Tady kdysi bývala díra se závitem M5 na jakousi úchytku lanka. Teď slouží po úpravě díra k jinému účelu.
V oblouku spodní stavby bývalo očko lanka přesmyku. Vyříznuto, začištěno, vytmeleno.
Přítelkyně vyzkoušela už pár biků na 27,5 a 29 co měly nahradit její obstarožní Zestynku. Jenže jí v podstatě nic nesedlo a u žádného zkoušeného kola nebyl závěr takový, že „tohle musím mít!“ Tudíž jsme se rozhodli, že trošku poléčíme starý bike a kromě nového laku dostane i nějaký ten funkční upgrade.
Přepákování dostalo nové ložiska, problém se zaseklým čepem vyřešil matbiker (i zde: díky). Přibyla nová sedlovka s vnitřním vedením, řazení jsme předělali na 1×11. Nové hlavové i středové složení a sedlo. Brzdy jsme nechali původní, stejně tak i řidítka s představcem. Na NN 2.25 jezdila i dosud, takže kromě nových plášťů zde k žádné změně nedošlo. No a jinak na biku nebylo co měnit. Rámová sada je na svůj věk ve výborném stavu, takže kromě nového laku a designu, vytvoření průchodu pro bowden sedlovky a odstranění očka na bowden přesmyku se s ní nic dělat nemuselo. Jedním slovem: recyklace. Tmelení, broušení, 2K plnič, modrý lak, maskování, černý lak, ruční kreslení a na závěr tři vrstvy 2K čirého lesklého laku. Jako nový! :-))
(vloženo 22.5.20)
Značka | Lapierre |
Model | Zesty 514 |
Modelový rok | 2010 |
Velikost | L |
Hmotnost | 12,4 |
Rám | Alu, zadní stavba karbon |
Vidlice | Fox 32FRL FIT 140 |
Tlumič | Fox Float RP2 |
Hlavové složení | Cane Creek |
Kliky | Shimano XT |
Středové složení | Shimano BB-MT800-PA |
Měnič | SRAM GX 11s |
Řazení | SRAM GX 11s |
Převodník | Snail Round 36T |
Kazeta | Shimano XT 11s 11-46 |
Řetěz | SRAM PC X1 11s |
Náboj přední | Shimano XT |
Náboj zadní | Shimano XT |
Brzda přední | Formula R1 180mm |
Brzda zadní | Formula R1 180mm |
Ráfek přední | Shimano XT |
Ráfek zadní | Shimano XT |
Řídítka | Force alu flat 780 |
Představec | Agang 31,8 - 45mm |
Sedlovka | Lapierre 31.8, zdvih 100mm |
Sedlo | Specialized Aldia WMN 155 |
Pláště | Schwalbe Nobby Nic 26 x 2.25 tubeless |
Cau borci, takto jsem si s hlinikovym ramem na svem Super V pohral ja. Jen jsem odstranil lak a cele prebrousil. Zadny nasledny transparentni lak. Proste „brutal unfinished“ :) Uz tak jezdim myslim treti sezonu a hlinik drzi svuj vzhled porad stejne. Více foto viz odkaz:
Povrch Nicolai vypadá parádně, k tomu bych se rád dopracoval.
Takže nejdřív sedřít barvožroutem, pak to vzít kombinací kartáče, brusnýho rouna, smirku atd (kruhovej kartáč na vrtačku?) a nakonec třeba nějakou pastou a houbičkou (?) jako závěr, pakliže nebudu lakovat…
Nicolai, LV jsou bez laku. Starší Nukeproof taky bez laku ale asi je balotinovane. Pole nevím, RB, Canyon mají čirý lak.
Všechno funguje a záleží jestli máš raději lesklý nebo matný vzhled. Když to necháš bez laku, bude rám matný, ale můžeš kdykoliv prebrousit kuchyňskou houbičkou a je jako nový.
Jako ze bych to vubec neprikryl lakem a nechal na to pusobit vzduch, vodu? Vim o tom kulovy, necham si poradit – nicmene Nicolai, Pole, RB raw to maj taky nezakryty?
lazza: A proč to chceš lakovat? Surový matný hliník je stejně nejhezčí a nejjednodušší na údržbu.
Bathed: Hm, tak tohle doma asi neudělám. Možná je to i důvod, proč si za to RB říká o pár tisícovek víc :-)
Zvláštní kombinace extrémně mohutné zadní stavby s běžným předkem. Celek se mi líbí, oceňuju hezkou práci.
Lak v sobě má tužidlo, nebo to je obyčejný z hobby marketu? Ten druhý se po zásahu kamínku štípe a loupe, dají se sehnat i dražší spreje s tužidlem a ten se potom chová po zásahu kamínkem jako autolak – udělá se v něm tečka, ale neodletí kus. Tužidlo je potřeba aplikovat chvíli před lakováním, takže na sobě má sprej obvykle nějaké tlačítko nebo páčku.
