Aktuální stav a foto - 2024
zimní :-)
2023: nově s teleskopem
100mm na HTčko zdá se OK. Jinak vozím 150mm.
bowden ještě nějak zarovnám - tohle se mi nelíbí :-D
Aktuální stav v 2023, nově karbonové kliky a váha celého biku se vším je cca 9,9 kg
přiznaný karbon vypadá na slunku super
Super speed 1.0
Selle San Marco Shortfit openfit Dynamic narrow
Sid
nově karbonové kliky Race Face next SL s 34z převodníkem
váha s pevnou sedlovkou (s pedály, košíkem a držákem garminu)
AXS X01 funguje suprově
Kovee elite jsou super
monoburst opravdu funguje a tlumí
s teleskopem a se vším (pedály, košík, garmin držák)
upgrady: již dříve nahozeny karbonové kliky Raceface Next SL s 34z převodníkem – váha celku byla pod 10kg. Ale jelikož ostatní kola jezdím s teleskopem, tak ani zde se teleskop nevyhnul. Použil jsem Crankbrothers Highline XC/Gravel 100 mm a ovládací páčku od Giantu (vstup mám na levé straně rámu, proto je na pravé straně ovládání). Bike šel s vahou logicky nahoru a má kolem 10,3 se vším.
7/2022:
- Takže po odrovnání GX AXS šaltru šel nový X01 šaltr, který si vesele hvízdá s GX AXS řazením. Ve funkci rozdíl nepoznáte a těch 100g mínus je mi fuk, ale byla možnost levně koupit, tak jsem vzal rovnou x01 (ale GX bohatě stačí).
- Kovee elite 23 – konečně karbon kola. Po nich jsem koukal dlouho, neboť se dají sehnat za dobrý peníz a nemají vůbec špatné recenze. vnitřní šířka 23mm mi fakt nevadí, páč vozím 2,25 a měnit nepotřebuji. Ono s plášti mám šířku cca 56 mm na plášti a to mi na moje ježdění vždy stačilo. Co se týče samotných kol, tak jsou fakt super, je znát rozdíl v tuhosti, tam to vnímám asi nejvíc. Rozdíl ve váze mám asi –150g, takže nula-nic (celkem mají asi 1790g s xd ořechem). Pak se mi i zamlouvá záruka od Treku. Jako jo, za ty prachy solidní karbon kola.
- pláště, ty Vittorky jsou za mne TOP! Barzo/mezcal je nejlepší kombinace XC plášťů, co jsem vozil. Verze TNT, tedy ne-papír! Fakt skvěle jedou a drží a přitom velmi dobře těsní. Vozil jsem snad všechny možné kombinace (mimo Tufo), ale už nic jiného zkoušet nehodlám. Za mne pecka. Jen se musí počítat s vahou, která je ve verzi TNT v šířce 2,25 kolem těch 750g…
Upgrade: Nastal čas, nahodit 12s a rozloučit se s blátem kazetou od E-13. Pohon, řazení a hazku jsem chtěl od Shimana, neboť mi spolehlivě slouží na mém fullu. Kombo XTR řazení a XT hazka je pro mé účely perfektní. Co byl oříšek, tak byla kazeta. Mám XD ořech, microspline pro můj náboj není a přeplétat jsem zatím nechtěl a hlavně ani nepotřeboval. Kola jsou super, lehká (na poměry Al) a po roce i velmi spolehlivá. Proto jsem zvažoval X01 nebo Garbaruk. Nakonec jsem nahodil Garbaruk 10–52z a k tomu vzal i Garbaruk převodník se 34z. Vše spojil X01 řetěz. Dalším upgradem (dárkem) bylo sedlo Selle San Marco o rozměrech 134 × 250 a krátké sedlo jsem vyloženě potřeboval. Bike slouží parádně, je rychlý, lehký, obratný, spolehlivý a každou jízdu si s ním užívám. Plně konkuruje BMC, ačkoliv to je moje srdcovka a na těžší závody/vyjížďky radši sáhnu po BMC. Nicméně Silverback je pro mne velkým překvapením. Do budoucna bych už uvažoval jen o karbon kolech, který by jistě bike hooodně posunula.
Původní message:
Jízdní dojmy: Každý si u rámu všimne té zvláštnosti, zvané monoburst, kdy sedlová trubka není napojena na zadní vzpěru a k tomu je sedlová trubka u středu zploštělá. To vše s sebou přináší neskutečný rozdíl v pohodlí, oproti „standardnímu“ řešení rámu. První nasednutí a byl jsem z toho v šoku! Funguje to parádně, krásně to pobere drobné nerovnosti a přitom tam není žádná fičura typu planžet u BMC TE01, isospeed apod. Rám je přitom krásně tuhý a jde neskutečně za pedálem. Tohle se vážně povedlo! V terénu se s kolem krásně manévruje, čemuž napomáhá i velmi krátká řetězová vzpěra, pouhých 422 mm! Velmi pěkné detaily, jako vedení bowdenů v rámu (zatím nedrncají a doufám, že to tak i zůstane – jsem spíše zastáncem venkovního vedení) a potěší i šikovné a praktické vodítko řetězu. Je vidět, že se s rámem a jeho detaily někdo zabýval a ono to jako celek funguje a výborně.
