Tak se mi domu vrátilo moje první porevoluční kolo Reta Falcon, které jsem si pořídil v první polovině 90. let na ježdění natěžko s kamarády. Perfektně k tomuto účelu sloužilo dlouhé roky a po té co jsem si pořídil Meridu Speeder T3 šlo na další štaci ke švagrové. Po cca deseti letech jsem přepustil meridu manželce a švagrová pořídila jiné, takže se mi Falcon vrátil domů víceméně ve stavu v jakém jsem se s ním kdysi rozloučil. Sachs 3000 stále řadí přesně, kola se točí lehce bez vůlí. Měl jsem v plánu si koupit nějaký ocelový rám na bikepacking, ale asi tohle rozeberu, namažu, vyměním brzdy za véčka (cantiky fakt nebrzdí) a dám si s ním letní kola s rodinou jako nostalgickou vyjížďku, stejně se nikam nepoženem. Jinak kolo jak je na fotkách je víceméně původní vyjma řetězu, sedla a plášťů. Je to sice dlabanej ingot, ale za pedalem jde krasně, zítra to vezmu do lesa abych si připoměl jakéto bývalo na železe.
(vloženo 30.5.20)
Moc tady kantiky nevychvalujte, nebo se nám příští rok objeví na nových kolech místo kotoučovek…
Ja na webu nasel ze idealni je mit catiky rovnobezne a v mite kde je pridelano lanko aby s celisti lanko sviralo90 stupnu. Nastavil jsem to tak a fakt to brzdi
aji to dobre vypada,ja teda na cantiky uz rezignoval ale skoro je mam chut vyzkouset,tyhle force maji poncial brzdit ? https://www.kupkolo.cz/…502_z103702/?… to vetsi oddaleni se da udelat prohozenim podlozek
Tak jsem to dneska vyzkoušel s těmi třmínky a novými špalíky z dekáče a musím uznat, že to brzdí parádně. Našel jsem si na webu návod a po té co jsem to po instalaci u nás v ulici zkusil tak zadní kolo v pohodě do smyku a přední krásně lze dávkovat. A páky jdou krásně lehce. Takhle to nikdy s tím origo táhlem nebrzdilo. Takže Jakobovi díky za rady. Fotky přikládám.
No to z toho Dekace bude jeste lepsi. Pri vymene brzdivych lanek – vetsinou rezavych, mirne roztrepenych, ohnutych polamanych v miste uchytu atd., je muzes schovavat pro tyto ucely. Tech pervnich 10 cm je obvykle dobrych, ze je lanko nejak ohnute tady nijak nevadi, pac to bowdenem nechodi.
@jakobo, v dekaci jsem si koupil tohle https://www.decathlon.cz/…8158438.html
Jeste ty koolstopy z koloshopu, jestli mi to vyjde tak v patek jedu do prahy tak to vyzvednu a uvidim, diky za obrazek, je mi to jasny. Vcera jsem rozhodil stred, vymenil loziska, vypucoval kliky, namazal presmyk a hazku vcetne kladek. Jeste vezmu novy plaste schwalbe cz comp a snad to pres vikend poskladam.
Hlavne jak pisu, to spojovaci lanko at je co nejvice vodorovne a spalky namontuj az skoro na konci, at zustane treba jen 5–10 mm tycky. Ja tady mam blatnik, ty muzes posunout lanko jeste blize ke kolum (ale zase neprehanet, at ti plast nechyti za lanko, to by skoncilo letem pres riditka). Ty koolstopy to pak jeste posunou dal. Pokud to seridis jak to mam ja bude ucinnost stejna jako u Vcek (kanti brzdove paky jsou prepakovane na silu, to kompenzuje o neco nizsi brzdnou silu celisti).
Kantíky na Retě jsou jedny z nejvíc brzdících při správném nastavení. Ty Diacompy dole jsou horší.
@Jakobo: Diky za tip, zkusim to, budu radsi kdyz to zustane original, na vykony si tohle kolo nenechhavam
Tak, tak… Já mám cantíky na sccotovi a brzdí na fleku. Špalky shimano, úhel lanka cca 90°
Ty spalky jsou pak treba tady https://www.koloshop.cz/…-spalky.html Mozna sezenes jinde levneji (kupuju z Wiggle, Chainreaction…). Ty spalky maji oproti obyc 2× plochu a fakt vydrzi dlouho i na tezko, tak 3–6 mesicu opravdu tezkeho expedicniho najezdu. Barva je na tobe, asi je to jedno.
Toto myslim http://bike4u.cz/…mpletni-1071?…
Plus jeste kousek stareho brzdoveho MTB lanka jako spojka.
Kdyz vidim ten ostry uhel spojky u brzd se nedivim, ze to nebrzdi. Dej tam to jak pisu, nastav co nejvic vodorovne a poletis pres riditka.
Cantilevery nechej, ale porid spalky Koolstop Eagle. Bude to brzdit o nekolik trid lip. Ty brzdy tam mas slusne, neco jak LX nebo STX. Musel bys jinak rovnou i menit paky. Ja mam na cestovnim kole (ocelak) take vepredu kantiky, vzadu U brzdu a nalozene mam klidne 30 kg a zabrzdim. Zrovna i ten sjezd do Vranova s plne nalozenym jsem jsem ustal bez pohromy.
Ty spalky vydrzi strasne dlouho. Jo, a jeste bylo by dobre vymenit to spojovaci lanko mezi brzdama za plne nastavitelne, at se da nastavit co nejkratsi spojka (ucinnost, pokud bude lanko temer vodorovne budou mit teoret. stejnou silu jako Vcka). Je to lepsi z mnoha ohledu stejnak.
Ještě poznámka, už v době kdy jsem ho koupil se mi fakt nelíbilo, ale byl jsem k tomu donucen okolnostmi. Datum startu koloprázdnin se rychle blížil a slibovaný prvni ocelový author classic stále nebyl ke koupi, tak jsem na Kladně týden před odjezdem navštívil bývalou prodejnu PUKO s tím že něco potřebuju a oni mi ukázali tohle a chválili německou kvalitu sachse. Classic měl být za baťovských 9999, tohle mělo ceník o ticku výš, když jsem jim smutně vyprávël svoji storku o čekání na authora tak mi Falcona dali za stejných 9999. Udëlal jsem dobře, objel jsem s ním krásný véci bez závad, o čemž svědčí originalita zachovaných dílú, jen teda nevím jak jsem přežil s 30 kg sjezd ze zámku Vranova nad Dyjí, pamatuju že jsem brzdil vším co bylo k dispozici :) takže teď originalitu naruším véčkama abych se nezabil. Zajímavé je též to, že se mi falcon vrátil domú v den kdy před chvílí jiný Falcon9 vynesl astronauty na oběžnou dráhu, asi dobrej oddíl :-)
Jó komponenty Sachs, to už je dávná historie. Ať dělá radost svou nezaměnitelnou nostalgií.