16. 5.2020
16. 5.2020
16. 5.2020
Bez cudliku nejsirsi misto okem 53mm, tady to vypada na min :-
19. 5.2020
19. 5.2020
19. 5.2020
19. 5.2020
19. 5.2020
19. 5.2020
19. 5.2020
A jeste z druhe strany :-)
Vydrzte, neco sem snad napisu :-)
Zadani bylo: https://www.bike-forum.cz/…t-90-2019-29
Řeším náhradu svého letitého Rock Machine Tsunami model 2001. Je to taková 26" palcová zelená věc s V-čkama, Marzocchi Z5 a Deorkem. Pochybuji, že to někdo pamatujete :-)
Řešil jsem to už před loňskou sezonou, letos to chci vyřešit. Jsem dědek 46 let, 184 cm a cca 105 kg. Nájezd cca 2000 za rok (když jsem byl čerstvý otec, nejezdil jsem vlastně vůbec), spíš přes jaro a podzim. Ale chci najet víc a chci pro to něco udělat, už mne to štve a děti jsou velké a kašlou na mě. Jezdím spíš mimo cesty a mimo turistické značky, ale žádné extrémy, prostě „napříč krajinou“ a nejlépe pořád neznámou.
A jak to dopadlo?
S kolem jsem hodne spokojen, na ty penize je fajn. Je tady vlakno, jak jsem ho vybiral, ale neni tam vsechno. Za puvodnich 33 tis. jsem porad vahal, ale kdyz ho v lednu dali za 29 999,– rozhodl jsem se behem pul hodiny a objednal na mistni prodejne.
Je pravda, ze Qayron Spyro 1 mi porad vrta hlavou, hlavne kvuli sedlovce, ale co uz. Pro takovyho geronta, jako jsem ja, je to mozna jedno.
Pravda je, ze jsem zacal jezdil veci, ktere mne driv ani nenapadly, ze bych mel zkouset. Ale upgrade je mozny vzdycky, aspon teda v tomhle pripade.
Co jsem zatim resil:
- hned po prevzeti a odvozu domu jsem resil neserizenou zadni brzdu, ale najit ty spravne srouby, povolit, parkrat zabrzdit a pak s lehce zabrzdenou celisti utahnout nebylo na dlouho. Od te doby OK.
- po par stovkach km mi zacala pekelne vibrovat predni brzda. Zde na foru jsem hledal a hledal, tip padnul na vyndani prednich desticek a zkoseni nabeznych hran. Bohuzel nepomohlo. Na dnesni vyjizdce jsem zacal citi lehounky vakl v predni vidlici, resp. v hlavove slozeni. Po prijezdu domu se zdalo skutecne volne, takze dotazeno. Kratka testovaci jizda a zrejme je vse OK.
Je to moje prvni 29" i prvni kolo s hydrama. Prvni, co mne prekvapilo, byl ten uzasny grip, ktery vyplyva z kol 29". Co se tyce brzd, ano, je to lepsi, nez V-brakes, o hodne lepsi, ale jestli mne na starem kole neco limitovalo, to to asi byl spis grip pneu a schopnosti vidlice (prece jen 20 let stary Bomber X.5 byl jinde).
Super je zamykani vidlice. Musim rict, ze jsem necekal, ze to bude az takovy rozdil, ale uz jsem se naucil to do prudsich vyjezdu zamknout… A dokonce to pak v pravy cas i odemknout :-)
Co chci resit:
- docela me brni ruce po delsi jizde, ale to mi popravde dela skoro na kazdem kole. Rukavice/bez rukavic nema vliv. Hodne se to zlepsilo, kdyz jsem si natocil riditak v predstavci tak, abych nemel zalomena zapesti (nechapu, bylo to strasne vodorovne). Ted to mam o 5 carek, mozna zkusim jednu ubrat.
