SCW1

Přidat foto

Neviděl jsem to tu a konečně nějaká změna v MTB. Po přečtení pár recenzí se mi to líbí víc a víc. Možná SCW2 odstraní některé neduhy. Jediná věc které bych se bál je náraz tou částí co ovládá přední kolo.

https://www.pinkbike.com/…s-scw-1.html

(vloženo 19.2.20)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
-b-n-x-
-b-n-x-

21.2.20 11:42

No, ja bych jakozto lajk nevidel vubec stejne jako zadni odpruzeni. To se totiz nenataci a je to teda jen takova „2D“ konstrukce. Kdezto tady se do toho sere to zataceni a ma to o jeden „rozmer“ navic.

Dalsi vec, ktera bude rozhodovat je cena. Ta asi uplne nizka taky nebude.

A kolik lidi uz tohle vozi na zavodech?

Reagovat
Jenda
Jenda

21.2.20 10:51

No jen k těm ložiskům – když vidím, v jakým stavu jsou na Reignu po nějakých 4 tis. km a to to vapku ani nevidělo, tak nevim nevim. Jeden pár jsem musel měnit bo už drhnul a ostatní mají stranovou vůli jak prase. To že zadní stavba jako celek jakž takž drží je celkem s podivem.

Spíš bych viděl problém v tom, že na zadku i když bude vůle relativně větší tak to člověk nepozná zdaleka tolik, jako vůli v řízení.

Reagovat
JSt
JSt

21.2.20 10:36

co kdyz vidlice bude skvela, ale nebude mi vyhovovat ram? …nebo naopak? :-)

komercne pomerne promysleny tah, jen bych rekl, ze aby dnes byly podobne veci v cyklistice opravdu uspesne neni jeste dostatek dostatecne hloupych lidi. ale evidentne se blyska na lepsi casy. ;-)

Reagovat
doubeq
doubeq

21.2.20 09:19

Neumíte jezdit, když likvidujete ráfky :-D

Reagovat
Dejv0
Dejv0

21.2.20 07:12

Vyjadřování povoleno pouze lidem, co bouchnou 10 ráfků ročně nebo jezdí půl roku v BC. Prostě BF :)

Reagovat
Atilla
Atilla

21.2.20 05:45

My_dudesty: Přesně tak. A nejvíc keců mají Xcčkaři co nemají v profilu ani jednoho fulla. Ráfek 360g jim vydrží 10 sezon a budou tu psát jak to musí jít zákonitě do hajzlu:) Prostě BF

Reagovat
my_dudesty
my_dudesty

20.2.20 23:32

Mě baví, jak tu každý řeší složitý servis, a přitom většina z nich i obyč vidli nechá servisovat v krámu :D Tak holt v tom servise vymění o pár ložisek navíc, stejně se s tím bude většinou ***** někdo jiný, než majitel. A pokud někdo vysolí 4k E za rám, tak ho pár stovek za ložiska navíc asi trápit nebude. Půl roku ježdění v BC bez potřeby měnit byť jen jedno ložisko, ale tady je zas spoustu top ten závodníků EWS, kteří jsou si jistí, že budou mít všude vakl po pár jízdách.. Tohle prostě nikdy nezklame :D

Reagovat
Barak
Barak

20.2.20 21:48

Chápu, že je potřeba zkoušet prošlapávat nové cesty, hledat nové koncepce a zkoušet dělat věci „jinak“. Týká se to zaběhlých výrobců a těch nových ještě o poznání více. Tady mi to ale připadá, že se dělá změna pro změnu. Jako potenciálního zákazníka mě už od pohledu odrazuje složitý servis, údržba a množství věci, které se můžou podělat. Jediné, co by mě přesvědčilo je, že tenhle koncept bude v jízdních vlastnostech o level jinde, než ten současný. To ale nevypadá.

Reagovat
doubeq
doubeq

20.2.20 21:08

18? Ale pořád o devět míň :-D

Reagovat
Atilla
Atilla

20.2.20 20:43

Tak počítej:)

Reagovat
doubeq
doubeq

20.2.20 20:22

Atilla…nevím, ale minimálně o devět míň :-D

Reagovat
honzarb
honzarb

20.2.20 20:10

klump: pokud se mi to nebude libit, tak to muze klidne vozit i 99% lidi a furt to bude z meho pohledu hnusny ;-)

Reagovat
Atilla
Atilla

20.2.20 19:42

Doubeg: víš kolik ložisek má zadní stavba specialized fsr:-)

Reagovat
doubeq
doubeq

20.2.20 19:21

Klump…jj slyšel jsem to :-) ale už kvůli devíti ložiskům a jednomu kuláku, ten teda teoreticky dle autorů vydrží věčně, je to z dlouhodobého provozu nesmyslně složité a nákladné na údržbu jak časově, tak možná i finančně. Estetika je zase něco jiného.

