Kolo jsem koupil na podzim 2019, bylo za fajn cenu, tak jsem si řekl, že ho zkusím. Sedělo se na něm dobře, rozhodl jsem se, že si ho chvíli nechám, dal mu jednu projížďku po Ostravě a jednu s dcerkou okolo Ještědu, pak jsem ho kvůli operacím a zimě musel nechat ve sklepě… a před pár týdny jsem si ho začal trochu upravovat, tenhle setup je blízko finálním. Cílem je mít kolo, který krom dalších standardních faktorů (zábava, pohodlí apod) splňovat 2 zásadní: mělo by něco vydržet a, když už bude potřeba, půjde levně opravit bez kompromisu na kvalitě. S těmi koly ale riskují, vím.
Dosavadní změny oproti standardní specifikaci:
Vidlici jsem měnil především kvůli zdvihu, nechtěl jsem na tom nijak krvácet, je to v podstatě stejná kategorie jako původní F34 Rhythm. Stála málo, musel jsem jen zvednou a dodělat olej (nad pístkem už byl, mimochodem). I s plánovaným dokoupením patrony bude ta vidlice o kousek levnější, než kolik jsem dostal za tu F34 :) Jinak… na kočičích hlavách apod. klepání, sjíždím ty topicy, nevím, jestli negativka nebo patrona nebo co vlastně. Uvidím, trochu to prozkoumám a pohraju si, třeba si na to i zvyknu.
Kola… chtěl jsem cca i30 (tahle jsou i31), ideálně 32 drátů, rozumně levná. Jedna z možností byla nechat něco zaplést, ale do remerxu se mi prostě jít nechtělo a současná bazarová nabídka v rámci budgetu mě neoslovila. Mno, nahození v pohodě, na první pokus drží tlak v pohodě (prvních 24h bez tmelu a v podstatě bez úbytku tlaku), točí se hezky, hlasitej ořech. Cenovka se tu někde rozebírala, aktuálně jsou za 170 EUR, v ceně druhý ořech (XD) a komplet tubeless výbava (vylepené ráfky, v balení tmel a ventilky).
Kokpit jsem potřeboval trochu poladit (kolo jsem koupil s kombinací 740/40mm) a tohle kombo vyšlo celkem asi na 50 EUR, vypadá i váží rozumně.
Sedlovku jsem bral při doprodeji V1, takže taky stála hodně rozumný prachy, částku si už přesně nepamatuju. Na minulém kole jsem měl problém se 100mm sedlovkou dosáhnout na pedály, tady mi na nášlapech vychází těch 170mm zdvihu přesně na moje nohy (na platformách mi chybí ten centimetr), bomba, nepotřebuju kratší kliky :) Ještě si musím pohrát s tlakem, včera chodila nahoru dost pomalu (byly cca 4 stupně), ale na tlak jsem nesahal, ani nevím, kolik tam bylo nafoukáno, když přišla. Páčka je super.
Výhledově myslím ještě na pár věcí, ale nutné zatím asi nebudou; výměna patrony ve vidlici za RC2 PCS a výměna tlumiče, asi za Topaz nebo TriAir, možná dopředu 4p třmen, ale nahodil jsem 203mm kotouč, tak uvidíme, asi mi to nějaký čas bude stačit. Btw, kotouč (XT) přišel trochu zvlněnej, srovnat ale šel. No, a zbývá ještě doladit kosmetické záležitosti a barvičky, jako objímku sedlovky, čepičky na ventilcích (ty od kol jsem rovnou někde ztratil, byly černé, takže jsem vzal první, co mi doma ležely) apod., už je tam moc odstínů modré. Ta kombinace vidlice a kokpitu je k rámu už taky trochu divoká, ale asi mi to nevadí, ty čepičky jo :D
Na hodnocení je zatím brzy, včera jsem ho akorát vytáhl na focení a zajel si pro lahváče.
