Prozradí mě někdo, jaký smysl má dávat hlavičky dovnitř? Netrpí zbytečně dráty přes příruby? Úhel drát-nipl se tím taky zbytečně zvětšuje ne?
(vloženo 13.5.20)
Jde, ale když to bude hodně utažený, třeba kvůli hmotnosti jezdce :-D, tak si myslím, že začnou praskat dráty dřív.
A Gerd Schraner v The Art of Wheelbuilding říká, že je to, dle jeho letitýho pozorování, vlastně fuk. Že jde hlavně o stabilitu a vyváženost výpletu…
Tady je k tomu nejaky povidani: https://web.archive.org/…lacingrl.htm
Stanovo kola byvaly svyho casu zapleteny stejne: https://www.bikeradar.com/…eels-review/
kycis: Ano, ale když to zapleteš tak, že tažné dráty jsou hlavičkou ven, tak ty co jsou zlomené přes přírubu vydrží mnohem déle
Ja teda nemam se zaplejtanim zadny zkusenosti, ale kdyz mas normalni krizeny vyplet, tak ti taky jde pulka dratu zvenku priruby, ne? Takze by to prece nemelo nicemu vadit.
Neni zadny uhel drat-nipl, drat pod niplem neni ohnuty. To resi vule v dire a kulova plocha na spodu hlavicky niple (sapim polyax). Vubec, drat je vyoseny nejen v pravolevem smeru (coz muze trochu resit vrtani) ale u krizeneho vypletu i ve smeru predozadnim, zvlast u velke priruby.
Za starych casu se to nedoporucovalo, protoze standard byl male prumery priruby a hodne dratu, takze zbyvalo malo materialu mezi dirama. Nebo kdyz uz, tak zeslabovane draty.
Drát je díky tomu blíže noze vidlice a tudíž magnet na něm uchycený lépe chytá čidlo :)
13.5.20 17:05
to bude asi to kurvitko ,treba to vydrzi tak nejak pres dva roky a potom bude zase prace :)
My o tom tlacháme, ale ty nám to kazíš žbrbláním. Není záruka, že výrobce/prodejce tomu rozumí ;-)
13.5.20 15:59
Tak, abychom to shrnuli. Boreček z Prologu strká dráty už nějaký ten pátek naopak, zřejmě k tomu nemá žádný racionální důvod, jen se mu to tak prostě líbí. Nevědomky tím však vyvolal „plodnou“ diskuzi na B-F s 33 příspěvky, kde se, samozřejmě, vůbec nic nevyřešilo, co by se taky řešilo, když de facto není co řešit :-).
13.5.20 14:47
13.5.20 14:43
q@X: myslíš blboost? Dobré oživení trhu. Už máte koupené kolo na pevných osách? Zahoďte ho, je tu blboost! Kdo nemá blboost osy, jako by ani nejezdil :D
Tak proto je dneska spousta rafku vrtanych pod uhlem, ze. Nipl je v rovine a muzes mit pekne vyhody sirsich prirub.
13.5.20 11:23
13.5.20 11:18
Tak celou dobu se výrobci snaží o tom, aby nipl a drát byl v co největší rovině :) U mosazi dejme tomu, ta to zalomení asi vydrží, ale ALU?
Když budeš mít špice pod větším úhlem, tak by to mohlo být teoreticky pevnější ne? (širší základna pro rozložení sil).
Ale zisk tady bude úplně marginální myslím.
No evidentně to funguje, ale s ALU niplema to ve mě moc důvěry nebudí. Odpoledne vyfotím to zalomení.
13.5.20 10:23
Je to zvláštní, ale jestli to někomu funguje a nelítají konce pryč, tak je to zkrátka jenom divný. Každopádně, když držím drát, tak háček je ohnutý naopak, než by bylo v téhle vyriantě třeba.
Když vidím ten titěrný náboj, bál bych se spíše toho. Sám jsem podobný urval ve spurtu v přírubě.
Já mám variantu straight pull takže mi tahle otázka odpadá. Dotýkají se ti v zadu dráty v křížení nebo ne? Kdysi to začali dělat DT a Shimano (křížení bez dotyku) a DT se vrátil zase zpět ke klasice.
Máme úplně stejná kola :) nesou název Race One s je to fullblack Alcyon. Jedou dobře, drží, lehce se servisují. Já s tím problém nemám. Jen mě to přišlo zajímavé.
Se zaplétačem v Prologu jsem se celkem dlouho bavil. Jeho styl je trochu jinej, na druhou stranu mám od něj záplety na remerxech a novatecu za pět tisíc a ty kola jedou na našim příšernejch silnicích už několik let bez servisu krásně.
Singlespeed: jo no já do silniční cyklistiky moc nedělám ale prostě radiální vyplet ve me nebudi důvěru :) jinak sem kouknul na flikr a je tam taky par výpletu s dratama z venku a komentem kouknete na můj první radiální vyplet :)
jardalee: některé přední náboje (např silniční a trekingová Shimana) jsou přímo určená pro radiál a když to člověk kříží, láme dráty přes zesílenou přírubu s utopenými otvory a vypadá to hrůzostrašně :-).
rasto: Nene, mám doma tyhle náboje 3 a tahle úprava tam není. je tam klasická klíčová dírka na aerodráty. Ale to má 95% nábojů
Me se teda radiální vyplet celkové moc nelíbí a dával bych aspoň 2× křížení ale co me zaujalo tak byl vyplet jakoby radiální ale ty dráty nebyly rovné ale obě strany dotazeny jakoby proti sobe ,no a kouknul sem na vyplet co dělali v decsthlonu a maj dráty taky zevnitř
nejsou dírky v nábojích vyfrézované/ zvětšené speciálně tak, aby šly hlavičky směrem ven? toto se mi vůbec nelíbí
Je to možné. Zadní kolo je upleteno klasicky. Napadla mě jedno možnost. Třeba tímhle uměle zvyšuje rozestup přírub a tím stabilitu výpletu?
Takže je to jasné. Zaplétači v Prologbiku se to tak líbí, tak to tak dělá, aby se odlišil od konkurence.
Tyhle kola takto pravidelně zaplétá prologbike.cz Žena od nich má kola a má to taky tak. Tak jsem nad tím přemýšlel a nic nevymyslel
Žádný smysl mě nenapadá. Na továrních zápletech je to vždy naopak. Který expert to zaplétal? :-)
Souhlasím s tebou ohledně lámání špic přes příruby. Žádnou výhodu v tom nevidím. Asi tak ;-)