- mam obavy o mnozstvi oleje ve vidlici. Co jsem se koukal na videa, asi bych si na servis dolnich nohou troufnul. Vsichni zde rikaji, ze byva sucha…
- vyhledove budu uvazovat o tom teleskopu :-)
- snizit hmotnost jezdce do dvoumistnych hodnot
(vloženo 16.5.20)
Značka | Decathlon |
Model | Rockrider XC 500 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11,9 kg |
Rám | Hliník 6061 a 6013 |
Vidlice | ROCKSHOX REBA RL 100 mm |
Tlumič | - |
Řazení | SRAM |
Převodník | SRAM 34 T |
Kazeta | SRAM NX Eagle PG1230 (11, 13, 15 ,17, 19, 22, 25, 28, 32, 36, 42, 50) |
Náboj přední | MAVIC 15x 100mm |
Náboj zadní | MAVIC 12x 148mm |
Brzda přední | SRAM Level T 180mm |
Brzda zadní | SRAM Level T 160mm |
Ráfek přední | SUN RINGLE Duroc 30 SRC Tubeless Ready BOOST 15mm |
Ráfek zadní | SUN RINGLE Duroc 30 SRC Tubeless Ready BOOST 12mm |
Pedály | B'TWIN Flat Pro - na naslapy asi nikdy nedorostu, s tim jsem se smiril |
Řídítka | Rockrider Comp Flat 720 mm |
Představec | 80 mm stock |
Sedlovka | 31,6 mm |
Sedlo | ROCKRIDER XC/AM 265 g |
Pláště | Hutchinson TORO 2 29 × 2,10" |
Jasan. Nám rámovou kapsu v dojíždědle do práce (RX) a díky ní nemusím vozit bágl, což je super! Jinak včera jsem změřil jen tak pro představu, zda jít/nejít do širším gum, šířku svých gum 2.25 (Onza/Mitas) a je to tak 55mm. Viz přílohy. Bajku zdar.
Urcite sem napis svou sirku, tez mne to zajima.
Kapsu beru jen nekdy, v sobotu v lese jsem mel batoh a kapsa odpocivala na Tribanovi. Krome toho ji mam urcite 20 let a nehodlam se ji vzdavat. Navic za tech 20 let je porad tak velka, aby se mi tam vesel mj. mobil. Nicmene s nefotogenicnosti souhlasim.
Super! Ta prolomená řetězová trubka je zajímavá. A teda jasně, ta kapsa není moc fotogenická, ale to žádná a nebudeme to řešit. Jinak večer se pokusím změřit šířku svých gum 2.25", jestli to je/není až takovej rozdíl. Nicméně časem bych ty bezduše zvažoval, je to fakt super a mohlo by to krapet přispět k pohodlí! ;-)
Ahojte, tak jsem aspon mobilem pridal nejake fotky – z te zajimavejsi strany :-) Je to z dnesniho rana, slunicko uz bylo ale ostre, takze to neni uplne ono. Priste asi budu muset vstavat pred patou, nejak se nam ty noci zkracuji.
vpa007:
Diky za pochvalu i komentare. Tak si to tak neber, ja to myslel pouze na sebe, a taky se tak vnitrne ani nahodou necitim. To spis pri pohledu do kalendare, zrcadla a tak :-)
Koukam, ze jezdis tam, kde jsem ja vyrostl. Dost mi to chybi, ale jen, kdyz jsem tady ve Strednich Cechach.
Ty gumy jsem teda sel zmerit a hodil sem i fotku. V tom nejtlustsim je to cca 53mm, podle fotky to vypada na min, jelikoz to asi nejak zkresluje.
Fotky nejake dodam, puvodne jsem tady ani profil neplanoval a jen melo jit o jednu fotku pro kamarady do Spanelska.
Za ty peňouze naprosto boží kolo. Jinak se přidám k tomu, co zaznělo:
.
