Neviděl jsem to tu a konečně nějaká změna v MTB. Po přečtení pár recenzí se mi to líbí víc a víc. Možná SCW2 odstraní některé neduhy. Jediná věc které bych se bál je náraz tou částí co ovládá přední kolo.
(vloženo 19.2.20)
No, ja bych jakozto lajk nevidel vubec stejne jako zadni odpruzeni. To se totiz nenataci a je to teda jen takova „2D“ konstrukce. Kdezto tady se do toho sere to zataceni a ma to o jeden „rozmer“ navic.
Dalsi vec, ktera bude rozhodovat je cena. Ta asi uplne nizka taky nebude.
A kolik lidi uz tohle vozi na zavodech?
No jen k těm ložiskům – když vidím, v jakým stavu jsou na Reignu po nějakých 4 tis. km a to to vapku ani nevidělo, tak nevim nevim. Jeden pár jsem musel měnit bo už drhnul a ostatní mají stranovou vůli jak prase. To že zadní stavba jako celek jakž takž drží je celkem s podivem.
Spíš bych viděl problém v tom, že na zadku i když bude vůle relativně větší tak to člověk nepozná zdaleka tolik, jako vůli v řízení.
co kdyz vidlice bude skvela, ale nebude mi vyhovovat ram? …nebo naopak? :-)
komercne pomerne promysleny tah, jen bych rekl, ze aby dnes byly podobne veci v cyklistice opravdu uspesne neni jeste dostatek dostatecne hloupych lidi. ale evidentne se blyska na lepsi casy. ;-)
Vyjadřování povoleno pouze lidem, co bouchnou 10 ráfků ročně nebo jezdí půl roku v BC. Prostě BF :)
My_dudesty: Přesně tak. A nejvíc keců mají Xcčkaři co nemají v profilu ani jednoho fulla. Ráfek 360g jim vydrží 10 sezon a budou tu psát jak to musí jít zákonitě do hajzlu:) Prostě BF
Mě baví, jak tu každý řeší složitý servis, a přitom většina z nich i obyč vidli nechá servisovat v krámu :D Tak holt v tom servise vymění o pár ložisek navíc, stejně se s tím bude většinou ***** někdo jiný, než majitel. A pokud někdo vysolí 4k E za rám, tak ho pár stovek za ložiska navíc asi trápit nebude. Půl roku ježdění v BC bez potřeby měnit byť jen jedno ložisko, ale tady je zas spoustu top ten závodníků EWS, kteří jsou si jistí, že budou mít všude vakl po pár jízdách.. Tohle prostě nikdy nezklame :D
Chápu, že je potřeba zkoušet prošlapávat nové cesty, hledat nové koncepce a zkoušet dělat věci „jinak“. Týká se to zaběhlých výrobců a těch nových ještě o poznání více. Tady mi to ale připadá, že se dělá změna pro změnu. Jako potenciálního zákazníka mě už od pohledu odrazuje složitý servis, údržba a množství věci, které se můžou podělat. Jediné, co by mě přesvědčilo je, že tenhle koncept bude v jízdních vlastnostech o level jinde, než ten současný. To ale nevypadá.
klump: pokud se mi to nebude libit, tak to muze klidne vozit i 99% lidi a furt to bude z meho pohledu hnusny ;-)
Klump…jj slyšel jsem to :-) ale už kvůli devíti ložiskům a jednomu kuláku, ten teda teoreticky dle autorů vydrží věčně, je to z dlouhodobého provozu nesmyslně složité a nákladné na údržbu jak časově, tak možná i finančně. Estetika je zase něco jiného.
Prosopes: To co říkáš je samý nesmysl. Na zadní stavbě máš větší váhu a 100% dostává větší zahul na boční síly. Navic to testovali v místech kde to dostávalo zabrat asi tak 10× více než v ČR.
