Dávám sem tyto fotky jako varování budoucím generacím. Takhle dopadly oba Race Kingy, který jsem na zimu sundal, poskládal a dal do pytlíku. Po nasazení teď na jaře vypadají oba takhle. Tyto praskliny jsou cca 60 stupňů od sebe, na obou stranách (celkem tedy 4 prakliny na jednom plášti). Předpokládám, že to tedy prasklo v ohybech po složení. Prasklá je jakoby vnější strana pláště, zevnitř není poškození vidět. Ale, na ráfku je plášť silněji zvlněnej a při vyšší rychlosti na asfaltu je cítit, že to plave pod zadkem. Nečekal bych, že plášť složením poškodím, ale tak je to poučení no. Jinak jde o běžný kevlar za 600 kus. V době uskladnění měly najeto 3/4 roku a cca 1800km. Výška vzorku pořád ujde, ale radši je vyhodím.
(vloženo 22.5.20)
Hm… levnější Conti mi „plavaly“ už z výroby a tohle tomu nepřidá… asi je v tom faktor toho, z jaký gumy to v tý indonésii cvakaj, vypadá, že je lehce popraskaná celá a to složení je prostě dorazilo… blbý no. Pravda je, že většinu gum mám teď taky rozmotanou, ale zabírá to kupu místa… :-/
Jirra: hurá, „i kdyby to zachránilo jediný život“… :-) nepsal sem to zbytečně
Doma mám pár sundaných plášťů. Mám je jen tak pověšené ve sklepě a protože občas překážejí, už jsem si párkrát říkal, že bych je složil, když se tak prodávají. Už to dělat raději nebudu, díky za zkušenost :-)
Klidně bych to dojezdil. Vypadá to divně, ale jak je napsáno níže, plášť drží pohromadě kord. A to plavání pod zadkem je možná placebo efekt, kdy jsi sám sebe přesvědčil, že ta guma je prostě vadná :-)
Určitě to nebyla z mojí strana výtka vůči plášťům samotným, chápu to spíš jako svoji chybu. Podmínky skladování si myslím, že nebyly špatný, zděná garáž, ohromná rozlohou (firemní), takže žádná promrzlá nebo zapařená kuťa. Pláště jsem sundával v prosinci 2019, mám pocit, že sůl tou dobou ještě nebyla. Osobně jako hlavní faktor vidím asi to, že pytlík do kterýho jsem je dal (nebyl uzavřený) v podstatě držel ty pláště „stažené“.
Jinak guma nema vliv na pevnot plaste, plast drzi pohromade kordy. Pokud ty nejsou poskozene plast muzes normalne pouzivat, minimalne za sucha jednu sezonu.
Je dost mozne, ze na plasti byly nejake latky, ktere degradaci minimalne podporily (sul ze silnice, olej…). Take nepises podminky, ve kterych jsi plaste skladoval – vlhko, teplota. Takze je mozne, ze za to castecne muzes sam. Guma steri, degraduje, to je fakt. Bezne praskliny jsou zpusobene vzdusnym ozonem. Vic to asi nema cenu rozebirat, znovu, presne podminky nikdo nezna, mozna ani ty sam.