(vloženo 23.3.20)
Značka | Giant |
Model | Trance 2 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | L |
Rám | Giant Trance 2018 Aluxx SL |
Vidlice | Suntour Aion 160mm |
Tlumič | Fox Float DPS Evol |
Hlavové složení | Giant / FSA |
Kliky | SLX |
Středové složení | Nějaké PF |
Přesmykač | Není |
Měnič | SLX m70000 |
Řazení | XT m8000 |
Převodník | SLX 32z |
Kazeta | SLX 11-46 |
Řetěz | SLX |
Náboj přední | Sun Ringlé SRC |
Náboj zadní | Sun Ringlé SRC |
Brzda přední | SLX m7000 |
Brzda zadní | SLX m7000 |
Brzdové páky | SLX m7000 |
Ráfek přední | Sun Ringlé Duroc 35 |
Ráfek zadní | Sun Ringlé Duroc 35 |
Pedály | Shimano pd-m 530+ B-twin |
Řídítka | Funn Fatboy Supreme 35/785 |
Představec | Funn Strippa 35/50 |
Sedlovka | OneUp 170mm |
Sedlo | Giant |
Pláště | HRII exo tr 2,4 / XR4 Team Issue 2,6 |
26.3.20 10:55
Vidím, že SUNTOUR dělá z rideru slušné mechaniky…palec hore!!! Já se vždy omezil max na tokeny, olej do vnitřních nohou, mazání, výměna gufer…do patrony bych se nepustil…
Já to vyřešil tím DUROLUXem, to je vidlice z úplně jiného levelu a neduhy Epixonu, Auronu nebo Aionu jsou úplně pryč…
Ta PCS patrona by byla fajn, oddělenej vzduch od oleje je super, žádné čvachtání, žádné pěnění a změna tlumení během jízdy… V tom byla ta FOXka s Gripem lepší oproti základní Suntouráckej patroně.:-)
Díky moc za popis a fotky, vypadá to jako něco, do čeho se pustím, až budu mít čas a bude hnusně :D Nebo ta RC2 PCS patrona, no…
boo-beek: to klepání (u mě to bylo tedy spíš takové cvakání z kraje zdvihu) fakt není negativkou, ale tou tlumící patronou, myslímy že u mě ten zvuk byl na vině osy, co otevířá/zavírá kopresní otvor, celá ta oska tam docela lítá s vaklem, vydává to cvakavý zvuk. Jak píše JK Mini, pomohlo mi dát do patrony trochu víc oleje, aby byly planžety vždy ponořené, maximální hladinka, ale aby šla pístnice celá zasunout. Zároveň jsem dával silnější gumovej O kroužek na spodek té osky, aby tam tak navolno nelítala, poté byl klid a ticho. Negativka se mi ale uvolňovala z horního uchycení, tak jsem musel použít smršťovačku. Přikládám fotky, jak rozebrané kompresní části patrony, tak negativky z Epiconu.
Ono to s tou sedlovkou tak nějak bude, mám 185cm a sedlovku původní zhruba stejně zasunutou jako ty…
K tomu klepání… Nejsem si jistej, jestli jsem něco trochu nepokurvil, protože jsem vidlici rozdělával vyfouknutou a vnejší nohy jsem z toho musel vyloženě rvát dolů. Jenže jsem dolil posledních 30ml oleje a nemám chuť ani čas to teď znovu otvírat, abych to zkontroloval, zkusil podložit negativku apod. Uvidím, jak se mi bude chtít, až dorazí další flaška oleje. Mám v plánu zkusit nejdřív nějaké hrátky s negativkou (kolečko gumy pod pístek, obalit negativku bužírkou); rozebírat patronu se mi nechce,i když to nevylučuju, ale když tak spíš koupím tu RC2 a budu to řešit případně až s ní.
Ty zdvihy mi takhle přijdou naprosto OK, musím ještě posunout sedlo kousek dozadu, ale ergonomie pro moje potřeby bude fakt dobrá.
Dělka sedlovky – tak, jak je na foto, je zaražená skoro na max (cca o 1cm nahoru). Taky je zásadní, že to je zrovna OneUp, protože má nižší profil, takže ty 2cm zdvihu jsou třeba jen 1cm na délce.
Zdar,tak já jsem spokojenej se zdvihama,co mám 150/140,ale ješté jsem si na tom nezaprasil.36Foxka chdí moc pěkně.Mám 179cm a nohy asi 83cm a sedlovku cca 2 cm od upínáku.
