Nicmene spesl diky brainu chodi v realu uplne v jinem rezimu. Mysleno reakce na akceleraci a na prekazky. Ty kola bych spolu nesrovnaval jako podobna. CD zmenou geo u scalpela dorovnal ztratu na konkurenci. Uvidime co novy epic, snad nepolozi vidli pod 68, to uz na maratony bylo dost nehratelny a stalo se z toho ciste xc kolo na tvrdsi trate.
Však jsem taky psal „modifikovaný“. Ani Spešl už nemá čep, ale pruží ve vzpěře. Právě tahle vzpěra, u Canonu planžeta, nahrazuje ten čep. jde tedy v obou případech o čtyř čep, i když vidět jsou tři. Ale funguje to stejně :)
@Émile Durkheim
tohle nemá s FSR nic společného, nemá to druhý čep před zadní osou pruží planžeta, takže i kdyby patent platil tak se na tohle nevztahuje.
Psal jsem již v diskuzi, pěkný to je, ale systém přepákování je vlastně symbolicky modifikované FSR od Specialized, kterému tuším předloni skončilo krytí patentem :D Ale Canón není jediný, tohle využití vyzkoušeného je i u jiných značek …
za mě povedený kolo: kdo má FB muze mrknout https://www.facebook.com/…96644202749/
měj jsem carbon 2 v testu v pondělí odpoledne a to kolo je super obratný, až jsem sám sebe překvapil jak se to pokládá do toček. Z místa to akceleruje líp než Top Fuel (2020 i předchozí gen) nebo Supercaliber, zamčený to jede jak pila. Mě tam chybí teleskop, to se časem stane podle mě standart i na xc kolech. Odolnost ukáže čas.
Samozřejmě je to CD se vším všudy: lefty, custom standarty a řešení a cena.
Jak to na prvnich fotkach vypadalo jako hezke kolo, tak kdyz je konecne videt pekne z profilu, je to pekny hnusak. :D
Btw uvedomili jste si, ze jejich flex pivot je jinaci, nez u ostatnich (aspon vetsiny) znacek? Oiz, Epic a dalsi pruzi v sedlovych vzperach, zatimco tu zjevne pruzi retezove vzpery.
Abych byl spravedlivej, Scalpel Carbon SE 1 je po dlouhé době něco, co by mi vůbec nevadilo vlastnit (a nic na tom neměnit).
22.5.20 09:51
Nevím, jestli je zrůdnější ta tradiční Lefty, nebo ty marketingový kecy jako „prozíravě rychlejší“.
https://www.sterba-kola.cz/…rld-cup-2020
290 tisíc a stejně to museli vojebat aspoň na kotoučích :D a to nepocitam ze vyhodili vsecky desinery a design udelali ve wordu :D
až to někdo bude prodávat s 50% slevou nový tak v Hi-mod mooožná…
Speed Release osa je výmysl Mavicu. Kromě Cannonu to používá třeba Look
Cannondale Speed Release Thru-axle https://www.youtube.com/watch?…
Proč je to oko pro pevnou osu u zadního kola vespod otevřené? Viděl jsem to i u FSi
@snas89
první verze Scalpelu měla zvih 70mm jen flexí karbonových vzpěr a drželo to v pohodě, takže bych se toho nebál , každopádně zajímavé
Dohnali geometrii a v rámci mainstreamu bude určitě fain.
Vzhledem k jeijch pověsti bych se docela bál toho maxi flexi místa.
Já osobně koukám v první řadě na rám a to jak celý kolo pracuje. Komponenty vidím jako druhořadý spotřebák.
Ale postavit kolo za 230 000 na xt je docela odvaha…no spíš drzost?:)
Za 144 tisic kolo na XT-cku hahahahh.
Top verze XTR jako vzdy cannondale da XT kazetu a řetěz.
Jinak geo fajn a kolo zajimave, barvy porno.
kycis: no to ma nenapadlo. A ja stale badam preco mi kolo zataci doprava
nedokoncene kolo sa mi nepaci
preco prave Lefty a nie Righty?
na SX je to blbost, ale Scalpel Carbon 2 za 145k – 20–30% dolu vypadá docela zajímavě, ale Lefty mi domu už stejně nesmí :o)