Proč takto?

Přidat foto

Prozradí mě někdo, jaký smysl má dávat hlavičky dovnitř? Netrpí zbytečně dráty přes příruby? Úhel drát-nipl se tím taky zbytečně zvětšuje ne?

(vloženo 13.5.20)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
doubeq
doubeq

15.5.20 06:57

Jde, ale když to bude hodně utažený, třeba kvůli hmotnosti jezdce :-D, tak si myslím, že začnou praskat dráty dřív.

Reagovat
vik
vik

14.5.20 19:31

A Gerd Schraner v The Art of Wheelbuilding říká, že je to, dle jeho letitýho pozorování, vlastně fuk. Že jde hlavně o stabilitu a vyváženost výpletu…

Reagovat
HKou
HKou

14.5.20 19:16

Tady je k tomu nejaky povidani: https://web.archive.org/…lacingrl.htm

Reagovat
HKou
HKou

14.5.20 19:08

Stanovo kola byvaly svyho casu zapleteny stejne: https://www.bikeradar.com/…eels-review/

Reagovat
kycis
kycis

14.5.20 11:54

Aha, dik za osvetu ;-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

14.5.20 11:38

kycis: Ano, ale když to zapleteš tak, že tažné dráty jsou hlavičkou ven, tak ty co jsou zlomené přes přírubu vydrží mnohem déle

Reagovat
miťo
miťo

14.5.20 11:07

kycis: no právě tyto dráty zapletené přes přírubu pak první prasknou.

Reagovat
kycis
kycis

14.5.20 10:50

Ja teda nemam se zaplejtanim zadny zkusenosti, ale kdyz mas normalni krizeny vyplet, tak ti taky jde pulka dratu zvenku priruby, ne? Takze by to prece nemelo nicemu vadit.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

13.5.20 22:14

Neni zadny uhel drat-nipl, drat pod niplem neni ohnuty. To resi vule v dire a kulova plocha na spodu hlavicky niple (sapim polyax). Vubec, drat je vyoseny nejen v pravolevem smeru (coz muze trochu resit vrtani) ale u krizeneho vypletu i ve smeru predozadnim, zvlast u velke priruby.

Za starych casu se to nedoporucovalo, protoze standard byl male prumery priruby a hodne dratu, takze zbyvalo malo materialu mezi dirama. Nebo kdyz uz, tak zeslabovane draty.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.5.20 19:12

p@Xi p@Xi…

Reagovat
doubeq
doubeq

13.5.20 19:11

To by stačilo otočit jenom jeden ;-)

Reagovat
Pajaa76
Pajaa76

13.5.20 18:31

Drát je díky tomu blíže noze vidlice a tudíž magnet na něm uchycený lépe chytá čidlo :)

Reagovat
depresy

13.5.20 17:05

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
jardalee
jardalee

13.5.20 16:55

to bude asi to kurvitko ,treba to vydrzi tak nejak pres dva roky a potom bude zase prace :)

Reagovat
doubeq
doubeq

13.5.20 16:47

Asi má divný čakry ;-)

Reagovat
miťo
miťo

13.5.20 16:44

My o tom tlacháme, ale ty nám to kazíš žbrbláním. Není záruka, že výrobce/prodejce tomu rozumí ;-)

Reagovat
depresy

13.5.20 15:59

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.5.20 15:58

Slyšeli jste slovo boží

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

13.5.20 15:30

Tak, abychom to shrnuli. Boreček z Prologu strká dráty už nějaký ten pátek naopak, zřejmě k tomu nemá žádný racionální důvod, jen se mu to tak prostě líbí. Nevědomky tím však vyvolal „plodnou“ diskuzi na B-F s 33 příspěvky, kde se, samozřejmě, vůbec nic nevyřešilo, co by se taky řešilo, když de facto není co řešit :-).

Reagovat
orm
orm

13.5.20 15:08

@p@X: Pockej az prijdou boost naboje na silnicku pro 25mm plaste :-).

Reagovat
mykovec

13.5.20 14:47

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
depresy

13.5.20 14:43

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
miťo
miťo

13.5.20 14:32

p@X: sorry za ten překlep u nicku.

Reagovat
miťo
miťo

13.5.20 14:31

q@X: myslíš blboost? Dobré oživení trhu. Už máte koupené kolo na pevných osách? Zahoďte ho, je tu blboost! Kdo nemá blboost osy, jako by ani nejezdil :D

Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.5.20 11:50

Jo, to je pravda

Reagovat
deekay
deekay

13.5.20 11:42

Tak proto je dneska spousta rafku vrtanych pod uhlem, ze. Nipl je v rovine a muzes mit pekne vyhody sirsich prirub.

Reagovat
Marek.Kv

13.5.20 11:23

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
depresy

13.5.20 11:18

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.5.20 10:57

Tak celou dobu se výrobci snaží o tom, aby nipl a drát byl v co největší rovině :) U mosazi dejme tomu, ta to zalomení asi vydrží, ale ALU?

