Tafroudek
Zadní blikačka a světlo Smart (splňuje STVZO)
Senzor cyklopočítače Cateye Strada slim
Světlo Fénix BC 21R V2 - pro mně naprosto ideální - svítí supr a rychlá výměna baterie
Blikačka Force
Krásný svar
Hazka
V tomto stavu váženo - včetně termosky
Přesmyk a klik
Toughroad je TAFROUD
Kokpit
Kolo jsem opatřil polepy na ochranu laku
Vyzkoušeno, jak to jezdí lesními cestičkami
Na první vyjížďce
Když jsem poprvé uviděl „Tafrouda“ na prodejně, hned jsem věděl, že bude můj. Oproti předchozímu krosovému kolu (Bergamont beluga allround) se kterým jsem byl spokojen přes deset let, mi tohle kolo připadne jako letadlo. Je lehčí a při dobře nahuštěných pláštích je svižné i na silnici. Kolo mám na toulky českou krajinou tak, abych projel všude, kde to s kolem jde. Nemá pevné osy – neumím posoudit její výhody, nikdy jsem je neměl, (o tom že RU je „nestabilní“ si myslím svoje) rychloupínák je osvědčený řadu let v patkách se nehýbe a pokud páčku při zavírání dávám do stejné polohy pak brzdy necinkají. Bál jsem se absence odpružení a nechybí mi, objemné pláště a možná i sedlovka to nejhorší pohltí. Najeto zatím okolo 200 km. a SPOKOJENOST.
(vloženo 11.2.20)
Značka | Giant |
Model | Toughroad |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | M |
Hmotnost | 13,2 (jak jej vidíte) |
Rám | ALUXX SLR grade aluminium |
Vidlice | Advanced Composite, hliníkový sloupek OverDrive |
Tlumič | bez odpružení |
Hlavové složení | Giant |
Kliky | FSA V-Drive |
Středové složení | FSA Mega EXO |
Přesmykač | Shimano Deore |
Měnič | Shimano Deore Shadow+ |
Řazení | Shimano Deore - SL M6000 |
Převodník | 44/32 zubů |
Kazeta | Shimano HG500, 11-42 zubů |
Řetěz | KMC X10 |
Náboj přední | Giant S-X2 |
Náboj zadní | Giant S-X2 |
Brzda přední | Shimano BR-MT400 |
Brzda zadní | Shimano BR-MT400 |
Brzdové páky | Shimano BL-MT401 |
Ráfek přední | Giant S-X2 |
Ráfek zadní | Giant S-X2 |
Dráty | Giant S-X2 |
Pedály | Exustar PM90B |
Řídítka | Giant Contact XC, 31,8 mm |
Představec | Giant Connect, úhel 8° |
Sedlovka | Giant D-Fuse, karbonová |
Sedlo | Giant Contact Comfort (Neutral) |
Pláště | Giant CrossCut Gravel 2, 700x50, bezdušové |
Tato pevná vidlice je karbonová, bude zřejmě i těžší než „běžná“ karbonová vidlice, protože umožňuje připevnění nosičů, má na to i přípravu a výrobce dodává i originální nosiče, to má samozřejmě vliv na její váhu. Co se týče kol, kola na tafroudovi nebudou nejtěžší, ale ani nejsou odlehčená, myslím, že splňují přesně poměr mezi odolností a váhou, kolo bylo váženo s plášti 700 *50, pláště jsou také s ochranou proti defektu, to také něco váží, připočťete k tomu duše. Pokud zohledníte co kolo zvládne a jeho určení, pak mi výsledná váha přijde velice příznivá. Kolo je určené na přepravu nákladu, má úchyty i pro zadní nosič, (všechny nosiče jsou součástí ceny kola, tedy cenu navyšují). Jak moc je příjemná jízda na gravelovi s užšími ale lehčími plášti třeba na kostkách?
Pojetím super kolo, nechápu výrobce, že stále nenabízí tuhle kategorii pohodlných kol bez odpružení. Ale z Toughrouda mam smíšené pocity. Jednak mi cena příliš neodpovídá absenci odpružené vidlice (paradoxně ty běžné budou asi levnější, než tahle pevná) a hmotnost je i tak celkem dost vysoká, jsou znát těžká kola. Tak když už dělám univerzální kolo, nezabiju ho těžkými mtb komponenty. Posunul bych celý koncept víc směrem gravel s rovnými řídítky. Ale k tomuhle kolu konkrétně – sedlo výš a na focení sundat ten bordel a bude to vypadat mnohem lépe. Zámek na sedlovce je peklo. :)
Čistá hmotnost kola i s pedály byla 11,8 kg. ( Kola i když výrobce dodává jako bezdušová, jsem chtěl dodat s dušemi. Nechci dolévat mlíko, zase často nedefektím.)
Rám s vidlou k sobě perfektně pasují a celkově to vypadá dobře. Líbí se mi, že jsi sem dal i hmotnost včetně všech provozních věcí, ale hmotnost v surovém provozuschopném stavu bez příslušenství by se taky mohla hodit.
Za hmotnost se nestydíš a to se mi líbí. Až já sem dám svou obludu, tak to některým asi praskne žilka – a i to mě na tom baví :-)
Hezké a slouží svému účelu, ta hnědá je boží, za 5***** a bez keců.
Nemám rád když ostatní hodnotí podle sebe, já bych....... na ty prď. Důležité je když je majitel spokojen a to je hlavní.
To není o chválení, ale o prezentování svého názoru. Nikde cenu neuvádím. Podle mne není třeba uvádět hmotnost v okamžiku koupě (nejlépe bez pedálu, ať jsem pod deset kilo). Uvádím kolik kolo váží tak, jak bude ve skutečném životě používané.
11.2.20 20:36
„vogek“ – občas používám navigaci v mobilu a ta věc je držák mobilu. Jediné co bych mu vytknul, že není na rychloupínání, ale k řidítkům se musí přišroubovat. Tak ho tam nechávám.
Ahoj. Rád bych se zeptal, nejsem v těchto věcech znalec, co je ta věc na řídítkách „vogek"? Na co to slouží?
Strakatý rám + černá vidlice. Tady začíná být nebezpečné vyfotit sériové kolo, nebo si kolo dokonce postavit.
Kola se berou os Scalara, popř. hotovky s Dekáče. Nic proti Scalarovi a Dekáči, ale je tady pár trolů co neustále haní kde co.
Kolo nemusí být cena výkon. Musí se i líbit.
Tahle sériovka se mi líbí, ať jen neprudím.
Ceníková cena, nemusí být ještě cenou prodejní. Na jakém rámu by jej stavitel stavěl, jakou by použil vidlici?
Proč bych měl kupovat berany, když je nechci, už když jsem měl prvního favorita tak jsem je dával nahoru.
11.2.20 19:53
11.2.20 19:35
11.2.20 18:34
11.2.20 17:37