SR SUNTOUR mazání

Přidat foto

Co vy na to? Máte s tím zkušenosti? Osobně jsem dával 10–15ml do každé nohy. Vím, že Fox doporučuje 25 a 30ml.

(vloženo 17.4.20)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
kubisakhasisak
kubisakhasisak

18.7.20 11:27

Jo me se na auronu i duroluxu dostava olej do vzduchove komory, proste po case zacne byt progresivni jak prase, pak odsroubuju vicko vzduch komory a olej odleju.. nevim jak se to deje, mozna davam moc ridky olej do vnejsich nohou, ale deje se to furt

Reagovat
JacoP
JacoP

17.4.20 15:31

Na Htcku mám Fox 34 Rhytm, základ, ale když jsem to rozebíral tak v každé noze bylo oleje už od výroby docela hodně…a co mě překvapilo tak u pěnového kroužku taky dost vazelíny, což teda asi dává jen SUNTOUR a právě hodně lidí si to předělává na olej.bu tohle bych strach neměl, tam se jedná spíš o provozní vůli vůči futrum, vazelína víc vymezuje… Mě se proto zamlouvají ty porty u Duroluxe a byl jsem překvapený že nové Fox 36 a 38 mají jen odvzdušňovací, sic by asi šlo skrze ně olej dát, nicméně viděl jsem tam šestihran na klíč a to mi přijde takové surové… SUNTOUR tam má malý torx a závit pasuje ze sady na odvzdušňovací set do brzd…

Reagovat
JacoP
JacoP

17.4.20 15:25

Majkee: tu první část jsem moc nepochopil…tu viskozitu, to je asi logické… hustší půjde hůř dovnitř, nicméně zase se hůř rozstřikuje uvnitř…Btw jak psal Fizzer 5–8ml mi nedává logiku tam dávat ani, to je tak málo že to uvnitř nemůže nic mazat, to asi jen fakt může nasát ta patrona…při průměru spodních noh 5ml jen zašpiní vnitřek ;0) těch 15ml co jsem byl zvyklý dávat mi už dává smysl. Viděl jsem na YouTube pár videí s tím technikem od Foxu, Jordie, tam mě zaujalo že opravdu doporučují do jedné nohy 25 a do druhé 30ml, to už je slušná lázeň a věřím že to má vliv na chod vidlice kor při ježdění v bordelu kdy se hromadí hnus pod břitem gufera.

Reagovat
maajkee
maajkee

17.4.20 15:02

Když se montuje Auron/Aion dohromady tak je základ zavřít ho a zašroubován tak z poloviny zasunutyma nohama, jinak je v těch vidlicích velkej tlak a pomáhá tomu aby se olej protlačil do vzduchový komory i do patrony.

Druhá věc nedávat prislis ridkej olej. Ideálně alespoň 10w klidně 15w. 5w se protlačí lehko.

Reagovat
benobiker
benobiker

17.4.20 13:57

wilda81: Do nohy s tlumením se leje dle výrobce 40ml tlumičového, do nohy se vzduchem se leje 10ml 20W mazacího. Jenže já tam leju motorovej, kterýho mám doma na tři *rdele..:-) Proto bych nejraději lil ten motorovej mazací i do nohy s tlumením..:-) No, při příštím servisu to ozkouším, alespoň na test, jak se to bude chovat, jestli to vůbec poznám..:-)

Reagovat
wilda81
wilda81

17.4.20 13:14

https://www.cyklosvec.cz/…ean37657.php

https://www.cyklosvec.cz/…ean37715.php

Obou se používá 40cc (fit4/grip), takže rozdíl v ceně zanedbatelný.

Reagovat
benobiker
benobiker

17.4.20 13:00

goofy: Sám mám FOXku 36 s Grip patronou, chodí skvěle, jsem nadmíru spokojen, projel jsem FOXku 36 s Grpip 2, taky super, projel jsem i FOXku 36 s Fit4 patronou, taky super, ale tak nějak pocitově po nasednutí se mi zdál ten krok Grip patron hezčí… Mám i toho Pika s Chargerem, krok sametovej, ale průběh zdvihu vidlice mi vyhovuje více u těch FOXek. Já nemám nic proti Gripu a jeho kroku, chodí božsky :-) Jen diskutuji k té kostrukci… Je tam ten otvor jen pro sichr? Ok, super věc, když se patrona přeplní olejem, nebo se tam dostane vzduch, vždy si tudy odflusne a hladinka se přesně srovná… Ale jen tak přisávat olej by si prostě neměla a snad ani běžně nepřisává, toť můj názor..:-) Proto bych i raději používal na mazání vnějších nohou raději běžný olej, co používám ve všech vidlicích (furt je levnější běžný motorový na mazání futer, než tlumičový), v menším množství. Docela by mě to i zajímalo, jestli se to projeví na chodu, po nějakém čase rozebrat vidlici a pokoumat, jestli si patrona opravdu mazací olej nasála… :-)

Reagovat
Fizzer
Fizzer

17.4.20 12:22

Já do Duroluxe nalil 8ml do každé nohy a zatím funguje bezchybně. Nemůžu si ji vynachválit. Budu si na to ale raději dávat pozor a mazat jen přes porty.

