Předělávka na SLR kokpit a nová kola Mavic Comete Pro London Edition 2020. Jeden z dvaceti pěti párů určených pro evropský trh.
(vloženo 3.4.20)
Na stará kolena? Pokud Ti není 80, 90, vůbec se toho neboj. 95% je o pochopení a zkušenostech, věci, které se dají naučit kdykoliv. Jako cyklista máš určitě cit pro jednostopé vozidlo.
Já mám rád obě dvě strany, i když jako motor u kola nestojím za nic. Trochu mě štvou žabomyší války obou skupin, přijde mi to zbytečné.
10.4.20 22:41
To si fakt raději pořid Caterhama, Duc je strašlivá na naučení, servis a i když se pějí ódy na italský design, tak zrovna monstery mi přijdou jako jedny z nejhnusnějších motorek.
Jestli umíš na kole, na motorce to půjde taky.
10.4.20 10:26
10.4.20 10:20
Myslím, že záleží ještě na dalších okolnostech. Pokud je ten člověk normální, má alespoň hrubou představu a nechá si poradit, tak v pořádku. Jen se často setkávám s tím, že se lidé snaží jakýmkoliv způsobem odůvodnit zrovna ten jejich výběr, až je to kolikrát absurdní až směšné.
U moto je problém, že to může být sakra nebezpečné pro ně a pro okolí.
Nikdy neříkej nikdy ;-) Může se stát a bude Ti říkat pane.
10.4.20 09:55
Jo, je fajn mít někoho, kdo ti určí priority :-D Držím palce, aby sis ho mohl koupit.
Ale abychom se vrátili k tématu.
Pro koho je takové kolo primárně určeno? Pro závodníky nebo pro marketing (hobby jezdce)?
Kdo a za jakých podmínek takové kolo dokáže využít?
Koho větší hmotnost bude skutečně limitovat?
Z mého pohledu jsou odpovědi tak řádu 1% u závodníků, pokud by ho měli jako pracovní nástroj. A to jen pro určitý typ závodu.
U zbytku jde potom především o design, značku a další věci. Tím se nechci dotknout amatérů, kteří potenciál využijí třeba z poloviny.
Mírný off topic: u moto je naprostá většina zblázněná do kapot (supersporty a superbiky). Překoňované, přebrzděné rychlé motorky, obtížně se na nich učí a rychle se na nich dá zabít. Ale markenting je postaven na tom, že ji musíš mít, protože ji má tvůj hrdina z MotoGP.
Myslím si, že u kol je to dost podobné.
8.4.20 16:59
Mít auta jako koníček, tak je to ještě mnohem horší. Nebo traktory, kamiony atd.
Není to uhýbání od otázky, odpovím v dalším odstavci.
Oproti kolu stojí motorky více. Nejen pořizovací cenou, ale servisem, provozem, pro lidi z bytů i uskladněním atd. Zabírají více prostoru.
Vlastnit tak více motorek je obtížnější než mít více kol. Výběr tak bývá pro univerzální stroj.
Osobně mám doma Versyse, který funguje na obě varianty. Cesty do práce, krátké vyjížďky, dovolené, bral jsem ho i na okruhy a tři první závody jsem jel na něm. Až doslouží, tak chci Tracera 900.
Mít možnost provozovat více motorek, tak rozdíl krátké/dlouhé vyjížďky vyřeším stejně jednou motorkou. Místo toho by šla okruhovka, enduro, šlapačka.
8.4.20 10:50
Cioran-m -„Absolutně“ jsem myslel tak, že to není ta hlavní součást, která by ovlivňovala jízdu a celkovou rychlost. Nechtěl jsem se ropzepisovat, udělal jsi to za mě.
U naprosté většiny lidí, kteří si takové kolo koupí, je význam aera zanedbatelný. Stejně tak, když si koupí ultra lehké vrchařské kolo. Takže souhlas s připomínkou na 90% hobíků. Sám jsem mezi nimi.
Limit 6,8kg celkem chápu jako určitý bezpečnostní limit. Je to tak u všech špičkových závodních strojů.