Pohon, mrtvola 1×11 a nenáviděná e-13 kazeta, a sakra?! Při koupi jsem si říkal, vyzkouším a uvidím a kdyžtak holt půjde do světa. Po několika jízdách říkám, nechám ji tam! Vůbec s ní nemám problém s pohonem Shimano funguje naprosto bezchybně a skoky mi vůbec nevadí. Jediné, co změním, bude řetěz. Až jej sjedu, tak dám sram 11 nebo Eagle GX (ano i sním to funguje). Z youtube vím, že s ním nedochází k padání řetězu z největšího pastorku (s KMC ano). Kliky Raceface turbine mému oku vyloženě lahodí, mám je prvně a věřím, že budou sloužit dobře. 32z převodník zatím ponechám, v kombinaci s 46z pastorkem vyjedu vše. Co mě trochu štve, že řazení je „jen“ SLX. Ovšem po zajetí musím konstatovat, že to žádná tragédie není a oproti XT mě to nijak zásadně nelimituje a jediným „podstatným“ rozdílem je odřazování na vyšší jen o jeden stupeň při jednom stisknutí.
SIDka, asi nikoho nepřekvapí, že funguje skvěle! Při SAGu cca 20% jsem s jejím chodem maximálně spokojený. Krásně žehlí a na asfaltu se příliš nehoupe. Dálkový lock asi ihned dodělávat nebudu, ale tohle je slabina, lock z rodel by nevadil, ale chápu, ta cena se někde musela projevit. Tady budoucí změnu nevylučuji, uvidím co praxe a nějaký ten závod, pak se rozhodnu.
Brzdy, ověřená klasika XT M8000, totéž mám na svém fullu a výborné 3 leté zkušenosti, tady nemám co řešit, pro mne parádní, bezproblémová brzda se skvělým účinkem.
Sedlovka, sedlo a rodla, sedlovka je karbonová a má 25 mm offset, průměr 27mm a s vysunutím opět přispívá k lepšímu komfortu, nemám co vytknout, navíc je moc hezká :-). Sedlo mě mile překvapilo, je tvrdé, ale materiál lehce pruží a mé zádeli zatím vyhovuje, tak možná ani nebude třeba měnit. Rodla jsou 760 mm široká a s představcem 70 mm se díky nim s kolem krásně manévruje a ačkoliv jsem se té šířky bál, tak to bylo zbytečné. Karbon by byl už moc, ale do budoucna se tomu nebráním.
Kola a pláště. Uvidíme, Stan s NT S1, šířka 23 mm zatím OK, mám necelých 80 kg, tak snad vydrží, ale na to je brzy hodnotit, uvidíme, ukáže čas. Náboje pro mne no-name, snad budou OK, majitelé si nestěžují, tak snad to tak budu mít i já :-).
Pláště jsem ponechal původní, jsou celkem rychlá, ale docela těžká (780g), až je sjedu, tak nahodím mé oblíbené Crossking a Race King.
Shrnu-li to: Za málo peněz dostanete hooodně muziky a ten rám a drtivá většina osazení je prostě bomba! Dále máte kolo, které jen tak nepotkáte. Kdo chce rychlé, obratné a přitom velmi pohodlné HT, tak tohle je vážně dobrý kauf :-).
(vloženo 22.5.20)
Značka | Silverback |
Model | Superspeed 1.0 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9,905 kg s pevnou sedlovkou. Nově 10,3 Kg s teleskopem |
Rám | Superspeed 1.0, carbon |
Vidlice | Rockshox SID RL, 100mm |
Tlumič | MonoBurst :-) |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Raceface Next SL |
Středové složení | Pressfit BB Shell |
Měnič | Sram X01 Eagle AXS (GX AXS - R.I.P. potkala se s klackem) |
Řazení | Sram GX Eagle AXS |
Převodník | Race Face 34t |
Kazeta | Sram X01 10-52z black |
Řetěz | SRAM XX1 Eagle 12s black |
Náboj přední | Bontrager 15 X 110 mm |
Náboj zadní | Bontrager 12 x 148mm, záběr 108 (6 praporků) |
Brzda přední | Shimano XT M8000, kotouč XT 180 mm |
Brzda zadní | Shimano XT M8000, kotouč XT 160 mm |
Brzdové páky | Shimano XT M8000 |
Ráfek přední | karbon - Kovee elite 23 |
Ráfek zadní | karbon - Kovee elite 23 |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | Carbon Reverse TRACER XC 760mm , 9° |
Představec | Reverse XC 70mm -6° |
Sedlovka | Crankbrothers Highline XC/Gravel 100 mm, 27,2 mm |
Sedlo | Selle san marco Shortfit openfit dynamic narrow 134 x 250 |
Pláště | nově vittoria Barzo a Mezcal 29x2,25 - asi nejlepší pláště a zůstávám u nich |
madcat: JJ, já to zapomněl vyfotit a dát do profilu… přitom jsem chtěl. Až budu u kola (jsem služebně mimo bydliště), tak doplním. Je tam nápis This is ***** life :-)
esmo: děkuji.
