Kolo je vlastně reinkarnací starého Supersixe s několika vylepšeními. Tím nejpodstatnějším je o číslo menší rám, jelikož jsem zjistil, že na 58 se mi jezdí prostě líp. Kolo je živější a lépe ovladatelné. Najeto na něm nemám nic, takže jízdní vlastnosti zatím posuzovat nemohu. Do budoucna je rám schopen pobrat i elektriku a 28mm galdy.. Kolo je nastaveno tak, jak na něm budu jezdit, komín ještě přijde zkrátit a nechám asi 5mm nad představcem. Hlava je celkem nízká, takže tam zůstane 25 mm podložka, což bude snad pro estéty ještě únosné. Kolik to váží nevím, ale moc to není. Odhadem kolem 7 kilo.Prostor pro tuning už tam z mojeho pohledu moc není, snad kromě košíků a představce. Ale spíš to takhle už zůstane. Co se týče vzhledu, tak se mi kolo líbí díky klasickým tvarům a proto jsem msi ho tky pořídil. Současná produkce světových značek mě vážně zatím neoslovuje.
(vloženo 21.2.20)
Značka | Cannondale |
Model | Supersix Evo 2 Hi Mod |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 6,7 |
Rám | Supersix Evo 2 Hi Mod |
Vidlice | Supersix Evo 2 Hi Mod |
Hlavové složení | cannondale |
Kliky | Cannondale Hollowgram SI Sl |
Středové složení | ceramic speed |
Přesmykač | Dura - Ace 9100 |
Měnič | Dura - Ace 9100 |
Řazení | Dura - Ace 9100 |
Převodník | Spidering 53 - 39 |
Kazeta | Ultegra 12 - 25 |
Řetěz | Dura - Ace 9100 |
Náboj přední | Vision Metron 40 |
Náboj zadní | Vision Metron 40 |
Brzda přední | Dura - Ace 9000 |
Brzda zadní | Dura - Ace 9000 |
Brzdové páky | Dura - Ace 9100 |
Ráfek přední | Vision Metron 40 |
Ráfek zadní | Vision Metron 40 |
Pedály | Look Keo 2 Max carbon blade |
Řídítka | Enve 42 cm |
Představec | Zipp service course SL 110mm |
Sedlovka | Cannondale Save 25,4 mm |
Sedlo | Fizik Antares 00 |
Pláště | Galusky Veloflex Vlaanderen 27 mm |
7.5.20 23:14
7.5.20 23:10
Povedla se. Moc pěkná silnička. Vzhledově se mi víc zamlouvá tvoje leštěná dvojka. Ale tohle musí parádně letět.
Jenom kliky bych dal na tu dvojku – seděly by tam víc.
doubeq: Nevim jestli tiagra to dela taky. To je precijen desitka a bude to trochu jine, ale jedenactkove shimano je tim zname. Proste se lanko postupne prelame na tom „bubnu“ v pace, hned za koncovym valeckem. A udelaly mi to vsechny lanka. Vzdy, az ted na posledni pripad, jsem to vymenil vcas, protoze se to projevi tim, ze se nechce hazce na nejmensi kolecka.
Shimano lanka vydrzi mozna trochu vic nez jagwire (a to pouzivam ty drahe brosuene), ale zase mi hude radi nez ten jagwire.
Na MTB je to neco jine, tam je jina konstrukce.
Co s tím děláte? Mě s Tiagrou za dva roky nepotkalo ani jedno zaváhání, lanka originální superslick nebo jak je shimano pojmenovalo. A na MTB Jagwire lanka i bowdeny a taky nic, jen opotřebení.
Morrows: Jo tohle stary evo je jedno z mala ramu, ktery jsou relativne nizky a dlouhy.
S brzdama souhlas, rafkove shimana jsou super. A nove rady pry jeste lepsi. S trhanim lanek taky souhlas, minule jsem dojizdel vyjizdku rovinky 52–13 a 36–13 kopecky :D Trhlo se lanko a na vetsi pastorek uz to neslo dorazem vysroubovat :))) Holt to musim menit casteji a hlidat to.
Ale proste SRAM system razeni absolutne nesnesu a hlavne tvar jejich pak.