K tej vidlici,měl jsem na Meridě Epicona.Když jsem ho obrátil vzhůru nohama,tak potom v něm klepalo.Milan Slanec mi řekl,že to neodstraní.Tak jsem rozhodil tlumící patronu a hrál si se zalitím olejem,až se povedlo.Od tý doby,bylo ticho…
24.3.20 09:18
No já mám taky nějak 179, 180cm, bral jsem Mko s 430mm dlouhou sedlovou trubkou a teď mám 150mm sedlovku vysunutou 5,5cm nad objímku. Kdybych vzal Lkovej rám, měl bych to akorát zaražený po objímku, s delší sedlovkou bych dosáhl na pedály jen špičkama, asi mám ještě kratší nohy než ty..:-) Tak ať bajk dobře slouží! :-)
Je to tak no, Reign je trochu víc rozpláclej a víc kladivo..:-) S tím HA u Trance, jako někdy bych taky rád trochu položenější hlavu, když to pálíš v bordelu trochu z kopce, ale zase zároveň v technických pasážích v menší rychlosti, nebo při stoupání, jsem rád, že to není tak položené, manipuluje se s tím lépe..:-) Je to těžký, všecko má něco do sebe… Co ta tvá výška? Kolik měříš?
Jo, a ta sedlovka… Mám 180cm a krátký nohy :D Ale stála jako 150mm TranzX, no… :D
A ta původní mě srala, chtěl jsem prostě OneUp :D Počítal jsem, že ji budu muset o 1cm shodit, ale nebylo třeba.
Jonti, sorry, teď mi to došlo s tím zdvihem, že to píšu v popisku. Takže, abych to uvedl na pravou míru, šlo mi o zdvih, ale ve vztahu k HA, ne o to, kolik to pobere.
Benobiker: vždyť Reign je oproti tomu strašnej tank! :D Nešlo mi ani tak o „množství zdvihu“ jako o HA; možná to vrátím na 150 nebo shodím na 140 a dám tam nějaký angleset hlávko, potřebuju to vyzkoušet.
To porovnání vidlic zatím reálné nemám, najel jsem fakt málo…
Jonti: Asi v popisu vidíš něco, co tam není. Možná je to takový bejbyenduro, ale pořád míň, i než Trance 1 / 1,5, a k Reignu to má ofc ještě dál.
To klepání u Suntouru je v tlumící patroně, měl jsem s tím taky problém ještě u Epiconu. Kolegovi cvaká pro změnu na XCčku Axon. Foxku 34 s Grip patronou jsem projel sice jen před barákem na chodníku, ale zdálo se, že chodí moc pěkně, jak jsi na tom s porovnání s tím Aionem? Nepohoršil jsi si s krokem vidle krom větší hmotnosti? Jinak k tomu zdvihu, na svojem Trancovi mám Foxku 36 150mm a mám pocit, že zdvihu mám na tři ******..:-) Asi bych taky spíš volil rovnou Reigna, kdybych z toho chtěl udělat větší kladivo na větším zdvihu, co toho víc sežere… Takhle je to pěkně hravé, obratné kolo s fajn váhou, co si zároveň nechá naložit..:-) Jinak, kolik měříš? Že jsi na Lkovej rám narval 170mm sedlovku? Jen tak pro info… A k vzhledu bajku, líbí se mi, jak na tom vypadaj ty rovný řidítka..:-)
Z toho popisu a úprav nechápu, proč sis rovnou nekoupil Reign a děláš z Trance enduro.
24.3.20 01:33
23.3.20 21:45
Zajímavý kousek, konečně něco ne tuctového od Giant. To klepání vidlice, měl jsem Epicon i Auron a dělaly to obě. Několikrát reklamace, i M.Slanec z TTest tvrdil, že to odstranit úplně nepůjde, že je to dáno šarží ve výrobě. Některé série jsou okr, některé hrůza…Mě to misty dohánělo k šílenství ;0))) prostě ratata nechceš poslouchat celou vyjizdku. SUNTOUR ode mne dostal poslední šanci a koupil jsem Durolux 36 BOOST R2C2… wow efekt se dostavil… tuhá, skvělý chod a neklepe …Vidlici doporučuji velmi…