Najednou se mi to všechno doma všechno sešlo, tak jsem to jen poskládal dohromady… Rám byl nejvyšší model Colnaga v roce 2007 a 2008, karbonové trubky jsou prý třikrát zužované a vyztužené vnitřními podélnými žebry, středová mufna má vsazený titanový CNC díl se závity, sedlovka je oversize. Prostě ideální pracovní nástroj pro Erika Zabela a Alessandra Petacciho. Bohužel je mi to velké a šlo světa, nyní bude jezdit po Praze.
(vloženo 19.5.20)
Značka | (Ex) Colnago |
Model | EXtreme Power |
Modelový rok | 2007 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 7,8 |
Rám | karbon 3PRS |
Vidlice | Colnago Star |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Campagnolo |
Středové složení | Campagnolo |
Přesmykač | Campagnolo |
Měnič | Campagnolo |
Řazení | Campagnolo 10s |
Kazeta | 10s |
Řetěz | Campagnolo |
Brzda přední | Campagnolo |
Brzda zadní | Campagnolo |
Brzdové páky | Campagnolo |
Ráfek přední | Campagnolo |
Ráfek zadní | Campagnolo |
Řídítka | FSA |
Představec | FSA |
Sedlovka | FSA |
Sedlo | Selle San Marco ASPide |
Pláště | Continental GP4000s |
No je fakt, že Spešli to dotáhli i u vnitřního vedení a kolem vstupů tam, pomocí příslušných trubiček, koncovek a kovových mini výztuh, i tu do luku prohlou harní troubu to zvládne bez tření a tím nebeypečí přepilování zevnitř, to zas jo, to se jim musí nechat… na Germánské CX hlíně, která to má nahoře u hlavy stejně a plastový nesmysl pod taky, akurát ten je tvarovaný právě přesně tak, aby to tam po tom křížení přesně sedlo, holt německá pečlivost, i když věkem to bude hluboce z dob pák s opratěmi myslím…
Jo, křížení někde mám a někde ne, i u Shimana, do plastového nesmyslu pod středem to občas jde pod úhlem a někdy „cinkaj“ lanka o spodní trubku, ale připadá mi to přirozenější dát opravdu z pravé páky doleva a z levé páky doprava, kor u těch vstupů hned u hlavovky.
Celkově moc pěkné a nadčasové kolo, i když ty mufny a do toho trubky úplně esteticky nemusím. Vše vynahradí leštěná sada a absence slopingu :-)
tromboonen: JJ.někde jsem četl, že to začal používat až Ritchey, Když koukám na dobový fotky ze silnice, tak to mají všichni klasicky – ono to jde dole do toho skluzu totiž někdy dost pod úhlem…
edoard: Tak to má být, já taky křížím všude, dokonce i u šňůr na prádlo jsem tuším naposled už měl křížení pod alu rámem, i tam to ty šňůry na prádlo zkulturnilo a mohly být kratší a estetičtější, šlo mi o to, jestli to je opravdu americká zvyklost a nápad, nebo už to tenkrát dělali mechoši těch týmů, kde tohle jezdilo a Amíci si to jen přivlastnili :)
ram se mozna zkrouti ale vrati :) a aspon pro rekreacniho jezdce to urcite paradne tlumi ale ty vyplety vubec nechapu jak muzou fungovat a drzet :)
lakucinka 5*
edoard: erga od Shimana :-) konečně někdo vrátil dualy od Campy, tleskám a pomyslný klobouček k prachu cesty sklápím.
tromboonen: Jo, křížím to všude, nedře to rám a oblouk je plynulejší. Koukal jsem ale, že pokud jsou tam ta starší erga od shimana s vývodem do boku (alias šňůry na prádlo), tak křížit netřeba.
AldaK: právě že ty kliky byly ve starší verzi výrazně pěknější – měly frézované převodníky namísto těchto lisovaných. Nejpěknější novodobé kliky ale byla první verze Athen v UT provedení. https://www.retroroad.co.uk/…ace-chainset
Dnešní špičkové stroje s rámovými trubkami velkých průměrů se ve zpomalených záběrech pod sprintery kroutí jako staré favoritky. Jak se kroutilo tohle nechci raději vidět. Ti nasypaní nařachanci tomu museli dávat řádně pokouřit :-).
Moc pěkné, i když Campě nerozumím, a tím pádem ani Colnagu, křížej se Ti ty lanka pod šikmou troubou, alias čemu u Spešlů a Amíků říkaj „California Cross“ a tvářej se, že to vynalezli? No aspoň to maj dobře udělaný i u vnitřního vedení a kolem vstupů a ty bowdeny od rodel vypadaj takhle líp, ale jestli to opsali od klasiků… no překvapení by to nebylo…
vpa007: Tento rám je prý bez limitu, Colnago to stavěl pro pořádně nadopované sprintery.
Moc pěkná klasika, ještě víc by se mi na tom líbily Record kliky na čtyřhran.
19.5.20 11:31