MegNeg
X01 oproti GX na které jsem byl zvyklý je zas o kus da
2,6 se vejd
Novej Sensor na BF ještě není, tak jsem se rozhodl to napravit. :-) Pořizoval jsem ho v říjnu minulého roku, máme za sebou cca 800km.
Při koupi jsem hned měnil brzdy + kotouče a obutí. Po pár seznamovacích jízdách bylo jasné, že tlumící jednotky budou potřebovat upgrade. Původně jsem chtěl po vzoru 2020 modelů vidlici dopřát o 1cm zdvihu navíc a vycpat jí minimálně 1 tokenem. Čeští dovozci neměli 140mm kit, pouze 150mm a já to nutně potřeboval hned. Nakonec jsem rád, že to tak dopadlo. :-) Tlumič dostal MegNeg kit, což byl v dané situaci nejlepší upgrade v ohledu na poměr cena/výkon/dostupnost. Sehnat metrický tlumič v rozměru 180×50 dle mých představ byl náročnější úkon, než jsem chtěl podstoupit. A hlavně to chci hned. :-)
V tomhle setupu je bajk neskutečnej sjezďák. Revelation mile překvapuje a díky váze jezdce 73kg není menší tuhost oproti Foxu 36 překážkou. Nyní je tam 1 token a zatím vyhovuje. MegNeg v kombinaci s poměrně hodně progresivní zadní stavbou dělá ze 130mm zdvihu nikdy nekončící radost. Negativku mám bez tokenů, pozitivku s jedním (tady se bude ještě hodně zkoušet). Zatím mám otestovaný jen low setup, na pozici high flipchip asi ani zkoušet nebudu. Hodně oceňuji, pro někoho nevzhledné, vedení bovdenů. Celkově u GT zapracovali na zjednodušení případných servisních úkonů pro uživatele. V zadní stavbě je místo i pro 2,6 plášť, ale asi by to byl už knop při bahnivých radovánkách. Váha je včetně pedálů a košíku na pití, zkrátka tak jak je na fotce. Po 800km hodnotím celkově kladně, myslel jsem, že přechod z DW-linku bude drastický, ale v jezdivosti bych bajku ve škole dal 1-. Geometrie na mé fyzické proporce (dlouhé nohy, 186cm) super. Celkové zpracování (tvarování, lak, atd.) bych ve škole hodnotil za 1 bez většího přemýšlení. Mínusové body dávám za slabší kola v cenové kategorii 100k. Cílová skupina jsou dle mého ti, kteří milují celodenní trailové toulky, nebojí se však zapomenout na 2 víkendy v roce v bikeparku.
PS: Nejsem nadšenej fotograf, snažil jsem se zachytit to nejdůležitější. :-D
(vloženo 7.3.20)
Značka | GT |
Model | Sensor Carbon Expert |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 14,88 |
Rám | Cabon předek, hlína zadek |
Vidlice | RockShox Revelation DebžonAir 150mm, 15x110mm |
Tlumič | RockShox Deluxe RCT3, MegNeg kit |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Sram Descendant 175mm |
Středové složení | DUB BSA |
Měnič | Sram X01 eagle |
Řazení | Sram GX eagle |
Převodník | Sram eagle 32z |
Kazeta | Sram X01 eagle 10-50t |
Řetěz | Sram GX |
Náboj přední | Formula 32h, 15x110mm |
Náboj zadní | Formula 32h, 12x148 |
Brzda přední | Sram G2 RSC, Sram 2piece rotor 180mm |
Brzda zadní | Sram G2 RSC, Sram 2piece rotor 180mm |
Brzdové páky | Sram G2 RSC |
Ráfek přední | Stan’s NoTubes Flow S1, 29mm vnitřkem |
Ráfek zadní | Stan’s NoTubes Flow S1, 29mm vnitřkem |
Dráty | Ocel :-) |
Pedály | Shimano XT trail |
Řídítka | AllTerra 780mm, 15mm rise |
Představec | AllTerra 50mm, 31,8mm |
Sedlovka | KindShock LevSi 31,6mm, 150mm |
Sedlo | Fabric Scoop Shallow sport |
Pláště | Maxxis Assegai 29x2,5 3C EXO |
Gary v praxi..
To bych urcite dal tokeny a zkusil SAG 25 a 30 %. Tohle uz neni Ibis kamo. :D
Jezdím 20% SAG a s MegNegem je to pecka. Citlivej začátek, ale daleko větší opora ve středu zdvihu, občas se mi to zdá jako nekonečných 130mm.
Ahoj, taky mám Sensora 2019 se 150 mm vidlí v low sestupu, i v základu je to perfektní univerzál. Přes týden na něm jezdím po turistických trasách do práce a o víkendu vyrazím občas na lano. Všude v testech čtu, jak má progresivní zadní stavbu, ale mě s nevyvložkovaným tlumičem nastaveným na 25% sagu chodí po dotazech docela snadno. S lakem to na hliníkovém rámu není žádná hitparáda, ochotně se pod odletujícími kamínky odlupuje.
Tahle hnědá barva je nejvíc
Theedge: funkce stejna, tedy stejny vnitrek. Treba Marzzocchi (ta levna ‚36‘), Fox Rhytm a Fox Performance s Grip patronou jsou funkcne stejne (vnitrnosti) a lisi se materialem vnejsich noh a v pripade MZ i korunky.
Charger 2 a DebžonAir, 35mm nohy oproti starým verzím, kde byly 32mm tuším.
TheJD: Co je to „funkce stejná“ ? Funkci dělá hlavně tlumící patrona a použitý DebonAir ( Evolv ). Pokud jsou stejné, pak bude podobná i funkce …
Ve finále krom toho použitého materiálu, jakej je rozdíl Revelation x Pike?
Neni ten Revelation s Chargerem obdoba Rhythm verzi Foxu? Funkce stejna, ale levnejsi materialy a tedy i vyssi vaha.
Malý určitě ne, jak říkám, mám nepoměrně dlouhé nohy. Jinak skladba komponentů je v původní specifikaci krom těch brzd, které jsem měl na předchozím bajku. Revelation je překvapivě docela Ok, jen ta tuhost je trochu horší. Assegai jsem chtěl vyzkoušet a vzhledem k období, kdy jsem přezouval, to byla skvělá volba.
Koukám že tu máš jen fotky se zasunutou sedlovkou – cca takovýto posed mám jako šlapací. Docela by mne zajímalo jak to vypadá ve šlapací pozici. Není ti to malý ?
Za mne zvláštně poskládaný – Assegai vpředu i vzadu, drahej pohon X01, drahý brzdy, ale vidle Revelation.
Také se divím, že je tu první. To kolo má hodně zajímavou geometrii a s těmi slevami, co se na GT dávají, je to hodně lákavé.