné lepidlo. Napadás tady moje kutilství slovy jako prasarna. Přitom můžeš své schopnosti předvést zcela jinak než hloupými argumenty. Postav takovýto disk s kompletními náklady do 15 stovek, dej ho do své prázdné galerie a můžeme si vyměnit zkušenosti ze stavby.
learita: problem tech galusek na salovou cyklistiku neni ani tolik barva jako rozmer. jsou tluste. ;-)
Ježiš sorry, já zapomněl, že se tady musí jen chválit a pro jiný názor tu prostor není :-)
Že se to tak dělalo mi je úplně u zadku, konstatoval jsem jen, že je to příšerný. Nezajímá mě ani cena originálního disku – lepit cokoliv na kolo Mamutem je bastl a prasárna, ať je to koníček nebo ne.
Kouba zabils…
10.2.20 12:49
Cioran – to bylo v roce 1991 a škoda, nedaří se mi nalezt žádné video tohoto závodu.
Kouba – zda se, že o casovkach z té doby nic nevíš.
Ano, nalepil jsem to mamutem a jezdím na tom. Zatím to drží a pokud se to rozsype, tak žádná škoda, pač náklady na folii a samolepky byli nízké. Zjisti si co stojí originál a přijdeš na to, proč někomu stojí za to tvořít v dílně věci které mu jsou vlastně koníčkem.
Cen da- ty 26 galdy dělá Vittoria a dají se sehnat na ebay. Ovšem myslím, že seženeš 26 galdy i od Tufa. Dělají je snad pro nějaké disciplíny jako kolová či krasojizda nevím. Problém je, že je dělají v nevhodných barvách a jediná 26 galda s retro béžovým bokem jsem našel u té Vittorky.
Standodlav – ty bowdeny jsou tak, jak jsem kolo koupil, snad původní stav.....
Díky za fajn komentáře chlapy.
Ty bowdeny máš asi schválně jak se to tehdy jezdilo, mě se to takto nikdy nelíbilo. Dají se ale dát i opačně, tzn.lanko zasunout zvrchu a pod brzdou nasadit Bowden.
co 26" galusky, to je stále normálně možno koupit? Kolo je krásný, FB signatura na zadní stavbě je parádní!
Tenkrát se ty „kozy“ tak stavěly a FB měl na to asi i mufny. Já jsem si postavil něco podobného, viz.profil, jen s vodorovnou, mě to mufny jinak nedovolovaly a rám se tím pádem dál i snížit, pro menšího jezdce.
Proč má ten rám takový sloping? Při vodorovné horní rámovce a jen protažené sedlové by se docílilo toho samého, ne? Tohle vypadá příšerně. A lepit na kole něco Mamutem … jestli to má být jen na oko na kole na zeď, OK, ale na ježdění … nevim nevim
Pěkná práce, i úprava počtu děr, impressive!
9.2.20 21:15
Folii jsem k ráfku nalepil Mamutem. Ihned drží a folie se dá srovnat. Chce to s citem, aby toho lepidla tam nezůstalo příliš.
Moc jsem toho na disku nenajezdil, tak časem uvidím, co vydrží.
5* krásný kus historie!!