Reagovat
Atilla
Atilla

20.2.20 19:10

Prosopes: To co říkáš je samý nesmysl. Na zadní stavbě máš větší váhu a 100% dostává větší zahul na boční síly. Navic to testovali v místech kde to dostávalo zabrat asi tak 10× více než v ČR.

To že se ti to vzhledově nelíbí nemá nic společného s tím, a by to nemělo fungovat.

Reagovat
klump
klump

20.2.20 18:24

honzarb: já si jen myslím, že kdyby to vozilo 80 procent lidí, tak to za megahnusné neprohlásíš…toť zhruba vše

Reagovat
klump
klump

20.2.20 18:22

prasopes: no tohle je na rozebrání…

  • do tý přední konstukce ale půjdou nesrovnatelně větší boční síly než dozadu
    • protože proc? nějaký nákres, jak se ty síly rozdělí a proč půjdou do té přední?
  • ten moment na páce přes vidlici bude obrovský
    • moment v jakém směru?
  • navíc přední kolo častěji dopadá z boku, to vůbec nejde srovnat
    • skoro bych si tipl, že ten úhel dopadu obou kol bude podobný…ne? mluvíš o stranovém úhlu? přední kolo dopadá pod úhlem a zadní rovně?
  • ze strojařskýho hlediska je to totální haluz…
    • to znamená co? ty víš, jak je to dimenzované?
Reagovat
honzarb
honzarb

20.2.20 18:21

klump: Co se ti na tom nezdá??? Je to megahnusný, tak to přirozeně nechci a může to přitom fungovat sebelíp. Podle mě naprosto legitimní názor…

Reagovat
Pedro404
Pedro404

20.2.20 18:06

Tady je zas inženýrů, si o tom něco přečtěte, za celej rok 2019 neměnili na všech kolech, co provozujou, jediný ložisko.

Reagovat
klump
klump

20.2.20 17:54

doubeq: to se řiká, jo?

Reagovat
Prasopes
Prasopes

20.2.20 17:54

Atilla: Do tý přední konstukce ale půjdou nesrovnatelně větší boční síly než dozadu, ten moment na páce přes vidlici bude obrovský, navíc přední kolo častěji dopadá z boku, to vůbec nejde srovnat. Ze strojařskýho hlediska je to totální haluz…

Reagovat
doubeq
doubeq

20.2.20 17:36

Ne nadarmo se říká, že věci, které dobře vypadají i často dobře fungují. Boční tuhost musí časem utrpět, ano, pevné nohy vůli mít nebudou, ale všechny čepy časem odejdou, na první dojem funkční, ale nemyslím si, že trvanlivé řešení.

Reagovat
Atilla
Atilla

20.2.20 16:57

prasopes: kolik jsi měl celopér, Já už pár jo a nikdy jsem s vůlí problém neměl. Za to na vidlicích mám vůli pravidelně.

Reagovat
Prasopes
Prasopes

20.2.20 16:51

I když si odmyslím, že je to fakt hnusný (ok, někoho ten bizardní vzhled může právě lákat), nedokážu si vůbec představit že by to řízení přes několik čepů mohlo dlouhodobě bezproblémově fungovat. Tam se prostě musí objevit vůle i při sebelepším zpracování, nikdy to nemůže být tak pevný a spolehlivý jako prostě jednoduchá trubka.

Reagovat
klump
klump

20.2.20 16:51

Panebože… je to jiný… tak je to strááááášně hnusný… musím říct, že tenhle zaprděnej konzervatismus se mi fakt příčí… na PB to velmi chválej… ale je to hnusný, tudíž to nechtějme… svého času byste odmítali kolo (nyní) klasické koncepce s tím, že je to sice funkčnější než kostitřas, ale moc hnusný…

Proč mám pocit, že většina lidí, co se tu tak strašně pohoršuje, by 25 let zpátky zatracovali fully jako takové…

Zobák dovnitř bych preferoval též…

Jsem se trochu rozohnil :-)

Reagovat
honzarb
honzarb

20.2.20 15:55

Spíš to „tudy ne“ bych hlavně viděl tam, že to je fakt hnusný a trh (normální zákazníci) to nepřijme. Nedokážu si představit většinu konzumentů, kteří si něco „takovýho“ pořídí jen kvůli tomu, že to funguje o něco lépe, než klasická vidlice…

Reagovat
Atilla
Atilla

20.2.20 15:46

Prasopes. A kde jsi prosím tě zjistil, že někdo kdo na tom jel řekl, že „tudy ne“?!