To že se ti to vzhledově nelíbí nemá nic společného s tím, a by to nemělo fungovat.
honzarb: já si jen myslím, že kdyby to vozilo 80 procent lidí, tak to za megahnusné neprohlásíš…toť zhruba vše
prasopes: no tohle je na rozebrání…
klump: Co se ti na tom nezdá??? Je to megahnusný, tak to přirozeně nechci a může to přitom fungovat sebelíp. Podle mě naprosto legitimní názor…
Tady je zas inženýrů, si o tom něco přečtěte, za celej rok 2019 neměnili na všech kolech, co provozujou, jediný ložisko.
Atilla: Do tý přední konstukce ale půjdou nesrovnatelně větší boční síly než dozadu, ten moment na páce přes vidlici bude obrovský, navíc přední kolo častěji dopadá z boku, to vůbec nejde srovnat. Ze strojařskýho hlediska je to totální haluz…
Ne nadarmo se říká, že věci, které dobře vypadají i často dobře fungují. Boční tuhost musí časem utrpět, ano, pevné nohy vůli mít nebudou, ale všechny čepy časem odejdou, na první dojem funkční, ale nemyslím si, že trvanlivé řešení.
prasopes: kolik jsi měl celopér, Já už pár jo a nikdy jsem s vůlí problém neměl. Za to na vidlicích mám vůli pravidelně.
I když si odmyslím, že je to fakt hnusný (ok, někoho ten bizardní vzhled může právě lákat), nedokážu si vůbec představit že by to řízení přes několik čepů mohlo dlouhodobě bezproblémově fungovat. Tam se prostě musí objevit vůle i při sebelepším zpracování, nikdy to nemůže být tak pevný a spolehlivý jako prostě jednoduchá trubka.
Panebože… je to jiný… tak je to strááááášně hnusný… musím říct, že tenhle zaprděnej konzervatismus se mi fakt příčí… na PB to velmi chválej… ale je to hnusný, tudíž to nechtějme… svého času byste odmítali kolo (nyní) klasické koncepce s tím, že je to sice funkčnější než kostitřas, ale moc hnusný…
Proč mám pocit, že většina lidí, co se tu tak strašně pohoršuje, by 25 let zpátky zatracovali fully jako takové…
Zobák dovnitř bych preferoval též…
Jsem se trochu rozohnil :-)
Spíš to „tudy ne“ bych hlavně viděl tam, že to je fakt hnusný a trh (normální zákazníci) to nepřijme. Nedokážu si představit většinu konzumentů, kteří si něco „takovýho“ pořídí jen kvůli tomu, že to funguje o něco lépe, než klasická vidlice…
Prasopes. A kde jsi prosím tě zjistil, že někdo kdo na tom jel řekl, že „tudy ne“?!
Recenze jsou naopak hodně pozitivní.
20.2.20 15:40
A pristi sezonu bude mit podobny model kazda trochu vyznamejsi znacka. A v EWS si bez tohoto reseni uz nikdo ani neskrtne :-)
Vždycky je dobře, když se najde někdo, kdo řekne: Zkusili jsme to a tudy ne, přátelé
Atilla: Ono s tím položením hlavového úhlu pod zátěží je to maličko jinak. Hlavový úhel se při kompresi i zde zvyšuje, stejně jako v případě teleskopických vidlic. Nenarůstá ovšem tolik, jako v případě teleskopek viz. : https://imgur.com/a/wH0yDkL
Při současné kompresi zadní stavby dojde k většímu položení předku, než v případě současných vidlic.
Co se ovšem výrazně mění, je rozvor, který dost klesá.
Rozhodně pocit při jízdě bude jiný než u současných teleskopů. No, láká mě to zkusit. :)
Přesně takhle si představuju ideální kolo. Jednoduchý, univerzální, levný a skoro bezúdržbový stroj..:)
19.2.20 19:41
Tady už chybí jen elektromotor a peklo bude dokonáno
Na PB v komentářích designér píše, že zobák otočenej dozadu by zvýšil stack, což nechtěli, ale že to do budoucna nevylučuje.