Reagovat
snas89
snas89

13.5.20 10:50

Když budeš mít špice pod větším úhlem, tak by to mohlo být teoreticky pevnější ne? (širší základna pro rozložení sil).

Ale zisk tady bude úplně marginální myslím.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.5.20 10:35

No evidentně to funguje, ale s ALU niplema to ve mě moc důvěry nebudí. Odpoledne vyfotím to zalomení.

Reagovat
Elenaa1

13.5.20 10:23

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
xaver
xaver

13.5.20 08:56

hůř se to tam dává, je to výzva :)

Reagovat
doubeq
doubeq

13.5.20 08:50

Je to zvláštní, ale jestli to někomu funguje a nelítají konce pryč, tak je to zkrátka jenom divný. Každopádně, když držím drát, tak háček je ohnutý naopak, než by bylo v téhle vyriantě třeba.

Reagovat
nooski
nooski

13.5.20 08:44

Když vidím ten titěrný náboj, bál bych se spíše toho. Sám jsem podobný urval ve spurtu v přírubě.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.5.20 08:23

Aha, tak já mám J-Bend verzi :) takže bohužel neodpovím

Reagovat
BLACK1E
BLACK1E

13.5.20 08:21

Já mám variantu straight pull takže mi tahle otázka odpadá. Dotýkají se ti v zadu dráty v křížení nebo ne? Kdysi to začali dělat DT a Shimano (křížení bez dotyku) a DT se vrátil zase zpět ke klasice.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.5.20 08:13

Máme úplně stejná kola :) nesou název Race One s je to fullblack Alcyon. Jedou dobře, drží, lehce se servisují. Já s tím problém nemám. Jen mě to přišlo zajímavé.

Reagovat
BLACK1E
BLACK1E

13.5.20 08:10

Se zaplétačem v Prologu jsem se celkem dlouho bavil. Jeho styl je trochu jinej, na druhou stranu mám od něj záplety na remerxech a novatecu za pět tisíc a ty kola jedou na našim příšernejch silnicích už několik let bez servisu krásně.

Reagovat
jardalee
jardalee

13.5.20 07:53

Singlespeed: jo no já do silniční cyklistiky moc nedělám ale prostě radiální vyplet ve me nebudi důvěru :) jinak sem kouknul na flikr a je tam taky par výpletu s dratama z venku a komentem kouknete na můj první radiální vyplet :)

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

13.5.20 07:44

jardalee: některé přední náboje (např silniční a trekingová Shimana) jsou přímo určená pro radiál a když to člověk kříží, láme dráty přes zesílenou přírubu s utopenými otvory a vypadá to hrůzostrašně :-).

Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.5.20 07:41

rasto: Nene, mám doma tyhle náboje 3 a tahle úprava tam není. je tam klasická klíčová dírka na aerodráty. Ale to má 95% nábojů

Reagovat
jardalee
jardalee

13.5.20 07:38

Me se teda radiální vyplet celkové moc nelíbí a dával bych aspoň 2× křížení ale co me zaujalo tak byl vyplet jakoby radiální ale ty dráty nebyly rovné ale obě strany dotazeny jakoby proti sobe ,no a kouknul sem na vyplet co dělali v decsthlonu a maj dráty taky zevnitř

Reagovat
rasto
rasto

13.5.20 07:36

nejsou dírky v nábojích vyfrézované/ zvětšené speciálně tak, aby šly hlavičky směrem ven? toto se mi vůbec nelíbí

Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.5.20 07:33

Je to možné. Zadní kolo je upleteno klasicky. Napadla mě jedno možnost. Třeba tímhle uměle zvyšuje rozestup přírub a tím stabilitu výpletu?

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

13.5.20 07:31

Takže je to jasné. Zaplétači v Prologbiku se to tak líbí, tak to tak dělá, aby se odlišil od konkurence.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.5.20 07:28

Tyhle kola takto pravidelně zaplétá prologbike.cz Žena od nich má kola a má to taky tak. Tak jsem nad tím přemýšlel a nic nevymyslel

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

13.5.20 07:26

Žádný smysl mě nenapadá. Na továrních zápletech je to vždy naopak. Který expert to zaplétal? :-)

Reagovat
miťo
miťo

13.5.20 07:12

Souhlasím s tebou ohledně lámání špic přes příruby. Žádnou výhodu v tom nevidím. Asi tak ;-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

13.5.20 07:08

Tak to já taky. Ale na to jsem se neptal :)))

Reagovat
miťo
miťo

13.5.20 07:06

Dávám to naopak.

Reagovat

Další galerie z kategorie

easyrider 2
Kubánec 33
MilesWheeler 18
Fofrník 14
Reyinstashot 30
kubajs mtb 9