No, tohle jsem nikdy uplne nepochopil. Nemyslim si ale, ze fabricky seriove ten raw delaji do otevrene struktury. Nikdy jsem to nestudoval, ale jestli ono to neni spis tak, te je na tom udelany bezbarvy elox (otevrit zasadou, anodizace v kyseline, neutralizace, uzavreni a fixace v horke vode) a az tuhle vrstvu nebrousi do pozadovaneho vzhledu. Na ten potom po dokonalem odmasteni x tenkych vrstev epoxidoveho laku a kazdou vrstvu poctive vytvrzuji infra. Takhle by to fungovat asi mohlo.
Supr, dik za tip.
Ja teda planuju raw brutal finish s bezbarvym lakem. Takze je ted otazka, zda to v tomhle pripade vubec tou kyselinou delat, bo zmatneni asi nebude to, co bych na vybrousenym hliniku chtel. Spis jestli to po prebrusu kartacem radeji rychle nestriknout prvni vrstvou laku, nez to zacne cernat…(?)
… ale jeden poznatek: na jedne diskusi o povrchovych upravach hliniku jsem se kdysi docetl zajimavou vec. Lakozery jsou povetsinou zasadite. Ostatne asi proto na pixle byva psano ze na hlinik ne. Tim se totiz odstani svrchni zaoxidovana vrstva. Takhle “osetreny” ram krasne na vzduchu cerna. Jednoduse znovu oxiduje (“koroduje vy tupci!!” :-)). Jenze takhle zoxidovany povrch je temer nevycistitelny pred plnicem, drzi se v nem prach a mastnota. Na tom anglickem webu doporucovali jednu zajimavou vec a te se drzim. Netusim jestli to je placebo, ale zda se mi, ze to funguje. Po odstraneni laku vydrit ram do kovoveho lesku ocelovym kartacem, smirkem 120 – jak je libo. A pak ho rychle vykoupat v kyseline. Nejdostupnejsi je kyselina citronova. Do kyblu jsem rozpustil pet pytliku co davame na odvapneni do rychlovarne konvice. Pak jsem to rychle omyl cistou hubkou timhle roztokem. Vsude a opakovane. Struktura nezcernala, ale jenom ztratila lesk. Zjednodusene jsem urychlil a castecne ridil oxidaci povrchu. Ten se pak musi jeste oplachnout: kdyz mas ve vodovodu mekkou vodu tak klidne ve sprse, jinak dalsim kyblem s destilkou. A pri jakekoliv manipulaci pred plnicem rukavice. Pak plnic stoprocentne chytne. Ale! – ne polyester ale dvouslozkovy epoxy!!!
Dik.
Koukal sem, zes pouzival epoxy Molotow a Motip ti naopal nesedi – no ja to prave delal motipem a moc, pravda, nedrzi :)
Tu puvodni vrstvu Laku si odstranoval, popr. jak – barvozroutem? Opiskoval?
Ja nepremyslim o tomhle jako o jakesi ekologii. Ja si ted h jara udelal radost ibisem… Ji nic do ruky nesedlo a zkratka spokojena s nicim co testovala nebyla. Kdyby Ji neco sedlo, kupoval by se novy bike! Jednu vec vim nabeton: to kolo bychom stejne dal neprodavali. Zustalo by v garazi, protoze 26full, byt sebelepsi (a tohle se frantikum povedlo) navrch deset roku stary, se bude dal prodavat za suche z nosu. A navic: kdyz to nekomu za 15–17 pustis, pravdepodobnost ze to dostane do ruky normalni clovek co to jako levnou vranu nevybydli na srot, je v podstate nulova. A to by mi bylo lito…
Takze i kdyby ted se mnou “moja” litala na svem novem kole, Zesty by tu byla k dispozici pro kamarady co k nam dojedou a chteji se projet… Treba. Nebo by to bylo rozebrane v krabicích stejne jako muj bývalý sup tf950, ktery ceka az doroste moje sestileta dcera do veku, kdy bude na tom moct jezdit. Jsem jednoduse technokrat. Neumim vyhazovat ci se zbavovat starych veci, ktere se vyznacovaly tim, ze FUNGOVALY. Bylo by mi to lito. Zaroven ale nesbírám veterany: nemam problem preskladat bike tak, aby lip radil, pruzil nebo brzdil.
Ted se jenom sesly dohromady dve veci: nevybrali jsme nove kolo, tohle stare bylo uz za zenitem a polecit potrebovalo. A kdyz, tak z gruntu!
Barva: tohle mame vyzkousene. Funguje to!
Tohle je strasne sympatickej pristup – presne jak pise teamdaddy.
Uvidis, jak s vydrzi samodomo lak: ja nechal namichat drahy autolaky (Cca 300,– za pixlu) a po 5 mesicich to je na exponovanych mistech odrbany/olesteny/obrouseny bud na puvodni barvu,misty dokonce az na hlinu :)
Tu prvni fotku bych minimalne presunul, spis smazal. Na ostatnich to vypada dobre.
Plnic: 260,–
2k lak: 400,–
Modra 150,–
Cerna 150,–
Fixy: 400,–
Doprava: 100,–
Paráda! Velice pěknej design. Navíc toto považuju za skutečnou ekologii. Ne bambusový lžičky, raw guláš a k tomu 5G net a novej ajfoun. Prostě se vezme stará věc, vyladí a není třeba, aby vznikala nová. Kéž bych byl na tohle dostatečně šikovnej!