Tak pružina dozadu by tomu mohla trochu pomoct, aby zadek tolik nezaostával. Ale jak říkáš, další revize by mohla více „zaktivnit“ zadek i za cenu toho, že by se do výjezdů omezoval tlumič. A otočit zobák směrem dovnitř a bude to pecka! Vypadá to úchylně, ale zvykl bych si :)
Attila: Kazdopadne. Nemluve o tom, ze nahradni tlumic zabira podstatne min mista, kdyz clovek cestuje. Ale to jsou spis takove hypoteticke vyhody. Zajimave by urcite byly pruzinove tlumice. I kdyz vepredu to momentalne teda nejde, ale cekal bych, ze dalsi verze to vyresi.
Dnes už ložiska vydrží několik sezón, řekl, že je to ten nejmenší problém Rád bych se na tom svezl.
Jako, nerikam ze zrovna vidlice musi navzdycky zustat takhle. Nicmene, zatim si neumim moc predstavit lepsi reseni. A ne kvuli kolum, ale kvuli pouivani na zavodnich motorkach. Tam zatim to klasicke reseni porad je, coz asi neco znamena.
BorisFR: Tady bych viděl, jako výhodu, že si koupíš jeden tlumič navíc a ve výsledku, tě nemůže porucha tlumících jednotek vyřadit z provozu.
Samo, ma to i svoje plusy, zpetna kompatibilita (soupnes do starsi vidle novou tlumici patronu) atd. Jenom je proste fajn, ze nektere firmy se nenechaji svazovat konvencema a hledaji vlastni cesty. Tod vse.
Ten inkrementalni „nevyvoj“ u klasickych vidlic uz je hodne nuda. – tak jsou takove veci, ktere se blbe vylepsuje – treba kolo, vidlice, atd…
Ja bych se na tom rozhodne s radosti projel. Ten inkrementalni „nevyvoj“ u klasickych vidlic uz je hodne nuda a to jak ten predek funguje tady musi byt v bordelu super. To ostatne bude zajimave i u vidlic od Trust Performance.
Nechápu proč pleteš design předního blatniku do kinematiky předního odpružení.
Motáček: Co by tam tahalo za rodla? Navíc píšou, že po půl roce ježdění v BC je vše úplně ok.
Co se mi líbí nejvíc je vychytaná kinematiky, kdy při chodu do zdvihu vidlice se hlavový úhel pokládá a kolo je stabilnější. Tedy přesně opak toho co se děje dnes. Tuhost vidlice je prý srovnatelná s DH dvoukorunkou.
Škoda toho, že nedokázali sladit přední a zadní odpružení do stejného charakteru.
Scret: Tak takový jsme ještě doma neměli, ale tak prémiovky s rámem za 100k taky ne. U Intense mi k tomu stačily jedny Sudety, sice Enduro bearings, ale těsnění od výrobce k nule.
libí se mi prošlapávání nových cest, mám ale obavu že to zas bude jedna ze slepých
vizuálně to na mě působí, že někdo rozebral Marin Quad, vzal z něj zadní stavbu a na ní chytil přední kolo :-)
Ale třeba to funguje geniálně, ložiska jsou bez vůle atd atd
Cim vice cepu tim vice adidas, hlavne, kdyz se pak nascitaji vsechny vule, to pak bude rizeni…
Nehlede na to, ze pri dopadu to bude tahat za rodla
Přijde mi, že vizuálně by tomu značně prospělo, kdyby ten zobák otočili směrem „dovnitř“. Místo tam je a konstrukčně by to jistě šlo vyřešit a nebylo by to tak obludný.
19.2.20 14:27
Dejv0: kdyz se to dobre udela, tak loziska vydrzej klidne nekolik sezon… Takze toho bych se bal asi nejmin…
Dělal a se správnou sadou to jde jedna báseň. Navíc tady jsou všechny ložiska v alu pouzdrech.
Jojo rvu to tam… preventivní udržbu si na těch dost čepech nedělal, ložiska si nikdy neměnil? Mě by to v tomhle množství opravdu nebavilo, jen říkám.
Já ti nevím ,ale čepů už jsem měl na kolech celkem dost a jediný problém byl u jednoho na spešlu. Stačí nervat to vapkou přímo do ložisek:)
Přidal bych ještě víc čepů, aby ten servis neomrzel. Že je to k poblití dávám stranou. :)
19.2.20 13:46