První 29. Opožděný dárek k dalším kulatinám.
Vždycky jsem měl dva materiálové MTB sny – mít buď Santu nebo Ibise. No a tak to dopadlo…
Komponenty jsou vidět na fotkách. 100% hliníkový setup. Sice se doma válí karbonové kliky a řidítka, ale dávat je tam nebudu – na celkovou váhu to nebude mít skoro žádný vliv. Brzdy jsem dal stará dobrá XTR, protože s kolem přišly Guidy T a ty jsem tam nechtěl. Brzdy jsou sice obouchané, ale to bude za 200km celé kolo.
Kolo se ještě bude ladit, určitě se říznou řidítka – 800 je na mne moc a uvidím jak to bude s představcem. Původně měl být jiný rám,.který je delší a tak nevím jestli 32mm už nebude moc málo. Možná se časem vymění za 45mm.
Sedlovka je 185mm. Nad rámem místa dost, ale problém byl s místem uvnitř – skoro se tam nevešla. Pomohlo až otočení ovládacího mechanismu a tím se to pak naštěstí vyřešilo – jinak bych musela dát 160mm verze z druhého kola a to by byla škoda.
A kolik to váží – no přece přesně tolik, kolik to vzhledem ke komponentům a zaměření kola vážit musí. A kdyby to někoho fakt zajímal, tak váží úplně stejně jako ten od TJK :-)
Velké poděkování patří všem z 9395 bikes – naprosto ukázková komunikace, rychlé vyřízení a splnění všech požadavků – tak nějak by to mělo vypadat.
(vloženo 8.5.20)
Jo, tohle už nemá takovou díru v rámu jako ty větší tady. Pěkné.
Ráfky jsou také hliník?
Stavět jedničku, tam si asi karbon koupím. To kolo se chová fakt hezký, jen v té 29 se docela blbé dostává na hezkou váhu – je to prostě moc drahé.
Hodnocení pružení asi nebude. Na to v to chtělo srovnání na stejném kole a hodně času.
Tlumič funguje moc hezky. Foukam dle tabulky a nemám problém s využitím celého zdvihu. Zadní stavba moc hezky žehlí, přitom to velmi dobře jede. Ale zatim z toho mám pocit, že tak někde uprostřed se to trochu víc noří – takže věřím, že s pružinou se to bude chovat moc hezky.
Předek zatím hodnotit nebudu. Jednak vidlice chce vždycky pořádně zajet a navíc je tam tolik nastavení že se to dá velmi jednoduše prodělat. Zatím jsem to ještě úplně dobře netrefil, ale věřím, že si to sedne a nakonec to nějak nastavim. Ta nastavovací negativní pružina je super věc, ale bude to chtít prostě pořádně naladit, aby to zobalo, ale přitom zase se to moc nepropadalo.
Moc se mi líbí, jak to jede do prudkých stojek – díky 29 jen sedím na točím. Kde na mensich kolech už hodně laboruji, tady prostě jedu. Jak jsem si tohodle hodně všiml už na 27,t proto předchozí 26, tak tady je to ještě výraznější.
Jinak ve sjezdu taky fajn, jen se nevyplácí být za kolem – ten předek už je hodně položený a tak to chce prostě zatížit. A jak je to kolo hezky ovladatelné, tak je pravda, že v plné rychlosti jsem zatím všude delší – holt takový slalombike jako 5010 to není.
Nejlip to kolo vypada v Lku:) a Kubanec ty budes mit stejne na podzim zas novy ne??? Nebo jeste driv?:DDDDD
Ač nerad, tak musím uznat, že v Mku to vypadá mnohem lépe než v mém XLku. Ta barva se nedá vyfotit. Zatím mi každý říkal, že naživo je ta barva super :) DVOčko mě velice mile překvapilo. Osobně jsem z toho kola nadšený, že netrpělivě čekám na karbonovou V2 :) Tak ať děla radost :)
Tohle jsem mel na nakupnim listku a nakonec jsem vzal Tallboye kvuli zdvihum. Ale jestli tu AF uvidim nekdy ve sleve, tak si ho snad koupim do zasoby. Moc hezky ram a geo.
Bike super, často se tu nepíše o DVO odpružení, tlumiče Topaz více, ale vidlice tu moc na kolech vidět nejsou. Naposledy měl s DVO smlouvu Giant.
Jaké je to kombo? V porovnání kombo Fox nebo RS?
Tobě kdy měli ve městě Santa Cruz postavit pomník. Přesně mezi SC a Ibisem. No, možná blíže k sc :-)
Ad kokpit: Křížení řadícího bovdenu a hadičky od brzdy má nějaký význam?