Recenze jsou naopak hodně pozitivní.

Reagovat
depresy

20.2.20 15:40

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

20.2.20 15:38

A pristi sezonu bude mit podobny model kazda trochu vyznamejsi znacka. A v EWS si bez tohoto reseni uz nikdo ani neskrtne :-)

Reagovat
Prasopes
Prasopes

20.2.20 14:29

Vždycky je dobře, když se najde někdo, kdo řekne: Zkusili jsme to a tudy ne, přátelé

Reagovat
Ondra P.2
Ondra P.2

20.2.20 05:38

Jak se takova picovina muze nekomu libit…

Reagovat
honzarb
honzarb

19.2.20 23:38

Cenu za nejhnusnejsi kolo vyhrava… :-)

Reagovat
Milan
Milan

19.2.20 23:22

Ale musí tam jít blatník, jinak amen kámen.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

19.2.20 23:03

Nejde tam dát flaška…

Reagovat
T.lama1
T.lama1

19.2.20 21:08

Atilla: Ono s tím položením hlavového úhlu pod zátěží je to maličko jinak. Hlavový úhel se při kompresi i zde zvyšuje, stejně jako v případě teleskopických vidlic. Nenarůstá ovšem tolik, jako v případě teleskopek viz. : https://imgur.com/a/wH0yDkL

Při současné kompresi zadní stavby dojde k většímu položení předku, než v případě současných vidlic.

Co se ovšem výrazně mění, je rozvor, který dost klesá.

Rozhodně pocit při jízdě bude jiný než u současných teleskopů. No, láká mě to zkusit. :)

Reagovat
JehlikCz
JehlikCz

19.2.20 20:08

Bože proč

Reagovat
rorschach
rorschach

19.2.20 19:53

Přesně takhle si představuju ideální kolo. Jednoduchý, univerzální, levný a skoro bezúdržbový stroj..:)

Reagovat
midlander

19.2.20 19:41

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
yoolaus
yoolaus

19.2.20 19:22

doubeq
doubeq

19.2.20 17:40

Bože, to je hnusný :-D

Reagovat
André Vebr
André Vebr

19.2.20 17:13

Tady už chybí jen elektromotor a peklo bude dokonáno

Reagovat
Pedro404
Pedro404

19.2.20 17:04

Na PB v komentářích designér píše, že zobák otočenej dozadu by zvýšil stack, což nechtěli, ale že to do budoucna nevylučuje.

Reagovat
my_dudesty
my_dudesty

19.2.20 16:23

Tak pružina dozadu by tomu mohla trochu pomoct, aby zadek tolik nezaostával. Ale jak říkáš, další revize by mohla více „zaktivnit“ zadek i za cenu toho, že by se do výjezdů omezoval tlumič. A otočit zobák směrem dovnitř a bude to pecka! Vypadá to úchylně, ale zvykl bych si :)

Reagovat
BorisFR
BorisFR

19.2.20 16:09

Attila: Kazdopadne. Nemluve o tom, ze nahradni tlumic zabira podstatne min mista, kdyz clovek cestuje. Ale to jsou spis takove hypoteticke vyhody. Zajimave by urcite byly pruzinove tlumice. I kdyz vepredu to momentalne teda nejde, ale cekal bych, ze dalsi verze to vyresi.

Reagovat
kOmE
kOmE

19.2.20 16:03

Dnes už ložiska vydrží několik sezón, řekl, že je to ten nejmenší problém Rád bych se na tom svezl.

Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

19.2.20 15:59

Jako, nerikam ze zrovna vidlice musi navzdycky zustat takhle. Nicmene, zatim si neumim moc predstavit lepsi reseni. A ne kvuli kolum, ale kvuli pouivani na zavodnich motorkach. Tam zatim to klasicke reseni porad je, coz asi neco znamena.

Reagovat
Atilla
Atilla

19.2.20 15:57

BorisFR: Tady bych viděl, jako výhodu, že si koupíš jeden tlumič navíc a ve výsledku, tě nemůže porucha tlumících jednotek vyřadit z provozu.

