Začalo to celkem nevinně, když jsem minulý týden přerval řetěz SRAM, v pořadí už druhý. Tak že teda koupím novej. Nakonec to skončilo tak, že celej SRAM se přestěhoval na stříbrňáka a Canon dostal do vínku téměř nové Shimano. Moje kola bya vždy skládána po částech z cyklobazaru s výjimkou řetězů, lanek, bowdenů a omotávek. Naskytla se příležitost levně koupit nové 11kové řazení a k tomu jsem přikoupil hazku, smyk a kazetu s řetězem.. Nová Dura mě velmi příjemně překvapila. Brzdy jsou starší model, ale dávat 6k za čelisti mi bylo líto a tyhle byly doma. Rozumí si s pákami náramně a jsou i o něco lehčí. Kazeta je Ultegra 12 – 25, což je pro mě úplně super, jelikož Sram začíná všude na 11, kterou s 53 vepředu v Čechách zařadíte jen výjimečně. 25 se naopak obřas hodí, když je člověk už prošitej.. V porovnání se Sramem je ergonomie o level výš.. Na druhou stranu jsou dost komplikovaný, těžší a řazení má delší krok. Kde Shimano jasně vítězí je hladkost a tichost celého systému. Jen přesmyk má tužší chod než SRAM. Nicméně pobere celou kazetu bez mezipolohy na velkou placku, stejně jako yaw. Přesmyk jsem pro sichr doplnil chain spotterem z Redu. Celkově můžu říct, že kolo mírně ztloustlo, ale stálo to za to. Takhle má 6,6 kg, což je pořád dobrý. Ještě jen dodatek, co se týká zpracování, tak SRAM působí proti Duře, jako sada ze supermarketu. Ve váze a jednoduchosti má ale navrch.
(vloženo 7.5.20)
Pěkný, ty bílé pruhy mi tam moc nesednou do oka, ale je jasný, proč tam jsou, metalické stříbrné by byly víc okolahodné myslím, ale to už jen teoretizuju
Naprostej souhlas, 11 tady řadím jen z 1 kopce, zato 15 – 18 jezdím většinu času. Kompakty chápu pro menší lidi, ale pro mě to nemá význam.Nedovedu si představit, jak vypadá převod 32 – 34, to už se snad vyplatí jít pěšky.
pěkný, vymazlený. Kazety všechny od 11z taky moc nechápu, asi se počítá jen s kompaktama (nebo profíkama), ale třeba díra 15,17 je za trest!
cio: Hollowgramy jsou jedna z věcí, který se canonu fakt povedly. Tyhle jsou ještě o fous lehčí. Nikdy jsem se naštěstí nesetkal s křupáním v BB30, jelikož jsem měl asi kliku na dobře udělanej rám. Ultratorque byl úplný peklo. Leštěný hollowgramy půjdou z baráku, jelikož druhý kolo má BSA střed a tam by to nešlo, řetězová linka by se posunula asi o 8 mm ven, navíc jiná osa… a nakonec by to stejně stálo za prd. Jinak by tam už dávno byly, to je jasný. Takhle tam budou ty Dury, který jsou furt menší zlo, než SRAM. Funkčně není mezi oběma koly skoro žádný rozdíl. To druhý má asi 7,4 kilo, což na hliník v 58 není zlý.
nooski: seřízený to je dobře, i když jsem chvíli přemejšlel, kudy se to lanko má vlastně táhnout. Smyk chodí fakt parádně, to mě dost překvapilo. Ten Sram jde ještě víc zlehka, to se jim fakt povedlo.Kliky bych Shimana ani nechtěl. Jsou moc humpolácký, i když dobrý. Tohle je lehký, tuhý a ještě se mi navíc líbí. Brzdy jsou taky úplně jiná liga. Tam Sram dost zaostává a navíc tu jejich cenovou politiku vůbec nechápu. Zpracování na úrovni stopětky s cenovkou větší než Dura.
Dost dobrý, jen teda nevím, jak se ti povedlo trhnout řetěz od SRAMu? Mám to naopak, Shimano řetěz mi na kolo nesmí právě kvůli 2× trhnutému řetězu.
7.5.20 23:18
7.5.20 23:15
Pěkné to je, Shimanu navzdory. Aspoň to nehyzdí ty nepovedené rybářské kliky :-) jinak zrovna tenhle smyk chodí opravdu hladce narozdíl od předchozí verze s dlouhým ramínkem, máš to seřízené správně?
no, v tomhle průměru se toho moc nedělá Enve stojí nesmysl, FSA by Cio stejně neuznal:), Thomson vypadá divně a tohle je takovej neutrál.
7.5.20 22:04