Mám určitou zkušenost, co se týká motorek. Tam je *******, že se prodávají překoňované, přebrzděné stroje, na kterých skoro nikdo neumí jezdit. Proto se už i tam rozvíjí mrtě asistentů, což byla původně doména u aut. U kol je aspoň vidět, když na to dotyčný nemá. Než bude boom elektra. Pak to bude podobné jako u moto. Velká rychlost a neschopnost ji ovládat.
Souhlas, že kola dělají mnohem více práce než rám. Pořád je ale hlavní práce na jezdci. To je na jedné stopě to krásné.
7.4.20 20:48
7.4.20 20:36
cioran-m – Proč mají tanky stále 55–65 tun? Proč Lancia Delta Integrale váží stejně jako Fabia R5?
Ano, Trek by mohl vážit o 2 kila méně. Ale je to skutečně potřeba vzhledem k jeho použití?
Dobře to popsal nooski – mluvil o aeru, ale podobně je to s hmotností. Ani jedna z uvedených vlastností není absolutně důležitá, spíše jen spolupůsobí v celkovém dojmu z kola/jízdy.
5.4.20 21:36
DaD: Vsak ja vim, ze netvrdis. Ja jen ze ti nemusi byt lito, ze mas na Trek dobre ceny tak hura do toho :D
DaD: Venge bych si nechal líbit, ale ta cena je za mě šílená, na to moje šmrdlání. :) Já teda měl kliku, že sem loni stihl objednat zelenáka za 116 tis. MOC, což při pohledu na letošní ceníky byla tak trochu výhra v loterii.
celevra: Když už Spešla tak jedině Venge. Spešl kola umí, to se musí nechat, ale já mám na Trek takovou cenu, že mi by byla hanba letos ještě něco nekoupit. I kdyby pouze na vyzkoušení.
Dejva počkal bych spíš na novýho Tarmaca, někde sem četl v zahraničí, že snad Venge a Tarmac se má sloučit, nicméně tomu moc nevěřim. Každopádně já se současným Tarmacem si těžko dokážu představit lepší kolo, oproti předchozí generaci to kolo prostě jede a není tak tupý/nezábavný jako generace předchozí a do toho je to na bezduších krásně pohodlný i bez různejch píčovin, co na to dává Trek. Za mě silnice musí bejt jednoduchá a učelná, nejvíc na pohodlí stejně udělaj pláště a správnej tlak, ale to, že Madone vypadá líbivě, to souhlasim. Já bych třeba na Tarmacu jedině ocenil kokpit jako má Venge, tzn. schoval všechno vedení.
Dnes jsem viděl takového Treka v černo-červené. Naživo moc pěkné kolo. Zkusit bych si to chtěl. Ale mít doma to asi nemusím. Jak tu někdo poznamenal: je to o osobních preferencích. Já jsem teď spokojen se starým cannonem.
snobárna možná nebylo úplně nejvhodnější slovo, ale prostě trochu ekonomickým pohledem se mi nepozdává kupovat kolo třeba za 150 stejně jako auto za 2mega, i když na to člověk má. V cyklistice je tolik proměnných že teprve pokud si projedu nějaký okruh za stejných podmínek mohu něco soudit, to že hučej karbony nebo to pocitově „frčí“ leckdy neznamená, že tomu tak skutečně je. Někdo preferuje zrychlení, pocit v kopci, točivost, pohodlí, … jiný zase drtí roviny časovkářským stylem hold.
Nojo, zive pamatuju kdyz jsi sem Propela hazel a ono uz je to skoro 2 roky :)
Tak nějak přemýšlím o změně stroje. Aero za aero, jak jinak:) S Propelem jsem velmi spokojen, ale už ho mám nějaký ten pátek a chytají mě roupy. S novým jen tak nevyjdou a tak zkusím asi tu Madonu. SL7 už má Di2, slušná kola a jen předělám kokpit na verzi SLR. Ten stávající je jako pěst na oko.
