Už tady byl, ale prodělal trochu upgrade a nastavení. Vážíí to teď 7,8 kilo a sloužíjako druhé kolo. Na to, že je tohliník je icelkem pohodlný. Mix Dura- Ace napříč generacemi, jen přesmyk je stará 9ková ultegra. Vše chodí kupodivu bez problémů. Čínská sedlovka, která je kopií FSA dostala zámek ze Zippu a zatím s ní nejsou problémy. Rám je bez povrchovky a zatím se drží docela ok, ale nejezdím s tím ve vodě a soli. Kolo je s výjimkou klik postaveno z toho, co bylo doma. Bakelitový kolega je vybaven galuskami, kteríé dost rychle ubývají a při jejich ceně se i tenhle švihák teď na jaře dostane častěji ke slovu.
(vloženo 18.3.20)
21.3.20 14:52
mě už delší čas zajímá, kolik by byl vlastně reálný rozdíl když by někdo vzal starou hlínu vs. top aktuální karbon vs. „nějaký železo“, dal na to stejné komponenty a záplety a vydal se třeba na 5min kopec a pak nejlíp někam na Passo Giau + třeba zvlněné stovka s wattmetrem. Jasně, v nástupu to možná „nejede“, ale když Pantani zajel na Alpe d'Huez to co zajel na výbavě, jaká v tu dobu byla (pominu na kolik to bylo „čistý“) …
20.3.20 22:07
cioran: No tak tohle je hodně oldschool, takže pocit z jízdy bude o něco málo lepší, než na starým oceláku. Asi to nebude vyměklým rámem, ale zhýčkaností z moderních tuhých a zároveň i pružných rámů. Kdybys to srovnával s fáčkem, tak je to furt raketa. Tyhle rámy vařili z duralu 6061 a to nebyla nic moc slitina a hlavní problém byla koroze a praskání. Ta CAAD 9 je slitina 6000 – víc křemíku a magnézia vyšší pevnost, menší váha a vyšší mez lomu. Dovolím si kacířskou myšlenku, myslím že ta 9 je v pohodě srovnatelná s tolik opěvovaným Kleinem, jak do váhy, tak zpracováním. Jen tomu chybí ten punc exkluzivity. A cena je samo díky velkoprodukci jinde. Rám není z papíru jako třeba CAAd 7, 10, 12, ale je to rozumnej kompromis tuhosti, váhy i výdrže. Rozhodně to není briketa jako CAAD 4, kterej jsem měl dost dlouho. Ještě poznámka k vidlici – všechny origo vidle ke CAADům byly těžký jako kráva. Tenhle Easton je lowcost – celokarbon včetně patek a kromě prostupnosti jen pro pláště do cca 27 mm (conti 400025) jí není co vytknout. Váha něco okolo 350 g (nezařízla) není ani na dnešek zlá. Rám mimochodem vzadu pobere i 28 gumy.
Takže služební stáří, jestli tomu dobře rozumím… Hmm, a co země původu? Tu CX hlínu mám Německou, z eBaye, přišla celkem zanedbaná, jen rám… a nedá se pomalu dohledat jak starou, jen přibližně… ale jede jak z praku i na 33mm CX pláštích, i s blatníkama až k zemi a kdoví v kolika kilech, když tam mám hladké 27 cca mm na celkem obyč hlínách, tak ne cafe-racer, ale málem racer, galdy na karbonech jsem tam nikdy nedal, protoře mini véčka a nemám na výměnu druhé špalky, ale to by asi jelo ještě líp, prostě Němciasi nějak makali a makali až to bylo ono…
19.3.20 20:40
Cio: Starej jako jak dlouho/moc jezdil, nebo starej datem výroby? A je to čistě materiálem, nebo detaily zpracování/spoji atd., že některý hliníky prostě „jedou“.
Nerejpu, jen by mě to zajímalo mám Columbuse retro dojížděcího železňáka, celkem starou německou hlínu CX a „plastovou“ americkou(!) jednici, všechno by to měly teoreticky být ty nejhorší příklady vlastně a přitom všechno jede velmi slušně. Jak tady někdo někde poznamenal, na pláštích nebo galdách závisí víc, než na zápletech, já co jsem si všim tak i než na rámu (do jisté míry, ale dokonce i měřitelné).
19.3.20 11:30
Švihák švihózní, pěkné a stylové…
Je to vážně pěknej stroj.
Čistý hliník se mi líbí – hned bych ho vzal jako náhradu RB RR v brutalu.
No nakonec jsem sehnal brášku toho tvého – Caad9 2010 Jet Black (matte) s Bb30 (dokonce stejná velikost).
Něco na to navěsím (zbylá stará 9s dura) a dám ho sem. Ale tak pěkné to asi nebude.
No, tak vyměklej jsem spíš já:) Rám je tuhej jak sviň. Kolo jede skvěle, ale supersix je úplně jinde s váhou a především neskutečným pohodlím. Tohle je přeci jen uskákanější i na těch balonech. Nebyl by problém se s váhou dostat lehce přes 7 kilo se stejným setupem. Každopádně je mnohem pohodlnější než nebožtík CAAD4, ten byl jak cihla. Rám bez laku se mi líbí v hliníku, u karbonu to vypadá blbě, díky nepravidelnosti vláken, švům… Původní barva i polepy byly fakt hrozný, takže mě ta práce nemrzí. Akorát to není do marastu, na to mám řelezňáka, kterýho snad radši ani fotit nebudu. Kliky se mi kupodivu líbí, i když se k celku moc nehodí. Vypadají furt líp, než ty současný. No a kola jedou fakt výborně, když srovnám s Ksyriama.
Nooski: vždyť to byl vtip. Nicméně u DC brácha pozoruje rozdíl v tuhosti zimáka a jednice.
Miťo: sice mám roční nájezd jen kolem 9000 km ale zase jsem těžké prase s pořádnou silou :-)
Vyměknutí rámu je cypovina. Mám rámy z roku 1996 a 1997 a oba jsou tuhé až dost.
Mně se to líbí, na dvojku dobrý, teda pokud už ten rám není vyměklej. Oproti ostatním nemám problém s klikami, ale rám v surovém stavu by mně vadil.
Super, tyhle Dury mě rozhodně neuráží, funkčnost a váha jistě dobrá a v Black éře konečně něco nečerného a jak vidno i s hliníkem jde postavit lehké a elegantní kolo pod 8kg, z dálky se mi líbí víc jak supersix
Máš moc hezkou silničku…za plný počet. Jen by mohlo být více fotek.
No, tušil jsem, že to za ty kliky schytám, ale tenkrát jsem ty starý nikde v kloudným stavu sehnat nemohl a na tomhle kkole na sladěnost až tak nehraju, nestavěl jsem to jako retro, i když už taky je. Nakonec si polepšilo i o brzdy Dury 9000, který jsem po dlouhým váhání přesunul z jednice, kam šly redy.
moc pěkný…na ty kliky ses mel asi vybodnout… nějak to k sobě pocitově nesedne…kdyz si je člověk zakryje tak to neruší skoro nic…:-)