Spodní trubka masívní, kolem plášťů moc místa není, snad tam narvu nějaký blatníček
na místním trailu
Gripy možná vyměním za černé ;-)
Step-cast - zajímavý technický detail navíc krásn
Krásný metalický lak
ta úzká vidlice vypadá trochu divně
ochrana musí být :-)
MAESTRO - opravdu mistr v odpružení :-)
XT přehazka - o míle lepší než GX. Zadní stavba pěkně krytá před řetěze
v jednoduchosti je krása = kliky XT a direct mount převodník
XT páčky - luxusní
Zamykání vidlice a tlumiče najednou. Trochu nezvyklý chod - pro odemknutí pružení je nutné mít zapnutou páčku - po rupnutí lanka = zamknuto pruže
Úzká vidlice + široká řidítka
těsně po koupi = ještě naleštěno
snad ložiska vydrží, cabel routing je dokonalý
v pohodě se vleze 1litrová flaška s velkou rezervou = pohodlná manipulace
No, před necelým půl rokem jsem se tady rozplýval nad Focus O1E a právěm – luxusní kolo, ikdyž těžší. Kdyby nebyl problém s křivostí zadní stavby, tak bych neměnil. Ale takto jsem ztratil důvěru ve značku, taky kvůli liknavosti výrobce se vyjádřit. Naštěstí prodejce byl seriózní a ve světle aktuální situace raději vrátil peníze :-).
No ale k Giantu – po přečtení recenzí a krátké projížďce bylo rozhodnuto. O necelé 2kg lehčí než Focus potěší, ale jinak povahou trochu jiné kolo – dorychla, živější než Focus, snadněji se odlepí od země. Vidlice – o 100% lepší než SID – žehlí neskutečně. Zadní stavba pracuje více jak žehlička, jako válec :-).
Negativa – zatím asi jen široká řidítka – asi zkrátím. Jinak vše super. Jo a gripy mi sedí tyto Ergony, barva kvůli Focusu domodra, uvidíme, jestli koupím černé… Jinak nechám v továrním osazení, není zatím důvod měnit. Giant to má vychytane, není tam v komponentech vysloveně slabé místo, plus rovnou na bezdusich a top pláště…
(vloženo 28.3.20)
Značka | Giant |
Model | Anthem Advanced Pro 1 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | M |
Hmotnost | 11,4 včetně pedálů |
Rám | Karbon |
Vidlice | FOX 32 Float SC Performance Elite Remote, zdvih 100 mm, FIT4 tlumení, zamykání z řídítek, Boost pevná osa 110x15 mm (KaBolt) |
Tlumič | FOX Float DPS Performance Elite Remote, zamykání z řídítek |
Kliky | XT |
Středové složení | pressfit |
Měnič | XT |
Řazení | XT |
Převodník | XT, 32 zubů |
Kazeta | SLX 10-51 |
Řetěz | SLX |
Náboj přední | GIANT/DTSWISS - boost |
Náboj zadní | GIANT/DTSWISS - boost |
Brzda přední | SLX |
Brzda zadní | SLX |
Brzdové páky | SLX |
Ráfek přední | Giant XCR-1 29 - karbon |
Ráfek zadní | Giant XCR-1 29 - karbon |
Pedály | Shimano PD-M520 - bude výměna |
Řídítka | Giant Contact SL XC Flat, 780x31,8 mm - megašířka, uvidíme |
Představec | Giant Contact SL - 70 mm |
Sedlovka | Giant Contact Composite, karbonová, 27,2 mm |
Sedlo | Giant Contact SL (Forward) |
Pláště | Maxxis Rekon Race EXO TR, 29x2.25, bezdušové |
Pjjer: mám tam elite custom race, jde o to, aby měl košík dost podlouhle otvory, protože tento Giant má ještě třetí otvor níže pro Fox Life, není ale ve stejné vzdálenosti od spodního otvoru pro košík,takže kosik musí mít ty oválné otvory pro napasovani. Ale takto je kosik krásně nízko, tzn. i těžiště je nízko
Pijer: To asi půjde vyřešit posuvným adaptérem, třeba Topeak ALT (řešil jsem to tak u ženy, kde jsou díry na košík v malým rámu nesmyslně vysoko).
Moc pěkné, máš tam plný počet hvězdiček. Včera nám doma také jeden v eMku pro mlaďase přistál :-) Je až s podivem, jak ten lak uvnitř vypadá dost obyčejně a venku a pak hlavně na sluníčku zazáří a je vysloveně krásný.
Chtěl jsem se zeptat, co to máš za košík, že se tam vejde větší bidon. Já tam dal klasiku od Elite a už i půllitr je s vydáváním na těsno.
A co ten lock, řešil jsi nějak ten třípolohový? Normálně by Fox měl mít tři polohy (nevím, jestli to pořád označují CTD) a myslím, že na závody by se to celkem hodilo.
Pecka!
29.3.20 22:43
Nádherné kolo! Pěkná a funkční výbava, ale hlavně, naprosto luxusní lak!!! Jednoznačně nejhezčí model Giantu, co mají v nabídce. Lak mi připomněl Klein Attitude z roku 2001? a můj stařičký Trek Top Fuel… Až mi z toho ukápla slza :-D
Lukster: páčku k ovládání vidle a tlumiče od DT mohu vřele doporučit. Mám ji na svém BMC a ta páčka je bomba, skvěle funfuje a má tři polohy. Zkoušel jsem Fox, pak tu od Scott a dle mého je DT nejlepší.
Na první dobrou ten Focus vypadal zajímavěji, ale Giant v reálu nakonec taky není šereda ;-).
Řidítka uvidíme, zkrátit se dají vždycky.
Ovládání tlumiče možná bude trojpoloha od DTSwiss,aby tam byla prostřední poloha pro malé přitvrzení. Jednotky FOX ji mají…
Teleskop – zatím ne, ale třeba po výletu v Beskydech změním názor, u Focusu jsem používal i přes chod pouze 5 cm…
Lepší fotky – fotograf ze mě nikdy nebude, ale snad to není až taková trága
Reklamace – trvalo jim 3 měsíce dodat náhradní díl, který nakonec ničemu nepomohl. Ale samozřejmě mohli dělat obstrukce. Rozhodně jsem měl štěstí, to je fakt.
Pekna raketa:)
Za me urcite riditka nezkracovat. Dej tomu trochu cas a verim ze si zvyknes (nebo si budes jisty zkracenim). A jeste bych dal teleskop (s dt swiss packou na zamykani tlumeni)
To máš teda kliku s tím prodejcem. Není to obvyklé. A to ani na výměnu. S řídítkama ještě počkej, minule jsi psal že rád jezdíš z kopce, tohle kolo tě přinutí jezdit víc terén než dřív, 780 řídítka nejsou přehnaný.