Kolo pěkný, někdy bych si to chtěl zkusit, abych pochopil, o co přicházím, když tento trend nevyhledávám. Deekay a jeho názor je mi bližší a nooski o Dream biku udeřil hřeb na palici. Master ála neo retro.
Tak ať ti to lítá.
TheJD: Tak ja na trenazeru nejsem schopen vnimat nic, takze mam jen nejakou monotonni uptempo hudbu :)))
Ale ok, dam si to do sluchatek u tvoreni obeda :D
deekay: ja vetsinou posloucham podcasty na trenazeru. na to je to idealni. lepsi, nez film nebo serial, ktere stejne nejsem schopny uplne vnimat. aspon pro me
TheJD: Tak to se omlouvam, cetl jsem jen ten uvod k tomu. Podcasty nemam rad, preferuju text.
TheJD: Jenze tu se neresi, co je rychlejsi. Kazdej ma preference na kolo jine. Ja mam treba nejakou pocitovou hranici, kdy kolo vazi tak akorat. Tezsi, ale i lehci mi neni tak jizdne prijemne. Samozrjeme to ma spoustu dalsich promennych.
Tim, ze nezavodim a nehonim KOMy, tak dam hlavne na pocit, ktery z toho kola mam. Coz je jeden z duvodu, proc na silnici stale mam galdy (dokonce s velkym crr), rafkove brzdy a nesnazim se sundavat hmotnost nejak vyrazne dolu pod stavajicich 7.4. Jo a nemam aero kolo:) Verim ze na aeru s bezdusema bych byl rychlejsi pri stejne namaze. Ale me to kafe neutece :)
Muj dream bike,naprosto nadherny kolo :) nemuselo by mit ani kotouce. V cerveny barve. Krasa. :)
Doporucuju posledni Nerd Alert podcast od CT: https://cyclingtips.com/…avity-sucks/
honzis: Snobarna je imho neco jine. Todle je proste vrazeni penez do oblibeneho konicku :)
DaD: Vsak jo, jde o to, aby se na tom cloveku dobre jezdilo a aby se to majiteli aspon trochu libilo :)
milan: Moc se nechas ovlivnit minenim ostatnich :D Kdyby ne, kola tam nechas a mas ostatni u zadku ;) Me treba tahle moda, co tu nastala (a tim zdaleka neminim jen tebe) s mazanim kol z profilu pekne stve. Pro me to casto byl zdroj inspirace.
DaD: S tím se dá souhlasit, nicméně právě proto jsem vymazal svá kola z profilu, nemám potřebu řešit, kolik ten a ten S-Works stál a nestál, atp., o tom to není…
Honzis: i sytiče jsou lepší než dualy Tiagra s opratěmi :-P odporná neergonomická věc.
Honzis: Snobárna bych neřekl. Proč má člověk jezdit na něčem, co mu sice plně dostačuje na jeho výkonnost, ale nebude z toho mít tu radost a dobrý pocit, který tady zmiňuješ. Znám kluky kteří mají velmi drahá kola, ale před kolegy v práci radši řeknou, že stálo třetinu než aby poslouchali něco o bláznech a podobné pindy. Nekupují je za účelem pozérství, ale proto, že se jim líbí a mají z jízdy na něm právě ten dobrý pocit o kterém to celé je. Proto mě osobně třeba nezajímá retro a ani třeba co nejlehčí kola. Oboje jsem vyzkoušel ale vůbec nic mi to neříká.
V hobby podle mě jde jak píše nooski spíš o to, abych se na tom cítil dobře, než o potencionalnich 30W při 40km/h. 99% z nás potenciál kola beztak nevyužije, ať vrchařsky či aero , je to spíš snobárna.