Bajku ZDAR! ;-)
bikemike:
Ale jo, jeste mi nejaky cas zbyva :-)
Polopol:
Dekuji za pekna slova. Ano, mensi dite uz prekonalo 15-tku, takze uz o nas moc nestoji. Vyzaduji rychly internet, jidlo a penize :-) Ano, nejaky ten zavod jsem absolvoval, ale je to spis 20 let. Sve vysledky stare 10 let jsem jiz zkraje tehle sezony prekonal :-) Tech 72 kg asi nebude, ale bylo by to pekny. Mimochodem tech 15000 km je cca 41 km denne, coz bych si po vysnenem presidleni do Spanelska asi dokazal predstavit. Akorat ty retezy :-(
vaclaw:
jo, asfalt nesnasim, ta fotka je skutecna a neplanovana :-) Dole kopcom neni az tak individualni zalezitost, takze nic moc pro mne. Na celopero se moc nevidim, obzvlaste kdyz vidim, co zvladnu na tomhle HT a kdyz vim, ze hlavnim limitem jsou dovednosti a hlava. I proto ten qayron nevyhral. Pokud jde o plaste, od pohledu jsem to cekal mnohem horsi, ale v realu mi to zatim pripada hodne dobre. Predtim jsem mel na 26" R-M Tsunami vpredu X-King 2.4 a vzadu 2.2, ale tohle je zatim vyrazne lepsi.
Kolo vypadá moc hezky, zvlášť za ty peníze. Teleskop je teda ale super věc a určitě bych do toho šel, zvlášť když podle fotek jezdíš i mimo asfalt ;) Ten qayron je už dost dole kopcom bike, takže s tim bych spíš počkal, co tě bude jak bavit. Třeba tě traily chytnou a půjdeš do celopéra rovnou ;) Jinak osobně bych tam dal širší pláště, za málo peněz hodně muziky.
Hodně mojich známých, co jim taky už trochu odrostly děti, se právě v tvojem věku stalo opravdu hodně dobrými cyklisty – hobíky a na závodech začali jezdit o dost lepší výsledky, než když jim bylo o 10 let míň. Tak abys tu za 2 roky nedával foto nějakého S works kola na postavu 184 cm /72 kg a nájezd 15 000 km :-)
S tím gerontem jsi pobavil, mladej! :-) Jinak bike fajn, ať to jezdí!
Ode mě máš 4*
Jasne, chapu. Dneska jsem to sem hodil, at nejsem uplne bez informaci. Komponenty jsem snad uz doplnil a fotky casem urcite dodam.
Vydrzte, neco sem snad napisu :-)
S kolem jsem hodne spokojen, na ty penize je fajn. Je tady vlakno, jak jsem ho vybiral, ale neni tam vsechno. Za puvodnich 33 tis. jsem porad vahal, ale kdyz ho v lednu dali za 29 999,– rozhodl jsem se behem pul hodiny a objednal na mistni prodejne.
Je pravda, ze Qayron Spyro 1 mi porad vrta hlavou, hlavne kvuli sedlovce, ale co uz. Pro takovyho geronta, jako jsem ja, je to mozna jedno.
Pravda je, ze jsem zacal jezdil veci, ktere mne driv ani nenapadly, ze bych mel zkouset. Ale upgrade je mozny vzdycky, aspon teda v tomhle pripade.
Co jsem resil:
hned po prevzeti a odvozu domu jsem resil neserizenou zadni brzdu, ale najit ty spravne srouby, povolit, parkrat zabrzdit a pak s lehce zabrzdenou celisti utahnout nebylo na dlouho. Od te doby OK.
Po par stovkach km mi zacala pekelne vibrovat predni brzda. Zde na foru jsem hledal a hledal, tip padnul na vyndani prednich desticek a zkoseni nabeznych hran. Bohuzel nepomohlo. Na dnesni vyjizdce jsem zacal citi lehounky vakl v predni vidlici, resp. v hlavove slozeni. Po prijezdu domu se zdalo skutecne volne, takze dotazeno. Kratka testovaci jizda a zrejme je vse OK.
Více fotek a doplnění popisu komponent.