Reagovat
Rubi
Rubi

17.4.20 12:12

mene je nekdy vice obzvlaste v SRS, ktere casto olej nacucavaji do patron… Nekdy je dobre si i zkusit kolik takova vidlice toho oleje pojme, ono kdyz je v plnem zdvihu zanorena a olej je trochu zpeneny, tak tam mezi vnejsima a vnitrnima nohama mezi futry moc mista neni…

Reagovat
wilda81
wilda81

17.4.20 11:38

Ber co chceš a s čím jsi spokojený. Ve výsledku máš nejlepší tlumiče stejně mimo kolo.

Vůbec měřitelné? Na to tu máme na fóru specialisty :D

Reagovat
benobiker
benobiker

17.4.20 11:31

wilda81: Já ti nevím, za mě bych teda bral patronu, co prostě těsní, v ní je tlumící olej, co tlumí a vně mazací olej, co maže.:-) S tím nižším tření „méně těsnícího“ těsnění, při všech těch odporech v průběhu chodi vidlice, je to vůbec měřitelné? :-) Když mám vidlici rozdělanou, hraju si se samotným tlumičem, jsem schopem rozpoznat pár prvních kliknutí nízkorychlostní komprese na Chargeru, když je vidlice složená a nahuštěná, tak prvních pár kliknutí nemám šanci na chodu vidle rozpoznat. Asi jsem nějakej necitlivej, ale nemyslím si, že bych byl schopen poznat těsnění na pístnici tlumiče co lépe těsní s tím, co si přicucává…

Jinak k Suntouru, Epicon mi nepřisával, ale po pár letech zasloužené služby naopak chcal..:-) (mazacího jsem dával fakt jen 10–15ml motorového 10W40) Před tím Raidon, ten přicucával i menší množství oleje v nohou..:-) Na jednom kole mám Pika ještě se starým těsnění, kupodivu to nepřisává, ani nechčije, klep klep.. :-)

Reagovat
JacoP
JacoP

17.4.20 11:30

Já se na to ptám bo jsem melt Epicon, Auron a teď Durolux a do každé vidlice jsem těch 10–15ml dával… když už jsem s těmito vidlicemi měl problém a reklamaci tak spíš na klepání negativky a taky první patrony u Auronu piskaly při dopadu, byly dost poruchové řekl bych. Pak jsem koupil Durolux BOOST 27,5 R2C2 a rok a půl bez ztráty kytičky, perfektní vidla jen normální údržba… Letos jsem se rozhodl přestavit na mullet a koupil Durolux 29" RC2 a bohužel špatný kus, opět klepání ve zdvihu…to nechceš… mě tyto věci jako strojaře strašně, pardon, serou…ty pazvuky když něco nefunguje… Samozřejmě mít prachy pořídím DVO nebo RS tam tyto věci mají vychytane řekl bych… Durolux byl ale za necelých 10tis a za to nekoupím nic lepšího, už jenom Marzocchi Z1 jako základ Foxu stojí 16–18tis.

Tak uvidíme jak to dorazí domů, olej budu dávat jen maznicí pod gufera těmi porty… bude stačit…

Reagovat
goofy
goofy

17.4.20 11:19

benobiker: jak už psal wilda. Přínos je prostě v chodu. Navíc by se nemělo stát, že se patrona zavzdušní, a je třeba ji odvzdušňovat (celkem bolístka Chargeru). Ty se tady oháníš horším mazáním, ale projel sis vidlici s Grip nebo Grip2? Za mě to jsou nejlépe chodící vzduchovky, co jsem měl tu čest vyzkoušet, takže i s tím mazáním asi zas takový problém nebuse a soudruzi to mají vyřešené. Samozřejmě i teď si můžeš do Foxky zvolit FIT patronu, která je uzavřená, a můžeš tak mít oddělené mazání a tlumení, ale já už bych neměnil.

btw: mazací i tlumicí olej stojí stejně, takže tam stejně moc neušetříš. :-)

Reagovat
metr-x
metr-x

17.4.20 11:18

Do bývalého aurona jsem nalil na mazání 10ml do každé nohy. Vidlice po nějakém čase začala jančit, nedokázal jsem ji dostat na doraz i při vypuštěném vzduchu. Poslal jsem ji do Lumenu. Podle servisního technika si tlumící patrona nějakým způsobem dokázala nasát ten mazací olej do sebe a nemohla tedy využívat celý zdvih. Po opravě vše OK.