Spousta lidí, spousta názorů a teď , priznejme si, nic jinýho než černý aero na diskach v elektrice nefrčí. Však taky co prodávat, když by byla na 20 let stejná … sám třeba nevím, co by mělo být lepší, než dualy Tiagra 2×9
Aerodynamika je naprosto klíčovým odporem při silniční cyklistice a stačí se pohybovat nad 15 km/h. To je fakt. Naprosto největší aero odpor na kole má jezdec. To je taky fakt. Aero posed, správné hadry atd. udělají mnohem více než kolo. Aero rám tak tvoří rozdíl v řádu mála jednotek procent. Pro jezdce, pokud to není fakt závoďák, je důležité, aby se na kole dobře šlapalo, bylo pohodlné no a nakonec se i líbilo. Naštěstí si můžeme dneska vybrat z široké nabídky. Mě aero kola až na pár výjimek neoslovila, ale až budu vybírat třeba ke 40. narozeninám nový stroj tak s velkou pravděpodobností bude aero, s kotouči a na bezdrátové el. sadě. V té době už to snad bude hezké, lehké a pohodlné. No a nebo to bude Colango Master nebo titanový gravel Moots :-)
Já bych to uzavřel, moc pěkný a komu se to nelíbí ať si kolo políbí, teda to svoje :-D
Chlebovnik: Ja si nevsiml, ze by tu nekdo psal, ze by aero bylo pomalejsi ;) Jenze on ne kazdy vyzaduje od kola absolutni cisla. Nekdo by treba chtel, aby se mu kolo na kterem jezdi libilo, nekdo ma rad retro, nekdo zase preferuje reaktivnost az nervozitu ultralehkych kol.. tisic lidi, tisic chuti :)
Achjo.
Je velká škoda, že hmotnost se dá zjistit velice snadno i v domácích podmínkách. To pak vede k duševním poruchám, které evidentně stojí za některými komentáři níže.
Kdyby se daly stejně snadno zjistit rozdíly ve valivém odporu (to vyžaduje minimálně investici do powermeteru) nebo odpor vzduchu, i těmto jedincům by došlo, že v běžném světě je aero vždy rychlejší. (Nicméně přiznávám, že pokud někdo jezdí pouze směrem nahoru do 6%+ stoupání, na vršku naskočí do auta, nechá se svézt z kopce a přes rovinu dál k dalšímu kopci, kde vyskočí a opět se vydá nahoru, může pro něj být lehké kolo vhodnější. xD)
Zrovna nedávno byl na CyclingTips na toto téma Podcast.
cio: Teď tedy vůbec nevím, proč by to měla být otázka snobismu. Nějak mi to uniká. Každý má nějaké záliby a chápu, že do toho investuje jak peníze tak hlavně svůj čas. Pokud o tom chci něco vědět, tak musím číst a nebo jinak získávat informace. Já tě osobně považuji za člověka s velkým přehledem a vědomostmi, co se týká kol týče. Mě osobně historická kola neberou vůbec a proto o nich nemohu vést diskuze.
Zajímám se spíše o novinky a mám možnost si toho i dost vyzkoušet. Vyzkoušel jsem i pár historických kol z Italské produkce, ale s radostí jsem to vrátil a jel na švih na aeru. Na cestu na kafíčko asi dobré, ale nic pro mě.
3.4.20 21:52
3.4.20 21:37
Když vyhrál loni Pedersen mistrák světa, tak měl kolo cca. 8kg těžké. Asi mu příliš nevadilo, že má tak těžkou hajtru:) Aero kola se přeci nedělají jako ultralight a ani to není cílem. Jak už jsem zde několikrát psal. Mnohem radši dám přednost aero kolu, které jede pěkně v tempu, než vrchařskému speciálu, který je sice příjemný v prudkých a dlouhých výjezdech ale na rovinně mi to vůbec nic neříká. Spoustu lidí to má samozřejmě naopak a já tomu rozumím.
Cio: Té váze kola na obrázku v životě neuvěřím dokud si to sám nezvážím. Vše z oceli, pumpa, blatníky, světla, dynamo s touto váhou? By mě zajímalo jak to jede. I přes (možná) nižší váhu bych na tom opravdu jezdit nechtěl. Váha není vše, nejvíc přeci záleží jak to funguje jako celek.
milan.v: Ze ty mas toho Experta? .)))
cio: tak ono zalezi na proporcich daneho jedince. Asi budu muset nafotit tu svoji plecku. A to predesilam ze ten posed nemam kvuli „designu“, ani aero, ale kvuli tomu, ze je mi to pohodlnejsi a jako bonus jsem na tom tak nejak „vycentrovanejsi“. Na kratkych kolech s vysokou hlavou proste nemam zatizenej predek dostatecne.
