Ahoj, chci představit moje nové kolo … v polovině května jsem prodal Epica Comp 2018 (viz profil) a následně si pořídil vyšší model. Kolo mám tedy týden a zatím jsem stihl najet zhruba 200 km. Jezdím ve stejném prostředí jako s Epicem 2018 a při přímém srovnání nějaký výrazný rozdíl v projevu nebo chování kola necítím (hliník vs. karbon). Ale nejsem žádný závodník, jen amatér, kterého jízda na kole baví. Tohoto nového Epica jsem koupil nejetého jako skladový model za cca 1/2 původní ceny. Plnou palbu bych za něj nedal :-) (ne že bych byl s kolem nespokojený, ale cca 150 tisíc je na kolo prostě mooooc). Stále ještě ladím posed, ale už se asi blížím do finále :-). Co je trochu rozdíl, jsou širší řídítka a kratší představec, sedím tedy více narovnaný a asi mi to tak i vyhovuje. Skrz namožené koleno teď jezdím trochu pomaleji a do kopců na lehčí převody. Je docela možné, že až budu v pořádku a nebudu mít strach pořádně zabrat, naladím posed do trochu více sportovna. Fotky mám zatím jen ze zahrady, určitě ale časem doplním nějaké „z akce“.
Aktualizace: prodáno 4. 8. 2022
(vloženo 20.5.20)
Značka | Specialized |
Model | Epic Expert |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 17 |
Hmotnost | 11,65 |
Rám | Karbon |
Vidlice | RockShox SID Brain 29, Solo Air, Bottom-adjust Brain Fade, 15x110mm Maxle® Stealth thru-axle, 42mm offset, 100mm of travel |
Tlumič | RockShox Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm |
Kliky | Truvativ STYLO, DUB |
Středové složení | SRAM DUB, threaded BB |
Přesmykač | Není |
Měnič | SRAM GX Eagle, 12-speed |
Řazení | SRAM GX Eagle, trigger, 12-speed |
Převodník | SRAM Eagle, 32T |
Kazeta | SRAM GX Eagle, 12-speed, 10-50t |
Řetěz | SRAM GX Eagle, 12-speed |
Náboj přední | Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h |
Náboj zadní | Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28h |
Brzda přední | SRAM Level TL, hydraulic disc |
Brzda zadní | SRAM Level TL, hydraulic disc |
Brzdové páky | SRAM Level TL |
Ráfek přední | Roval Control Carbon, 25mm internal width, tubeless-ready |
Ráfek zadní | Roval Control Carbon, 25mm internal width, tubeless-ready |
Dráty | DT Swiss Industry |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp |
Představec | Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise |
Sedlovka | Alloy, single-bolt, 30.9mm |
Sedlo | Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
Pláště | Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3" / 2.1" |
Kolo super, hlavně ta „barva“ je v reálu moc pekna, struktura karbonu přes cirej lak má fakt něco do sebe a navíc to ušetří deko oproti full laku. Za půlku není co řešit, to sem neměl ani já jako sponzorovanej domestika.. :-) jinak u toho myho zůstal původní už jen rám a tlumič, váha cca 10.15kg
Jedinej upgrade bude teleskop u mě ještě..
Teleskopku určitě chtít nebudu. Možná časem pro radost pořídím tu karbonovou sedlovku a řídítka.
Tak 150tis za kolo s takovou výbavou a hmotností, ten S je fakt mimo. Za půlku samozřejmě ok…
FriedrichPetr: na stejný značce komponent netrvej. zrovna u řidítek/sedlovky je to nesmysl.
JInak spešl má pěknou a dobrou (ale hrozně drahou) páčku k teleskopu pro případ, že bys nebyl spokojenej s tou dodávanou k sedlovce (asi bike yoke, nebo kind shock).
Všem moc děkuji za chválu :-). Kolo se mi taky moooc líbí. Výměna sedlovky a řídítek časem proběhne určitě. Jen já mám rád vše pokud možno v jedné značce, u Spešlu mají tyto komponenty snad jen v S-Works … a to už taková láce není.
Spešly taky nemusím, ale tohle se mi moc líbí. Sám mám rád barvy, ale opět, tohle se mi vyloženě líbí. Udělal bych výměnu sedlovky a rodel za karbobové. Zase taková finanční pecka to není a bude to lepší a i zase lehčí. Dávám 5* pro fajn bajk.
Ne ne, je to model označený Men's :-). Ty dámské se myslím dělají v nižší konfiguraci.
Kolo super, jak jinak :-), ale není to dámský rám? U dámského rámu je ten malý trojúhelník nad tlumičem zavřenější (menší). Měl jsem také možnost za 70 tis, ale v té zeleno/černé barvě v dámském rámu, ale v provedení pánského rámu ho prostě neměli za takovou cenu. Ono je to asi v důsledku jedno, ale ta zeleno/černá mi přišla moc sladká a ještě to má růžové detaily :-). Nakonec jsem vzal hliník a jsem taky nadšený.
Šířka ráfků je 31 mm a výška 32 mm.
20.5.20 19:05
Krásný kolo. Toto je asi jediný Spešl a vlastně i jediná 29 kterou bych doma snesl. A za půlku ceny velká závist.
Klasicky 5*
Pokud to bylo s 50%, tak skvely kup. Ac nejsem fanousek epicu, tak za 5*. Jak vysoky a siroky ( vnejskem ) jsou ty rafky?
Vizuálně je to pro mě dokonalé ,pecka …alespoň člověk nejde vidět z oběžné dráhy :-) když se toulá po lesních cestách…
Nejsem z těch, kteří honí počet hvězdiček a hodnocení je mi jedno. Kolo mi sedí a tato černá mi nevadí. Jde o čirým lakem přelakovaný rám – vypadá to zajímavě a originálně. Když bych ale asi měl možnost zvolit to stejné kolo v bílé, tak bych o tom hodně přemýšlel. Tato možnost tady ale nebyla (v bílé se v jednom roce nabízel model Pro). A jak říkám, tato barva mi nevadí, můžu dokonce říct, že se mi to kolo dost líbí.
V jedné kamenné prodejně ve středních Čechách. Narazil jsem na ně náhodou, reklamu ale dělat nebudu. Byl k dispozici ještě jetý Epic Pro 2018, ale ten byl docela dotlučený. Tak jsem se rozhodl pro Experta, který je sice níže postavený, ale byl nový.
20.5.20 11:49
Co znamená: Tohoto nového Epica jsem koupil nejetého jako skladový model? Doteď jsem měl za to, že se dá dostat tak maximálně 30% sleva, ale 50% to už je pak solidní kompenzace, která dokáže konkurovat levnějším značkám :D Kde se dá taková sleva dostat?
Btw.: Parádní mašinka i profil, ať jezdí a dělá radost :D
Děkuji a děkuji za upozornění, otočeno :-).