9.5.20 11:42
Já musel dát shimano 12sp kliky, na sram převodníku mi sh 12 řetěz nesnesitelně vrčel
pěkné kolo
luxus takovej, že bych i přehlíd ten tvar horní rámovky – bez ironie fakt hezkej počin
Ale jo, proc ne, dobrej pracant :) Ramu sice nejak na chut prijit zatim nemuzu, Ibisu jako znacce taky ne, ale tady to dle fotek vypada, ze to maji aspon hezky povarene, takze mozna lepsi Alu ibis nez carbon .)
DVO tomu slusi, stejne tak dobra volba je stribrnocerna kazeta. S tou celocernou to vidim stejne, jak ty. Tak hlavne at ti to frci :)
Předem díky všem za reakce, ale co by mělo být se Santou? Neonemocněl, neumřel, prostě dál jezdí :-) Bude to pořád moje jednička, kolo, které budu brát, když se budu chtít pořádně protáhnout.
Docela mne nepvapilo, že jsem ještě nedostal pojeb za ty NX kliky a 4 objímky na řidítkách.
theedge: DVO je standardní osazení. Když jsem poptával cenu rámu, kol a vidlice, tak jsme se dostal velmi rychle na cenu celého kola. Tak jsem vzal celý kit, vyhodil, co jsem nepotřeboval (vlastně všechno krom rámu, vidlice a kol :-D – no ještě sedlovka Revive a NX kliky), a osadil dle vlastní chuti. Původní díly se postupně prodávají, pláště nechávám do zálohy.
Koníku – koupit si kolo jen jednou za 10 let, to by musel být smutný život :-)
Logo: Santa je nej a Ibis hned za ním :-P
Lynch: Díky, já fotím rád – sice blbě, al rád. Ale zase mi to nestojí za to, abych to pak tahal do počítače, takže úpravy většinou na mobilu.
TJK: předně veřejně díky za rady a nakopnutí k tomuhle kolu.
A jinak máš pravdu – tvůj je prostě TOP, ta zlatá tam sedí, ale těch peňééééz…
Mě výsledek mile překvapil. Nějak jsem měl v hlavě, jak by to mohlo dopadnou ale dopadlo to moc dobře. Barva jednotlivých eloxů sice nesedí, ale ty díly jsou tak daleko o sebe, že to není vidět. Naživo je to kolo fakt fajn a celkově to odlehčuje ta stříbrná kazeta – mám zkušenost z LV, že komplet černá na takovým rámu prostě vypadá blbě.
Goofy: taky mne to pekvapilo :-D No ale když jsem vybíral druhé kolo, tak jsme prostě chtěl něco úplně jiného, než co už mám. Byla možnost mít Bronsona v karbonu a ve velikosti L. Ale když jsem pak dával dohromady osazení, tak mi z toho vyšla 5010 jen s pár milimetry zdvyhu navíc. A pak Ibis vytáhl tohle a já byl v podstatě v pasti. Kolo jsme bezmyšlenkově objednal a teď budu řešit co s 27,5 Pikem, co leží doma, a co s karbonovýma Descendant klikama…
No ale musím říct tohle – když to vezmeš do ruky, tak je to fakt těžká a velká mrcha, ale jak na to sedneš, tak je to prostě úplně boží hravé kolo. Fakt mne překvapilo, jak se to ovládá a jak to jde za pedálem. Čekal jsme tank, ale ono to točí jak motokára a když se naladí dobe sag tak to ani není vratké v malé rychlosti – měl jsem obavu, že se bude ízení v prudkých točkách zavírat a ono nic. Ale jsou ten jen první pocity, musím to pořádně otestovat.
jednoznacne topovej Ibisak… samozrejme nemuzu ti napsat ze je tady ten nejhezci :-D ale treti nejhezci je urcite :)
8.5.20 20:00
8.5.20 19:23
Máš v profilu šest kol, takže všechno nejlepší k šedesátinám dědku :-D jinak hezké, v téhle velikosti a decentním osazení to vypadá pěkně elegantně a přitom to bude docela dravec… tak ať se na něm dobře jezdí.
Aaa, dalsi Ritmo. A v tyhle velikosti to neni az tak hnusny:))
Za mne asi nejhezci Ritmo AL, co tu je.
Hezky pěkně.
Pěkné, ale raw LV se mi líbilo více. Toto na první pohled vypadá jako tuctovka, kterých člověk na cyklostezce potká nespočet :)
Pokud to máš do parku tak super,ale na normální ježdění bych to nechtěl.
A já netušil, kterou výztuhu Tomáš myslel a teď už to vidím – asi se M tolik neprodává a je to starší skladovka.
8.5.20 18:07
8.5.20 18:04