3.4.20 21:14
3.4.20 21:09
cio: No ja jen ze to tvoje cervelo neopomenes nikdy zminit v podobnem duchu :) Ale nic proti. me vic zajimal ten tvuj custom titan, skoda, ze je z profilu pryc :)
A ono zakaznici casto preferuji, co je jim „odborniky“ nakukano :) Bohuzel zrovna je takova modni vlna, ktera nepreje tomu, abych si poridil novou silnici…
Nejvyšší Tarmac je co? Jak S-Works, tak rám hned pod ním, Expert, se chovají stejně, byť je S-Works o trochu odlehčenější, tuhost, pohodlí srovnatelné…
novas: Tak jak vysvetlis, ze kdyz porovnam treba moje supersix evo 2015 v 56 s Cervelem R5 v 56 2016, tak cervelo ma o 22mm vyssi hlavovku? A takovej Argon Gallium v Mku (coz odpovida delkove ty 56), ma hlavu jeste o kousek nizsi.
Koukal jsem po nastupci moji S6 a Cervelo jsem vyradil prave kvuli tomu, ze bych musel mit –20 stupnu predstavec, nebo podobnou zlotrilost a to pak fakt vypada hruzostrasne.
3.4.20 20:58
Cervela kratoucke a vysoke? Lol :D Vzdyt ty jsou naopak brutalne dlouhy. To ti reknou i lidi kteri na silnici zavodili ze jsou dlouhy.
A aero kola proste nejsou lehke. Kola jako Madona uz vubec ne – rám je tezky jak prase, vsechny aero dily k tomu taktez. To proste neni gramarina.
Ono taky proc, aero kolo je kolo na dlouhe roviny = rovina a ± konstantni vysoka rychlost. Tam ti je hmotnost kola v podstate jedno, i kdyby to melo 12kg, pojede to po rovine uplne stejne.
3.4.20 20:51
cio: Proste modni vlna :) Vzdy to tak je.
Jinak jsi si jisty, ze to tvoje Cervelo je tak skvele? :D prezentujes to jako nejaky nadpozemsky ram :) (navic maji cervela takovou, rekl bych dost endurance geometrii, kratoucke a vysoke).
A k tomu pohodli…clovek si poridi aero kolo, delany na zavody a pak s tim jezdi nejake skoropolnacky treti tridy. Neni divu, ze pak ti lide volaji po pohodli.
3.4.20 20:39
Ty kola jsou moc pekny!
Vaha se u kola teto kategorie (aero) precenuje, jestli to vazi o kilo vice na rovine nehraje roli, aero efekt prevazuje. A v CZ tech opravdu prudkych a dlouhych kopcu moc nemame…
Na ty kola jsem koukal na kolokramu vypadaji super, tady sednou jak prdel na hrnec. To je nahrada za ty rozstipany?
Tak ono bys profitoval i v nizsich rychlostech, otazka, jestli te spasi dojet na kafe o 40s drive :D
Tak to joo, já už se těřko dostanu do rychlostí, kdy bych profitoval z aero výhod. To radši o 2 kila lehčí kolo.
morrows: Na zavody a honeni rovinatejsich KOMu asi dobry, aero funguje :)
No sice me trosku prekvapuje ze to vazi jen o 300gr min jak moje hlinikove CX za par korun ale jinak se mi to hrozne zamlouva a kola vzhledove pecka
Vřdycky když vidím takhle drahé a těžké kolo, přemýšlím, co asi lidi vede k tomu, aby si to pořídili…Barevně ok, design rámu jak ze Star Treku. Klingonskej Trek
Na toto kolo s takovýmto designem se mechanická sada nehodí. Jinak o.k. Líbí.
Ta London edition se mi strašně líbí dumam nad tím zda by nebylo zverstvo to nalepit na cosmicky:)