Reagovat
BorisFR
BorisFR

19.2.20 15:55

Samo, ma to i svoje plusy, zpetna kompatibilita (soupnes do starsi vidle novou tlumici patronu) atd. Jenom je proste fajn, ze nektere firmy se nenechaji svazovat konvencema a hledaji vlastni cesty. Tod vse.

Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

19.2.20 15:53

Ten inkrementalni „nevyvoj“ u klasickych vidlic uz je hodne nuda. – tak jsou takove veci, ktere se blbe vylepsuje – treba kolo, vidlice, atd…

Reagovat
BorisFR
BorisFR

19.2.20 15:01

Ja bych se na tom rozhodne s radosti projel. Ten inkrementalni „nevyvoj“ u klasickych vidlic uz je hodne nuda a to jak ten predek funguje tady musi byt v bordelu super. To ostatne bude zajimave i u vidlic od Trust Performance.

Reagovat
filous
filous

19.2.20 14:46

Nechápu proč pleteš design předního blatniku do kinematiky předního odpružení.

Reagovat
Atilla
Atilla

19.2.20 14:41

Motáček: Co by tam tahalo za rodla? Navíc píšou, že po půl roce ježdění v BC je vše úplně ok.

Co se mi líbí nejvíc je vychytaná kinematiky, kdy při chodu do zdvihu vidlice se hlavový úhel pokládá a kolo je stabilnější. Tedy přesně opak toho co se děje dnes. Tuhost vidlice je prý srovnatelná s DH dvoukorunkou.

Škoda toho, že nedokázali sladit přední a zadní odpružení do stejného charakteru.

Reagovat
Dejv0
Dejv0

19.2.20 14:36

Scret: Tak takový jsme ještě doma neměli, ale tak prémiovky s rámem za 100k taky ne. U Intense mi k tomu stačily jedny Sudety, sice Enduro bearings, ale těsnění od výrobce k nule.

Reagovat
Jenda
Jenda

19.2.20 14:33

libí se mi prošlapávání nových cest, mám ale obavu že to zas bude jedna ze slepých

vizuálně to na mě působí, že někdo rozebral Marin Quad, vzal z něj zadní stavbu a na ní chytil přední kolo :-)

Ale třeba to funguje geniálně, ložiska jsou bez vůle atd atd

Reagovat
-b-n-x-
-b-n-x-

19.2.20 14:33

Nene, zobak je/bude taková charakteristika značky! :-)

Reagovat
motacek
motacek

19.2.20 14:32

Cim vice cepu tim vice adidas, hlavne, kdyz se pak nascitaji vsechny vule, to pak bude rizeni…

Nehlede na to, ze pri dopadu to bude tahat za rodla

Reagovat
filous
filous

19.2.20 14:31

Jojo jako BMW velký GS

Reagovat
baboon
baboon

19.2.20 14:29

Přijde mi, že vizuálně by tomu značně prospělo, kdyby ten zobák otočili směrem „dovnitř“. Místo tam je a konstrukčně by to jistě šlo vyřešit a nebylo by to tak obludný.

Reagovat
mpIII

19.2.20 14:27

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
scret
scret

19.2.20 14:16

Dejv0: kdyz se to dobre udela, tak loziska vydrzej klidne nekolik sezon… Takze toho bych se bal asi nejmin…

Reagovat
Atilla
Atilla

19.2.20 14:07

Dělal a se správnou sadou to jde jedna báseň. Navíc tady jsou všechny ložiska v alu pouzdrech.

Reagovat
Mereck
Mereck

19.2.20 14:05

Ten rám je z chytinu? To hergot vypadá jak kudlanka nábožná :-)

Reagovat
Dejv0
Dejv0

19.2.20 14:03

Jojo rvu to tam… preventivní udržbu si na těch dost čepech nedělal, ložiska si nikdy neměnil? Mě by to v tomhle množství opravdu nebavilo, jen říkám.

Reagovat
Atilla
Atilla

19.2.20 13:58

Já ti nevím ,ale čepů už jsem měl na kolech celkem dost a jediný problém byl u jednoho na spešlu. Stačí nervat to vapkou přímo do ložisek:)

Reagovat
Dejv0
Dejv0

19.2.20 13:56

Přidal bych ještě víc čepů, aby ten servis neomrzel. Že je to k poblití dávám stranou. :)

Reagovat
Atilla
Atilla

19.2.20 13:48

Tak to asi čteš testy jen na MTBS a bikeandride:)

Reagovat
depresy

19.2.20 13:46

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat

Další galerie z kategorie

puka 12
FreeBoy 11
kandik psi zub 27
Fildazmoravy 13
jezour 39
Florenc 21