Smutny je, ze proste neni vyrobce, co umi udelat vse dobre :)))
deekay: Taky jsem rád, že to nevypadá jako štafle, je to hlavně kvůli nižší hlavovce, která je u současných rámů všude do nebe.Jinak brzdy jseou tam Dury proto, že ty od Sramu se podle mě moc nepovedly. Jedinou výhodu mají v tom, že jsou o 40g lehčí. Přesto, že by to údajně nemělo, kvůli jinému kroku páky chodit ideálně, tak zkušenost je jiná. Brzdí to líp, než aerolink a hlavně to je dvoučep, takže sebou nemusím vozit 13 klíč a pokaždý když převážím kolo brzdu zrnovu a znovu centrovat. Prostupnost tlustšígalusky je u Shimana na výšku taky lepší. Řazení Sram mi naprostovyhovuje – je to jednoduchý, lehký a netrhá to lanka. Přesmyk vezme celou kazetu bez škrtání. Kazeta lehoučká. Myslím, že v ráfkových brzdách velkých producentů je Shimano bezkonkurenční:)
Super ze i v te velikosti to vypada proporcne. Jinak vcelku zajimavy mix komponent, hlavne SRAM paky a Dury celisti :)
cioran: Kliky nechám určitě, přijde mi blbost vyhazovat prachy jenom za to, že budou černý a +/- stejný. Sedlovka je bazarová, ale stejně drahá jak sviň. V tomhle průměru se toho moc nedělá, no. Pruží ale skvěle, Jinak na hliníkovejch Zippech to vypadá možná trochu líp, jelikož jsou plášťový, tak je budu nasazovat na horší cesty. Tyhle jsou prostě černý a vysoký, jako je dnes skoro všechno. A galusky nejsou zadarmo. Dovedl bych si to pčedstavit na nízkejch ráfkách,
22.2.20 15:52
Kubula: pravdu díš, přecedo… mám 80 mm a ještě nahoru a ještě hover rodla co jsou zvednuté asi o 2 cm? v té rovné části, když se držím, sedí to jak přibité, když se pustím, moh bych tam mít 200 mm forbec a nic by se nezměnilo… jak říká morrows, tělesným proporcím neporučím, geoška a tuhle maličkosti pomůžou…
kubula: Tak je jasný, že když pustíš řídítka, je to jedno. Myslel jsem, když se držíš třeba jen 1 rukou.
Cech: myslím, že v momentě kdy pustíš rodla, je délka forbecu bez vlivu na stabilitu, to funguje jen když řídítka zatěžuješ tlakem rukou a vahou těla… jestli se přední kolo má v módu „bez držania“ snahu „přetočit“, to spíše ovlivňuje úhel vidlice, tedy jak moc je „předkopnutá“, případně hlavový úhel a možná malinko i délka rozvoru-stopy… tím, jak jsou teď všechna kola, i gravely kolikrát jakože aero, tedy zásadně rovné nohy vidlice, co nejsvislejší, zadní plášť velmi blízko k sedlové trubce, zadní spodní stavba spíš vodorovná než do kopce atd… tak jsou ty geometrie takové „neklidnější“… většina „endurance“ rámů, nebo například strojů pro kostkované klasiky mívala právě ten větší rozvor, vidli víc dopředu, kdysi i zahnutou, to je skoro jako odpružená (v oceli), kam se hrabe Lauf… doufám, že se nepletu, tohle jsem načet při výběru toho, jaký rám a geo potřebuju a myslím, že obecně to platí, jen samozřejmě každý konkrétní rám-značka-model se chová malinko jinak, dokonce už i každý rok, takový Specialized Roubaix, ten už vůbec není Roubaix od SL5 výše…
Kolo je to moc hezke, ale moc nerozumim te debate o delce predstavce. Nechapu jak delka predstavce ovlivnuje stabilitu kdyz pustim riditka? A nazor ze cokoliv pod 110 mm bude haklive mi take moc nesedi. Mam silnicky s predstavci od 90 do 120 mm a vliv na stabilitu pri pustni riditek nejak neregistruji a co se rizeni tyka, tak ano delsi predstavec je pri rizeni stabilnejsi ale ze by 90 byla nejak hakliva se mi nezda. Jo kdyz jsem mival na jednom meytskem 40mm tak to byl mazec.
Robert Cech: No, to se takhle od kompu nedá říct. Musíš hlavně dosáhnout pohodlně na rodla Začal bych tak na 100, ale chce to zkoušet. Koupit něco za 250 a pokud bed dýlka cajk, tak pak teprve něco dražšího. Cokoliv pod 110 bude háklivý na řízení, ale s tělesnýma proporcema nic nenaděláš.
nooski: sorry, měl bejt kubbad
Jinak kolo projeto kolem baráku a pocity super (jako z každýho novýho:)). Parádně to žehlí. Tuhost bude asi nižší než u předchozího modelu, ale pohodlí je o 2 levely jinde. Uvidíme, až na tom něco najedu.
Kolo je hezke. Chci se zeptat na predstavec. Ja mam 80 mm a zda se mi to sakra kratke. Bojim se upustit riditka,kdy si treba chci neco upravit,nebo vysmrkat se. Mam si dat delsi predstavec? A kolik 100,110,120?
Já nic nepsal :-D Moc pěkný stroj, jeden z mála, který i ve větší velikosti vypadá k světu.
miťo: máš recht, ale je to cvaknutý narychlo venku, jak jsem to dodělal.
nooski: Ritchey není zrovna designovej výkřik, no. Ale byl doma, tak co. Mám i Zippa, ale je to 110, tak ještě uvidím Ten Enve forbec vypadá možná hůř, než ten Ritchey a navíc stojí nesmysl. Řídítka jsou bazar.Kliky jsou jaký jsou, černý by sedly asi líp, ale eloxovat to kvůli vzhledu?
Představec možná časem pořeším jinej, ale nemám představu, co by tam sedlo.
Moc pěkný, na třeba modrým pozadí by kolo vyniklo luxusně, takhle mírně zapadá. Jinak taková klasika se prostě nekouká…
rýpnu si – Ritchey vs Enve , ale fuj :D
asi mě vadí vzhledově ty lesklé kliky, jinak cajk
5*