Reagovat
wilda81
wilda81

17.4.20 11:11

prohodil jsem SR/RS

Reagovat
wilda81
wilda81

17.4.20 11:11

Třeba to, že méně těsnění = menší odpor. Zároveň se olej používá na domazávání.

„Přínos“ utěsněné patrony vidíme např. u SR (charger v1, aktuální airshaft) i RS (zde diskutované přisávání).

JacoP: Jo zkušenosti mám. Taky mi Auron přisával olej. Bral jsem to jako daň za lepší chod po předělání na olej.

Reagovat
benobiker
benobiker

17.4.20 11:03

goofy: ty v tom vidíš oproti patroně co těsní přínos? Rád se přiučím, když mi vysvětlíš, v čem to je pro uživatele lepší..:-)

Reagovat
goofy
goofy

17.4.20 10:45

benobiker: aha tak tím to je. proto přešli po 25 letech uzavřených FIT patron na Grip a Grip2, protože neumí udělat těsnění. Tím to bude.

Reagovat
benobiker
benobiker

17.4.20 10:29

By mě zajímalo, jak moc je schopna si ta nová PCS patrona přisát olej. Každopádně dít by se to nemělo, těsnění patrony by nemělo pouštět ve větší míře olej ani ven, ani dovnitř a mít v nohou 10 až 15ml oleje na domazávání je ok. A u té vzduchové komory? Tam pán z BP Lumen myslel snad jen negativni komoru, která je ale u Suntouru pružinová, ne? Nebo tomu u Duroluxu je jinak? Do pozitivní komory se nikdy žádnej olej spodkem nohou nedostane, už jen díky tlaku v ní..:-) A v té negativní pružinové, proto musí být ve spodku víka alespoň jedna dírka pro odtok oleje ven…

goofy: u té Grip patrony mi to přijde jako takovej alibismus FOXe, udělaj dírku do patrony, aby so to mohlo olej odcáknout ven, kdyby si to nááááhodou olej přicuclo spodem. To nemohli raději zamakat na těsnění, aby si to patrona prostě nenasávala? Ale budiž, dirka tam je, když si to olej přicucne, tak alespoň hned neomezím zdvih, nezničí se patrona, ale odplivne si to. Ale to už bych raději používal do spodku nohou normálně hustej mazací olej v menším množství, tak jako v druhé noze, kterej se rozhodně hůř do patrony dostane, maže a lépe drží mezi futrama, v molitanech, než ta ohromná lázeň dražšího tlumícího oleje, kterej tam všude lítá přes futra až ke stírákům…

Reagovat
goofy
goofy

17.4.20 09:05

Vilém: přitom by stačilo nahoru do patrony udělat dírku, a mohlo si to olej klidně přisávat, a vrchem by se odvzdušňovala, stejně jako Grip. :-)

Reagovat
Vilém
Vilém

17.4.20 09:00

To riziko, ze to olej nasaje, tam proste je. Driv tu sam Suntour uvadel jako „Tuning tip“, dnes uz to nedela, asi vi proc.

Reagovat
lubosalbi
lubosalbi

17.4.20 08:52

Já takhle kdysi tunil Aiona a dal jsem do každý nohy 5ml oleje.

Tuningtest myslím dělá to samé.

Reagovat
lubosalbi
lubosalbi

17.4.20 08:50

Vilém: jo to pak jo, jen že to lidi tuní tím, že se vazelína odstraní a pak se tam nějaký olej dát musí.

Reagovat
Vilém
Vilém

17.4.20 08:46

lubosalbi: Z vyroby tam zadna zakladni davka oleje nepatri. Patri tam davka vazeliny jako do kazdeho suntouru.

Reagovat
formica.rufa
formica.rufa

17.4.20 08:40

Věřím na světě jen dvoum lidem, mámě a Ondrovi :-)

Reagovat
Franta
Franta

17.4.20 08:36

lubosalbi
lubosalbi

17.4.20 08:32

To se mi nějak nezdá, to pak musí chodit skoro nasucho.

Reagovat
JacoP
JacoP

17.4.20 08:24

Právě že jen olej na pěnový kroužek a vazelínu pod gufero, nic víc, žádný olej do vnitřních nohou nedoporučují !!!

Reagovat
lubosalbi
lubosalbi

17.4.20 08:16

Nějakou základní dávku oleje ti v Lumenu neporadili?

Reagovat
lubosalbi
lubosalbi

17.4.20 08:14

Tak nějaká základní dávka oleje se do vidlice dát musí a pak jak píšou po 1ml přimazávat a po 5 přimazání vylít

Reagovat

Další galerie z kategorie

gersa 0
easyrider 2
Kubánec 37
MilesWheeler 19
Fofrník 14
Reyinstashot 32