proč tam nedali moment, když to ruplo? takhle je to celé zavádějící a působí to na mě, že chtějí ukázat, jak něco chlapácky rozmrd…a nemůžou tvrdit, že něco jiného by v ten moment vydrželo – stejná kategorie ráfků.
Marek. Kv: To jsou zase kecy. Možná se jeď podívat s kolem do zahraničí ať vidíš co se tam jezdí. Double Diamond traily jsou trochu něco jiného než singletrack.
17.2.20 06:51
A teda mimochodem ty AM 35 měly tuším kolem 450g/kus v 27,5. 100g navíc (tuším 585g) mají skoro DH 40 a to jsou fakt monstra s neuvěřitelnou tuhostí (mám na mysli, že bez vejpletu to ani se 100kg váhy nejde nějak promáčknout) a tomu množstvím materiálu určitě ty DT nekonkurují. Ty DH 40 mají 1,5× širší patky…
Wilda:
proč by měl mít? dt240 jsou težší, než ty Syntace, dráty na tom budou poodbně a mám to taky na 28.
kesu: Až na to, že ten AM35 bude mít na sobě odhadem o 100g materiálu méně. Nevěřím, že vydrží to samé.
vojtech:
jasně, je to jak to vyjde. Pak jsem v sezoně dokupoval jeden ráfek a vyšel snad na 7 tis. Kč samotnej…
Kesu: ráfky v akci, náboje taky. Ty DT se též občas nechají koupit kolem 1k €.
15.2.20 20:14
Jako nechci vám tu do toho kecat, ale mám za to, že ve vánoční akci jsem koupil Nextie AM35 kolem 8 tis. Kč. Kolem stejných 8 tis byly Syntace Straight MX náboje a CXray se zapletením si nepamatuju, ale 5 tis to nebylo. Váhově to bude na úrovni těch DT. Narovinu řečeno po všech prasklejch ENVE nemám důvod si myslet, že by měly být lepší než ty Nextie. A totéž je DT, kolik asi tak musí stát ty DT ráfky na Taiwanu, aby se tam nacpala DT marže, „vývoj“ a marketing.
Cavendish: OK pokud se budeme bavit, že levný Čínský ráfek udělá stejnou službu jako znackovy, tak ti to odkyvu. Proto taky vozím spokojeně kde co.
Taky končím.
Pod recenzi kol s prasklým ráfkem:
“Jasně, praská všechno. Jen mě čím dal víc přijde, že nemá smysl kupovat značkové věci a fakt stačí nějaká lepší Čína. Za třetinu peněz stejně muziky.”
Takže jsem chtěl doporučení stejných kol za třetinu. OK pokud by Cav myslel ráfky, tak může být, ale v zápeti oba svorně tvrdíte
„Přesně tak :) Dát na to DT350 a do 20k se vyjdeš. Tohle vychází na 55k.“
Jo fajn kola to budou, ale nejsou to stejná kola jako ty EXC. Neřeším že je(nebo není) DT/Enve/Ibis/Santa karbon ráfek v něčem lepší, ale že nepostavíš stejná kola za třetinu.
Spocti si kolik materiálu zůstává na ráfek když to mají na 180 a Aero dratech a ráfek je i nízký, bude to slušný kus materiálu. Zkus najít alternativu u nextie (jestli vůbec existuje) a pak na něm postav kola. Buď udržíš třetinový rozpočet nebo hmotnost, obojí dohromady těžko.
Už chápeš?
mpIII: Pust to z hlavy. Už teď mě mrzí, že jsem řekl svůj názor na hlas. Diskuze tu evidentně nemá smysl. Neztrácej čas…Ale ty si to pochopil správně.
15.2.20 18:34
Hele, tak podrobně. Tyhle kola nemají s xmc nic moc společného kromě značky. Zatímco xmc mají relativně lehký ráfek a 240 naby. U EXC je hmotnost soustředěná spíš do ráfku (tipuji, že právě se snahou o odolnost).
No a když budu teda pocitat 5tis za nějaký zesílený nextie ráfek, náboje 180 jsou 8+14, (slušné dráty, niple, páska, ventilky, práce) 8 a jsi na 40 jen to hvizdne. Takže ještě jednou, máte tip na STEJNÁ kola za třetinu ceny?
Že je financni nesmysl tohle stavět se asi nemusíme bavit. Stejně jako o tom, že EXC kola si asi nikdo moc nebude kupovat za MOC, ale většinou rovnou na kole nebo za půlku na bazaru (jako já svoje xmc). A ve výsledku to nebude o tom, že dt, nextie, lb nebo něco jiného vydrží více nebo méně, ale hlavně o štěstí co kde kdo trefí.
15.2.20 17:06
Mp3: Jasně a za desetinu ceny máš taky stejně muziky. Taky to jsou kulata kola.
Reknu to jinak. Jezdim nextie 3 rok, jezdim jako prase a nazrat tomu davam. Bikepark, nedoleteny skoky a obcas posrany dropy. Mel jsem jak 27,5 tak ted 29. Za 3 roky bez jedineho problemu. Pockal jsem si na vanocni akci a rafek vysel na 3,7. Sada do 8. Takze asi tak.
15.2.20 16:18
Vůbec neřeším jestli se to vyplatí nebo ne, ale jen jsem reagoval na ten nesmysl o „tretinove ceně za stejná kola“.
Můžeš, ale pořád nebudeš na hmotnosti těch DT. Co tam máme dál? Aerolite, premium – hmm hmotnost jde pomalu dolů, cena ale fofrem nahoru. Kdybys chtěl postavit opravdu stejná kola, tak to nebude třetina, ale daleko víc. To že 350, dt competititon a základní nextie/lb budou v pohodě fungovat, ale nijak nerozporuji. Ale furt to máš Adidas se čtyřmi proužky z tržnice ;)
15.2.20 15:07
mpIII: Přesně tak :) Dát na to DT350 a do 20k se vyjdeš. Tohle vychází na 55k.
15.2.20 13:36
15.2.20 11:10
Jen k těm opravám – oprava za 2500 (cena DT ráfku) a za měsíc to prdlo v opravovaném spoji – ráfek roztrhanej na sračku :) Takže i s těma opravama nic moc…
Upraví se to za zlomek ceny nových ráfků a jede se dál, tohle ti hliníkový ráfek nedovolí.
Jasně, praská všechno. Jen mě čím dal víc přijde, že nemá smysl kupovat značkové věci a fakt stačí nějaká lepší Čína. Za třetinu peněz stejně muziky.
15.2.20 08:32
Single: Ne teoreticky, prostě musí. Když to nevydrží karbon, tak co potom? 2200Euro…
novas752: EXC 1200 jsou podle výrobce endurové speciály nejvyšší kvality, etalon endurových kol. Takže by měly teoreticky vydržet prasení v bikeparku bez problémů.
miťo na enduru se v balíku moc nejezdí. ;)
Rozstřelený lehký závodní kola v bikeparku hmm, a?