Slam09: díky za pozitivní ohlas :-). JJ, kolo je, až nečekaně suprové, primární pro mě je (bylo?) BMC, ale tohle je tak dobré, že mu plnohodnotně konkuruje. Další upgrady budou a to 1×12. Zřejmě kazeta Garbaruk 10×52, garbaruk převodník 34z a pohon Shimano XT. A uvidím, zda se někdy dokopu ke karbon kolům, která mě na tenhle bike neskutečně lákají :-)
Parádní, BMC u mě vede, ale i tak za 5*, máš to super.
Pouzivam tenhle, neni to highend, ale uz 4roky funguje.
Aký používaš momentak? Zvažujú že si kúpim.. Akurát by som potreboval nejaký tip :)
23.5.20 17:00
Pěkný kolo, taky mam Silverback a spokojenost.
Ať to jezdí 5*
TJK: je to tak a asi se tomu v budoucnu nevyhnu, ale letos pujde tuning do fulla (rodla, sedlo a pohon). Nicmene u silvera jsou tezitka plaste, tam po prechodu na contiky pujde 250–300g dolu, rodla za karbon cca 150g, pedaly cca 50g, slo by i sedlo cca 100g. A jsem v klidu do 8 tis (prip. nakup z bazaru) pres 0,5 kg dole. Jen pro zajimanost, cos delal u manzelky Ty? Pocitam, ze asi obdobne…
ja manzelce koupil 2.0, lehce pomazlil a ma to na 10.4kg a funguje super!
Cena té kazety je teda brutální. Celkem jsem rád, že jsem si to kolo nekoupil.
andy97: jj, to neslo odolat a je fakt bomba i diky Tvym doporucenim a ostatnim jsem vubec nevahal. A super jsem rad, ze i co psal Vilem neni pravda, hned mi prislo divny, ze by mi to nikdo z majitelu (ani Ty) nepotvrdil :-). Hlavne ten ram se jim teda povedl, kazda jizda je radost a full asi zacne zavidet ;-)
Vilém: Ahoj ta fotka není Silverback ale Specialized diverge, kde se mi povoluje zadní osa. Silverback drží po cca 2000km ve všem, tam není problém.
ahoj pekne kolo,dneska jsem Silverback potkal na vsetine,jelo na strese.asi nahoda.
22.5.20 16:42
Hezké kolo, funkční – za 5*
Kdyby bylo moje, dal bych XT řazení.
T.
Pěkný, jen kdyby to nemělo tu ohnutou sedlovku, to je prapodivný vynález. Ale zas jde dát rovná a posunout těžiště dopředu – do výjezdů dobrý…
Kolega ho včera taky prvně provětral a hned cca po 100m pokřtil ,kdy zkoušel vidlici a zkusil brzdu – letěl přes řidítka:)kolo naštěstí přežilo:)tak ostré xt brzdy jsem už dlouho neviděl?
Jinak jsem na tom kousek jel a opravdu velké překvapení -pohodlné ,lehké,ovladatelné ,jelo to opravdu fajn /bezva bike .
Ať ti slouží .
Vilém: Dík za info! Trochu jsi mě zarazil, ale dotahuji na předepsaných 11 (ve vlákně píšou i 16nm) a zatím naprosto OK. Navíc to jsou modely 2019, tak snad nebude problém u mne, ale dám si na to bacha.
lachtis: Viz toto vlakno.
Vilém: nedávno jsem dělal kontrolu dotažení všech spojů (momenťákem dle předepsaných Nm) i os a ty byly v pohodě. Ostatním? Žádný majitel Superspeed 1.0 (ne jiného modelu – oslovoval jsem jen ty) mi tohle nenapsal? Odkud to víš, dám si na to teda pozor.
Marek.Kv: Dík, je to hobby :-)
22.5.20 14:02
Ten roman se mi cist nechce, tak se optam, jestli uz se ti povoluje zadni osa, jako jinym majitelum zde?
Jinak kolo pekny.
22.5.20 13:17